Mainos

Mestiksen Revanssiviikonloppu 10.-11.12. 2010

  • 20 150
  • 71

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvolassa 6 bussia lähes täynnä ja lähtijöitä 280 tällä hetkellä. Enempää busseja ei saada, vaikka uskaltaisin sanoa, että huomenna vielä olisi 100 halukasta lähtijää.

Turusta varattuna yksi kokonainen katsomon-osa ja megafooniin on vaihdettu patterit. Aijai!

Miksi busseja ei saada lisää, jos tänään tulisi vaikka 100 ilmoittautumista lisää?
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Mikkelistä noin 200 Joensuuhun. Ihan ok.

Hyvä että peliin tulee noinkin paljon Jukureiden porukkaa. Saisi jotain eloa tuohon kuolleeseen halliin, vaikkakin seisomakatsomossa paikallinen yhdistys on yrittänyt sitä tunnelmaa luoda kiitettävästi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
491, 892, 1012, 1087...

Suorastaan häpeällisiä lukemia. Pitäisikö ihmisille maksaa, että menisivät katsomaan Mestistä, kun ei ilmaispelitkään kelpaa?

No, toivottavasti huomenna olisi parempi päivä.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Heh, vai että tästä pitäisi syntyä perinne. Tosin tämähän on vasta ensimmäinen kerta ja sponssit tuo (toistaiseksi) enemmän rahaa, kuin jos tämänpäivän katsojat olisivat maksaneet itsensä sisään. Ehkä tämä tästä. Ehkä.

Vantaan (892) lukema on sinällään todella säälittävä ottaen huomioon, että hallissa oli (oletettavasti) reilu 150 Sportin kannattajaa. Jopa Tamin Sport sai kansan paremmin liikkeelle, kuin ilmaispeli. Summa summarum...

Tai sitten markkinointi on mennyt pieleen.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Toivottavasti revanssi-viikonloppu jää tällaisessa muodossa tähän kokeiluun. Paljonko seuroja kiinnostaa panostaa tapahtumaan, joka ei tuota käytännössä mitään ja vaatii huomattavasti normaalia enemmän resursseja? Ylipäätään ilmaiseksi tarjottavat tapahtumat harvoin tuovat mitään pysyvää nostetta yleisömäärään ja ilmaistapahtumalla kustaan normaalin lipunhinnan maksavan katsojan muroihin melko huolella. Ihan niinkin pieni esimerkki kun kausikorttikatsojat saavat edelleen vähemmän arvoa maksamalleen summalle, kun yksi peli olisi ollut joka tapauksessa ilmainen.

Revanssi -ajatus on ihan kehittämiskelpoinen, mutta siitä tulisi tehdä houkutteleva tapahtuma myös seurojen järjestettäväksi. Nyt moni seura on hakenut paniikissa tukijoita paikkaamaan ottelutapahtuman järjestämisestä aiheutuvia kuluja. Olisiko nuo hillot ollut otettavissa ilman ilmaista sisäänpääsyä? Kuinka paljon seurat ovat käyttäneet aikaa ja vaivaa fanimatkan järjestämiseen, joka ei kata edes siitä aiheutuneita kuluja?

Rehellisesti sanottuna koko revanssista ei aistinut minkään joukkueen kohdalla varsinaista intohimoa. Pakotettu kiva toimii kovin harvoin, eikä musta näy asiakkaalle valkoisena vaikka kuinka yrittäisi.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sivusta seuranneen liigafanin näkökulmasta tapahtuman idea oli ainakin aivan loistava ja melkoinen kädenojennus fanien suuntaan. Yleisömäärät jäivätkin mielestäni aivan täysin naurettavan pieniksi oikeastaan jokaisella paikkakunnalla. Epäonnistuiko markkinointi, vai miksi yleisömäärät eivät juurikaan eronneet normaaleista "maksullisista" peleistä?

Onneksi faneja saatiin liikkeelle hienoja määriä ja ehkä se olikin enemmän tämän tapahtuman tarkoitus. Ainakin jääkiekkolehdestä olin lukeneeni, että yksi tapahtuman päätarkoituksista on fanikulttuurin edistäminen.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yleisömäärät jäivätkin mielestäni aivan täysin naurettavan pieniksi oikeastaan jokaisella paikkakunnalla.

Olen vähän eri mieltä, että yleisömäärät jäivät pieniksi jokaisella paikkakunnalla.
Kouvolassa perjantai ei ole koskaan ollut paras pelipäivä yleisömäärien suhteen. Vastassa sarjan jumbojoukkue ja KooKoo veti lehtereille yleisöä kuitenkin 3629. Mielestäni kyseinen yleisömäärä ei ole naurettavan pieni mestiksessä. Toki suurimmalla osalla paikkakuntian yleisömäärät olivat heikkoja mm. Mikkelissä, jossa sarjan kärkijoukkue Jukurit veti yleisöä käsittämättömän vähän eli ainoastaan 1641 katsojaa.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Yleisömäärät jäivätkin mielestäni aivan täysin naurettavan pieniksi oikeastaan jokaisella paikkakunnalla. Epäonnistuiko markkinointi, vai miksi yleisömäärät eivät juurikaan eronneet normaaleista "maksullisista" peleistä?

Ainakin Turussa matsin ilmaisuutta mainostettiin normaalien ottelumainosten lisäksi muutamalla ennakkojutulla paikallisissa lehdissä. Silti omassa tuttavapiirissänikin muutamille silloin tällöin matseissa käyville tuli vapaa pääsy täytenä yllätyksenä. Matsin jälkeen on siis kuulunut kommentteja, että olisin kyllä tullut, jos olisin tiennyt, ettei maksa mitään. Tiedä sitten, miten tuota pitäisi mainostaa, jotta se tavoittaisi kaikki kiinnostuneet.

Kun revanssiviikonlopusta oli kyse, niin äkkiä laskien kolme joukkuetta pystyi ottamaan revanssin, eli nousemaan toisessa ottelussa voittoon tappiopelin jälkeen.
 

Kalteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Olen vähän eri mieltä, että yleisömäärät jäivät pieniksi jokaisella paikkakunnalla.
Kouvolassa perjantai ei ole koskaan ollut paras pelipäivä yleisömäärien suhteen. Vastassa sarjan jumbojoukkue ja KooKoo veti lehtereille yleisöä kuitenkin 3629. Mielestäni kyseinen yleisömäärä ei ole naurettavan pieni mestiksessä. Toki suurimmalla osalla paikkakuntian yleisömäärät olivat heikkoja mm. Mikkelissä, jossa sarjan kärkijoukkue Jukurit veti yleisöä käsittämättömän vähän eli ainoastaan 1641 katsojaa.

No Kouvolassa oli tuo 3629 joka on hyvä yleisömäärä mutta silti... Perjantai-ilta, vapaa pääsy ja jengi voittoputkessa eikä siltikään vedä tuon enempää yleisöä.

Mikkelin yleisömäärät ihmetyttää silti eniten.
 

Rocco

Jäsen
Itse voisin nähdä tämän kehityskelpoisena ajatuksena, mutta muunnettuna.

Miltä kuulostaisi se, että joukkueet jaetaan maantieteellisesti suht lähekkäin kahden joukkueen ottelupareihin, ja näillä joukkueille tehdään pelimatkat samaan aikaan eri puolelle Suomea, ja seuraavana viikonloppuna siellä kohdatut joukkueet tulisivat taas vastavierailulle.

Tyyliin näin, joukkueina Sport/TuTo ja Jokipojat/SaPKo:

pe:
Jokipojat - Sport
SaPKo - TuTo
la:
Jokipojat - TuTo
SaPKo - Sport

pe:
Sport - Jokipojat
TuTo - SaPKo
la:
Sport - SaPKo
TuTo - Jokipojat

Samalla reissulla kaksi pitää pelimatkaa pois alta, ja heti seuraavana viikonloppuna kohdataan samat joukkueet kotihallissa.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
yleisömäärät olivat heikkoja mm. Mikkelissä, jossa sarjan kärkijoukkue Jukurit veti yleisöä käsittämättömän vähän eli ainoastaan 1641 katsojaa.

Minun mielestäni mainostaminen Mikkelissä on ollut todella huonoa viime kausina. Tästäkään Jukurit - Jokipojat-ilmaispelistä ei kovinkaan moni ole tiennyt.

Kouvolassa tosi hienot luvut!
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Tämän tapahtuman markkinoinnissa ihmetytti suuresti se, että esimerkiksi kuluvan viikon IS-Veikkaajassa oli koko sivun ilmoitus revanssiviikonlopusta, mutta: koko mainoksessa ei sanallakaan avattu homman ideaa eikä myöskään kerrottu otteluihin olevan ilmaisen sisäänpääsyn. Näin ollen voisin kuvitella keskivertolukijan (joka ei seuraa Mestistä kovin aktiivisesti) reaktion olleen tuollaiseen mainokseen luokkaa "mitä hemmettiä, joo ei kiinnosta".
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Heinolan yleisömäärä oli jotain 700 ja 800 välimaastossa, joka oli kuitenkin pettymys. Samana päivänä pelattu Pelicansin kotipeli vei ehkä jokusen katsojan, sekä samaan aikaan pelattu sähläilyn MM-finaali varmaan vaikutti hienokseltaan asiaan. Idea on kuitenkin loistava ja ehkä tästä vielä ajan mittaan kehittyy jotain suurempaakin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itse voisin nähdä tämän kehityskelpoisena ajatuksena, mutta muunnettuna.

Miltä kuulostaisi se, että joukkueet jaetaan maantieteellisesti suht lähekkäin kahden joukkueen ottelupareihin, ja näillä joukkueille tehdään pelimatkat samaan aikaan eri puolelle Suomea, ja seuraavana viikonloppuna siellä kohdatut joukkueet tulisivat taas vastavierailulle.

[...]

Samalla reissulla kaksi pitää pelimatkaa pois alta, ja heti seuraavana viikonloppuna kohdataan samat joukkueet kotihallissa.

Tämä kuulostaisi jo paljon paremmalta idealta, ja ne vierasreissutkin olisivat tasapuolisempia, jos esim. peräkkäisiin lauantaipeleihin kustannettaisiin ilmaiset fanireissut sun muut, eikä pe/la-peleihin, joka oli tämän vuoden kokeilun onnettomin valinta, varsinkin kun fanien määristä saa palkintojakin, ja palkinnot menevät järjestään launtaina matkaan päässeille faniryhmille.

Tapahtuman tiedotus ja markkinointi pitäisi myös ottaa paljon paremmin haltuun. Tapahtuman ilmaisuus erityisesti. Tämä oli itsellenikin epäselvää ennen kuin vasta jonkin aikaa ennen tapahtumaa, ja sentään aktiivisesti olen seurannut Mestistä ties kuinka kauan ja käyn säännöllisesti peleissä. Voi vain kuvitella, miten hyvin asia on perille mennyt satunnaisemmille kävijöille, joita tässä tavoiteltiin.

Turun Sanomissa oli jonkin verran juttua aiheesta, mutta ottelupäivänä oli lähinnä TuTon maksama pieni perusottelumainos, jossa luki "vapaa pääsy" tms. Ei tuollaista välttämättä edes huomaa, eikä moni nykyisin edes tilaa koko lehteä. Enpä minäkään tilaisi, mutta tulee lehti luettua muualla.

Ainakin liigapaikkakunnilla olisi voinut härskisti pistää vaikka SM-liigapelien oville Veikkauksen/Jääkiekkoliiton maksama porukka jakamaan flyereita, joissa lukisi "ilmainen Mestis-peli silloin ja silloin, tule tutustumaan". Moni liigapeleissä käyvä käy ajoittain Mestis-peleissäkin, ja varmasti olisi voinut tarttua tilaisuuteen. Niillä paikkakunnilla, joissa ei ole liigaseuraa, saman olisi voinut toteuttaa vaikka paikallisella kauppatorilla, kauppakeskuksessa ja/tai paikkakunnan muissa tapahtumissa, erityisesti urheilutapahtumissa. Toki tämä ei olisi ollut ihan ilmaista, mutta olisi ollut tehokas kampanjaisku. Netti- ja paikallisradiobuffit ovat totta kai itsestäänselvyyksiä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tämä kuulostaisi jo paljon paremmalta idealta, ja ne vierasreissutkin olisivat tasapuolisempia, jos esim. peräkkäisiin lauantaipeleihin kustannettaisiin ilmaiset fanireissut sun muut, eikä pe/la-peleihin, joka oli tämän vuoden kokeilun onnettomin valinta, varsinkin kun fanien määristä saa palkintojakin, ja palkinnot menevät järjestään launtaina matkaan päässeille faniryhmille.

Jos tällä on mihinkään mitään vaikutusta, niin eikö molemmilla päivillä ollut oma "kilpailu" faneilla?

Kopioitu mestis.fi sivulta: Joukkueiden faniryhmille on luotu oma revanssitaistelu, jossa sekä perjantaina, että lauantaina palkitaan eniten faneja vieraspeliin tuova ryhmä. Molempina päivinä palkintona on 12 henkilön risteilypaketti Mestis-gaalaan kauden jälkeen.


Otteluparien välillähän oli toinen "kilpailu". Millä otteluparilla oli yhteisfanimäärä suurin vieraspelissä, saa jaettavakseen 8 noita risteilyjä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kouvolassa 6 bussia lähes täynnä ja lähtijöitä 280 tällä hetkellä. Enempää busseja ei saada, vaikka uskaltaisin sanoa, että huomenna vielä olisi 100 halukasta lähtijää.

Ei tainnut 100 halukasta löytyä, jos kerran 252 oli Turussa? Millähän jääkiekkoliitto nämä määrät laskee / tarkistaa, kun mitään lippuja ei ainakaan Joensuussa meille annettu?
 
Ei tainnut 100 halukasta löytyä, jos kerran 252 oli Turussa? Millähän jääkiekkoliitto nämä määrät laskee / tarkistaa, kun mitään lippuja ei ainakaan Joensuussa meille annettu?

Lähinnä tarkoitin sitä, että uusia ilmottautumisia ei oikein voi ottaa 12h varoajalla. Liput saatiin kyllä hallilla itse ainakin ja kaikki turkulaiset joutuivat lunastamaan liput lippuluukulta.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Revanssiviikonlopun fanikilpailun tulokset:

Perjantaina 10.12.2010

12 risteilypakettia voitti SarvisClub ry (Jukurit)
SarvisClub ry vei Joensuuhun 172 fania

Lauantaina 11.12.2010

12 risteilypakettia voitti Kuudes Kenttäpelaaja ry (KooKoo)
Kuudes Kenttäpelaaja ry vei Turkuun 252 fania

Parikilpailu, 8 risteilypakettia (4+4)

Otteluparille Jukurit-Jokipojat ja näiden faniryhmille
SarvisClub ry:lle, sekä Susirajan PunaMustat ry:lle.

Tuo palkintona oleva risteily on Mestis Gaalaan (7.4.2011 Tallink Baltic Princess).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös