Metallican paras levy?

  • 6 614
  • 68

Metallican paras levy?

  • Kill 'Em All

    Ääniä: 11 3,8%
  • Ride The Lightning

    Ääniä: 44 15,0%
  • Master Of Puppets

    Ääniä: 103 35,2%
  • ...And Justice For All

    Ääniä: 49 16,7%
  • Metallica (The Black Album)

    Ääniä: 66 22,5%
  • Load

    Ääniä: 10 3,4%
  • Reload

    Ääniä: 4 1,4%
  • St. Anger

    Ääniä: 6 2,0%

  • Äänestäjiä
    293

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MOP

Luonnollisesti Master Of Puppets. Sehän on saatana kovin levy missään ikinä koskaan milloinkaan eikä samanlaista tulla koskaan tekemään.

Master, master, wheres the dreams that Ive been after?
Master, master, you promised only lies
Laughter, laughter, all I hear and see is laughter
Laughter, laughter, laughing at my cries
 

Toripolliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
HN kirjoitti:
Megadethallica Top 10:
.
.
.
Kokeillaans itekki:
1. Master of Puppets
2. Rust in Peace
3. So Far, So Good... So What
4. Ride The Lighting
5. ...And Justice for All
6. Peace Sells... But Who's Buying?
7. Countdown to Exctinction
8. Kill'em All
9. "Black"
10. Youthanasia
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tähän äänestykseen oli vain yksi oikea vastaus.

Master of Puppets on todennäköisesti paras koskaan tehty metallilevy.

Kaukana perässä ei tule Ride The Lightningaan, joka on se Metallican tuotannon toinen helmi.

Kolmannesta sijasta käydäänkin minun stereoissani kovaa kisaa. Mustan levyn nostan ehkä hieman yllättäenkin tähän paikalla. And Justice For All nousisi muuten kolmoseksi, mutta kun levy on miksattu päin helvettiä, eikä Newsteadin bassoa taida levyltä löytää edes Jason itse. Nyt Justicen soundit ovat niin kuivat, että levy putoaa viidenneksi asti ja väliin kiilaa kaikin Kill'em All.

Niitä muita levyjä en viitsi edes noteerata. Levyjen kansissa lukee kyllä Metallica, mutta se lieneekin ainoa yhtymäkohta tähän muuten niin hienoon yhtyeeseen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kolahtaako muihinkin Master of Puppetsin ystäviin toinen trash-kauden kirkkain helmi, eli Slayerin Reign In Blood.

Itse olin saada onnesta sydänkohtauksen, kun taannoin tyttöystäväni herätti minut tarjoilemalla aamukahvin vuoteeseen ja laittoi spontaanisti stereoista soimaan Raining Bloodin. Homma yllätti, koska tyttöni ei kyllä trashista liikaa perusta, vaikka melodisempaa metallia kuunteleekin. Näköjään on kaikessa hiljaisuudessa pannut merkille mikä saa ukon jalan lyömään tahtia. :D
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
mirasane kirjoitti:
Kolahtaako muihinkin Master of Puppetsin ystäviin toinen trash-kauden kirkkain helmi, eli Slayerin Reign In Blood.
No todellakin.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
mirasane kirjoitti:
Kolahtaako muihinkin Master of Puppetsin ystäviin toinen trash-kauden kirkkain helmi, eli Slayerin Reign In Blood.

Tarviiko tuota edes kysyä? Siinä on levy, jota ei omassa karsinassaan pysty mitenkään tekemään paremmin. Jopa Hannemanin ja Kingin kakofoniset soolot sopivat tuohon kokonaisuuteen, vaikka yleensä noiden kavereiden tiluttelu muilla levyillä on mielestäni hieman huvittavaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
HN kirjoitti:
Reign in Blood on vitun kova levy, kuten ovat myös seuraajansa South of Heaven ja Seasons in the Abyss.

Thrash metallin kulta-aikoina 80-luvun puolivälistä aina 90-luvun alkuvuosiin saakka julkaistiin aivan käsittämätön määrä huippulevyjä, joista Neljän Suuren eli Metallican, Megadethin, Anthraxin ja Slayerin lisäksi kannattaa perehtyä ainakin Coronerin, Exoduksen, Testamentin, Death Angelin, Annihilatorin, Exhorderin, Flotsam and Jetsamin ja Forbiddenin tuotantoon.

Oletko lukenut viime syksynä Suomessa ilmestyneen Metallica-kirjan? Se käsittelee Metallican lisäksi koko thrash-aikakautta ja luettelemiasi bändejä. Ja kyllä, Metallican lisäksi myös Megadeth ja Testament kolahtaa ihan täysillä. Testament tosin vain siihen pisteeseen asti kun Skolnick lähti yhtyeestä 90-luvun alussa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Klassikot: Kill´ em all, Lightning, Master
Klassikosta seuraavat: Black, Justice
Krapulapas*aa: Loads of crap
Kuuntelukelvoton: Tankero

Ääneni meni Ride the Lightningille.

Lars sanoi tuoreessa haastiksessa että heidän oli "pakko" tehdä St Anger sellaiseksi kuin mitä siitä tuli eli kieltämättä aika saatanan p.. prutaali. Seuraavasta pitäisi tulla taas löysempää.. Trujillo osallistuu myös sävellystyöhön käsittääkseni.


HN kirjoitti:
Reign in Blood on vitun kova levy, kuten ovat myös seuraajansa South of Heaven ja Seasons in the Abyss.

Thrash metallin kulta-aikoina 80-luvun puolivälistä aina 90-luvun alkuvuosiin saakka julkaistiin aivan käsittämätön määrä huippulevyjä, joista Neljän Suuren eli Metallican, Megadethin, Anthraxin ja Slayerin lisäksi kannattaa perehtyä ainakin .. Exoduksen, Testamentin ... Annihilatorin ... tuotantoon.

Küllä! Sepulturan alkupään tuotanto kuuluu myös tuohon, sekä mielestäni myös Kreatorin ensimmäiset. Annihilator kuitenkin sillä varauksella että sen bändin helmilevyt 12 levyn tuotannossa Alice in Hellin ja Neverlandin jälkeen ovat "aika" harvassa. Itse olen pitänyt vain kahdesta, tuubaa soitellaan sitäkin enemmän. Exoduksellakin Impactin jälkeiset kulta-ajat ovat jo ohi mutta kyllä noita paria viimeistäkin viitsii toisinaan kuunnella.

Infernolehdessä oli pari numeroa sitten mukava lista thrashin kulmakivilevytyksistä jota aloin keräämään täyteen. Suurin osa toki olikin. Voivodia nyt ainakin pitää saada lisää.
 
Viimeksi muokattu:

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
1. Ride The Lightningin a-puoli
2. Master of Puppets


Taitaapa olla RTL:n a-puoli kaikkien aikojen kovin keitos, ikinä missään.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Aika vaikea valinta..

Itse olen sellainen Metallica-fani, etten lähtisi yhtään levyä käsittelemään termein "ei kannata edes mainita" tai "täyttä paskaa". Aloin kunnolla "fanittamaan" mustan levyn aikoihin, ollessani kai ala-asteella, kuudennella luokalla. Nopeasti hyllystä löytyivät Ride the lightning, Master of puppets sekä And justice for all. kaikki neljä helvetin kovia levyjä, vaikea niistä on parasta valita. No jos pakko on, niin RTL. Bellz on vaan niin hyvä biisi, että se olkoot ratkaisu mun valintaan.

Itseltäni löytyy tietty kaikki levyt, niin Garage inc. ja S&M noiden virallisten lisäksi. Ei voi mitään, mutta pakko sanoa, että myös Garage inc. on vitun hyvä, näin se on nähtävä. Olkootkin covereita.. S&M on ainoa, jota en kunnolla ole kuunnellut koskaan. Mä tykkään myös St. Angerista. Se on Metallicaa saatana, ja vitun kovaa! Tosin raskasta kuunneltavaa ja kolme ekaa biisiä riittänee hyvin kerta-annokseksi..

Ja vielä sananen levyistä Load ja Re-Load. Onhan siellä nyt loistavia biisejä.. Until it sleeps, King nothing, fuel, memory remains..

En tiedä onko Metallican max. viiteen ekaan levyyn rajaava ryhmä hieman vanhempaa polvea, mutta mulle kyllä kelpaa kaikki, mitä bändillä on tarjota. Tai ei nyt ihan, mutta u know. Mielestäni olisi aika ikävää, jos Metallica tekisi vuonna 2006 Master of puppetsin uudelleen. 10 levyä MOP:ia saattaisi olla jo liikaa?

Vastaan kuitenkin ketjun aiheeseen RTL, kun pakko on yksi valita. Sen jälkeen kakkosena MOP, AJFA ja Black. Kolmoskoriin kaikki loput, pl. S&M.. se on melkein turhake. Eikä tarkoitus ole vittuilla kellekään, ihmetyttää vaan tuo eräänlainen "jyrkkyys" toisten fanituksessa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Crapbag kirjoitti:
Eikä tarkoitus ole vittuilla kellekään, ihmetyttää vaan tuo eräänlainen "jyrkkyys" toisten fanituksessa.

Jyrkkyys perustuu siihen, että kun oli kymmenisen vuotta saanut kuunnella maailman parasta trashia tekevää Metallicaa, oli sydänkohtaus lähellä Loadin kantrikitaroiden pärähtäessä soimaan.

Ei Loadit ja St.Anger varmasti huonoja levyjä olisi, jos ne olisivat jonkun muun bändin tekemiä. Nyt ne vain eivät kuulostaa tippaakaan siltä Metallicalta, mitä minä opin fanittamaan 80-luvulla.

En ihmettelisi reaktion jyrkkyyttä. Jos Ville Valon luotsaama HIM päättäisi seuraavasta levystä lähtien alkaa tekemään reggaeta, olisivat HIMin nykyisten fanien reaktiot varmaan aika jyrkät. Sen sijaan vasta reggae-levyn kautta bändiin tykästyvät reggae-ihmiset saattaisivat olla samoilla linjoilla sinun kanssasi, eli ajatella että "hyvää reggaetahan tämä on, mutta kyllä ne HIMin vanhat JoinMe:t oli myös ihan hyviä kappaleita". :)
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Pastor of Muppets eli Master of Puppets iskee kokonaisuudessaan parhaiten, vaikka yhtyeen koko tuotanto on lähes täyttä kultaa.
 

Sidewinder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Manchester United, AC Oulu
Crapbag kirjoitti:
Ja vielä sananen levyistä Load ja Re-Load. Onhan siellä nyt loistavia biisejä.. Until it sleeps, King nothing, fuel, memory remains.. .

Loadista ja ReLoadista olisi saanut todella hyvän levyn, jos vain olisi hieman tiukemmalla seulalla valittu näitä piisejä ja julkaistu vain yksi levy. Hyviä piisejä löytyy kummaltakin levyltä, mutta niitä vastaan on sitten todella huonojakin ralleja (2x4, Ronnie, Poor Twisted Me..). Omasta mielestäni Loadien paras piisi on ehdottomasti Bleeding Me.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Täysin mahoton päättää.

Ääneni annoin justicelle, pelkästään teknisesti tämä on omaa luokkaansa.
Tunne on kuitenkin vahvasti Masterin ja Riden välillä. Loistavia pläjäyksiä
kaikki...
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tuota bändiä tullut kuunneltua.

Itse vähän ihmettelen jotain melko jyrkkiä kommentteja kuinka "kaikki muut on paskaa", ja usein viitataan näihin uudempiin tekeleisiin. Olen noita Loadia ja Re-Loadia kuunnellut aika paljon ja onhan se erilaista mutta hyvältä nekin kuullostaa.

St. Anger on siitä "mielenkiintoinen" levy että varmaan yksi suurimpia levyodotuksia koskaan ja sitten kun levyn hyppysiini sain niin voi sitä pettymyksen määrää... Ostin siis levyn heti kun kauppaan tuli, about juoksin levyä kuuntelemaan mutta taitaa olla 3 kertaa kuunneltu läpi ja sen jälkeen en ole sitä soimaan laittanut. En tiedä mikä oli...ei vaan yhtään napannut ne biisit.

Ainiin,en kyllä muista mitä näistä olin joskus muinoin äänestänyt. Olisiko Justice tai Black.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pitäähän se tännekkin vastata kun faneja tässä ollaan. Tottakai 4 ensimmäistä ovat sellaisia teoksia ja jättiläisiä hevin historiassa, että vaikea on lähteä niistä valikoimaan, mutta valitsen Kill`Em All-levyn. Perusteluina, että rosoinen, vihainen, potkitaan munille-asenteella tehty huikea thrash-levy. Hetfield lähinnä karjuu ja muutenkin kiekolla on omat puutteensa, mutta tästä se kaikki lähti.
Sen verran vanha äänestys, että Death Magnetic puuttuu, mutta haittanekkos tuo mittää.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Ride the lightning on paras, niukkana kakkosena tulee Master of puppets.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös