Mielipiteitä JYPin uudesta rätistä aka pelipaidasta

  • 171 033
  • 767

takatolpalla

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Logon suhteen palataan tuttuun ja turvalliseen hurrikaanilogoon.

Pelipaidoista on vielä epäselvyyttä. Liukuväristä tykättiin ja se saattaa säilyä, mutta varmuutta ei vielä tietääkseni ole. Ilmeisesti punaiset lauantaipaidat tekevät paluun - ainakin näin alustavasti on puhuttu.

Jos itte sais päättää niin paidoissa on huomattavasti enemmän eloa kun ei oo pelkkää mustaa pohjana. Ite tykkäisin jos punaiset ois ihan normi kotipaidat ja musta esim se kolmospaita mutta sitä nyt ei tuu tapahtuu
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hurrikaaniahan tässä logossa ei ole, mutta jos kilpilogoa halutaan käyttää, niin joku tämäntapainen olisi hyvä yhdistelmä nykyistä punamustavalkoista brändiä, mutta toisaalta myös arvostaa JYP-perinteitä.

Jos saisin itse räjäyttää koko JYP-brändin, ottaisin oheisen kuvan logon päälogoksi. Sitten sitä hurrikaanilogoa voitaisiin käyttää samalla tavalla kuin IFK käyttää omaa petologoaan kilpilogon rinnalla: ainakin joskus pelipaidan olkapäissä oli se vuosituhannen vaihteen kissalogot.

Jutut kiertää taas kehää tämänkin aiheen suhteen, mutta olisin kyllä 110% samalla linjalla tässäkin asiassa. Johonkin aiheeseen muistaakseni oon todennut tästä aiemmin mutta yhden käden sormilla saa laskea ne kerrat mitä oon kuullut et HT-aikakauden logon modernisointi ei sovellu nykypäivään/ole oikein. Positiivista kommenttia taas on kuultu senkin edestä.
Tämän halusin jo juhlakauden logoksi.
Mieluusti näkisin tämän vars. logona, tai ainakin punaisessa kolmospaidassa. Noh, aina saa haaveilla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä ehdottomasti! Joku jolla on yhteyksiä toimiston suuntaan ja voisi ehdottaa tuon @JYP#44 linkkaaman logon käyttöönottoa jos vain mahdollista.
Tuotakin logoa on jonkin verran käsitelty useampana vuonna. Ongelmana on, että varsinaisen logon muutokseen ei lähdetä kevyin perustein ja täysin erillinen logo (jota ei ole koskaan virallisesti käytetty missään) pelkästään kolmospaidassa on myös aika erikoinen ratkaisu.

Itsekin toivoisin tuon käyttöä, mutta ymmärrän perusteet sille, että sitä ei ole ainakaan toistaiseksi otettu käyttöön.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ongelmana on, että varsinaisen logon muutokseen ei lähdetä kevyin perustein ja täysin erillinen logo (jota ei ole koskaan virallisesti käytetty missään) pelkästään kolmospaidassa on myös aika erikoinen ratkaisu.
Juurikin tämä. Ehdottomasti ei ikinä koskaan milloinkaan mitään viritelmää kolmospaidasta, missä olisi normaalista poikkeava logo käytössä. Logo on kuitenkin pyhä.

Tähän yhtenä esimerkkinä voi heittää, kun Ilves meinasi jossain kohtaa käyttää sitä "Ilves Hockey Club Tampere" tms. viritelmää jossain paidassa. Ei ihan näteimmästä päästä ollut se vastaanotto sille. Konkreettinen esimerkki tästä siis löytyy, joten todella vaikea uskoa, että tuollaiseen täällä lähdettäisiinkään.

Taas toisesta päästä hyvä esimerkki, miten onnistuneesti voi tehdä erilaisen kolmospaidan. TPS tätä ainakin jollain kaudella käytti, en ole varma onko enää käytössä. Tietenkään kopioimaan ei suoraan pidä lähteä, mutta pointtina se, että tuon kolmospaidan voi tehdä myös erilaisena ilman, että logoon kosketaan.

Linkki vie tepsin vanhaan X -postaukseen, oli tähän hätään paras kuva mikä löytyi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Minun mielestäni nämä vaihtoehtoiset paidat on niitä, joissa voidaan kokeilla myös erilaisia ratkaisuja myös logon suhteen ja ottaa toimivat sitten mukaan pääpaitoihin myös pidemmällä ajanjaksolla.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Omaan suunnittelijasilmään tuo kilpilogon muoto on jotenkin niin vanhentunut ja kulahtanut, että siitä voisi jo ihan suosiolla luopua kokonaan eikä tuoda enää mukaan. Vaikka logo on pyhä, on uudistuminen ihan luonnollinen osa organisaationkin brändikehitystä.

Joku tyylikäs retrohenkinen kolmospaita ja sen logo voisi toki tuoda kaivattua raikkautta, oli se sitten joku änärihenkinen metsologo, tekstilogo tai joku modernisoitu hurrikaani. Ässäthän teki komean ratkaisun kolmospaitojen kanssa brändi-ilmeensä uudistuksen yhteydessä. Juuri jotain tuon kokoluokan uudistusta myös JYP nyt kaipaisi. Nykyinen visuaalinen linjaus on kovin, kovin epäjohdonmukainen.

Tässä on ollut itsellä jo pidempään tabletin (ja kynän) hankinta ajatuksena, joten pääsisi ihan kunnolla piirtelemään omia ideoita logosta omaksi huvikseni. Ja jos ja kun aikaa on, niin voisi ihan ideoida kokonaisvaltaista ilmettäkin somemateriaaleineen ja pelipaitoineen.
 

Karvamursu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun paidoista on taas alettu puhumaan, niin täytyy sanoa, että itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä että kotipelipaita saisi olla hyvinkin paljon punaisempi kuin mitä se on ollut. Lähes kokomusta kotipaita on vain jotenkin niin eloton ja mitäänsanomaton ja toivoisin siihen jonkinlaista muutosta. Juhlakauden paidathan olivat siinä mielessä jo askel eteenpäin että punaisen määrää lisättiin, ja komeathan nuo paidat olivatkin. Silti kaipaisin kotipeleihin vieläkin enemmän väriä, vaikka sitten ihan reilulla kädellä.

Tällainen tuli tuossa haaveillessa väsättyä.
 

Liitteet

  • 1716453111872.jpeg
    1716453111872.jpeg
    78,9 KB · kertaa luettu: 122

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Nyt kun paidoista on taas alettu puhumaan, niin täytyy sanoa, että itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä että kotipelipaita saisi olla hyvinkin paljon punaisempi kuin mitä se on ollut. Lähes kokomusta kotipaita on vain jotenkin niin eloton ja mitäänsanomaton ja toivoisin siihen jonkinlaista muutosta. Juhlakauden paidathan olivat siinä mielessä jo askel eteenpäin että punaisen määrää lisättiin, ja komeathan nuo paidat olivatkin. Silti kaipaisin kotipeleihin vieläkin enemmän väriä, vaikka sitten ihan reilulla kädellä.

Tällainen tuli tuossa haaveillessa väsättyä.
katso liitettä 34069
Tässä hyvää aihiota kyllä ja vähän sellaista mitä itsekin olen päissäni (köh) ajatellut, tuossa tulee vain pieni ongelma sen logokiekuran kanssa, koska se on myös punainen pääväriltään. Mutta jos olisi tässä sitä änärityyppistä metsologoa, niin voisi olla kyllä hieno!
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En näe itse ongelmana myöskään että paita ja logo on samaa väriä, joskin mielestäni kuten sanoin näissä vaihtoehtoisissa paidoissa saa kikkailla ja JYPin nykyinen kiekura logo on hyvin ystävällinen värimuunnoksiin, joten punaisessa paidassa laittaisin logon mustana tai valkeana.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka logo on pyhä, on uudistuminen ihan luonnollinen osa organisaationkin brändikehitystä.
Tottakai, eikä tosiaan ole mitään uudistumista vastaan, päinvastoin. Itse en vaan ainakaan haluaisi nähdä mitään kahdenlaista logoa samaan aikaan käytössä, eli uudistuessa sitten mieluiten niin, että logo menee ns. kokonaan uusiksi ja se tulee sitten käyttöön kaikkialle. Kolmospaidassa voisi sitten viritellä jotain ihan erityylistä ulkoasua, mutta niin, että varsinainen logo on esimerkiksi olkapäissä. Esimerkkinä tuo tepsin yksi käytössä ollut kolmospaita.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Tottakai, eikä tosiaan ole mitään uudistumista vastaan, päinvastoin. Itse en vaan ainakaan haluaisi nähdä mitään kahdenlaista logoa samaan aikaan käytössä, eli uudistuessa sitten mieluiten niin, että logo menee ns. kokonaan uusiksi ja se tulee sitten käyttöön kaikkialle. Kolmospaidassa voisi sitten viritellä jotain ihan erityylistä ulkoasua, mutta niin, että varsinainen logo on esimerkiksi olkapäissä. Esimerkkinä tuo tepsin yksi käytössä ollut kolmospaita.
Näin myös ajattelin, että virallinen logo olisi olkapäissä näissä erikoispaidoissa. Ja miksei myös toisinpäin, että normipaidoissa se erikoislogo (metso) olisi vastaavasti olkapäissä ja virallinen logo taas normaalisti rinnassa. Hurricanesillahan on kolme paitaa, joissa kolmea eri logoa. Ei huono sekään ratkaisu.
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-05-23 at 17.30.56.png
    Screenshot 2024-05-23 at 17.30.56.png
    1,3 MB · kertaa luettu: 69

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin myös ajattelin, että virallinen logo olisi olkapäissä näissä erikoispaidoissa. Ja miksei myös toisinpäin, että normipaidoissa se erikoislogo (metso) olisi vastaavasti olkapäissä ja virallinen logo taas normaalisti rinnassa. Hurricanesillahan on kolme paitaa, joissa kolmea eri logoa. Ei huono sekään ratkaisu.
Tuo kolmas tökkii itselle, muuten hyvät kyllä. Tuota "Canes" -tekstiä en pidä varsinaisesti logona, vaikka rinnassa onkin. Tuollainen pelkkä teksti ei mielestäni oikein ole logo, enemmänkin juuri sellainen erityylinen ratkaisu paitaan, missä se logo on sitten tuolla olkapäissä.
 

Karvamursu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä hyvää aihiota kyllä ja vähän sellaista mitä itsekin olen päissäni (köh) ajatellut, tuossa tulee vain pieni ongelma sen logokiekuran kanssa, koska se on myös punainen pääväriltään. Mutta jos olisi tässä sitä änärityyppistä metsologoa, niin voisi olla kyllä hieno!
Jaan kyllä huolen logon näkyvyyden suhteen ja kieltämättä sen metson tuossa paidassa mielellään itsekin näkisin. Valitettavasti meikä mursun taiteelliset lahjat eivät ihan taivu tuollaisen logon suunnitteluun, mutta jos joku sellaisen väsäisi niin komeastihan se tuohon istuisi.

Näissä omissa hahmotelmissa sattui tuo paita hieman eri sävyllä kuin logo joten se ei ehkä anna aivan totuudenmukaista kuvaa.
 

Liitteet

  • jyp paita.jpg
    jyp paita.jpg
    166,1 KB · kertaa luettu: 127

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en kuulu nykyisen logon kannattajiin. Se ei vain näytä hyvältä oikein missään. No ehkä NHL23 vai olikohan 24 pelissä siitä on saatu kohtalaisen näköinen. Mun puolesta paidassa voisi lukea yksinkertaisesti JYP tai logo J-kirjaimesta. J niinkuin JYP, J niinkuin Jyväskylä.
 

Liitteet

  • IMG_0654.jpeg
    IMG_0654.jpeg
    123,9 KB · kertaa luettu: 90
  • IMG_0651.jpeg
    IMG_0651.jpeg
    102,5 KB · kertaa luettu: 96

pallero

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaan kyllä huolen logon näkyvyyden suhteen ja kieltämättä sen metson tuossa paidassa mielellään itsekin näkisin. Valitettavasti meikä mursun taiteelliset lahjat eivät ihan taivu tuollaisen logon suunnitteluun, mutta jos joku sellaisen väsäisi niin komeastihan se tuohon istuisi.

Näissä omissa hahmotelmissa sattui tuo paita hieman eri sävyllä kuin logo joten se ei ehkä anna aivan totuudenmukaista kuvaa.
Viime aikaisten esitysten perusteella voisi logon muuttaa pieneksi tuulenvireeksi. Hurrikaani nimen voisi vaihtaa trombiksi, joka hetken näyttää uhkaavalta ja sitten katoaa. Omasta mielestä tämä nykyinen logo ei ole kauhean kaunis, paremmin toimisi varmaan vaikka sponsorin logo ennemmin, kuten jalkapallossa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Faktaa on, että mikään logo ei maistu kaikille. Faktaa on myös, että nykyinen logo on lähes samanlaisena ollut käytössä jo 27 vuotta. Sillä on jo merkittävää historiaa ja perinteitä.

Logo on pyhä asia, eikä sekään ole hyvä, että sitä lähdettäisiin tuuliviirimäisesti muuttelemaan. Jos logoa vaihdetaan, niin syyt täytyy olla helvetin painavat.

Yleisesti ottaen tuo nykyinen logo tuntuu maistuvan ihmisille ja on suorastaan ikoninen. Kun logon näkee, niin lähes kaikki suomalaiset tietävät mikä logo se on.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Täällä kumpuava innokkuus muutoksen puolesta jo osoittaa sen että vaihtamiseen taitaa olla perusteita. Toimivan logon kohdalla ei näitä keskusteluja aika ajoin synny. Se vasta faktaa onkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä kumpuava innokkuus jo osoittaa sen että vaihtamiseen taitaa olla perusteita. Toimivan logon kohdalla ei näytä keskusteluja aika ajoin synny. Se vasta faktaa onkin.
Lähes minkä tahansa seuran kohdalla syntyy puolesta ja vastaan asettelua, jos logosta aletaan puhumaan. Toki mitä pidempi historia, sitä vähemmän uskalletaan omia mielipiteitä tuoda esille.

En ole huomannut kovinkaan merkittävää vastustusta, vaikka muutama kaveri jatkiksessa ei nykylogosta erityisesti perusta. Suuri yleisö vaikuttaa olevan nykylogon kannalla.

JYPin logo herättää aika-ajoin keskusteluita, koska monet eivät alkujaan halunneet uutta logoa, kun tämä nykyinen aikanaan otettiin käyttöön. Sieltä kaukaa tämä vastustus tuntuu kumpuavan, eikä niinkään siitä, että esimerkiksi uudemmat fanit olisivat nykyistä logoa vastaan.

Mitä olen itse havainnoinut, niin lasten ja nuorten keskuudessa nykyinen logo on hyvin pidetty ja se "ainoa oikea". Siellä suunnalla se tulevaisuuden kannattajapohja on, eli heitä ei kannata unohtaa.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Kaikenlaisia havaintoja on tullut myös tehtyä esim se että moni ohittaa koko logoasian koska ei yleiseen mentaliteettiin kuulu se että myönnetään oman lempparijoukkueen logon mitäänsanomattomuus. No täällä toki muutamat ovat uskaltaneet sen tunnustaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikenlaisia havaintoja on tullut myös tehtyä esim se että moni ohittaa koko logoasian koska ei yleiseen mentaliteettiin kuulu se että myönnetään oman lempparijoukkueen logon mitäänsanomattomuus. No täällä toki muutamat ovat uskaltaneet sen tunnustaa.
Joillakin on myös tämä sinun tyylisi, että pidetään omaa näkemystä ainoana oikeana ja oletat muiden olevan samaa mieltä, vaikka eivät niin sanokaan. Että olisi vain uskaltamisesta kyse.. Jep jep.

Olen ihan suoraan puhunut logosta todella monien ihmisten kanssa, ja nostanut esille sen, että jotkut eivät siitä pidä. Yleisin vastaus ja reaktio tähän on ollut, että eivät ymmärrä mikä siinä on vikana ja miksi siitä ei pidetä. Nykyinen logo on massasta poikkeava, simppelillä tavalla tyylikäs ja se on saavuttanut ikonisen maineen kohtalaisen pitkän historian aikana.

Itse en koskaan erityisesti tykännyt HT-logosta, mutta ei se tarkoittanut, että olisin aggressiivisesti yrittänyt saada ihmisiä ajattelemaan samoin. Arvostin silti sitäkin logoa, eikä se minua erityisesti häirinnyt. En halunnut edes silloin vaihtaa logoa, koska kaikesta huolimatta pidän logoa aina sellaisena asiana, ettei siihen yksittäiset mielipiteet saa vaikuttaa, vaan logosta pidetään kiinni ja sitä tietyllä tavalla arvostetaan, vaikka se ei visuaalisesti olisikaan ihan omaan mieleen.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Joillakin on myös tämä sinun tyylisi, että pidetään omaa näkemystä ainoana oikeana ja oletat muiden olevan samaa mieltä, vaikka eivät niin sanokaan. Että olisi vain uskaltamisesta kyse.. Jep jep.

Olen ihan suoraan puhunut logosta todella monien ihmisten kanssa, ja nostanut esille sen, että jotkut eivät siitä pidä. Yleisin vastaus ja reaktio tähän on ollut, että eivät ymmärrä mikä siinä on vikana ja miksi siitä ei pidetä.
Ensimmäiseen kappaleeseen lyhyesti ja ytimekkäästi; amen

Toiseen kappaleeseen; allekirjoitan myös tämän täysin. Vaikka en voikaan sanoa, että kyseessä olisi mikään elämää suurempi taideteos tai maailman hienoin logo, mutta en myöskään todellakaan ymmärrä, että mikä helvetti siinä logossa ihmisiä risoo? Se on hyvin simppeli ja yksinkertainen, sopii oikeastaan paitaan kuin paitaan. Punainen on myös värinä varsin passeli.

Melkein voin väittää, että joku Tapparan logo ei ole sen parempi kuin JYPin. Sen puolesta ihmiset taitavat äänestää vain sen takia koska "pitkät perinteet". Ilveksen logosta pidän logona, muuten seurasta ei juuri mitään mainittavaa.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
No onhan se nyt vähän perseestä
 

takatolpalla

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä en tiedä onko tuo nykyinen logo visuaalisesti se kaikista kaunein mutta itselle se on aivan äärimmäisen merkityksellinen. Tietysti jonkinlaisten lasien takaa sitä katsoo itsekkin mutta vaikea olisi nähdä hyötyjä mitä visuaalisesti hieno logo toisi verrattuna nykyiseen logoon.

Tiivistettynä voisi sanoa, että mikäli siihen merkittäviä muutoksia tekee niin kannattaa olla äärimmäisen tarkka asian kanssa.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo kyllä tuosta logosta täytyy itsekin sanoa se, että tämä on se "the logo" itselle. Tämän kanssa on kasvettu käytännössä* koko pieni ikä ja vielä tänä päivänäkin tulee sellainen tietynlainen tunne joka kerta, kun jossain JYPin logon näkee. Erittäin merkityksellinen asia.

* Ihan alussa oli tuo "palkkiteksti" -logo vielä käytössä, kun oma seuraaminen on alkanut, mutta silloin ikää oli se 3-5 vuotta. Tuolloin ei siis sitä vähääkään ymmärtänyt vielä oikein mistään, mitä nykyisin. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös