Riihisen palkka on voinut nousta viimeisten palkkatietojen mukaan Silloin jatkosopimusta tehtäessä puhuttiin EHT-tason puolustajasta. Näitähähän saa usein vasta jälkikäteen tietää mikä se todellinen palkka on ja siihen arvailut sitten mahdollisista rahastoinneista. Minutkin yllätti kun näin Roineen palkan eli noin 90k. Tähän mahdolliset rahastoinnit päälle ja työnantajan sivukulut sekä mahdollinen palkankorotus. Mitä silläkin rahalla olisi voinut saada? Kokonaisen nelos-ketjun.
90k on kokeneen pelaajan palkka, etenkin jos on pitkään pelannut samassa jengissä.
Mä olen ihmetellyt pitkään sitä että Liigassa joku Samuli Ratinen vetää 75k€ palkalla, Joni Tuulola 158k€, Joel Olkkonen 82k€, Roni Sevänen 88k€ ja Mikko Niemelä 80k€ niin siinä näkee miten kokemus vaikuttaa verrattuna pelitasoon. Kukaan noistahan, ehkä nyt Tuulolaa lukuunottamatta, ei ole Roinetta parempi pelaaja tai edes sen tasoa.
Olen samaa mieltä että Roineen 90k€ on yläkanttiin enkä nykyään enää pistäisi tuollaista sopimusta sille käteen vaikka pelaajaa sinänsä arvostankin. Kentälle samaan rooliin saa puolella hintaa ihan samaa tasoa olevan pelaajan mutta sitä henkistä johtajuutta ja sen merkitystä voimme vain arvailla.
Kaveri pelasi joskus 10v sitten Liigassa ja se itse sanoi että pelipaikkaa oli vaikea saada viimeisille vuosille kun sellaisella 500 ottelun ja 10 kauden kokemuksella ja useammalla SM-mitalilla kaikki oletti sen pyytävän kovaa palkkaa niin ei enää kyseltykään perään kuten aiemmin.