Mainos

Mielenkiintoisia kysymyksiä...Onko selityksiä?

• 6 233
  • 32

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
tulihan se sieltä!

Itsekin joskus nulikkana jo ihmettelin, että miten helvetissä toi ritari ässä juttu vois onnistua käytännössä ja totesin silloin että kait mä olen liian nuori tajuamaan tommossii juttui. Enkä ole vieläkään tietoinen, että voisko se käytännössä toimia! (teoriassa kaikki on aina mahdollista:D )

että tämmöstä

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Ei se puoliltaöin ole...

Viestin lähetti pernaveikko
[BEri osavaltiossa ollee sitten toisaalta eri käytäntöjä. Tämä ei ollut mitään Hollywood roskaa, vaan ihan täyttä totta.[/B]

Joo, tottahan toki nämä asiat täyttä totta ovat, Hollywood-roska vaan viittasi siihen, kuinka huvittavan paljon asioita sitä amerikkalaisen elämänmenon pikkuasioista tietääkään, tai luulee tietävänsä, elokuvien ansiosta.

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: tulihan se sieltä!

Viestin lähetti masaman
Itsekin joskus nulikkana jo ihmettelin, että miten helvetissä toi ritari ässä juttu vois onnistua käytännössä ja totesin silloin että kait mä olen liian nuori tajuamaan tommossii juttui. Enkä ole vieläkään tietoinen, että voisko se käytännössä toimia! (teoriassa kaikki on aina mahdollista:D )

että tämmöstä

Silloin kun Ritari Ässä oli ensimmäisellä kierroksellaan Suomessa joku lehti oli käynyt kyselemässä stunttareilta kuinka se oikein tehdään. Tempussa käytetään hyväksi automaattilaatikon ominaisuuksia oikein huolella. Eli kun automaattivaihteisessa kärryssä nostat jalan kaasulta ei alakaan käsivaihteisita tuttu moottorijarrutus vaan auto jatkaa rullaamistaan. Rampille ajo suoritetaan suunnilleen seuraavasti :

- Otetaan rekka kiinni ajamalla pikkuisen suuremmalla nopeudella.
- Nostetaan etupyörät rampille ja vielä kiihdytetään pikkuisen
- Jalka pois kaasulta ja odotellaan että takapyörät nousevat rampille
- Varovasti lisää kaasua kunnes auto lähtee kipuamaan ramppia ylös

Melkoista rääkkirä renkaille kun rampin ja tien saumkohdassa vedetään pyörimisnopeus lähes nollaan muutaman sentin matkalla.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itseasiassa automaattikin moottorijarruttaa. Mutta kun hipaset vaihdekepin N asentoon se menee vapaalle. Tai ainakin minun Opel Kadett vm90 1.6l hidastaa ilman runsasta kaasunkäyttöä

JanJ

Jäsen
Hollywood-juttua

Viestin lähetti Johnny99

Hollywood-roska vaan viittasi siihen, kuinka huvittavan paljon asioita sitä amerikkalaisen elämänmenon pikkuasioista tietääkään, tai luulee tietävänsä, elokuvien ansiosta.

Tulipa mieleen elokuvien aiheuttamista mielikuvista, että
luin tuosta Jarno Elgin pidättämisestä. (se saatananpalvoja/silpoja, muistatteko?) Hän oli ilmoittanut ekassa kuulustelussa että pidätys on laiton koska hänelle ei oltu luettu hänen oikeuksiaan!
Poliisia meinasi naurattaa, vaikka vakavasta asiasta olikin kyse.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulla olisi yksi kysymys:

Miksei saunassa haise hiki?

Tarjottuja vastauksia tähän mennessä:

- Ei niin kuumassa haise (testattu piereskelemällä; haiseepas)
- Ei sellainen hiki haise

Lääketieteen ammattilaisia joukossamme?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Biologian tunnilla opittua...

... mutta lääketieteen ammattilainen en ole.

Hikihän itsessään siis on yli 90% vettä, se on hajutonta, väritöntä ja mautonta. Se epämiellyttävä haju mikä tunnetaan hien hajuna johtuu bakteerien kuolemisesta ihon pinnalla. Kai ne jotain "mätääntyy" siinä tms.

Mulla ei kyllä ole aavistustakaan miksi saunassa ei haise... Ekana tulis mieleen joku semmonen, että siinä kuumudessa bakteerit kuolevat niin nopeasti ja siinä kosteudessa ja kuumuudessa sitten johonkin häviävät tai jotain...

Tää tuli ulkomuistista jostain 90-luvun alun oppitunneilta, mutta ainakin toi fakta, että hiki ei haise on 100% varma. Toi bakteeri sitten taas sinänsä saattaisi olla joku solu tai joku, mutta kyllä mä ainakin vähän tiesin mistä mä puhuin(:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eri maa eri laki...

Viestin lähetti JanJ

Tulipa mieleen elokuvien aiheuttamista mielikuvista, että
luin tuosta Jarno Elgin pidättämisestä. (se saatananpalvoja/silpoja, muistatteko?) Hän oli ilmoittanut ekassa kuulustelussa että pidätys on laiton koska hänelle ei oltu luettu hänen oikeuksiaan!
Poliisia meinasi naurattaa, vaikka vakavasta asiasta olikin kyse.

Tietenkin poliisia nauratti, koska Suomessa ei ole mitään vastaavaa lakia. Lakitermi Jenkkilässä on "Miranda Rights". Tapaus juontaa juurensa 1960-luvun alkupuolen Arizonaan, jossa muuan Ernesto Miranda kärsi omasta mielestään vääryyttä ja tapus meni aina Supreme Courtiin asti. Jos jotain kiinnostaa tapauksen yksityiskohdat, niin esim. www.google.com löytää lukuisia saitteja.

Toisaalta hiljaa saa kyllä olla ilman asianajajan läsnäoloa tai läsänollessakin, eli se, että oikeuksia ei lueta ei tietenkään tarkoita, että täytyisi puhua.

Toinen leffajuttu on tämä oikeus yhteen puhelinsoittoon. Sitäkään ei Suomessa tunneta. Eräs tuttuni joutui kerran virkavallan kanssa pieneen neuvonpitoon vähäpätöisen baarikahakan jälkeen. Kaveri siinä sitten humalapäissään tuumasi poliiseille, että mä haluun soittaa, leffoissakin saa aina soittaa. Vihainen poliisisetä vastasi siihen, että sanakin vielä ja sä lähdet putkaan...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy