Itse voisin nähdä tämän kehityskelpoisena ajatuksena, mutta muunnettuna.
Miltä kuulostaisi se, että joukkueet jaetaan maantieteellisesti suht lähekkäin kahden joukkueen ottelupareihin, ja näillä joukkueille tehdään pelimatkat samaan aikaan eri puolelle Suomea, ja seuraavana viikonloppuna siellä kohdatut joukkueet tulisivat taas vastavierailulle.
[...]
Samalla reissulla kaksi pitää pelimatkaa pois alta, ja heti seuraavana viikonloppuna kohdataan samat joukkueet kotihallissa.
Tämä kuulostaisi jo paljon paremmalta idealta, ja ne vierasreissutkin olisivat tasapuolisempia, jos esim. peräkkäisiin lauantaipeleihin kustannettaisiin ilmaiset fanireissut sun muut, eikä pe/la-peleihin, joka oli tämän vuoden kokeilun onnettomin valinta, varsinkin kun fanien määristä saa palkintojakin, ja palkinnot menevät järjestään launtaina matkaan päässeille faniryhmille.
Tapahtuman tiedotus ja markkinointi pitäisi myös ottaa paljon paremmin haltuun. Tapahtuman ilmaisuus erityisesti. Tämä oli itsellenikin epäselvää ennen kuin vasta jonkin aikaa ennen tapahtumaa, ja sentään aktiivisesti olen seurannut Mestistä ties kuinka kauan ja käyn säännöllisesti peleissä. Voi vain kuvitella, miten hyvin asia on perille mennyt satunnaisemmille kävijöille, joita tässä tavoiteltiin.
Turun Sanomissa oli jonkin verran juttua aiheesta, mutta ottelupäivänä oli lähinnä TuTon maksama pieni perusottelumainos, jossa luki "vapaa pääsy" tms. Ei tuollaista välttämättä edes huomaa, eikä moni nykyisin edes tilaa koko lehteä. Enpä minäkään tilaisi, mutta tulee lehti luettua muualla.
Ainakin liigapaikkakunnilla olisi voinut härskisti pistää vaikka SM-liigapelien oville Veikkauksen/Jääkiekkoliiton maksama porukka jakamaan flyereita, joissa lukisi "ilmainen Mestis-peli silloin ja silloin, tule tutustumaan". Moni liigapeleissä käyvä käy ajoittain Mestis-peleissäkin, ja varmasti olisi voinut tarttua tilaisuuteen. Niillä paikkakunnilla, joissa ei ole liigaseuraa, saman olisi voinut toteuttaa vaikka paikallisella kauppatorilla, kauppakeskuksessa ja/tai paikkakunnan muissa tapahtumissa, erityisesti urheilutapahtumissa. Toki tämä ei olisi ollut ihan ilmaista, mutta olisi ollut tehokas kampanjaisku. Netti- ja paikallisradiobuffit ovat totta kai itsestäänselvyyksiä.