Vähän tekisi nyt mieli haastaa veli-Nelforia perustelemaan enemmän viestiään. En itse muista aiemmin törmänneeni tiedotuksiin alustavista pelaajasopimuksista, ellei sitten lasketa jotain Miika Lahtea ja Laukaan Gladiaattoreita tai Vaajakosken Pelikaaneja ja Jyri Marttista. Näissäkin tilanne oli täysin eri, kansainvälisen tason pelaaja menee jäähdyttelemään paikalliseen divarijoukkueeseen koronan keskellä.
En myöskään oikein ymmärrä syytä sille, miksi Seppälän ei olisi tarvinnut tai kannattanut hakea Mestiksestä vauhtia. Hän ei päässyt viime kaudella mielestäni missään kohti oikein Liiga-vauhtiin, ja jotain olisi kannattanut tehdä siinä kohti. Seppälähän vietti suurimman osan kaudesta puku päällä poppareilla ja jos oikein hyvä tuuri kävi, hän sai istua penkin päässä pelaamatta vaihtoakaan.
Seppälä on kova harjoittelemaan, sitä en kiistä. Hän oli myös minun suosikkejani ja ilolla katsoin sitä väläyttelyä kevättalvella 2021 ja jossain määrin myös 2022. Kaudella 2022-2023 ei kuitenkaan tapahtunut mitään valonpilkahdusta missään vaiheessa kautta. Eikä ne huhut vastahankaiseksi heittäytymiselle Mestis-reissua ajatellen välttämättä kovin mairittelevaa kuvaa anna joukkuehengenkään kannalta. Joku heitti viime kaudella tällä foorumilla mielestäni hyvän kommentin siitä, että Seppälässä on aineksia urheilijaksi, mutta onko jääkiekko väärä laji hänelle. Pitäisikö lajin olla esimerkiksi joku voimalaji?
Minun on aika vaikea nähdä Seppälää missään Liiga-joukkueessa tulevalla kaudella. Jos hän ei mahtunut pelaamaan kuin yksittäisiä pelejä edes heikon puolustuksen JYPissä, niin millä eväillä hän nousisi näillä näytöillä mihinkään muuhun Liiga-joukkueeseen? Tietysti jos hän latoo syksyllä kovat näytöt Mestiksessä pöytään, niin peli voi olla täysin toinen, mutta ei varmasti yksikään Liiga-joukkue nappaa Seppälää riveihinsä ennen Kiekko-Espooseen liittymistä.
Seppälä on kuitenkin 25-vuotias pelaaja, jolla on kokemusta Liigasta neljän kauden ajalta ainoastaan 89 ottelua. Olisi mielenkiintoista nähdä monessako näistä Niko on sitten oikeasti pelannut. Viime kauden tilastoinnista Nikolle tarjotaan lähteestä riippuen 7, 12 tai 16 pelattua peliä JYP-paidassa, joista ensiksi mainittu lienee todennäköisin sille, monessako pelissä Seppälä sai oikeasti jääaikaa.