Mihin olette menossa?

  • 2 095
  • 13

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulin käymään ja tuntuu kuin olisi tullut aivan vieraaseen paikkaan. Tiukan valvonnan alaisena epäröin uskaltaudunko kirjoittamaan, mutta keitä ovat nämä vieraat ihmiset? Onko Jatkoajasta kehkeytynyt liian virallinen ja suuren yleisön tavoittava foorumi? Tavallisen penkkiurheilijan kynnys kirjoittaa aiheesta on kasvanut näiden asiantuntijoiden keskellä. On kai tullut aika siirtyä pois, muiden harrastelijoiden seuraan.
 
Jatkoaikahan on täynnä asiantuntijoita ja sitten on niitä kuten minä. Et tiedä mistään mitään, et tule tietämään mistään mitään, et tiedä mitä on jokin, et tiedä mitä teet ja et tiedä miksi on jotain. Ja silti me täällä vain hillumme. Jatkoaikahan on muuttunut, ollut ja tulee aina olemaan sivistyneiden ihmisten kohtauspaikka. Ja silti sekaan saattaa livahtaa muutama tavallinen ihminen. He eivät osaa perustella kirjoituksiaan kunnolla koska ovat suomalaisia juntteja. He eivät osaa kirjoittaa selkeästi koska ovat suomalaisia juntteja. Luulenpa että jatkoaika on jokin Marssilaisten ja Jupiterilaisten salainen keskustelupalsta jossa he voivat mitellä älystään. Jatkoaika on varmaan saastunut ulkoavaruuden ylikehittyneillä alienillä, koska suurin osa täällä on niin fiksua väkeä. Luen joka yö peiton alla sängyssä kvanttifysiikan suur-eepoksia ja suhteellisuusteoriaa ymmärtääkseni näiden epäinhimillisten avaruusolijoiden aivotoimintaa. Silti massiivinen älyni ei saa selvää kaikesta näistä kirjoituksista, mitä jatkoajassa lukee. Täytynee siirtyä aapiseen.

Totisesti, jatkoajassa on fiksua porukkaa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Linda
Tavallisen penkkiurheilijan kynnys kirjoittaa aiheesta on kasvanut näiden asiantuntijoiden keskellä. On kai tullut aika siirtyä pois, muiden harrastelijoiden seuraan.

Niin, ehkä olet viettänyt liikaa aikaa Tapparan fanikeskusteluissa, josta johtuen Jatkiksen porukka vaikuttaa poikkeuksellisen fiksulta?

Itse ainakin näkisin jatkisporukan sellaisena "ihan peisiksettinä", tosin en ole siellä Tapparan sivuilla juuri notkunutkaan ja olen muutenkin ihan hyvästä perheestä.

Täältä tähän
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulipa tässä nyt kuinka ollakaan mieleen eräs aitioilta Tappara-HPK -ottelussa viime kaudella. Joukossa oli eräs (isäntää lukuunottamatta muille tuntematon) kaveri, jolla oli sangen kohtuulliset äänivarat ja myös koko lailla rajaton halu niiden näyttämiseen.

Koko illan me muut ja alla levittäytyvästä katsomosta lähimmät katsojat saimme nauttia hänen humoristisesta esityksestään. Aina siihen asti, kun miekkonen sammui ja se olikin varmaan hauskin tuohon miekkoseen liittynyt asia ko. iltana. Oli sikäli jännä tilanne, että kaveri varmasti ihan aidosti kuvitteli olevansa hauska eikä kukaan kehdannut tuota käsitystä oikaista.

Ai niin, hän oli sen SM-liigaa pelaavan hämeenlinnalaisjoukkueen kannattaja. Mutta kuinkas minä nyt eksyinkään varsinaisesta aiheesta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei tässä mihinkään menossa olla, vaan pikemminkin poljetaan paikallaan. Vai olenko ainoa, joka on huomannut tiettyjen vakioaiheiden ponkaisevan pintaan melko säännöllisin väliajoin, jolloin niitä käsitellään pääosin samalla tavalla kuin ennenkin ja sitten koko asia unohdetaan? Oheismausteena tietysti suuri määrä pikkukeskusteluja, jotka käsittelevät ihan mitä tahansa ja kuolevat viimeistään viikon ikäisinä.

Mukaan leikkiin vaan, Linda! Pidä pieni filtteri päällä koko ajan niin tuskin tallot kenenkään varpaille. Tai jos tallotkin, niin todennäköisesti se on sille tallotuksi tulleelle ihan oikein.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Asiantuntija on melkolailla hauska sana jääkiekossa. Sitä voi olla asiantuntija vaikka ei juuri mitään tiedäkkään tai ainakin luulla olevansa. Ei jääkiekossa ole edes paljon tietämistä. Vai tuntuuko susta joskus esim. kun kuuntelet tamin tai kenen tahansa kiekkokommentaattorin jutustelua jostain pelistä, että et olisi itse millään voint sitä tajuta. Joskus siellä saattaa olla joku nhl jyrä kommentoimassa ja kommentit on ihan sellaista tyhjänpäivästä, vaikka heidän pitäisi olla suuria asiantuntijoita.

Tähän voisi heittää kysymyksen millainen sitten on hyvä jääkiekkoasiantuntija? Sellainen, jonka ulosanti äidinkielen L tasoa ja osaa kirjoittaa todella hyvin, vaikka ei tiedä yhtään enempää kuin joku amiksen käyny hörhö, joka ei kuitenkaan osaa tuoda ulos sitä mitä haluaa. Kyllähän täälläkin on joitain jotka aivan selvästi hiukan korostavat kirjoittamisen lahjojaan ja yrittävät olla suuria kiekkoasiantuntijoita, vaikka eivät välttämättä ole esim koskaan itse pelanneet edes puolitosissaan(ei ole faktoja). Suurimmaksi osaksi jääkiekkoasiantuntemus on minun mielestä mielipiteitä ja niistähän täällä riidellään aika useasti, kun joku kuvittelee, että oma mielipide on fakta.

Ei sekään suurta kiekkotietämystä vaadi, että opettelee ulkoa kaikkien joukkueiden pelaajalistat ja lukee historiaa ja tietää siitä. Toki sekin on tietynlaista asiantuntemusta, mutta mikä on sitten käsitys itse pelistä. Tällä tarkoitan onko ikinä itse ollut pelaamassa puulaakisarjoja korkeammalla tasolla.

No kuitenkin tänne voi minun mielestä kirjoittaa kuka tahansa, joka pitää jääkiekosta oli äidinkieli sitten tasoa L tai I. Täällä tosin hiukan nipotetaan tuosta ulosannista aina silloin tällöin, siis kieliopillisesti. Kunhan ei ihan noiden teinix kirjoityuspalstojen tasolle tiputa niin kaikki kirjoittakoot miten lystää hyvän maun rajoissa.

tässäpä olikin hyvä esimerkki, siitä kun ei osaa kirjoittaa tekstiä sitenkuin itse haluaisi ja lopputulos on varsin sekava ja kauhea.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Provot kuriin!

Viestin lähetti polvipetteri
...Ai niin, hän oli sen SM-liigaa pelaavan hämeenlinnalaisjoukkueen kannattaja. Mutta kuinkas minä nyt eksyinkään varsinaisesta aiheesta.

Niin, en malta olla epäilemättä, että noinkohan vaan ko. jannu oli Kerhon kannattajia? Kunnon Kerhofani nimittäin heittelee etenkin tapparalaisia paperiin käärityillä kivillä, eikä takuulla sammu.

Sitä paitsi, ko. sammuminenkin johtui ilmiselvästi siitä, että te muut olitte tylsää seuraa, ellette peräti nirppanokkia.

En haluaisi olla pikkumainen, mutta en voi olla tulkitsematta kirjoitustasi näistä em. syistä pöyristyttäväksi provoksi, joka on muuten kiellettyä Jatkoajan säännöissä.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Äläs nyt Linda! Eiköhän suurin osa meistä ole niitä ihan tavallisia penkkiurheilijoita. Muista vain "näyttää" fiksummalta kuin olet, älä kumartele ja äläkä myöskään myönnä koskaan olevasi väärässä. Näillä mennään!

Tosin hieman ervatsaloa peesaten voisi todeta, että jos on tottunut Tapparan keskustelusivujen onelinereihin, voi Jatkoaikakin tuntua fiksummalta kuin se oikeasti onkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Linda
Tulin käymään ja tuntuu kuin olisi tullut aivan vieraaseen paikkaan. Tiukan valvonnan alaisena epäröin uskaltaudunko kirjoittamaan, mutta keitä ovat nämä vieraat ihmiset? Onko Jatkoajasta kehkeytynyt liian virallinen ja suuren yleisön tavoittava foorumi? Tavallisen penkkiurheilijan kynnys kirjoittaa aiheesta on kasvanut näiden asiantuntijoiden keskellä. On kai tullut aika siirtyä pois, muiden harrastelijoiden seuraan.

Parhaita avauksia pitkään aikaan, otsikon tosin voisi muuttaa muotoon "Mihin olemme menossa?"

Jatkoaikahan on, mitä me käyttäjät siitä teemme. Minä en ainakaan halua siitä sen enempää tiukan asiallista lätkäsivustoa, politiikan foorumia kuin chat-palstaakaan.

Se on minusta koko lailla hyvä nyt, kaikille jotain.

Jotkut aiheet yleisen keskustelun puolella todella junnaavat ja palaavat kuin väärä raha. Syitä on ainakin muutamia, osa on aiheita, joihin ei ole yksiselitteistä ratkaisua. Sitten on muutamien kirjoittajien ristiretkiä. Osa on koko ajan kehittyvien ja muuttuvien tilanteiden johdostaaktiivisia.

Minä hyväksyn mielelläni nämä kaikki, ne kertovat meistä.

Turha täällä on pelätä ettei olisi annettavaa, kun kaikki vaan miettivät hetken ennen postaamista sekä kieliasua että sisältöä.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidä Linda kirjoituskynnys vaan 'matalalla', niin me muutkin teemme. Minäkin pistän replyä joka päivä, vaikka asun paikkakunnalla, jossa ei edes pelata liigakiekkoa. Hui kauhistus ja kommentoin otteluja, vaikka en itse ollutkaan paikalla.
Eka vinkki: Jos kirjoitat jotain asiaa tänne faktana, niin tarkista muutamaan kertaan (varmuuden vuoksi), että 'faktasi' pitävät paikkansa. Muutoin tulee kuittia ja onelineriä tuutin täydeltä. Kyllä täällä pärjää maalaisjärjellä, ihan kirjaimellisesti. En asu kaupungissa...
Toinen vinkki: Tietyt nimimerkit ovat keskittyneet muiden kirjoitusten kommentointiin ja pilkunviilaamiseen ilman, että koskaan kirjoittaisivat omia ajatuksiaan (jos niitä yleensä on). Älä niistä välitä: karavaani haukkuu ja koirat kulkee tjsp.
Kolmas vinkki: Mene vaikka HIFK:n ketjuihin haukkumaan Hirsoa, Vopatia ja Stathosta -> saat varmasti samanhenkisiä kavereita, etkä loukkaa ainakaan kovia monia (hymiöt tähän)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Melko lakoniseen tyyliin Lindalta hyvä kysymys. Itselläni ei ole ollut juurikaan ongelmia uskaltautua kirjoittamaan, sillä en anna sen pelottaa ja lisäksi uskallan seistä sanojeni takana, mutta myöntää tarpeen tullen olleeni väärässäkin. Omalla tietämykselläni en uskalla lähteä kehumaan, uskoisin tietäväni monesta asiasta hieman, mutta harvasta asiasta paljon. Toki niitäkin asioita on joista tiedän enemmänkin, mutta niistä ei aina tule keskusteltua. Oma-aloitteinenkin voisi olla ja avata keskustelua niistä asioista.

Jatkoaika voi olla monelle vaikea ja ehkä pelottavakin paikka keskustella, kun väkeä on moneen väriin. Jokaisella on kuitenkin oikeus mielipiteeseen, eikä kukaan (paitsi moderaattorit) voi estää tänne kirjoittamasta.

Jatkoaika on kyllä paikka jossa on mahdollisuuksia vaikka miten paljon ja se myös antaa paljon. Keskustelua on toisaalta liikaakin, mutta voin ihan rehellisesti todeta että yhtä monipuolista ja tietoa antavaa foorumia en ole Suomesta löytänyt. Tämä antaa ihan hyvin keskustella asioista niin vakavasti, asiallisesti kuin humoristisestikin. Kaikille siis jotakin. Eikä pidä tietenkään unohtaa että peistäkin pääsee taittamaan jos siihen on rahkeita, väittelykumppani löytyy aina. ;)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ketjun otsikon kysymykseen vastaisin, että minä ainakin olen menossa venettä tervaamaan.

No juu, oli huono, oikein huono.
Tarkoittaakohan Linda nyt nimenomaan tämän saitin varsinaista kiekkokeskustelua, vai tarkoittaako hän myös tätä Vapaan keskustelun osiota?
Ainakin täällä vapaalla ollaan mielestäni todella sanan varsinaisessa merkityksessä VAPAALLA. En minä ainakaan koe kirjoittamista tänne mitenkään pelottavana - en rupea pohtimaan ns. omien kirjoitusteni tasoa verrattuna muiden tuotoksiin. Miksi pitäisi? Minä olen täällä vain ja ainoastaan viihteen takia. Siis koen tämän palstan ihan hyväksi viihteeksi, ei sen kummempaa.

Lindan nimimerkistä tein sellaisen ällistyttävän havainnon, että hän on mitä ilmeisimmin naispuolinen kirjoittaja - joskus minullakin välähtää, näköjään.
Ja naisia tällekin palstalle aina tarvitaan, joten on harmillista jos Linda kokee "kirjoituskynnyksensä" tänne niin korkeaksi, että päättää häipyä muihin maisemiin.

Come back Linda.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Linda on asian ytimessä. Älköön nyt kukaan ottako nokkiinne, mutta silloin tällöin ainakin itse koen Jatkoajan melko ahdasmieliseksi paikaksi. Sama ja tietty ryhmittymä on varsinkin täällä vapaan puolella jatkuvasti äänessä viljellen sisäpiirihauskutuksia ym. Kun joku tunkee nokkansa heidän heikkalaatikolleen on vastaanotto usein seuraava: "uuh, opettele kirjoittamaan" tms. Aina kun vastaat ketjuun, tai jopa avaat oman ketjun, niin täytyy miettiä, ettei vaan vahingossakaan tallaisi kenenkään "huippujatkislaisena" itseään pitävän varpaille. Jos tallaat, on kyyti sen jälkeen varsin kylmää.

Tai, jos SM-liigapuolella kerrot oman, ehkä kärkkäänkin mielipiteen on vastaanotto usein tällaista: "Voi jeesus, sä et tiedä lätkästä mitään, pidä turpasi ummessa"

Kuten jo todettua, tämä on fanien lätkäpalsta, ja täällä voivat mielipiteitään ilmaista niin lapset, naiset kuin vähän tyhmemmätkin miehet, sääntöjen sallimissa rajoissa tietenkin. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
 

Kyle

Jäsen
Itselläni on sama tullut mieleen kuin ketjun aloittajalla, ei näihin ketjuihin aina uskalla laittaa omaa tietämättömyyttään julki.
Nopeesti täällä rokotetaan jos väärän sanan lausut jne..
Mutta melko hyvin se on tähän asti kuitenkin mennyt kunhan ei ota tätä oikeella tavalla vakavasti.

Mutta juuri tuo seikka tekee Jatkoajasta muita suuremman, mielenkiintoisemman ja asiallisen.
Lisäksi koska kirjotusasut ovat suurimmalla osalla kuin äidinkielenkirjasta, on tämä lähes ainoa paikka aikakausilehtiä lukuunottamatta, missä kiinnostaa lukea pitkätkin pätkät kirjain-jonoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös