Mestisjoukkueiden ranking 2007-2008

  • 13 991
  • 38

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Perusäijät ja siihen päälle Hokin Oikarinen ja Sportin uusi ruotsalainen kysymysmerkki. Siitä pitäisi kolmen kärki löytyä.

Ja siihen päälle Jussi-Mikko Makkonen, Jukurit, vaikka harvoin Jukuripelaajia aivan pörssikärjessä onkaan.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Sijat 5-9
K-Vantaa, HeKi, LeKi ja KooKoo

K-Vantaalla pakka vähän sekaisin vielä (missä sentterit?), mutta potentiaalia on vaikka mihin. Maalivahtipeli lienee yksi sarjan parhaista Kaltiaisen myötä ja uskon sen vievän pitkälle. Jokipojilla taas maalivahtipeli tuntuu olevan heikoin kohta ja sen myötä muuten hyvä joukkue voi olla yllättävissäkin vaikeuksissa. Menee kuitenkin pleijareihin. HeKi ja KooKoo taistellee viimeisestä pleijaripaikasta, sillä uskon, että LeKi on tämän kauden musta hevonen mennen kirkkaasti kahdeksan parhaan joukkoon.

Täytyy ihailla fordelin puolueetonta katsantaa verrattuna muihin ko. joukkueen kannattajiin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy ihailla fordelin puolueetonta katsantaa verrattuna muihin ko. joukkueen kannattajiin.

Juu olen samaa mieltä, että erittäin hyvä analyysi Fordélilta. Mutta tuota en ymmärrä mitä tarkoitat ko. joukkueen muilla kannattajilla ja heidän mahdollisilla puolueellisilla katsannoilla.

Tässä viestiketjussa on KooKoon kannattajia Fordélin lisäksi ainoastaan KooPee, joka on veikannut KooKoota seitsemänneksi.

Runkosarjaveikkauksessa itse olen veikannut KooKoota kuudenneksi (taitaa kyllä olla liian optimistinen arvio). KooKoon kannattajista Dynamite on veikannut KooKoota seitsemänneksi, teroz kahdeksanneksi, KooPee sijoille 5-8,
Putte 7, Mapsu 5, Nastis 3 ja Old Tom 5.

Eli ei nuo KooKoon kannattajien arviot nyt ylipäätään kauhean puolueellisilta ainakaan vaikuta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Sijat 10-12
Titaanit, Salamat, SaPko

SaPkolla peli sekaisin kun Nykäsen Matti vappuna, Salamoilla koko organisaatio sekaisin kun Nykäsen Matti juhannuksena ja Titaaneilla taas materiaali on vaan liian köykäinen. Uskon silti, että kotkalaisilla on pieni yllätyssauma.
Liian köykäinen? - kuin Nykäsen Matti Meripäivillä.

Saumaa on - mutta minne?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Jos veikkaa kärkinelikkoon TuToa, Jukureita, Hokkia ja Sportia niin kaukana totuudesta tuskin ollaan.

Tällä hetkellä kaikki tuntuu hypettävän hirveästi TuToa ja vaikka sillä ei välttämättä aina oikein totuuspohjaa olisikaan niin silti täytyy sanoa, että heidän ratkaisijaosastonsa on tällä hetkellä vakuuttavin. Toisaalta se on myös kapea. Runkosarja mennee hyvin, ongelmat kohtaa välierissä.

Jukureiden nimilista on taas vahva. Materiaali on mielestäni sarjan paras. Mutta miksi asiat olisi erilailla kuin viime kaudella? Kokeneet pelaajat sanelevat viimeistään joulutauolla miten pitää pelata ja mitä tapahtuu sitten? Saako Makkonen tukea seurajohdolta vai onko taas edessä totaalinen johtamiskriisi? Aika näyttää. Urheilulehti muuten rankkasi Kari Makkonen Mestiksen kolmanneksi parhaaksi koutsiksi :) Ja Ikan ykköseksi :D

Hokki - tuo pieni sympaattinen pohjoisen joukkue on kovaa kyytiä varastamassa "koko liigan farmi"-nimikettä Jukureilta. Suikkanen on kova koutsi ja se kalju iso äijä (toiminnanjohtaja, en muista nimeä) on vielä kovempi, mutta miksi ottaa noin iso askel totaaliseksi farmiksi? Ok, menestyminen on varmaan kivempää kuin taistella "vain" kotiedusta, mutta silti se on perseestä. Mutta tätähän Mestis nykyään on... Kovia pelimanneja varsinkin hyökkäyksessä. Odotan innolla Jarkko Hattusen veivejä ja ennen kaikkea Kangasniemen jäätävää pelintekemistä.

Sportin menestys kulkee käsi kädessä Mikko Mannerin kehittymisen kanssa. Palasia on taas ihan mukavia, mutta enpä siltä jaksa uskoa ihmeempään menestymiseen. Jos tämä kausi katteltaisiin niitä pelimanneja joista on iloa ens kaudella ja signattais ne. Ja sitten hommattaisiin uusi kova koutsi ja lähdettäisiin hakemaan nousua parin kolmen vuoden tähtäimellä pikkuisen kovemmalla uskottavuudella. Mv-osasto antaa tosi paljon löysiä muille kärkijengeille.

5-8: Jokipojat, KooKoo, HeKi ja K-Vantaa.

Jokipojat on varmasti taas kova kotonaan. Veskari on mielenkiintoinen ja tärkeä palanen. Jatkuvuutta on ja se voi tuoda joensuulaiset aavistuksen likemmäksi kotietua.

KooKoolla on kenties kaksi sarjan parasta pelaajaa, Liukkonen ja Kaartinen. Jos minä itse olisin Kaartinen niin olisin vieläkin käärmeissäni siitä miten Arto Sirviö peluutti "minua" aikoinaan Sportissa. Kärki terävä, sitten tuleekin jonkin verran kysymysmerkkejä.

HeKillä tuntuu olevan "kaikki hyvin". Kaatanee pienemmät, mutta varsinkin vieraissa kyyti isompien luona tulee olemaan liian kylmää. Kurikka kelpaisi myös Vaasaan. Siihen on hyvä tukeutua.

K-Vantaa on vaikeampi pala. Melkein haluaisi antaa LeKille ja Salamoillekin chänssi, mutta pakko kai sitä on uskoa. Hyvät veskarit.

9-12: LeKi, Titaanit, SaPKo ja Salamat.

LeKillä mielenkiintoisia pelaajia. Kerrankin Antti Hildén nähdään Vaasassa oikeassa pelipaidassa.

Titaaneille iso ja ilkeä jengi. Jäähyboksin ovi käynee, kun liike ei riitä.

SaPKo - tavoite voittaa kerran vieraissa?

Salamat pystyi onneksi jatkamaan. Vaikkakin on muovinen seura ei pysty toivomaan poistumaa konkurssin kautta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos minä itse olisin Kaartinen niin olisin vieläkin käärmeissäni siitä miten Arto Sirviö peluutti "minua" aikoinaan Sportissa.

Mutta taitaisit kuitenkin olla mielissään siitä mahdollisuudesta, jonka Kuopiossa sait... Tiedä sitten ovatko koko sarjan parhaita, mutta laitahyökkääjistä on paha löytää Kaartista ja Liukkosta kovempia kavereita. KooKoon kohdalla on kuitenkin kysymysmerkkinä se, kuinka hyvin heidät pystytään hyödyntämään.


Loppuun vielä oma veikkaukseni ilman perusteluja:

1. Jukurit
2. TuTo
3. Sport
4. Hokki
5. KooKoo
6. Jokipojat
7. HeKi
8. K-Vantaa
9. LeKi
10. SaPKo
11. Titaanit
12. Salamat
 

Fordél

Jäsen
Jos minä itse olisin Kaartinen niin olisin vieläkin käärmeissäni siitä miten Arto Sirviö peluutti "minua" aikoinaan Sportissa.

Heh, tämän Suomalais-casen jälkeen tämä lausunto pomppasi jotenkin uudestaan esiin. Mihinköhän asti vaasalaisten muisti muuten ulottuu? Kait ne on jo päässeet yli nuijasodasta?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei tuosta sarjataulukosta meinaa ottaa tolkkua. Kolmen pisteen käytäntö sekoittaa ainakin minua, eikä tulkintaa ainakaan helpota isot erot pelatuissa otteluissa ja vielä kotona/vieraissakin.

Tässä kuitenkin nykytilanne "lopullisena pistemääränä". Eli jos joukkueet jatkaisivat samalla koti- ja vierastahdilla koko kauden, mitä siis ei luonnollisestikaan tule tapahtumaan. Runkosarjan lopullisen järjestyksen sijasta tämä kuvastaakin siis alkukautta. Olkoonkin, että vastustajan tasoa ei ole huomioitu. Ensin pistekeskiarvo 23 koti- ja 22 vierasmatsilla kerrottuna ja suluissa sijoitus tällä hetkellä sarjataulukossa.

1. TuTo 106 (1.)
2. Jokipojat 96 (4.)
3. Jukurit 94 (3.)
4. LeKi 94 (2.)
5. Sport 74 (6.)
6. KooKoo 69 (8.)
7. Salamat 67 (7.)
8. SaPKo 63 (5.)
9. Hokki 58 (9.)
10. HeKi 53 (10.)
11. K-Vantaa 40 (11.)
12. Titaanit 12 (12.)

Tämän laskelman mukaan sarjataulukko vääristäisi tällä hetkellä pahiten SaPKon kohdalla. SaPKohan on pelannut muita enemmän ja paljon kotona, josta se on myös pisteensä kerännyt. Jokipojat ja KooKoo kuuluisivat puolestaan muutamaa sijaa ylemmäs.
 
Suosikkijoukkue
"Se joukkue joka ei pelaa Jääkiekon SM-liigassa"
1. TuTo 106 (1.)
2. Jokipojat 96 (4.)
3. Jukurit 94 (3.)
4. LeKi 94 (2.)
....

Talukossa on käsittääkseni virheitä, ohessa mielestäni oikea, eli saadut pisteet jaettuna pelatut pelit = ka. Ja sitten ka x 45.

LeKi 98
TuTo 96
Jokipojat 95
Jukurit 90
Sport 75
KooKoo 71
SaPKo 68
Salamat 64
---
Hokki 59
HeKi 56
---
K-Vantaa 42
Titaanit 10

EDIT: ainiin, eli edellisessä keskiarvot oli erikseen vieras- ja kotipeleille. Tuossa omassani keskiarvot on yhteiset riippumatta koti- vai vieraspeli. Eli tilastot saa melkeinpä sellaisiksi kuin haluaa...
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Onhan tuo sarjataulukko mielenkiintoisessa vaiheessa. Sport on jo nousussa ja Salamat laskussa. Hokki tulee vielä, mutta milloin hyytyy Leki? Sitten olisi jo tutumpaa 8 joukossa, mutta onhan tämä alkukausi ollut harvinaisen tasaista ja pelit on mennyt paljon ristiin. Hieno alku sarjalle, vain lumi puuttuu maasta :)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuossa omassani keskiarvot on yhteiset riippumatta koti- vai vieraspeli. Eli tilastot saa melkeinpä sellaisiksi kuin haluaa...

Ainakin minun mielestäni sillä on merkittävä ero, onko pelannut viisi vai kahdeksan kotiottelua. Esimerkiksi kahdella viime kaudella joukkueet ovat Mestiksessä keränneet noin 60% pisteistään kotoa. Lisäksi joillain joukkueilla ero koti- ja vierasmenestyksen suhteen on huomattavasti suurempi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vähitellen alkaa otteluohjelman aiheuttamat erot tasautua, joten sarjataulukkokin alkaa näyttää realistiselta. Suurimmat erot ovat tällä hetkellä siinä, että KiVa on pelannut pari matsia muita vähemmän kotona ja Jukureilla ja Jokipojilla on rästissä reissuja.

Tässä taas fiktiivinen "kauden loppupisteet" -laskelma. Huomioituna on koti- ja vierasmatsit, mutta ei oikeasti merkittäviä kuntosuuntauksia tai sitä, ketä vastaan on pelattu. Muutoksia tämän heken sarjataulukkoon on siinä, että tasatahdissa KooKoo olisi jo LeKin ja Jokipojat Hokin edellä. Tsekatkaapa muuten, kuinka niukkaa eroa SaPKon ja Sportin väliin kaava ennustaa: tarkalleen 0,07 pinnaa. Agenttimeininkiä luvassa siis.

1. TuTo 102,3
2. Jukurit 90,7
3. KooKoo 83,2
4. LeKi 79,8
5. Jokipojat 76,1
6. Hokki 71,7
7. SaPKo 64,0
8. Sport 63,9
9. Salamat 57,9
10. HeKi 52,3
11. K-Vantaa 31,7
12. Titaanit 27,3
 

Fordél

Jäsen
Joo kyllähän sen verran on jo sarjaa pelattu, että jotain johtopäätöksiä voidaan vetää. Kuitenkin muuttujia on sen verran paljon, että mitä tahansa voi vielä sattua. Varsinkin oman joukkueen eli KooKoon kohdalla kaikki on tälläkin hetkellä niin yhden kortin varassa, että jos ykkösestä pari kaveria loukkaantuu, loppuu KooKoon lento kuin seinään. Sen sijaan esim. Jukureilla leveyttä löytyy ihan eri tavalla, joten he varmasti jatkavat tuolla kärkikahinoissa.

Sanoisinkin, että eniten riskiä liittyy KooKooseen, LeKiin, Sporttiin, Salamoihin ja Titaaneihin. Näistä joukkueista ei oikein osaa vielä sanoa mitään vaikka sarjaa on pelattu jo näinkin paljon. Titaanit voivat lähteä hyvään nousuun, samoin kuin Sport (jos siellä saadaan sekava tilanne käännettyä). Toisaalta näillä kaikilla joukkueilla on mahdollisuudet romahdukseenkin. Sen sijaan TuTo, Jukurit, Hokki, Jokipojat ovat mun silmissä hyvinkin tasaisia ja riskittömiä suorittajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös