Jännä juttu kuten Lyytisen tapauksessa... fanit muistavat aina viimeisen matsin peliesityksen, maksimissaan kaksi...Eli sellainen keskiverto kodinkonekaupan myyjän palkka olisi sinusta passeli liksa kaverille, joka on valmis syömään kiekkoja seuran puolesta, suorittaa illasta toiseen tismalleen kykyjensä ylärajoilla, ei juuri tee isompia virheitä ja on seuran mies henkeen ja vereen?
Enkä minä tiedä, mitä lätkässä kellekin maksetaan tai mitä kellekin pitäisi maksaa, mutta onhan tuo nyt kornia huutokauppaa, että täällä aletaan jotain palkkasummia laskea tuohon tapaan. Ellei sinulla sitten ole jotain erityisen hyvää perustella, miksi just 40 k on oikea liksa.
Minä siis arvostan tällaisia pelaajia, joita ei voi fleguilemisesta syyttää, esim Sinko taisi olla jengin kovakuntoisin.
Mutta kun isossa kuvassa katsoo joukkueen rakentamista niin näille jannuille ei vain ole varaa maksaa liikaa. Näitä pitää siis olla tottakai jengissä ja samaan tapaan kritisoin noita keskikastin pelureita, jotka saavat myös palkkansa "IFK" lisällä. Noita palkkoja arvioin verotiedot yms. useat muut lähteet perusteella. Sitten kun lyö koko jengiin käytetyt Eurot ja jakaa sen suunnilleen kohdilleen niin näkee mitä se suurin piirtein on... yksitäisten pelaajien kohdalla on tietysti poikkeuksia. Toinen asia mitä me fanit ei pystytä arvioimaan pelaajan tärkeydestä on se, että minkälainen "koppipelaaja" on. On yksittäisten ihmisten kertomuksia mitä siellä tapahtuu ja kuka on kukin.... mutta kokonaiskuvan saisi vasta jos istuisi siellä. "Koppipelaajasta" on tullut lähinnä vitsi ihmisten korvissa, mutta niitäkin tarvitaan kunhan on ei ole jengille riippakivi kentällä.
Komsii komsaa.... mä heivaisin mieluummin noita Åstenia vanhempia alaketju jyriä jengistä pihalle, jotka saavat varmasti Mickeä kovempaa palkkaa ja anti jengille isossa ei ole yhtään parempi. Micke kuuluu mulle osastoon mielummin pidän jengissä kuin päästän muualle. Ensimmäisenä pitää vapauttaa pahiten ylipalkatut laiskat pelaajat.