Jos koet Mattia kohtaan tuntemani arvostuksen naurettavaksi, niin olkoon sitten niin. Tällä mielenilmauksella on kuitenkin useita tarkoituksia, ainakin omalta osaltani:
1. Näyttää Mattille, että häntä rakastetaan, ihan sama mikä paita on päällä.
2. Näyttää koko Suomelle, mitä tämä yksittäinen pelaaja merkitsee kannattajille tällaisen perseilykauden keskellä.
3. Näyttää Ässien johtoportaalle, että nyt on kannattajien mitta täynnä.
Olen samaa mieltä. Minusta mielenilmaus tarvittaisiin ennen kaikkea siksi, että seurajohto ymmärtäisi, että pelaajien myyminen saattaa aiheuttaa muutakin kuin taloudellista hyötyä. Kyllä minä kausikorttilaisena patasydämenä odotan, että "loppuun asti taistellaan, periksi ei anneta milloinkaan". Minä olen maksanut koko runkosarjasta enkä oikein hyväksy, että hanskat lyödään tiskiin joulu - tammikuussa.
Ymmärrän kalliiden pelaajien myymisen taloudellisen pakon edessä konkurssin uhatessa. Koska taloudellisen tilanteen pitäisi nyt olla hyvä, näen Ässien toiminnassa uhkakuvan siitä, että pelaajia myydään joka tammikuussa taloudellisen tuloksen, voiton, maksimoimiseksi, vaikka talous ei siihen pakottaisikaan. Kausikortti on minulle luonnollinen ratkaisu, koska käyn Ässien pelissä aina kun mahdollista ja kausikortilla vältyn jonottamiselta. Ei kausikorttia kuitenkaan ole mitään järkeä ostaa, jos seura lyö hanskat tiskiin kauden puolivälissä.
Joku mainitsi, ettei yksikään pelaaja ole seuraa suurempi ja että seura on ikuinen. Olen samaa mieltä siitä, että pelaaja ei koskaan ole seuraa suurempi. Ajatusta voi kuitenkin viedä vähän pidemmällekin. Seura ei ole riippuvainen yhdestä pelaajasta, valmentajasta tai toimitusjohtajasta. He ovat kaikki korvattavia. Ainoa Ässiin liittyvä asia, jota ei voi korvata, on yleisö ja fanit. Sponsoritkin ovat mukana tasan niin kauan kuin he saavat näkyvyyttä, jota ei ilman yleisöä tule. Minusta mielenilmaus olisi hyvä, jotta Ässä-johto ymmärtäisi, että yleisöstä kannattaisi pitää huolta. Eivät ihmiset vuodesta toiseen kanna rahojaan hallille, jos tuntevat vuodesta toiseen tulleensa petetyiksi. Pelaajat vaihtuvat, valmentajat vaihtuvat ja toimitusjohtajat vaihtuvat. Seura pysyy. Tai siis seura pysyy niin kauan kuin sillä on yleisönsä.
Jospa palauttaisimme kausikorttimme Ilves-pelin jälkeen toimistolle.