Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 284 494
  • 5 251
Virtanen on kuulopuheiden mukaan sen tyylin valmentaja, että ei paljon "kommunikoi" pelaajien kanssa. Ei tule palautetta, meni hyvin tai huonosti. Tai, jos esim. pelaajalle jää jossain pelissä peli-aika huomattavan pieneksi, niin ei sitä sen paremmin kommunikoida/perustella, onko se pelilliisistä asioista vai pelaajan tekemisistä johtuvaa. Itselle ainakin jäänyt sellainen vaikutelma, että Virtasen vuorovaikutus taidot pelaajien suuntaan on valitun linjan mukaiset, eli ei juurikaan asioita perustele/keskustele. Aikaisemmillakin kausilla on kyseinen tyyli johtamisessa aiheuttanut ristiriitoja/ihmettelyä/tyytymättömyyttä pelaajien keskuudessa. No, jokainen tyylillään, toisenlaisiakin valmentajia on, ei siinä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Virtanen on kuulopuheiden mukaan sen tyylin valmentaja, että ei paljon "kommunikoi" pelaajien kanssa. Ei tule palautetta, meni hyvin tai huonosti. Tai, jos esim. pelaajalle jää jossain pelissä peli-aika huomattavan pieneksi, niin ei sitä sen paremmin kommunikoida/perustella, onko se pelilliisistä asioista vai pelaajan tekemisistä johtuvaa. Itselle ainakin jäänyt sellainen vaikutelma, että Virtasen vuorovaikutus taidot pelaajien suuntaan on valitun linjan mukaiset, eli ei juurikaan asioita perustele/keskustele. Aikaisemmillakin kausilla on kyseinen tyyli johtamisessa aiheuttanut ristiriitoja/ihmettelyä/tyytymättömyyttä pelaajien keskuudessa. No, jokainen tyylillään, toisenlaisiakin valmentajia on, ei siinä.
Jännä käsitys sulle on syntynyt, kun oma käsitykseni on täysin päinvastainen. Olen kuullut monelta taholta, että Veltsu on nimenomaan pelaajaläheinen valmentaja, joka keskustelee pelaajien kanssa ja kuuntelee heitä. Toki jokaisella on oma tyylinsä ja kaikki eivät kaikkien kanssa tule toimeen, mutta olen kyllä hyvin ihmeissäni, jos Veltsu on lähellekään kuvailemasi kaltainen, kun useasta suunnasta on kuulunut päinvastaista.

Sellainen käsitys minulla kyllä on, että jos ajatukset menevät pahasti ristiin yksittäisten pelaajien kanssa, niin solmujen aukaiseminen voi olla hankalaa. Jos kuitenkin jossain vaiheessa on päästy lähelle samaa aaltopituutta, niin Veltsu kykenee selvittämään suurempiakin vaikeuksia näiden pelaajien kanssa. Eli erimielisyyksien täytyy olla aika syvällä, että homma ei pelaajan ja Veltsun välillä toimi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyseessä ei ole minun käsitykseni, vaan kuten laitoin, kuulopuheitten (useammalta pelaajalta) mukainen mielipide.
Onhan se oma käsityksesi, joka on muodostunut kuulopuheiden perusteella, kuten myös minun tapauksessani. Ihan mielenkiinnosta, ovatko nämä entisiä vai nykyisiä Veltsun alaisuudessa pelaavia pelaajia?
 
Entisiä ja nykyisiä. Minähän en ole omaa käsitystäni tähän edes kirjoittanut, vain ainoastaan sen mitä mieltä kuulemani pelaajat ovat olleet. Mutta sovitaan että tiedät myös minunkin käsitykseni. Saat kernaasti viimeisen sanan, kuten olen ollut havaitsevani aiemminkin, eipä tästä enempää.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Virtanen on tosiaan pelaajien kanssa keskusteleva valmentaja ja siinä mielessä moderni, jänniä tornareita liikkuu että mies olisi päinvastaista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Entisiä ja nykyisiä. Minähän en ole omaa käsitystäni tähän edes kirjoittanut, vain ainoastaan sen mitä mieltä kuulemani pelaajat ovat olleet. Mutta sovitaan että tiedät myös minunkin käsitykseni. Saat kernaasti viimeisen sanan, kuten olen ollut havaitsevani aiemminkin, eipä tästä enempää.
Minua ihmetyttää, että miksi kirjoitat tänne yhtään mitään, kun et selvästikään ole halukas tai valmis asioista keskustelemaan. Tämä on keskustelupalsta. Tiedätkö mitä se tarkoittaa?

Kyllä tuosta nyt sokeakin näkee rivien välistä, että olet itse samoilla linjoilla, kuin ne "kuulopuheet". On aivan turhaa lähteä vääntämään vastaan. Tai jos kerran oma käsityksesi on jotain muuta, niin olisin kovin kiitollinen, jos voisit sitä valottaa. Tuntuu kertakaikkiaan ihmeelliseltä, että kirjoittaisit tuon kaltaisen tekstin, jos oma käsityksesi asioista olisi erilainen.

Ja on todellakin erittäin rasittavaa, että et halua keskustella asiasta ollenkaan, vaan heti haluat lopettaa keskustelun ja aloitat nämä "sano sinä nyt sitten viimeinen sana" -mantrat. Mielestäni keskustelupalstan kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu ensimmäisenä kanssakirjoittajien kunnioittaminen, joka lähtee siitä, että ollaan valmiita keskustelemaan. Minä en halua sanoa viimeistä sanaa, vaan haluan keskustella asiasta ja ymmärtää kanssakirjoittajan näkemystä.

Pahoittelen, jos nyt sitten onnistuin ymmärtämään jotain väärin ja tämä johti vääriin johtopäätöksiin kohdallasi, sillä se ei ollut tarkoitukseni. Ihan omaa käsityskykyäni hyväksi käyttäen tein päätelmiä, joiden uskon edelleenkin olevan oikeita.

Todetaan nyt vielä, että itse olen kuullut päinvastaista pääasiassa nykyisen organisaation sisältä, mutta myös entisiltä valmennettavilta. Tämän vuoksi en ihan purematta niele, kun lähdetään puhumaan päinvastaisia asioita, eikä selvennetä asiaa juurikaan.
 

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Virtanen on tosiaan pelaajien kanssa keskusteleva valmentaja ja siinä mielessä moderni, jänniä tornareita liikkuu että mies olisi päinvastaista.

Minulla ei ole tästä mitään faktaa. Se millainen vaikutelma on jäänyt niin ei Virtasen ego ainakaan kovin iso ole vr. Dufva, Tamminen, Summanen, Jortikka. Toisaalta Veltsu ei vaikuta miltään yltiösosiaaliselta kaikkien kaverilta myöskään.

Voihan olla että Virtasen palautteen antamisessa on kehitettävää. Mutta ei hän miltään silmille hyppijältä vaikuta.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Mikäli oikein sain tshekinkielestä käännettyä, niin Petr Hubacek on nyt paitsi Suomen mestari, myös Ranskan mestari! Onnea Huballe!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hubacek päätti uransa tuohon Ranskan mestaruuteen. Ja nyt sitten kesällä rupeaa jotain leiriä vetämään Jyväskylässä.

Hattu päästä. Ei ollut mikään nyt tehokkain pistenikkari, mutta aina pelasi sata lasissa logolle.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hattua tosiaan päästä Huballe. Yksi huikeimmista JYP-sotureista koskaan mitä olen itse saanut todistaa lätkää seuratessani. Tuppuraisen av-maalin esityö keväällä 2012 jne, huikeita muistoja. Hienoa että sai vielä päättää uransa mestaruusjuhliin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Niku kutsuttu ylös Jets recall Sami Niku | NHL.com , Play-off sijoituksen varmistuttua, luulisi saavan pelin tai kaksi ylhäälläkin

Joo, Jets on 99,9% varmasti Central divisioonan kakkonen ja kohtaa ensimmäisellä kierroksella joko Minnesotan tai St.Louisin, todennäköisimmin ensinmainitun. Ensi yönä olisi peli Senatorsia vastaan jolla ei myöskään ole matsissa panosta. Alkaa klo 2.30 Suomen aikaa, jos kiinnostaa kytätä Nikun mahdollista debyyttiä.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Niku sitten pelasi sen ekan matsinsa. Peliaika n. 15 min ja teki saman verran maaleja kuin Laine. Eli 1+0, +0, 2 vetoa.

Ei yllttänyt pätkääkään, että pelasi noin hyvin, mutta eiköhän tuokin palkita kesälomalla runkosarjan jälkeen.

Mutta hei, Niku MM-kisoihin? Tunnetusti pelaajan arvo nousee kummasti kun pääsee rapakon taakse.
 

Eduuz21

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Winnipeg Jets
Ei yllttänyt pätkääkään, että pelasi noin hyvin, mutta eiköhän tuokin palkita kesälomalla runkosarjan jälkeen.
Eiköhän Niku jatka kauttaan AHL-pudotuspeleissä Manitoba Moosen riveissä.

Mutta hei, Niku MM-kisoihin? Tunnetusti pelaajan arvo nousee kummasti kun pääsee rapakon taakse.
Mielenkiintoinen heitto! Kiekolliselle taidolle pakistossa voisi olla hyvinkin käyttöä. Saa nyt nähdä, ketä kaikkia on änäristä tarjolla. Niku on kuitenkin kehittynyt loistavasti ja tuskin ainakaan kaukana tuota paikkaa olisi...
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Eiköhän Niku jatka kauttaan AHL-pudotuspeleissä Manitoba Moosen riveissä.

Mielenkiintoinen heitto! Kiekolliselle taidolle pakistossa voisi olla hyvinkin käyttöä. Saa nyt nähdä, ketä kaikkia on änäristä tarjolla. Niku on kuitenkin kehittynyt loistavasti ja tuskin ainakaan kaukana tuota paikkaa olisi...
Nikulta puuttuu vain se kaikista merkittävin meriitti maajoukkueuraa varten, eli kärppätausta.

OK, AHL:n pudotuspelit todennäköisin vaihtoehto.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Julius Honka saapuu Leijonien avuksi Tanskan MM-kisoihin.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Julius Honka saapuu Leijonien avuksi Tanskan MM-kisoihin.

Onpas vaisusti ilmaistu. Lainaten erästä iltapäivälehteä: "NHL -puolustaja saapuu vahvistamaan leijonia" kieltämättä hieman hymähdin tälle huikentelulle.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Erittäin hieno tunnustus Nikulle, mahtavaa. Näillä otteilla paikka ison shown puolella ensi kaudella ei ole homma eikä mikään. Otteitahan en toki ole nähnyt ei sen puoleen, mutta tilastot on kunnossa ja tulokkaana pokattu paras puolustaja pysti puhuu puolestaan.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Sami Niku valittiin AHL:n parhaaksi puolustajaksi. Ei hullumpi debyyttikausi rapakon takana.
Mahtavaa! Nyt vaan sopii toivoa, että saisi sitä näyttöpaikkaa ylempänäkin.

Hyvin kyllä etelän media on huomioinut tämän saavutuksen. Eiku, siellähän onkin jutttu Patrikin makaronilaatikosta.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mahtavaa! Nyt vaan sopii toivoa, että saisi sitä näyttöpaikkaa ylempänäkin.

Hyvin kyllä etelän media on huomioinut tämän saavutuksen. Eiku, siellähän onkin jutttu Patrikin makaronilaatikosta.

Ilta-Sanomista löyty jopa maininta, Iltalehti ei ole noteerannut millään tavalla. Tarkistin läpällä vielä Hesarin ja sielläkin oli Laineen makaroonilaatikko juttu, mutta ei mainintaa suomalaispelaajan voittamasta AHL:n paras puolustaja palkinnosta.

Sami Nikulle upea kunnianosoitus – voitti AHL:n parhaan puolustajan palkinnon - NHL - Ilta-Sanomat
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Niku on kyllä yllättänyt ja ansaittu tunnustus varmasti. Olisihan se toisaalta pitänyt tajuta että Nikun liikkeellä ja peliälyllä bussiliiga on pelattu nopeasti läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös