Mestisjoukkueiden streamit kotiotteluista

  • 10 858
  • 35

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Joensuu ja Lempäälä aloittivat hiljattain tämän palvelun, mitä Vaasa on tarjonnut jo suhteellisen pitkään. Nyt toivottavasti tätä konseptia kehitetään muuallakin ja palvelu saataisiin (lähes) kaikille muillekin mestispaikkakunnille. Vapaaehtoista työvoimaa palvelu tietenkin vaatii, mutta uskoisin että joka mestispaikkakunnalta löytyy sellaisia ihmisiä jotka ovat videokuvauksesta kiinnostuneita ja haluavat kehittää kuvaustaitojaan. Jääkiekko on sen verran nopea laji että se varmasti kehittää henkilöä joka haluaa oppia ammattikuvaajaksi. Myös amatöörikommentattori voi saada läpimurtonsa suurempiin tehtäviin tätä kautta.

Tässä ketjussa keskustellaan eri joukkueiden striimin laadusta/toteuttamista, kommentattoreista ja palvelun hinnoittelusta.

Omat mielipiteet:

Sportin palvelu on nykyään erittäin stabiili, ei kertaakaan tällä kaudella ole ainakaan minulla ollut ongelmia. Kommentaattorit on pääsäntöisesti hyviä ja osaavat yllättävänkin hyvin jopa vierasjoukkueen pelaajien nimet, joka viittaa siihen että taustatyöt/henkilökohtainen kiinnostavuus on korkealla tasolla.

Palvelu on muihin (Jeonsuu ja Lempäälä) verrattuna selvästi kehittynein, joka sinänsä on loogista kun kokemusta on jo monta vuotta. Oletan että Sportin mediatiimillä on kaiken lisäksi ylivertaiset softat näihin verrattuna (tähän kysymysmerkki). Hidastuksia näytetään maaleista ja muistakin tärkeistä tilanteista. Tauolla pyörii kooste edellisen erän tapahtumista.

Jos moittia pitää, niin joskus tuntuu että Vaasassa homma menee yliyrittämiseksi. Kahden kameran tekniikka sekoaa välillä ja väärä kamera on lähetyksessä. Ilmeisesti samasta syystä joskus tulee hidastus tilanteesta joka on vanha, kun pitäisi vain vaihtaa kameraa. Muutama kerta joka ottelussa on jäänyt tiukka paikka/maali näkemättä kun hidastusta pukkaa kesken pelin. Pieni asia loppujen lopuksi tämäkin, mutta pientä parantamisen varaa olisi tuon suhteen.

Vaasan otteluiden hinta on monen mielestä kallis: 6,78€ maksupuhelu, 7,50€ PayPal tai 8€ tekstiviesti. Minä taas ymmärän hyvin tuon hintatason: Sport ei halua menettää katsojia kotisohvalle ja kun seisomapaikkalippu maksaa 11€ (hallissa on kumminkin aina yli 2000 ihmistä), niin riski olisi suuri että joku jää kotiin katsomaan jos hinta olisi esim. 5€.

Kehitysehdotuksia kotipaikkakunnalle: Minä olisin valmis maksamaan jopa 10€ striimistä jos siihen hintaan saisi paremman kuvanlaadun. En tiedä edes onko teknisesti mahdollista lähettää eri bittivirralla eri hintaan, mutta jos on, niin varmasti moni muukin, joka ei syystä tai toisesta pääse hallille ja joilla on fullrate-yhteys, maksaisi enemmän paremmasta kuvanlaadusta.

Joensuun ja Lempäälän striimeistä on vain yhden ottelun kokemus, mutta jaan kumminkin mielipiteitä niistäkin lähetyksistä:
Joensuusta kuvanlaatu oli ok, kommentaattorit myöskin ok, mutta viimeinen erä jäi näkemättä kun striimi katosi kaikilta. Tämä ei silloin aiheuttanut edes vitutusta kun Jokipo karkasi kolmannen erän alussa. Jos Sport olisi voittanut ottelun olisin vaatinut vähintään miljoonan euron korvausta. No, tekniikkaongelmia tulee aina alussa.

Lempäälän striimi taas oli turhan "palikoitunut". Oli todella vaikeaa erottaa mitä kentällä tapahtui, edes Sportin pelaajia en erottanut toisistaan. Nämä kuvanlaatuerot johtunevat eri bittivirroista ja pakkausmenetelmistä? Joku viisaampi saa korjata jos olen väärässä. Kommentattoria ei ottelussa ollut, mutta ei hätää, Radio Vaasan Roimela toiseen ikkunaan ja muutaman "pause"-klikkauksen jälkeen ääni ja kuva oli synkronisoitu.
Yksi iso miinus Lempäälään kumminkin lähtee: Kun loppusummeri soi, kamera kääntyi kohti katsoma, eikä näyttänyt Sport-pelaajien voitonjuhlintaa. Täytyy muistaa että striimipalvelu pääasiassa palvelee vieraskannattajia ja silloin myös heitä pitää palvella.

Toivon mukaan striimipalvelu leviää kaikille mestispaikkakunnille, sillä ainakin minä ostan joka kerta Sportin vieraspelien striimin silloin kun niitä on tarjolla.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Toivon mukaan striimipalvelu leviää kaikille mestispaikkakunnille, sillä ainakin minä ostan joka kerta Sportin vieraspelien striimin silloin kun niitä on tarjolla.
Sama homma.

Mikkelissähän streamattiin takavuosina matseja amk:n opiskelijoiden toimesta muutaman kerran kaudessa, jo ennen kuin Sport aloitti omat lähetyksensä. Nyt ei vissiin ole hetkeen toimintaa ollut?
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Sama homma.

Mikkelissähän streamattiin takavuosina matseja amk:n opiskelijoiden toimesta muutaman kerran kaudessa, jo ennen kuin Sport aloitti omat lähetyksensä. Nyt ei vissiin ole hetkeen toimintaa ollut?

Ei. Enää ei tule edes maalikoosteita nettisivuille kotipelien jälkeen. Muka juhlakausi menossa ja tällaiset palvelut poistetaan. Kummaa touhua.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei. Enää ei tule edes maalikoosteita nettisivuille kotipelien jälkeen. Muka juhlakausi menossa ja tällaiset palvelut poistetaan. Kummaa touhua.
Jeps, Mikkeli oli ensimmäinen, mutta palvelu oli satunnaista. Todellakin kumma juttu että siellä on juhlavuosi käynnissä, yleisöä heikosti, ei minkään näköistä kehittämistä vaikka johdetaan sarjaa. Ei kumma ettei mikkeliläisiä kiinnosta.

Buumista ei tietoakaan vaikka ainekset ovat tällä hetkellä hopeatarjottimella.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Omasta mielestäni tässä on kohta, joka on, no jos ei häpeäpilkku, niin ainakin todellinen kehittämiskohde Kouvolassa. Omasta mielestäni tuo alkaa olla melkolailla itseisarvo Mestiksen isommille organisaatiolla ja tässä mielessä Kymenlaaksossa laahataan aika pahasti jälkijunassa. En tiedä onko kyse vanhanaikaisesta pelosta katsojatulojen menetyksen osalta vai mistä, mutta kaudesta toiseen toive kotiottelujen streamauksesta kaikuu kuuroille korville. Hinnasta tuo ei sinällään ole kiinni, koska itse nuo lähetyspalvelimet ovat melko edullisia (> 100e/peli, ainakin vielä puolisentoista vuotta sitten, kun asiasta KooKoon näitä(kin) hommia hoitavan kaverin kanssa juttelin). Toki hintaa lisää kamerakalusto, mutta toisaalta pelit kuvataan Kouvolassa nykyisinkin. Selostus ja muu henkilökunta tuskin myöskään muodostaisivat sellaista menoerää, että hanke siihen kaatuisi.

Olen ihan avoimesti kateellinen Mestis-joukkueille, joilla tämä mahdollisuus on.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
K-Laserin kaikki(?) Suomi-sarjan pelit taidettiin viime kaudella striimata ihan ilmaiseksikin, mutta muistaakseni nuo kiellettiin Mestis-karsintoihin. Siellä siis joka tapauksessa olisi valmius olemassa ja tuskin sitä voi kukaan kieltääkään, kun kerran muiltakin paikkakunnilta lähetetään kuvaa.
 

PikkuKasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Lempäälän striimi taas oli turhan "palikoitunut". Oli todella vaikeaa erottaa mitä kentällä tapahtui, edes Sportin pelaajia en erottanut toisistaan. Nämä kuvanlaatuerot johtunevat eri bittivirroista ja pakkausmenetelmistä? Joku viisaampi saa korjata jos olen väärässä. Kommentattoria ei ottelussa ollut, mutta ei hätää, Radio Vaasan Roimela toiseen ikkunaan ja muutaman "pause"-klikkauksen jälkeen ääni ja kuva oli synkronisoitu.
Yksi iso miinus Lempäälään kumminkin lähtee: Kun loppusummeri soi, kamera kääntyi kohti katsoma, eikä näyttänyt Sport-pelaajien voitonjuhlintaa. Täytyy muistaa että striimipalvelu pääasiassa palvelee vieraskannattajia ja silloin myös heitä pitää palvella.

Kritiikki on paikallaan ja kiitokset siitä, mutta haluan muistuttaa, että striimipalvelu on ollut toiminnassa vasta kaksi peliä Lempäälässä, joten parannuksia varmasti tulee.

Selvää eteenpäinmenoa kuitenkin Lempäälässä.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Kyllähän streami on nykyaikaa parhaimmillaan, ja sellainen pitäisi olla tarjolla kaikkialta.

Joensuun striimi ei ihan uudenuutukainen palvelu ole, vaan se käynnistyi jo viime kauden alkupuolella. Siltikin teknisiä ongelmia on ilmeisesti piisannut turhankin kanssa, vaikka palvelun tarjoaa sama Anvia, kuin Vaasassakin. En ihan tarkkaan tiedä siitä arkkitehtuurista, joka tuon bittivirran lähettää katsojan koneelle, mutta aika monta paikkaa kait siinä on, missä homma voi mennä ns. vituiksi.

Kummoinen bisneshän tuo ei taida olla, kun normaalit katsojamäärät esim. Jokipoikien streamilla ovat ihan ykkössatasissa, mutta palveluna kerrassaan erinomainen. Ainakin itse olen käyttänyt Sportin streamia Jokipoikien peleissä sekä aikoinaan liigakarsinnoissa ja olen kokonaisuuteen hyvin tyytyväinen.
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vieraisiin pöytiin huutelua mutta kun nyt kerran taas on tuolla liigan puolellakin avattu keskustelu karsinnoista ja sen mukana eroista liigan ja mestiksen välillä niin pakko jutella streameista.

Kun mestikselle haluttaisiin näkyvyyttä niin nämä streamit ovat melkein täydellisyyttä. Halusin vain heittää ajatuksen ilmoille että olisiko seuroille sittenkin parempi tarjota nämä streamit ilmaiseksi jos eivät edes tunnu olevan mitää ns suurta pisnistä...

Eihän jokaista peliä ilmaiseksi tarvitsisi lähettää mutta edes vaikka kerran kuukaudessa tms...
 

suti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit ja Chicago blackhawks
Ensi vuonna jokainen Mestis peli kuvataan ja on nähtävissä netissä. Jos en väärin muista niin jääkiekkoliitto kustantaa kamerat joka halliin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ensi vuonna jokainen Mestis peli kuvataan ja on nähtävissä netissä. Jos en väärin muista niin jääkiekkoliitto kustantaa kamerat joka halliin.

Varmaan vähän niinkuin nuo tämän kauden alusta kaikkialla käyttöön tulleet maalikameratkin...
 

Lohipoika

Jäsen
Ensi vuonna jokainen Mestis peli kuvataan ja on nähtävissä netissä. Jos en väärin muista niin jääkiekkoliitto kustantaa kamerat joka halliin.

Onko tämä varmaa tietoa vaiko vain mikkeliläistä huumoria?

Vantaalla ainakin kokeiltiin viime kaudella nettilähetystä. Pätki pahasti ja loppui nopeasti. Tällä kaudella taas on ollut puhetta maalikoosteiden laittamisesta YouTubeen. Lohi-TV on jo aloittanut toimintansa.
 

suti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit ja Chicago blackhawks
Kyllä tämä tieto on luotettavalta taholta. Mutta ennenkuin itse näen eka pelin netistä niin sitten olen 100 varma asiasta.
 

Lohipoika

Jäsen
Kyllä tämä tieto on luotettavalta taholta. Mutta ennenkuin itse näen eka pelin netistä niin sitten olen 100 varma asiasta.

Sittenhän tämä on mahtava uutinen! Ehkäpä MTV3 tekee joka pelistä maalikoosteet niin kuin Nelonen tekee SM-liigan peleistä.
 

Blackorange

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Mestis
Ensi vuonna jokainen Mestis peli kuvataan ja on nähtävissä netissä. Jos en väärin muista niin jääkiekkoliitto kustantaa kamerat joka halliin.

Eipä se paljoa lämmitä katsella peliä jälkikäteen, pl. maalikoosteet tietysti. Streami on ideana hyvä, mutta hinta ja toteutus siinä tökkii, esim. Sportin stream ei toimi edes yhden megan nettitikulla, joka on ihan keskiverto nettiyhteys. Ei sillä etteikö nopeus "riittäisi", mutta heitti jopa pihalle selaimesta, kun nopeus jäi 2% liian alhaiseksi. Viime kaudella toimi Vaasan ja Joensuun streamit samalla tikulla ihan ok, joten ihmetellä täytyy.. Ruotsin malliin kaikille valokaapeli ja lähetys tv-resolla niin homma olisi hyvä.

Mutta jos bisnes ei kannata 8e hinnalla, niin ei se ilmaiseksi kannata sen enempää ;) Jääkiekkoliiton kameralupaukset voi varmaan painaa jo villaisella..
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Viime kaudella toimi Vaasan ja Joensuun streamit samalla tikulla ihan ok, joten ihmetellä täytyy.
Pitää muistaa että kiinteä meganen laajakaista ja vastaava nopeus nettitikulla on kaksi täysin eri asiaa. Jos sinulla om yhden megan kiinteä liittymä, niin se toimii aina samalla nopeudella. Nettitikun nopeus taas riippuu saman tukiaseman käyttäjämärästä sillä hetkellä, siis nopeus on maksimissaan tuo yksi mega, mutta yleensä hitaampi. Nettitikkujen käyttäjämäärä kasvaa räjähdysmäisesti, joka tarkoittaa sitä että todellinen nopeus laskee tulevaisuudessa vieläkin enemmän.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mullakin on käytössä 1 meganen (dna)tikku. Eilen katoin SVT:ltä Suomen peliä ja se lähetys ei katkeillu eikä lataillu kertaakaan sinä aikana, mitä katsoin. Sport-Jukurit -pelin katsomisesta ei tullut yhtään mitään, kun 75 % oli lataamista. Hermot siinä vaan menee, jos ei toimi kunnolla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mullakin on käytössä 1 meganen (dna)tikku. Eilen katoin SVT:ltä Suomen peliä ja se lähetys ei katkeillu eikä lataillu kertaakaan sinä aikana, mitä katsoin. Sport-Jukurit -pelin katsomisesta ei tullut yhtään mitään, kun 75 % oli lataamista. Hermot siinä vaan menee, jos ei toimi kunnolla.
Korostan että nämä ongelmat eivät johdu palveluntarjoasta, vaan omasta nettiyhteydestä. Mokkulan nopeus ei edelleenkään ole aina se mistä sinä maksat, nopeus vaihtelee hetkestä toiseen, käyttäjämäärästä riippuen. Siksi operaattorit joutuivat lisäämään mainoksiiinsa sanan "maksiminopeus".

Esim. Maikkarin Katsomon pelien kuvanlaatu on todella huono verrattuna Sportin striimiin (erittäin palikoitunut), joka tarkoittaa sitä että se lähetetään pienemmällä bittivirralla. Kamerat toki ovat paremmat, mutta se ei taas kuulu tähän keskusteluun. Jos Sport heikentäisi kuvanlaatua, niin myös megan mokkulalla näkisi pelin ongelmitta. Tähän en taas näe mitään syytä. Kiinteiden nettiyhteyksien nopeudet kasvavat jatkuvasti ja mielestäni kuvanlaatua saisi jopa nostaa. Minä maksan 50€/kk kiinteästä fullrate-yhteydestä ja siksi minulla ei ole aihetta moittia pätkimistä. Minäkin käytän nettitikkua silloin kun olen lomilla ja kiinteää yhteyttä ei ole, mutta en ikinä vaihtaisi kiinteää laajakaistaa pelkkään nettitikkuyhteyteen.

Tottakai nettitikku on halpa verrattuna kiinteään laajakaistaan, mutta vanha sanonta "halvalla ei saa hyvää" pätee tässäkin tapauksessa.
 

Blackorange

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Mestis
Pitää muistaa että kiinteä meganen laajakaista ja vastaava nopeus nettitikulla on kaksi täysin eri asiaa. Jos sinulla om yhden megan kiinteä liittymä, niin se toimii aina samalla nopeudella. Nettitikun nopeus taas riippuu saman tukiaseman käyttäjämärästä sillä hetkellä, siis nopeus on maksimissaan tuo yksi mega, mutta yleensä hitaampi. Nettitikkujen käyttäjämäärä kasvaa räjähdysmäisesti, joka tarkoittaa sitä että todellinen nopeus laskee tulevaisuudessa vieläkin enemmän.

Aivan.. Harmi vaan kun saavat ihmiset ottamaan sen 2v sopparin, jolloin siitä ei pääse irti, tässä tapauksessa ennen maaliskuuta 2011. Kaupungista riippuen kiinteät liittymät ovat naurettavan kalliita, ja jopa kallistuneet vuosien varrella kun hitain 512 yhteys on jäänyt pois. Normisurffailuun toki ihan riittävä yhteys, paitsi hitaimpina ruuhka-aikoina.

Tässä Sportin streamissa nopeusvaatimus oli luokkaa 1012kb/s ja nopeustestissä yhteyden nopeus oli n. 984kb/s (eli ero oli todella pieni, 2-3%), joten koitin kepillä jäätä, mutta ilmeisesti jokin esto laitettu hitaille yhteyksille, kun heitti aina ulos streamista. Selaimet, VLC player ym. oli uusimpia versioita. Katseltiin sitten kaverin 8megaisella loppuun, jolla toimi niinkuin pitääkin. Tällaista estoa ei ollut viime kaudella, mutta silloin lähetyksen bitrate taisi myös olla alempi.

Joensuussa oli viime kaudella ainakin rca-piuhan kanssa ongelmia, kun streami ei toiminut ja tuli soitettua sinne päähän. Tässähän se ongelma on, kun ei ole kunnolla resursseja niin testaaminen jää vähälle ja laitteisto ei ole välttämättä uusinta uutta. Hyväntekeväisyytenä tätä on kuitenkin turha lähteä toteuttamaan ja hajauttamaan seurojen resursseja olennaisesta, mutta jos jokin yritys (tai Jääkiekkoliitto) lähtee tukemaan toimintaa niin ehdottoman tervetullut palvelu!
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tottakai nettitikku on halpa verrattuna kiinteään laajakaistaan, mutta vanha sanonta "halvalla ei saa hyvää" pätee tässäkin tapauksessa.

Totta. Mutta esim nyt menee Venäjä-Suomi osoitteessa: http://livetv.ru/webplayer.php?t=webcaston&c=webcasthokei1&lang=en&eid=62249&lid=55155&ci=196&si=2 Kuvan laatu ei mikään paras, mutta toimii moitteetta. Ehkä suuremman katsojan määrän kuitenkin tavoittaa, jos laadusta hiukan tinkii. Hyvin monella on nykyään juurikin tuo meganen tikku ja tärkeintä lienee kuitenkin, että peliä pystyy livenä seuraamaan. edit. nopeustesti näytti nyt 0,94 megaa
 

Rocco

Jäsen
Joensuun striimi ei ihan uudenuutukainen palvelu ole, vaan se käynnistyi jo viime kauden alkupuolella. Siltikin teknisiä ongelmia on ilmeisesti piisannut turhankin kanssa, vaikka palvelun tarjoaa sama Anvia, kuin Vaasassakin. En ihan tarkkaan tiedä siitä arkkitehtuurista, joka tuon bittivirran lähettää katsojan koneelle, mutta aika monta paikkaa kait siinä on, missä homma voi mennä ns. vituiksi.
On todellakin. Ensin kuva pitää saada hallista pihalle, ja se vaatii laitteistomuutoksia. Oli laajakaista kuinka nopea tahansa, niin se uloslähtevä nopeus pitää olla riittävä. Monesti jopa 10M yhteyksissä se lähtevä on 1M.

Sitten matkalla on tottakai normaalit datakaapelit, monta muutakin mutkaa matkassa, mutta isoimmat ongelmat usein on käyttäjän koneella. Joko koneessa ei ole soittimen asetukset kunnossa, ja siksi ei kuva näy, tai se pätkii.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ehkä suuremman katsojan määrän kuitenkin tavoittaa, jos laadusta hiukan tinkii. Hyvin monella on nykyään juurikin tuo meganen tikku ja tärkeintä lienee kuitenkin, että peliä pystyy livenä seuraamaan.
Niin ja näin. En nyt sanoisi että hyvin monella on meganen tikku. Monella on myös esimerkiksi hiukan suurempi kiinteä laajakaista yhteys. Itse ainakin muun muossa juuri nettilähetyksiä varten olen tämän 24/2 yhteyden ostanut, joten haluaisin myös lähetyksiltä laatua, eikä mitään 1cm x 1cm laatikkolähetystä. Internettiä käyttää myös niin monessa monessa muussa asiassa, että mielelläni maksan siitä vähän enemmän ja otan yhteyden jolla hommat pelaa. Eikä tämäkään nyt ole kuitenkaan kuin sen ~37€.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Hyvin monella on nykyään juurikin tuo meganen tikku ja tärkeintä lienee kuitenkin, että peliä pystyy livenä seuraamaan. edit. nopeustesti näytti nyt 0,94 megaa
Tuotahan minä olen yrittänyt kertoa jo muutaman kerran. Nettitikut yleistyy ja nopeus hidastuu, mitä enemmän käyttjiä samalla tukiasemalla on. Jos sinulla on ny 0,94 megaa, se yhteys voi olla 0,5 megaa hetken kuluttua kun naapurit avaavat nettinsä.

Itse ainakin muun muossa juuri nettilähetyksiä varten olen tämän 24/2 yhteyden ostanut, joten haluaisin myös lähetyksiltä laatua, eikä mitään 1cm x 1cm laatikkolähetystä.
Nimenomaan näin. Minäkin maksan omasta yhteydestäni juuri siitä syystä ettei tarvitse huutaa väärään suuntaan. Tottakai "rajaton käyttö 9,99€/kk" -liittymä kiinnostaa monia, mutta niinkuin sanoin aikaisemmin: Halvalla ei saa hyvää.

Edit: Aivan liian usein haukutaan palveluntarjoajaa kun vika on omassa päässä. Useimmat jotka käyttävät nettitikkua ei ymmärrä että nopeus riippuu käyttäjämäärstä ja niin ollen vaihtelee minuutista toiseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekkin toivoisin jotakin livekuvaa D teamin kotimatseista, mutta saapa nähdä jääkö haaveeksi. Kalusto pitäisi olla kai kunnossa kun liigamatsitkin täälä kuvataan ja ainakin joilakin kameroilla jokainen D teamin matsi muutenkin.

Tosin tiedä sitten onko mahdollista noita käyttää hyödyksi.

Siitä olen itse tyytyväinen että facebookiin tulee D teamin kotiotteluiden erätauoilla haastettelut realiajassa nettiin, mutta eipä tuokaan loppujen lopuksi hirveästi kuluttajaa palvele jos pelistä ei näytetä ottelun jälkeen edes maalikoostetta tai mitään muuta kun ne realiaikaiset erätaukohaastattelut.

Juuri maalikosteita itse odottaisin otteluista kun ne kuitenkin kuvataan? menee materiaalit hukkaan jos otteluissa tehdään hienoja maaleja. Hyvällä tuurilla maalikosteen avulla saadaan hypettä paikkakunnilla nostettua jos tehdään hienoja maaleja tai muuta ottelussa tapahtuu jota voisi näyttää.. Ylipäätänsä jotain pientä koostetta voisi hyvin lähettää eikä varmasti kustannukset ole kovat jos joku editoi ainakin nuo maalit ja tärkeimät muut tapahtumat. Joku opiskelija vaikka nuo tekemään jos ei ole amattilaisiin varaa..
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Mielenkiintoinen ketju. Tietenkin haluan hyvää laatua videoissa mitä katson, mutta mielummin "Lego-otteluja" kuin ei ottelua lainkaan.
Turhauduin itsekin Jokipojat-Sport streemiin kun peli katkesi, soitin anviaan ja siellä ne sainoi laittavansa viestin eteenpäin jollekin muulle (syypälle?). Mitään ei tapahtunut. Loppuosa jäi näkemättä.

Laatu-vastaan-kaistaleveyydestä vielä se: Eikö sellaista ratkaisua löydy että voitaisiin hieman jälkikäteen lähettää ottelua, eli lähettäjällä olisi viidentoista minuutin (tai vastaava) välimuisti jonka hitaaiden yhteyyksien voisi hyödyntää. Nämä antaisi videon latautua sen verran että erä pystyisi näkemään ilman katkoksia. Jos erä venyy niin että video-ohjelma ja kaista rupeaa pätkimään, niin katsojan pitää vaan pistää streami tauolle, mennä röökille, jääkaapille, kuseelle? ;) Tauolla ei tarvita kuormittaa tätä "välimuistia". Eli lähetys olisi reaaliaikainen mutta lähettävältä taholta löytyisi pieni välimuisti joka mahdollistaisi hitaiden yhteyyksien näennäisesti realiaikainen käyttö. Eihän se välimuisti edes tarvitse olla sielä paikanpäälläkään. Se voisi olla Anvian palvelimissa jopa. En ole mikään telekommunikoinnin asiantuntia eli saatan olla hakuteillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös