Metsa Man ja muut aikuistubettajat

  • 9 032
  • 34
Suosikkijoukkue
KalPa
Seuraako jengi täällä Metsa Mania?

Kyseessä siis tämä jantteri:

Metsa Man on tuusniemeläinen aikuistubettaja, joka kuvaa elämäänsä metsähommien yms. parissa. Joskus hommissa, aika usein, menee ns. rattaan väliin hiekkaa, ja videot saa K18 -leiman.

Juuri äsken Metsa Man sai myös oman sarjan Ylelle, tubettavat konemiehet:

Sarjassa myös muita aikuistubettajia.

Jos Metsa Man ei ole tuttu, kannattaa aloittaa vaikka itsenäisyyspäivän paraateista:




tai vaikkapa tästä turaamisesta:




Nyt on myös tullut emäntä kuvioihin, mihin suuntaan homma lähtee?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Veli tykkää kovasti tästä :D vieläkään ei oo selvinnyt itselle, mitä tarkoittaa hyrrykkä (esiintyy kissavideoilla).
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Nyt on myös tullut emäntä kuvioihin, mihin suuntaan homma lähtee?

No miten kävi Big Bang Theoryn, kun tyttöystävät ilmestyivät mukaan kuvioihin? Nyt on vaaran paikka tuotannolle tämä. Menee asiallinen kanava pian hempeilyksi.

Vakavasti puhuen: olen seurannut Metsa Mania. Viime aikoina tosin vähän vähemmän. Muista aikuistubettajista myös Pajamies HP:ta seurasin jonkin aikaa jopa päivittäin, mutta kyllästyi siihen, kun HP on kaikessa niin erinomainen. Metsa Manilla ei taho mikkää mennä kohtuuvella, niin on mukavampaa.

Noiden kahden dynamiikka huvittaa. Taannoin kun HP kävi Metsa Manin luona, niin joku kommentoi tyyliin "HP tuli paikalle, antoi lahjan, haukkui Metsa Manin koneet ja lähti pois. Hieno mies." Toisaalta HP on vastannut aikuistubettajien ehkä viihdyttävimmästä videosta, siitä jossa hän kertoi työkokemuksistaan änkyrän isänsä renkinä alkeellisella maatilalla. Varsinkin se, kun isä jätti Zetorin pellolle katsomaan Valmetin kyntämistä, nauratti kovasti. "Jos vaikka katsomalla oppisi". Kolmas kova oli Itärajan idiootti, mutta hän katosi Tubesta yhtäkkiä ja kokonaan.
 

rpeez

Jäsen
Vakavasti puhuen: olen seurannut Metsa Mania. Viime aikoina tosin vähän vähemmän. Muista aikuistubettajista myös Pajamies HP:ta seurasin jonkin aikaa jopa päivittäin, mutta kyllästyi siihen, kun HP on kaikessa niin erinomainen. Metsa Manilla ei taho mikkää mennä kohtuuvella, niin on mukavampaa.

Noiden kahden dynamiikka huvittaa. Taannoin kun HP kävi Metsa Manin luona, niin joku kommentoi tyyliin "HP tuli paikalle, antoi lahjan, haukkui Metsa Manin koneet ja lähti pois. Hieno mies." Toisaalta HP on vastannut aikuistubettajien ehkä viihdyttävimmästä videosta, siitä jossa hän kertoi työkokemuksistaan änkyrän isänsä renkinä alkeellisella maatilalla. Varsinkin se, kun isä jätti Zetorin pellolle katsomaan Valmetin kyntämistä, nauratti kovasti. "Jos vaikka katsomalla oppisi". Kolmas kova oli Itärajan idiootti, mutta hän katosi Tubesta yhtäkkiä ja kokonaan.

Mäkin olen näitä kahta seuraillut silloin tällöin, HP:tä säännöllisemmin. HP on kyllä todellinen ammattimies, touhujansa katsoessa masentuu kun itsellä ei ole moista käsitystä hitsaamisesta/hakepolttimista/yms. Tajuaa kuinka vähin tiedoin turaa itse joskus jotakin. Ihan mukavia jutuskelee, eikä ole mikään jees mies.

Mutta parhaat naurut olen saanut Metsa Manin K-18 videosta kun pystytti yksin pimeässä talvella pressuautotallia. Kiroaminen kuului naapuriinsa saakka.
Joskus se kiroaminen menee niin rumaksi että on pitänyt pitää taukoa katsomisessa. Metsa Man onnistui hyvin siinä TV ohjelmasarjassa, käytännössä kannatteli sarjaa.
 
Ylen sarjan myötä olen satunnaisesti seuraillut Metsamania. Metsaman on kyllä hauska heppu, jonka turroomisen, noitumisen ja sutkauttelujen lomasta välittyy ihan aidosti älykäs, luova ja vakavahenkinenkin taiteilijasielu, joka on onneksi YouTuben myötä saanut kanavan purkaa luovuuttaan. Monessa videossa pienet, usein kepeäksi naamioidut, lauseet ja sanavalinnat synnyttävät ainakin minulle käsityksen, että tämä ukko seuraa ja havainnoi maailmaa tarkasti, ja osaa käsitellä havaintojaan myös mukavan vinosta kulmasta. Jutuista kuuluu usein eräänlaista hyvän koomikon rytmitajua.

Ylen sarja oli kyllä ihan onnistunut, ja itsekin syrjä-Suomessa syntyneenä, kasvaneena ja sieltä poismuuttaneena se pisti myös miettimään erilaisia elämäntarinoita. Etenkin Metsamanin esiin tuomat kokemukset pienen paikan ahdasmielisyydestä herättivät paljonkin tunteita, mukaan luettuna häpeää siitä, että olen itsekin ollut joskus siellä "oikein elävien tolkun ihmisten riveissä" paheksumassa erilaisuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tykylevits on myös mainittava kun tubettajista puhutaan. Legenda.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pasi Viheraho. Aika pioneeri alalla.
Pasin kokkailut oli kovia. Kattiloita, pannuja, liesiä ja uuneja ei turhaan puhdisteltu. "Se antaa vain sitä hyvää makua" oli Viheraholta aina hieno kommentti kun makarylliä ja halvinta grillimakkaraa vedettiin suoraan pakkasesta paskaiseen kattilaan "hautumaan". Viheraho taisi olla myös se pioneeri joka vahingossa tai tietoisesti toi lemmikin videoihin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
On myös annettava maininta metsa manin popparitouhulle. Sinne se kömpii persvako vilahtaen homeiseen kiimaliiteriin, lyö popparit tulille ja kohta paukkuu. Se kattilasysteemikin on joku parin kattilan "hypriiti" mihin sulanut toinen kiinni. Mutta mikäs siinä, toimiva laite ja turhapa sitä on pois nakata. Naurahdin myös sitä noitumista kun ei maissin kasvatus lähtenyt putkeen. Ja talaveen pittää valamistautua. Tuas.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Mäkin olen näitä kahta seuraillut silloin tällöin, HP:tä säännöllisemmin. HP on kyllä todellinen ammattimies, touhujansa katsoessa masentuu kun itsellä ei ole moista käsitystä hitsaamisesta/hakepolttimista/yms. Tajuaa kuinka vähin tiedoin turaa itse joskus jotakin. Ihan mukavia jutuskelee, eikä ole mikään jees mies.

Mutta parhaat naurut olen saanut Metsa Manin K-18 videosta kun pystytti yksin pimeässä talvella pressuautotallia. Kiroaminen kuului naapuriinsa saakka.
Joskus se kiroaminen menee niin rumaksi että on pitänyt pitää taukoa katsomisessa. Metsa Man onnistui hyvin siinä TV ohjelmasarjassa, käytännössä kannatteli sarjaa.
Oliko linkkiä tähän pressu videoon heittää?
 

rpeez

Jäsen
On myös annettava maininta metsa manin popparitouhulle. Sinne se kömpii persvako vilahtaen homeiseen kiimaliiteriin, lyö popparit tulille ja kohta paukkuu. Se kattilasysteemikin on joku parin kattilan "hypriiti" mihin sulanut toinen kiinni. Mutta mikäs siinä, toimiva laite ja turhapa sitä on pois nakata. Naurahdin myös sitä noitumista kun ei maissin kasvatus lähtenyt putkeen. Ja talaveen pittää valamistautua. Tuas.

Popparikeittiön ja kattilan hygienisyys on kyllä veretseisauttava näky. Jäis kyllä itseltä syömättä ne popparit :)
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No miten kävi Big Bang Theoryn, kun tyttöystävät ilmestyivät mukaan kuvioihin? Nyt on vaaran paikka tuotannolle tämä. Menee asiallinen kanava pian hempeilyksi.
Jos saa telkkariin oman tuotoksen ja hetikohta Savon Sanomissa lukee, että kaveri tienasi viime vuonna vajaan 90 tonnia vuodessa videoita tekemällä, niin ei ihme, että alkaa tuollakin korvessa naisia pyörimään haitoille asti nurkissa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pasin kokkailut oli kovia. Kattiloita, pannuja, liesiä ja uuneja ei turhaan puhdisteltu. "Se antaa vain sitä hyvää makua" oli Viheraholta aina hieno kommentti kun makarylliä ja halvinta grillimakkaraa vedettiin suoraan pakkasesta paskaiseen kattilaan "hautumaan". Viheraho taisi olla myös se pioneeri joka vahingossa tai tietoisesti toi lemmikin videoihin.
Pasin kokkailuista paras oli se keitto, jossa oli kalapuikkoja ja maksamakkaraa isolla kädellä. Jumankauta äijä veti sitä onnellisen näköisenä, ilmeisesti tykkäsi siitä oikeasti.

Myös nestekaasua impannut Kaasu-Henkka ja muut Pasin ympärillä pyörineet kulttuuripersoonat olivat takavuosina hyvin viihdyttäviä. Joku niistä kuolikin, kun oli vähän liian kova meno ja joku antoi ilmeisesti vähän vääriä pillereitä. Toki tätäkin aihetta Pasi käsitteli hyvin tarkkaan.

Pitää varmaan alkaa seurata taas, mitä Nastolan Uudessakylässä tapahtuu. Ja mikä parasta, lahtelaisiksihan noitakin voi sanoa.
 

rpeez

Jäsen
Kelkka ei tänään käynnistynyt Manilla, timanttista mölyämistä k18 leimalla parikymmentä minuuttia :D
Mä en pystynyt kuuntelemaan tätä loppuun, on liian hapokasta mun makuun kirota yliäyräiden käynnistymätöntä kelkkaa 20 minuuttia pomppien ympärillä kun voisi vaikka alkaa etsiä vikaa esim katsoa edes tulpista tuleeko kipinää. Silloin kolme vuotta sitten kun pressutallivideo on tehty, huomasin nyt, että meno on ollutkin silloin selvästi siivompaa ja realistisempi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
- UncleSamPatriot
- Niilo22
- Pasi Viherarho
- Marko Vanhanen
- Kapteeni Suurleuka
- Rike
- DjPate

Siinä kovimmat aikuistubettajat
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi
Noiden kahden dynamiikka huvittaa. Taannoin kun HP kävi Metsa Manin luona, niin joku kommentoi tyyliin "HP tuli paikalle, antoi lahjan, haukkui Metsa Manin koneet ja lähti pois. Hieno mies." Toisaalta HP on vastannut aikuistubettajien ehkä viihdyttävimmästä videosta, siitä jossa hän kertoi työkokemuksistaan änkyrän isänsä renkinä alkeellisella maatilalla. Varsinkin se, kun isä jätti Zetorin pellolle katsomaan Valmetin kyntämistä, nauratti kovasti. "Jos vaikka katsomalla oppisi". Kolmas kova oli Itärajan idiootti, mutta hän katosi Tubesta yhtäkkiä ja kokonaan.

HP:n isäukon muistelut ovat kyllä parasta antia. "Ukon stressinsietokyky tuntui pienenevän vuosi vuodelta, heiniä enää edes yritetty paalata kun olisivat kuitenkin kastuneet"
 

redpecka

Jäsen
- UncleSamPatriot
- Niilo22
- Pasi Viherarho
- Marko Vanhanen
- Kapteeni Suurleuka
- Rike
- DjPate

Siinä kovimmat aikuistubettajat
Kyllä mä laittaisin rajatorppalaisen aikuistubettajaihme Immun myös listoille. https://www.youtube.com/@Gangstakuiskaaja/videos Ai niin, otsikko oli aikuis-... Sori, täyttääkö vaatimukset?

Itte skeneilen @Individual -ketjussa kerran vuodessa. Tubettajat Pitäis oikeestaan päivittää mun järkitubettajien listaa sitten viime hölötysten. Osa on jyrkässä laskussa taas ja uusia tullut ilmoille.

Sitten on tuo rappiotupettajien yhteisöketju niilo22 ja joku djpateörveltäjä unohtamatta tampereenteroa. Nää oli puoltoista tuntia hauskoja joskus. On niilläkin oma ketju.

Juufinin laittamat jööttivideot sinkkusaarilta on myös hyviä. Kai hänkin menee osastoon "aikuistubettajat"? Voi mennä jopa osioon setätubettajat, mutta sellaista osioo ei meillä vielä ole Jatkiksessa.

Myös sellanen aikuistubettajista ku https://www.youtube.com/@ursafi/videos on aika hyvä. Ei paljon tajua, mutta kiva aina uinahtaa lempeään tuutuun. Harmi ettei Sisko Loikkanen tee noille mitään duunia kai. Mutta tämän täkäläisen tiedottajan (Anne Liljeström) ääni on myös rauhoittava ja uskottava ja tahtoisin kuulla hänen ääntään loputtomiin asti. Hän voi olla jopa Loikkasen seuraaja. Siis seuraava loikkanen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös