Ymmärrän, että tätä kärjistetään tarkoituksella puoleen ja toiseen, mutta onhan tuossa nyt oikeasti vähän "primadonnan" elkeitä.
Kyllä jokainen ymmärtää, että kisoista saa kieltäytyä ja "kansa" ei siitä tykkää, mikä on väärin pelaajia kohtaan. Mutta kyllä HIFK-fanitkin voisivat myöntää, ettei tää ihan normikieltäytyminen ole ja tuollaiset "noussut hattuun" -reaktiot ovat jotenkin ymmärrettäviä.
Joistain kommenteista paistaa läpi vähän "haistapa$ka Kal€" ja "vain-juntit-tykkää-mmkiekosta-olympiavuonna" -ideologian levittäminen, vaikka noilla asioilla ei sinänsä ole mitään tekemistä Keräsen kanssa.
Mä seuraan MM-kisoja ihan mielelläni ja harmittelen sitä, ettei päättyneen kauden ehkä kiinnostavin liigapelaaja siellä esiinny. Minnesotalaisia kisoihin ei varmaan kannata odottaa, joten Michael olisi isolla todennäköisyydellä päässyt kehiin. Kun hän sinne kuitenkin leiritysten kautta pyrki, niin on mielestäni ihan luonnollista kummastella, että mikäs sille nyt tuli, kun ei kelvannutkaan paikka.
Mäkin seuraan MM-kisoja, myös näin olympiavuonna. Mutta mä seuraan ennen kaikkea joukkueita, aivan niinkuin liigatasollakin, jolloin yhden pelaajan osallistuminen tai osallistumattomuus ei keikuta venettä mihinkään suuntaan. Aina löytyy korvaaja. Vai luuleeko joku, että nää Salliset ja Lajuset olivat kenenkään itseään kunnioittavan joukkueen kasaajan ykkösvaihtoehtoja, kun MM-miehitystä alettiin kaavailla? Jos oli, niin lienee kyseisen kasaajan aika maajoukkuetasolla syytä tulla päätökseen.
Yksi pelaaja sanoo, tai siis agenttinsa sanoo, ettei kiinnosta. Ei puhu paskaa siitä, kuinka "voi hitsi ku polvi just eilen prakas portaita kävellessä" tai "no kato ku toi olkapää on ollu koko kauden vähän kipee, ni pitäs hoitaa kuntoon" tai "joukkueen lääkärit kiels osallistumasta, mut ei sun niille tartte soitella", vaan sanoo niinkuin asia on. Mulle sillä ei ole merkitystä, muuttuiko mieli eilen vai tänään vai seittemän vuotta sitten. Jos ei nappaa, niin parempi olla menemättä.
Se että joku tuulipukujuntti vetää herneenverson keuhkoihin asti tuosta uutisesta ja tekee siitä henkilökohtaisen missionsa vinkua asiasta päiväkaupalla, ei oikein mahdu mun päähän. Jokainen saa kiukutella, kysykää vaikka keneltä viisivuotiaalta, mutta ketään ei tarvitse sen takia ruveta mustamaalaamaan. Etenkään, kun tiedot asian taustoista on iltapulutasoa, kuten meillä muillakin.
Mutta jos Keräsen kieltäytyminen kisapaikasta aiheuttaa noin paljon vatsahaavan oireita, niin pieni hengähdystauko voisi tehdä terää. Jos Keränen olisi niin korvaamaton MM-kisajoukkueelle, niin kasauksessa on mennyt jotain pahasti pieleen. Ottamatta mitään pois Keräsen ansioista, mutta olisihan tuohon rooliin muutama parempikin vaihtoehto myös "vapaiden" pelaajien joukossa. Mutta koska näistä kukaan ei kehdannut sanoa, ettei kiinnosta, niin säästyvät tältä paskamyrskyltä.
Edelleen plussaa Keräselle suoraselkäisyydestä. Miinusta Westerlundin muppet show'lle asioiden "uutisoimisesta".