Mainos

Microsoft Surface - tietokoneen tulevaisuus?

• 2 510
  • 7

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=9&rss=16&news_id=200713275

"Microsoft paljasti viisi vuotta pitämänsä huippusalaisuuden televisioyhtiö NBC:n Today-show'ssa. Koodinimellä Milan kehitetty ja sittemmin Surface-nimen saanut laite muuttaa täysin tavan, millä tietokoneita käytetään.

Surface eli Pinta muistuttaa päällisin puolin tavallista kahvipöytää. Muovinen musta taso heräsi henkiin väreillen nestemäisesti, kun Microsoftin Bill Gates laski kätensä laitteen pinnalle. "Vesi" vastasi kaikkiin hänen sormiena liikkeisiin nopeasti.

Näppäimistöä ei ole, eikä hiirtäkään. On vain taso ja käsi. Tai useampi käsi, sillä laitetta voi käyttää useampi henkilö yhtä aikaa, mikä perinteisellä pc:llä on tuiki hankalaa."

http://www.microsoft.com/surface/

Melko näppärältä vaikuttaa vaikka hieman "minority report"-fiilis tulikin demoja katsellessa. Ainahan kivoja leluja täytyy olla.

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Olipas ihme juttu. Täytyy sanoa, että minä en kyllä ymmärtänyt noista demoista juuri mitään. Jos joku viisaampi osaisi vähän selventää. Eli korvaisiko tuo vehe myös näytön? Ja miten normaali koneen käyttö kuten surffailu ja tekstin käsittely tai vaikka pelaaminen hoituisi? Mikä tässä on merkittävä ero kosketusnäyttöön? Mitä ihmeen hyötyä tuosta on, että kun asettaa tavaroita siihen niin alkaa joku show pyöriä?

Hack

Jäsen
Olipas ihme juttu. Täytyy sanoa, että minä en kyllä ymmärtänyt noista demoista juuri mitään. Jos joku viisaampi osaisi vähän selventää. Eli korvaisiko tuo vehe myös näytön? Ja miten normaali koneen käyttö kuten surffailu ja tekstin käsittely tai vaikka pelaaminen hoituisi? Mikä tässä on merkittävä ero kosketusnäyttöön? Mitä ihmeen hyötyä tuosta on, että kun asettaa tavaroita siihen niin alkaa joku show pyöriä?

Sen mitä minä ymmärsin, niin ei korvaisi tietokonetta missään nimessä, vaan olisi hyvä lisä joihinkin hotelleihin ym...

Sen mitä minä ymmärsin, niin ei korvaisi tietokonetta missään nimessä, vaan olisi hyvä lisä joihinkin hotelleihin ym...

Tässä vaiheessa varmasti. Mutta visioita on jokaisella valmistajalla, suunnittelijalla, kirjailijalla jne. Sen sanon aivan varmaksi, että tähän pc ja näyttö tai applen kaikki-yhdessä ratkaisuun ei jäädä. Yksi vaihtoehto suunnista on juuri tuollainen surface tyylinen (kehitys kesken) ratkaisu. Minority reporttia tosielämään odotellessa..

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen aika vakuuttunut, että varsin moni asia muuttuu tämän konseptin myötä. Ei kuitenkaan korvaten vanhoja kokonaan vaan tarjoamalla toisen tavan toteuttaa asiat. On helppoa kuvitella, mitä Pinta tarkoittaa esimerkiksi tiimipalaverin työalustana, millaisia useamman käyttäjän pelejä olisi mahdollista toteuttaa tuohon tai kuinka monenlaiset asioimistilanteet (asiakas-palveluhlö/järjestelmä) muuttuisivat. Nyt auennut ovi johtaa moneen käytävään, joiden varrella aukeaa vielä tutkimattomia ovia...

Viimeksi muokattu:

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikä tässä on merkittävä ero kosketusnäyttöön?
No ensimmäisenä silmiin pisti ainakin koko.

Olihan tuo vekkulin näköistä. Voi levitellä virtuaalitavarasi pöydälle ja käsitellä niitä aivan kuin ne olisivat oikeasti siinä. Se kännykkä/taskutietokone yhteys näytti myös kätevältä. Huvikäytössä voisin heti kuvitella esim. perinteisten lautapelien, vaikkapa Afrikan Tähden, soveltuvan tuolle alustalle varsin näppärästi. Ja varmastikin tuon saa nostettua myös pystyyn, jolloin se toimii telkkarina, mainos- tai opastauluna yms.

Mutta varmaan menee aikaa ennen kuin tuo on jokakodin vempele. Ei liene ihan halpa. Ja vaatinee myös melkoisia tehoja itse tietokoneelta.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Järjestelmä on suorittanut odottamattoman häiriön ja joutuu sulkemaan Twisterin ja sitä pelanneet tyttökaverisi ja siskosi. Haluatko raportoida ongelman?"

Kattelin juu kerran noita kuvia. Valmistajan nimi kyseisessä projektissa pelottaa, idea ei. Steve Jobsin vastaavaa odotellessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy