Nykyisin some-aikana, maailma on täynnä uskomattoman tyhmiä ihmisiä, jotka jopa omalla nimellään postaavat kaikenlaista paskaa. Joku yksittäinen pelitilanne voi hyvinkin saada aikaan vaikka 10 paskaa kommenttia ja jos itseäkin vituttaa jo valmiiksi, se tuntuu todella pahalta. Vaikka kuinka yrittäisi sivuuttaa negatiiviset kommentit, ei se ole mitenkään helppoa. Moni ihminenhän on aivan järkyttävän ankara ja kriittinen itselleen. Itse uskon, että Garteig on itse kaikkein pettynein esityksiinsä ja voi olla, että on mennyt jopa ylikin.
Ei pelaajat ole mitään koneita, vaan kyllä he vaistoavat, milloin jengi on rentoa ja milloin jännittynyttä. Tästä kirjoitin jo joskus aikaisemmin, että omat fanitkin voivat ihan oikeasti tehdä varsinkin veskareille karhunpalveluksen omilla reaktioillaan ihan tahtomattaankin. Moni ei myöskään oikeasti vain tajua, koska valtaosa ihmisistä on oikeasti idiootteja.
Toisaalta, yhdestä yksittäisestä lausahduksesta ei voi vielä vetää tehdä mitään syväanalyyseja siitä, miten joku pelaaja ihan aidosti kokee olonsa seurassa. Tänään on uusi päivä. Kun peli on käyty joukkueen kanssa läpi ja joukkue on viettänyt yhdessä aikaa, fiilis voi olla hyvinkin erilainen. Jokainen voitto nostaa itseluottamusta. Mä myös luotan Jan Lundellin osaamiseen. Lunkka on oikeasti fiksu mies ja osaa varmasti käsitellä myös näitä negatiivisia tunteita. Hänellä on omakohtaista kokemusta siitä, miten osa faneista oli sitä mieltä, että hän oli suurinpiirtein suurin yksittäinen syy, miksi HIFK ei voinut voittaa mestaruutta. Melko raskas lasti kantaa, mutta hyvinhän siinäkin sitten lopulta kävi ja nykyisin kaikki rakastavat Jannea ja jopa hänen lapsiaan.
Elämme vaikeita aikoja muutenkin, joten ehkä meidän kaikkien on hyvä muistaa myös omassa arjessamme jakaa vähän enemmän kiltteyttä ympärillemme.