Aika vaikea valinta..
Itse olen sellainen Metallica-fani, etten lähtisi yhtään levyä käsittelemään termein "ei kannata edes mainita" tai "täyttä paskaa". Aloin kunnolla "fanittamaan" mustan levyn aikoihin, ollessani kai ala-asteella, kuudennella luokalla. Nopeasti hyllystä löytyivät Ride the lightning, Master of puppets sekä And justice for all. kaikki neljä helvetin kovia levyjä, vaikea niistä on parasta valita. No jos pakko on, niin RTL. Bellz on vaan niin hyvä biisi, että se olkoot ratkaisu mun valintaan.
Itseltäni löytyy tietty kaikki levyt, niin Garage inc. ja S&M noiden virallisten lisäksi. Ei voi mitään, mutta pakko sanoa, että myös Garage inc. on vitun hyvä, näin se on nähtävä. Olkootkin covereita.. S&M on ainoa, jota en kunnolla ole kuunnellut koskaan. Mä tykkään myös St. Angerista. Se on Metallicaa saatana, ja vitun kovaa! Tosin raskasta kuunneltavaa ja kolme ekaa biisiä riittänee hyvin kerta-annokseksi..
Ja vielä sananen levyistä Load ja Re-Load. Onhan siellä nyt loistavia biisejä.. Until it sleeps, King nothing, fuel, memory remains..
En tiedä onko Metallican max. viiteen ekaan levyyn rajaava ryhmä hieman vanhempaa polvea, mutta mulle kyllä kelpaa kaikki, mitä bändillä on tarjota. Tai ei nyt ihan, mutta u know. Mielestäni olisi aika ikävää, jos Metallica tekisi vuonna 2006 Master of puppetsin uudelleen. 10 levyä MOP:ia saattaisi olla jo liikaa?
Vastaan kuitenkin ketjun aiheeseen RTL, kun pakko on yksi valita. Sen jälkeen kakkosena MOP, AJFA ja Black. Kolmoskoriin kaikki loput, pl. S&M.. se on melkein turhake. Eikä tarkoitus ole vittuilla kellekään, ihmetyttää vaan tuo eräänlainen "jyrkkyys" toisten fanituksessa.