Yhtään 0-10 tulosta ei ole nähty. Norjan (!) 12-4 voitto Saksasta pääsee lähimmäksi. Minä pelaisin mielelläni parempia vastaan. Ajelisin niitä sitten jos mikään muu ei suju.Parempia vastaan kehittää, mutta vastustaja ei pidä olla niin ylivoimainen että mitään peliä et saa itse aikaiseksi. Eli joku 0-10 peli missä et saa edes kuin pari kolme laukausta maalia kohden ei kehitä kokonaisvaltaisesti pelaajia tai pelaamista. Eikä se motivaatiotakaan nosta.
Minä kopsasin vain Jyppimiehen listan. Kahdeksan joukkuetta on liian vähän jengiä MM-tasolle.Ihan mielenkiinnosta mikä se sinun nykyinen 8 sitten on, jos sinne ei mahdu Saksa, Sveitsi kumpikaan(eikä siis V-Venäjä, Tanska, Latviakaan)? Oletan siis että ensimmäiset 7(jossain järjestyksessä) on Suomi, Ruotsi, Kanada, USA, Venäjä, Slovakia ja Tsekki.
Auvitu siirtyi Jyväskylään ennenkuin oli pelannut yhtään aikuistan maaottelua. Maaottelut olivat siis nuorten 1-divisioonassa U-18 ja U-20 tasolla. Mitään pelejä Suomea vastaan ei tarvittu ja oli aikamoisen absurdia edes väittää että joku aikuisten maajoukkueen pelaaminen tietyllä tasolla vaikuttaisi niin paljoa pelaajan uraan.
Tätä et voi tietää. Minusta oli mukavaa silloin 80-luvulla että Suomi pelasi punakonetta vastaan vaikka turpiin tulikin. Ranskan läsnäolo arvokisoissa on voinut vaikuttaa Auvituun (tai pelaajaan x) tai on voinut olla vaikuttamatta -- mutta meistä kumpikaan ei sitä tiedä.
Se että puhut potkupallosta osoittaa jo sen puolen "tietosi", mutta noin vertailun vuoksi voin sanoa, että siellä on täysin luonnollista lähteä lahjakkaan pelaajan kehittymään isoihin sarjoihin.
Kukas kusi muroihisi? Minä pidän jalkapallosta, ja seuraan tiiviisti MM-kisat, EM-kisat ja eurofutista muutenkin. Valitettavasti käyttämäni termi kuvaa vaan turhan hyvin Suomen sarjojen tämänhetkistä tasoa. Soisin asian olevan toisin. Ei nyt kannata ihan poskettomia päätelmiä tehdä nettipalstan yhdestä virkkeestä.
12 maata olisi ihan sopiva määrä, siinäkin taso toki laskisi vähän. Samalla myös sen 1-divarin taso olisi sellainen että siellä tapahtuisi paremmin kehitystä oikeasti kohti jääkiekkohuippua.
Voit olla täysin oikeassa. Silti tänäkin vuonna oikeastaan vain Italia ja Kazakstan ovat olleet ihan kujalla. Eli annetaan nyt vain se mahdollisuus muillekin (siis pelaamisen "iloon" ja kehittymiseen (?)).