Kieltämättä. Poikien illanistujaisissa on varmaan jenkkilässä ihan normaalia sanoa "I Love you guys", mutta sanopa poikien saunaillassa Suomessa tuo sama että "Rakastan teitä kundit", niin ei tarvitse ihan hetkeen saunaan kundien kanssa lähteä...Jännä, kuinka paljon kulttuuri vaikuttaa sanojen tunnearvoon.
Lueskelin Liigan kurinpito-ketjua ja sieltä silmille pompsahti useaan otteeseen sellainen sana, kuin kyynerpää.
Tuosta hallanvaara-sanasta tulee mieleen eräs reissu ja tapahtuma.Hallanvaara
Muistaakseni Juice Leskinen joskus sanoi tuon olevan mielestään kaunein kotimainen sana. Inhokkeina olivat paikkakunnat Köyliö ja Läyliäinen.
”Jussupoffe!” (kirosana joka kestää lasten korvia ympärillä)
Tarkoittanet hesalaiselle autoilijalle? Miellyttävät sanat -ketjussa kun ollaan.stadilaiselle autoilijalle
Tarkoittanet hesalaiselle autoilijalle? Miellyttävät sanat -ketjussa kun ollaan.
Onks se vaan jotain legendaa vai suuttuuks jotkut Hesalaiset oikeasti, kun käyttää sanaa Hesa?Ethän pahastu, mutta mulle hesalaisuus tarkoittaa Helsingin Sanomien henkilökuntaa. Tämän opin aikoinaan faijaltani.
En usko, että Helsingin Sanomien työntekijät tuosta pahastuu.Onks se vaan jotain legendaa vai suuttuuks jotkut Hesalaiset oikeasti, kun käyttää sanaa Hesa?
Toi Hesari on teidän jotain hömpötyksiä. Googlasin, eikä tullut mitään Helsingin Sanomiin liittyvää(paitsi, joku uutinen) Hesa on Helsinki ja Hesari on Helsingin Sanomat.En usko, että Helsingin Sanomien työntekijät tuosta pahastuu.
Hesari on Helsinginkatu.Toi Hesari on teidän jotain hömpötyksiä. Googlasin, eikä tullut mitään Helsingin Sanomiin liittyvää(paitsi, joku uutinen) Hesa on Helsinki ja Hesari on Helsingin Sanomat.
No voi nyt helvetti. Kai mä sit vaan oon landespede.Hesari on Helsinginkatu.
Nii. Se on Hesan murre.Sattumoisin täällä kuitenkaan kukaan ei puhu esim. hesan slangista. Me ollaan stadist prkl!
Sattumoisin täällä kuitenkaan kukaan ei puhu esim. hesan slangista. Me ollaan stadist prkl!
Olen joskus kuullut sanottavan, että Stadi on se alue missä voi liikkua spåralla. Niin sitä vaan mietin, että kun tässä Ogelissa olen niin olisiko tää nyt sitä Hesaa esimerkiksi?
Nii. Se on Hesan murre.
Stadihan rajoittuu Tölikaan, sitten tulee Lande. Kehien väliin jää sitten Bönde ja kehä III:n takana on Lappi.