Mihin uskontokuntaan tunnet kuuluvasi?

  • 2 349
  • 34

Mihin uskontokuntaan itsesi luettelisit

  • Katolinen kristitty eli panen paljaalla

  • Ortodoksikristitty eli teen ristimerkin väärinpäin

  • Helluntalainen, lestadiolainen tai muu kesäkokoontuja

  • Mormoni, Jehovan todistaja tai muu ovien kolkuttelija

  • Evankelisluterilainen eli kunnioitan teesien naulaamista ja siksi olen veli Tammisen fani

  • Muu protestanttiuskonnon edustaja eli olen eri mieltä, mutta vain eri tavalla kuin muut

  • Hindu, buddhalainen tai muu itämaan hengellinen itsensäetsijä

  • Juutalainen eli der Juden

  • Islaminuskoinen eli muslimi eli kavereiden kesken musulmaani

  • Wicca tai joku muu marginaalihihhulointi

  • Agnostikko eli jahkailen myös kaupassa

  • Ateisti eli järkkymätön jankkaaja


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jotta mahdollisimman moni vastaisi, luonnollisesti. Itse pidän myös äänestyksistä, joissa tuloksia ei voi ilman nähdä, koska epäilen monissa tilanteissa suosituimman vastausvaihtoehdon saavan pientä vipua alitajunnassa, kerta laumaeläimiä olemme.

Miksei sitten ole vaihtoehtoa "ei mikään" tai "en tiedä"?
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kirkosta eronnut ateistivänkääjä. Välttelen dogmaattisuutta ja turhia periaatteita kuin ruttoa. Tiede tarjoaa ne vastaukset, jotka tarvitsen sekä pystyy myös tarvittaessa muuttamaan kantaansa, jos pointit osoitetaan vääräksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ateistina tässä on tullut oltua melko kauan. Aiheesta ei kuitenkaan jaksa vängätä kuin vasta humalassa jos silloinkaan.

Edit. Miksei listassa ole saatanan kirkkoa tai pastafarismia?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vasta yksi hihhuli vetänyt kilarit. Yrittäkää edes.
 

Baldrick

Jäsen
Miksei sitten ole vaihtoehtoa "ei mikään" tai "en tiedä"?

Uskoin, että valtaosa pystyy äänestämään itseään lähimpänä oleva luokitelmaa, joten sellaista ei tarvita. Olisi se tietysti pitänyt arvata, että joku vastarannankiiski löytyy, jolla on kierukka kireällä.

Edit. Miksei listassa ole saatanan kirkkoa tai pastafarismia?

Menisikö marginaalihihhulointeihin? Toki pastafarit taitavat ateisteisiksi itsensä aikalailla tunnistaa, vaikka en yllättyisi jos joku pipipää uskoisikin oikeasti spagettihirviöön. Ehkä sekin olisi vain eräänlainen voitto pastafarismille, että kaikkiin typeryksiin voi ihminenkin uskoa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Valinnoista puuttui vaihtoehto että ateisti joka tykkää panna paljaalla
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jos vaihtoehtona on "en tiedä", niin voi äänestää ihan hyvin vaihtoehtoa "agnostikko". Agnostikko kun on henkilö joka ei väitä väitä tietävänsä onko jumalaa/jumalia olemassa.

Ei voi, kun minun mielestäni niitä on ja ei. Se on vähän sellainen määrittelykysymys. Perinteisessä merkityksessä sanoisin, ettei ole olemassa, mutta kyllä niitä vaan, perkele ja kaikki muut, olemassa on. Tämäkin varmaan ymmärretään väärin. Mutta en siis ole agnostikkojahkailija, vaan siis joo, en jaksa selittää. Hämmentävää, että kirjoitan jo jotain neljättä viestiä aiheeseen, mikä ei oikeastaan kiinnosta yhtään.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei voi, kun minun mielestäni niitä on ja ei. Se on vähän sellainen määrittelykysymys. Perinteisessä merkityksessä sanoisin, ettei ole olemassa, mutta kyllä niitä vaan, perkele ja kaikki muut, olemassa on. Tämäkin varmaan ymmärretään väärin. Mutta en siis ole agnostikkojahkailija, vaan siis joo, en jaksa selittää. Hämmentävää, että kirjoitan jo jotain neljättä viestiä aiheeseen, mikä ei oikeastaan kiinnosta yhtään.

Minä en ole ateisti mutta en uskovainenkaan, enkä määrittele tarkkarajaisesti tätä asiaa, mutta vastasin siitä huolimatta vaihtoehdoksi agnostikko koska ehkä ennemmin kuitenkin se sopii paremmin kuin mikään tarkemmin määritelty uskomus tai änkyräateismi.

Yhdeksi vaihtoehdoksi olisi voinut lisätä "uskon taikauskoon". Näitä on erityisesti jääkiekkoilijoissa ja muissa urheilijoissa paljon, joten se olisi sopinut aiheeseen. Moni kiekkoilijakin solmii täsmälleen samalla tavalla luistimet tai tekee jonkun riitin jottei tuuri kääntyisi pelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös