Eipä tämä yhtään huono muistutus ole, nimittäin vaikka tuon tietää, ei vain yleensä muista.Ja @sampio vaikka fiksu mies oletkin ja varmasti tämän asian huomioinut, niin muista korvatulpat. Ja sama kaikille muillekin. Metallica soittaa aivan saatanan lujaa tjeu Jaffala 2009. Lujaa tuli soundit, man.
Lähinnä kai aktiiviset keikkakävijät, jotka haluavat normaalin kuulon vielä nelikymppisenä. Metallica on kaikilla käymilläni keikoilla vetänyt 110 db tuntumassa, vähän pöljä täytyy olla jos esim. 10 keikkaa vuodessa kuuntelee tuon ilman korvatulppia. Mutta toki kuulolaitteet on nykyään hyviä ja halpoja, tinnitukseen tosin ei ole lääkitystä.Korvatulpat taitaa olla vähän kaksipiippuinen juttu. Itselläni ei ole koskaan ollut millään keikalla korvatulppia eikä mitään ongelmia ole tullut, mutta toki on monia joille korvatulpat on välttämättömät.
Voipi olla. Itse käyn tällaisilla isommilla keikoilla max. 1-2 kertaa vuodessa, yleensä ulkoilmatapahtumia. Sisäkeikkoja sitten joitain kertoja siihen päälle. Vielä ei ole näin hieman alle kolmekymppisenä ollut korvien kanssa ongelmia.Lähinnä kai aktiivisille keikkakävijöille, jotka haluavat normaalin kuulon vielä nelikymppisenä.
Voipi olla. Itse käyn tällaisilla isommilla keikoilla max. 1-2 kertaa vuodessa, yleensä ulkoilmatapahtumia. Sisäkeikkoja sitten joitain kertoja siihen päälle. Vielä ei ole näin hieman alle kolmekymppisenä ollut korvien kanssa ongelmia.
Tämä on toki totta. Kertakäyttötulppia en itse tosiaan sen vuoksi käytä koska ainakin omaan makuuni menee keikkakokemuksesta iso osa aika pilalle. Voisi panostaa kunnollisiin tulppiin niin ehkä niiden kanssa olisi hyvä.Kuulo-ongelmat ovat aika salakavalia ja niitä ei oikeastaan edes itse huomaa ennen kuin on liian myöhäistä. Tinnitus nyt toki eri juttu, sen kyllä huomaa. Ei sillä, en itsekään keikoilla tulppia käytä, fiksua se pitkällä tähtäimellä silti olisi. Ei vaan saa aikaiseksi hommattua kunnon tulppia, kertakäyttöisillä tuppaa katoamaan vähän vääriä taajuuksia musiikista.
Hartsulla oli aikoinaan erilliset sisäänpääsyreitit niille ketkä menee katsomopaikoille ja niille ketkä menee permannolle, en tiedä miten nykyään.
vanhojen hittien ollessa kivijalka, mutta uudempien vetojen tuodessa raikkautta keikkaan
Hartsulla oli aikoinaan erilliset sisäänpääsyreitit niille ketkä menee katsomopaikoille ja niille ketkä menee permannolle, en tiedä miten nykyään.
käytätkö tulppia ja millaisia suosit?
Itse rumpujen takana, joten stagella ei pääosin korvat hajoile, mutta käytän silti Alpine Music Safe Pro - tulppia ja voin suositella. Toimivat hyvin myös keikoilla kuuntelemassa käydessä eivätkä nyt ole mitenkään törkeän hintaisetkaan...Voisi panostaa kunnollisiin tulppiin niin ehkä niiden kanssa olisi hyvä.
Osaako tyypit muuten suositella?
Tulee n. 60:40 vanhoja ja uusia. Perinteisesti settilista on vaihtunut mukavasti eri päivien välillä, toivottavasti sama keskiviikon ja perjantain kanssa nyt.
Osaako tyypit muuten suositella? @heavy on ainakin nimen perusteella raskaamman musiikin ystävä ja käy keikoilla paljon, käytätkö tulppia ja millaisia suosit?
Viime syksynä, oli siitä juttua tässäkin ketjussa tuolloin.Mistäs lähtien ovat tehneet tuon muutoksen että Seek & Destroy
Voipi olla. Itse käyn tällaisilla isommilla keikoilla max. 1-2 kertaa vuodessa, yleensä ulkoilmatapahtumia. Sisäkeikkoja sitten joitain kertoja siihen päälle. Vielä ei ole näin hieman alle kolmekymppisenä ollut korvien kanssa ongelmia.
Apocalypticaa?Mitkähän kaksi suomalaisbiisiä Kirk ja Rob mahtavat vetää...
Apocalyptican ekalta levyltä löytyisi kyllä varmaan paljon biisejä joita voisivat vetää.Apocalypticaa?
Iso hatunnosto täytyy antaa kyllä nyt bändille, että ensi kertaa he ovat todella hyvin panostaneet show-puoleen. Itselleni kun Metallica on aina vähän ollut taustakangas ja that's it - tai no, plus ne isot näytöt toki myös, että bajamajoillakin näkee soittajat, joita niissä pyöritetään.