Mielipiteitä JYPin uudesta rätistä aka pelipaidasta

  • 155 974
  • 626

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
rauhoittaa mainoksista juontuvaa värisekamelskaa, ja yleisilmeenä pysyy musta.
Ehkä joo näin onkin, mutta ihan saavutettavuussyistä hieman heikompinäköisille tuo tuottaa varmasti ongelmia. Vaikka itsellä on hyvä näkö, niin kyllä tv-kuvasta sai hetken tihrustaa että kukas siellä meneekään, kun luistelutyylit ei ole vielä jäänyt mieleen kuin tutuista pelaajista.

Voisihan numero olla vaikka punaisella, ja paksummilla valkoisilla ääriviivoilla. Saisi sitä punaistakin hieman mukaan. Oispa muuten siisti jos kypärät tai ainakin housut olisivat punaiset.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ehkä joo näin onkin, mutta ihan saavutettavuussyistä hieman heikompinäköisille tuo tuottaa varmasti ongelmia. Vaikka itsellä on hyvä näkö, niin kyllä tv-kuvasta sai hetken tihrustaa että kukas siellä meneekään, kun luistelutyylit ei ole vielä jäänyt mieleen kuin tutuista pelaajista.

Voisihan numero olla vaikka punaisella, ja paksummilla valkoisilla ääriviivoilla. Saisi sitä punaistakin hieman mukaan. Oispa muuten siisti jos kypärät tai ainakin housut olisivat punaiset.
Joo onhan niitä numeroita hankalampi hahmottaa, ei sillä. Ja samaa mieltä punaisista kypäristä, mutta etenkin punaisista housuista!
 
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun on nähnyt nämä uudet pelipaidat tositoimissa niin ei nämä nyt hassummalta näytäkkään.. nuo raidat hihassa punainen ja musta vois olla vähän paksummat niin näyttäisi paljon paremmalta.

Ja sukkiin ehottomasti samanlaiset raidat kun hihoissa on niin näyttäisi peliasun kokonaisuus paremmalta.

Myös tuo uusi logo on alkanut totuttelun jälkeen näyttämään aika hyvältä ja vielä paremmalta näyttäisi hieman isompana versiona rinnuksessa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onhan tuo sininen komea, niinkin komea, että luopuisin mustasta heti ja ottaisin tämän vakituiseksi kotipaidaksi. Lauantain paidaksi toisin takaisin punaisen.

Musta on ruma, mitään sanomaton kaapu, vähän kuin tuo valkea vieraslakanakin, tämä sininen ja aiempi punainen paita olleet erittäin onnistuneita.
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Onhan tuo sininen komea, niinkin komea, että luopuisin mustasta heti ja ottaisin tämän vakituiseksi kotipaidaksi. Lauantain paidaksi toisin takaisin punaisen.

Musta on ruma, mitään sanomaton kaapu, vähän kuin tuo valkea vieraslakanakin, tämä sininen ja aiempi punainen paita olleet erittäin onnistuneita.
Itselle tuo musta sytyttää eniten, mutta kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen. Punasesta tykkään enemmän kuin sinisestä, mutta menköön tän juhlakauden siniset.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onhan tuo sininen komea, niinkin komea, että luopuisin mustasta heti ja ottaisin tämän vakituiseksi kotipaidaksi. Lauantain paidaksi toisin takaisin punaisen.

Musta on ruma, mitään sanomaton kaapu, vähän kuin tuo valkea vieraslakanakin, tämä sininen ja aiempi punainen paita olleet erittäin onnistuneita.
Todellakin samaa mieltä. Lisäksi tänään tuli katseltua tv:n kautta yleisömerta, niin kummasti ne sinistä rättiä päälleen pukeneet katsojat näkyivät helvetin hyvin tv-kuvassa -> tulee heti tunnelmaa kun ihmiset tunnustavat väriä. Musta paita on aneeminen, mutta harmillisesti siitä pidetään vuodesta toiseen kiinni.

Toivottavasti siniset paidat saadaan myös myyntiin asti juhlakauden aikana.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Paita oli ihan hieno, ja erityisen hyvältä näyttä TV-haastattelussa, kun se paidan yläreunan "hiilikuitukuvio" erottui paremmin.

Itse tykkään eniten musta-puna-valkoisesta, koska sillä värillä on voitettu mestaruudet. Mutta kiva saada tämä sininen paita sen täyspunaisen Ässät-paidan sijaan kotipeleihin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
JYPin punainen ei ole kyllä ollut missään vaiheessa oikeasti lähelläkään Ässien paitaa. Sensijaan 00-alussa oikeasti JYPillä ja Ässillä oli sama valkoinen paita, ainoana erona logo ja mainokset.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näistä numeroista oli täällä aiemminkin puhetta, niin oli ne numerot näissä sinisissäkin paidoissa todella vaikea nähdä TV-kuvasta. JYPillä oli joskus männävuosina tämä samanlainen numerointi, että numerot oli tehty ohuella viivalla, joita on todella hankala nähdä. Toivottavasti ensi kauteen vaihtavat takaisin normaalehin numeroihin.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
JYPin punainen ei ole kyllä ollut missään vaiheessa oikeasti lähelläkään Ässien paitaa. Sensijaan 00-alussa oikeasti JYPillä ja Ässillä oli sama valkoinen paita, ainoana erona logo ja mainokset.
Ässien punainen mielleyhtymä tulee tuolta ajalta kun heillä oli viimeksi mustat pelinumerot punaisella pohjalla eli kaudella 18-19. JYPin lauantaipunainen on tullut joko tuolloin tai myöhemmin.

E: JYP on pelannut ensimmäistä kertaa punaisessa samalla kaudella eli yhden kauden ajan voi sanoa näiden punaisten muistuttavan ainakin selkämyksestä toisiaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Se on nyt normaalia, että samojen värien joukkueilla on samojen värien paitoja ja jopa osin samankaltaisuuksia. Tuossakin ensimmäisessä paidassa jossa yhtäläisyyksiä selkäpuolella oli, kyseessä muuten hyvin erilainen paitamalli.

Tämä nyt on tällainen legenda ja palstatotuus, että JYPin punainen paita on Ässät kopio, vaikka oikeasti ei lähelläkään.

Mutta kuten sanottua omasta mielestäni niin punainen kuin nykyinen sininen ovat parhaat paidat ja mitä JYP tuottanut liigaan historiansa aikana ja mielellään ottaisin ne vakioiksi. Musta vaikka tämän kauden versio on valtava parannus aiempiin, on silti todella laimea ja kuten todettua usealla suulla katsomoa ei saa myöskään elämään tällä epävärillä.

Oikeastaan olisin itse valmis siihen, että sininen ja punainen olisi ainoat normi paidat, kun nykyään näemmä liigassa ei tarvitse valkeaa tai edes vaaleaa käyttää vierasjoukkueenkaan, kunhan erottuu vastustajasta. Täten mielestäni voisi hyvin pelata sininen ja punainen kombolla ja otetaan asu sitten vastustajan mukaan. Toki aivan spessu tapauksia varten hyvä olla varastossa myös valkeat asut, vaikka niitä ei lähtökohtaisesti käytettäisi.

Jyväskylän värit muuten ollut sininen, valkea ja punainen aikanaan, ja nämä osin JYPinkin alkuperäiset värit vaikka pelkkää sinivalkeaa on myös ollut ja siihen ehkä kansalla enemmän mieleyhtymiä. Itse kuitenkin näkisin sinipunaisen JYPin hyvin soljuvan seuran brändeihin.

Saa käyttää!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jyväskylän värit muuten ollut sininen, valkea ja punainen aikanaan, ja nämä osin JYPinkin alkuperäiset värit vaikka pelkkää sinivalkeaa on myös ollut ja siihen ehkä kansalla enemmän mieleyhtymiä. Itse kuitenkin näkisin sinipunaisen JYPin hyvin soljuvan seuran brändeihin.

Onhan näitä värejä ajan saatossa ollut ja vaihdeltu. Kun minä aloitin, värit oli sininen ja keltainen, päävärinä sininen. Tietenkin minusta hieno paita kun mikä ja minua aiemmin oli nämä 50 - luvun villapaita viritelmät, joissa mun muistin mukaan värit oli musta/tumma harmaa ja punainen, niitä näki vielä vanhemmilla junnuilla, kun olivat perineet ne edustukselta, meillä oli alkuun pelipaidan sijaan liivi, jossa valkoisella pohjalla oli punainen numero, me inhottiin niitä jostain syystä.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
ja minua aiemmin oli nämä 50 - luvun villapaita viritelmät, joissa mun muistin mukaan värit oli musta/tumma harmaa ja punainen, niitä näki vielä vanhemmilla junnuilla, kun olivat perineet ne edustukselta, meillä oli alkuun pelipaidan sijaan liivi, jossa valkoisella pohjalla oli punainen numero, me inhottiin niitä jostain syystä.
Tämä on arvokasta tietoa, kiitos siitä. Eli voisimme ajatella että jääkiekkojypin alkuperäisvärit ovat todellakin punainen, musta/tummanharmaa ja valkoinen!
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onhan näitä värejä ajan saatossa ollut ja vaihdeltu. Kun minä aloitin, värit oli sininen ja keltainen, päävärinä sininen. Tietenkin minusta hieno paita kun mikä ja minua aiemmin oli nämä 50 - luvun villapaita viritelmät, joissa mun muistin mukaan värit oli musta/tumma harmaa ja punainen, niitä näki vielä vanhemmilla junnuilla, kun olivat perineet ne edustukselta, meillä oli alkuun pelipaidan sijaan liivi, jossa valkoisella pohjalla oli punainen numero, me inhottiin niitä jostain syystä.
Kyllä ja ilolla ottaisin, esim sen että pelattaisiin kuten aiemmassa viestissä sanoin sinisellä ja punaisella varsinaisesti, mutta kolmospaitana voisi olla erilaisia paita/asukokonaisuuksia historiasta. Mikäs olisi sen parempaa historian kunnioitusta ja uudelleen hyödyntämistä.

JYPiltäkin lopulta erilaisia asukokonaisuuksia löytyy varsinkin jos rapsutetaan hieman kauemmaksi nykyisestä JYP hurrikaaniajasta. Tämä nuttu itsellekin uusi tuttavuus josta kerrot, vastaavan olen nähnyt vaalean sinisenä villapaitana jossa punaiset tai oranssit tehostraidat helmassa ja hihoissa(?)
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
vastaavan olen nähnyt vaalean sinisenä villapaitana jossa punaiset tai oranssit tehostraidat helmassa ja hihoissa(?)

Voi olla, että mulla muisti juksaa jo tässä iässä, noista punaisista raidoista olen varma, mutta voi olla, että nuo paidat oli silloin miesten jäljiltä niin virttyneet, että voinee laittaa varmana, että pääväri oli tumma. A - junnut noilla veteli silloin kun minä aloittelin ja muistan, kuinka noista keskusteltiin pukkarissa tyyliin, toiset haaveellisena, että kunpa meilläkin olisi oikeat pelipaidat ja toiset taas mietti, että kun olisikin oikeat paidat, eikä virttyneitä villapaitoja tai kämäsiä liivejä. Kärsineiltä ne tosiaan näytti.

Toisaalta, aika oli niin erilainen, että muistan jonkun ensimmäisen kauden pelin olleen kohtuullisessa pakkasessa ja päätettiin poikain kanssa, että mennään kypärien sijaan karvahatuissa koko peli. Ei siihen tuomarit tai muut puuttuneet vaan homma oli ok, saatoimme näyttää koomisilta, vaan siihen aikaan kukaan ei olisi halunnut vanhempiaan saati kavereitaan katsomaan, muistan miten vittuuntunut olin, kun pelattiin hippoksella jypk: ta vastaan piirisarjan peliä ja meidän luokan tytöt osui ilkkumaan kaukalon laidalle, fokus meni ja turpaan tuli sitä kuunnellessa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan näitä värejä ajan saatossa ollut ja vaihdeltu. Kun minä aloitin, värit oli sininen ja keltainen, päävärinä sininen.
Tuo keltainen on meinannut jo unohtua. Nythän värejä on nähty jo aikamoinen sateenkaari. Punainen, musta, valkoinen, sininen, keltainen, harmaa ja vihreä - nämä nyt ainakin tulee mieleen. Saisiko seuraavaan peliin vaikka ruskean ja pinkin, vai onko nekin jo käytetty?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo keltainen on meinannut jo unohtua. Nythän värejä on nähty jo aikamoinen sateenkaari. Punainen, musta, valkoinen, sininen, keltainen, harmaa ja vihreä - nämä nyt ainakin tulee mieleen. Saisiko seuraavaan peliin vaikka ruskean ja pinkin, vai onko nekin jo käytetty?
Ruskea hurrikaani kuulostaisi kyllä tosi menevältä. Kuopiossa varmaan olisi hauskaa.
 

Paloheinä68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
70-luvulla pelipaita oli sininen ja valkoinen. Piti etsiä arkistosta oma kuva aikakaudelta.. Minun makuuni olisi tälläinen paita tai ainakin jos siitä saisi villapaitaversion fanikauppaan myyntiin.
 

Liitteet

  • JYP 70-LUKU.png
    JYP 70-LUKU.png
    286,2 KB · kertaa luettu: 80

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös