Tilastomiehellä on itse lopullinen oikeus päättää, mikä on torjunta ja mikä ei. Kyllähän siinä itse ainakin voisi vähän ruksailla noita torjuntakarttoja ;) Olen jutellut aiheesta erään tilastomiehen kanssa ja hän totesi, että monilla paikkakunnilla on suuria eroja torjunnoissa ja niiden laskemisessa. Jos joku (Lue: Everton) tekee taulukon keskimääräisten laukausten määrästä koko Mestiksessä, niin silloin kaikki tietävät mistä joukkueista puhutaan.Viestin lähetti mendieta
Olisi mukava tietää minkälaiset ohjeet näistä torjuntojen laskemisista on. Onko jokainen kiekon pysäytys torjunta vai onko niissä eroja vai onko tilastointimiehellä valta itse määrittää mikä on torjunta ja mikä ei.
Viestin lähetti Jaska85
Jos joku (Lue: Everton) tekee taulukon keskimääräisten laukausten määrästä koko Mestiksessä, niin silloin kaikki tietävät mistä joukkueista puhutaan.
Viestin lähetti Everton
Esim. Wiikmanhan pelaa melko aktiivisesti mailallaan, ja ansaitsee siitäkin lisätorjuntoja.
Voisihan noita vetoja laskeskellakin, mutta en tiedä kertoisiko se välttämättä tilastohenkilöistä kuitenkaan mitään. Joukkueiden puolustustaktiikoissa on kuitenkin melkoisen merkittäviä eroja. Voihan esim. olla niin, että Hermes puolustaa kotonaan tiiviisti vasta oman sinisen jälkeen. Niinpä laukauksia tulee erittäin paljon vaarattomista paikoista. Joku toinen joukkue saa taas huomattavasti enempi läpiajoja ja vetoja parhailta sektoreilta osakseen.
Viestin lähetti kakes
Tuosta Wiikmanin mailapelaamisesta rohkenisin olla eri mieltä.Wiikman pelaa erittäin vähän mailallaan,minkä hän myös itse mainitsee suurimmaksi heikkouksekseen.
Noniin. Nyt päästiin yhteen suosikeistani. Kohta varmaan yrität sanoa, että Kokkolassa olisi enemmän porukkaa kuin Vaasassa. Ensinnäkään Vaasassa ei lasketa junioreita mukaan. Toiseksi Vaasassa ei ole mitään junioripassia, vaan junnuille on omat kausikortit ja niillä ei ole mitään tekemistä yleisömäärien kanssa. Vaasassa lasketaan myydyt yritysliput+tietty prosentti kausareita+ovelta myydyt liput. Ja olen nyt kiertänyt paljon näitä Mestiksen mantuja ja kyllä ainakin yhden pelin Kuopiossa nähneenä täytyy sanoa, että Vaasassa käy matseissa enemmän porukkaa. Tosin joukkueen surkea peli syyskauden aikana on täälläkin rokottanut yleisömääriä.Viestin lähetti kakes
Vähän sama juttu kun Vaasassa lisätään niinsanotun ilmaisen sisäänpääsy junioripassin omaavat lapset maksavien katsojien yleisömääriin.Ja sitten kuulutetaan että Vaasa johtaa yleisömäärissä.
Viestin lähetti kakes
Se on hiinä ja hiinä.Mikä tämän torjuntatilaston penkomisen perimmäinen tarkoitus oikein on?Saattaa Wiikmanin hyvyys kyseenalaiseksi tilastonikkarin epäpätevyyteen vedoten?
Viestin lähetti Jaska85
Ja olen nyt kiertänyt paljon näitä Mestiksen mantuja ja kyllä ainakin yhden pelin Kuopiossa nähneenä täytyy sanoa, että Vaasassa käy matseissa enemmän porukkaa. Tosin joukkueen surkea peli syyskauden aikana on täälläkin rokottanut yleisömääriä.
Tätä odottelinkin.. Perustinkin väitteeni nimenomaan tähän yhteen nähtyyn otteluun. Ehkä Tpipin kannattaisi lähteä Vaasaan katsomaan, niin sinullakin olisi jonkinlainen käsitys yleisömääristä eikä tarvitsisi katsella niitä finhockeyltä..Viestin lähetti Tpip
Voihan jösses. Ihan yhden pelin olet nähnyt Kuopiossa ja sen perusteella teet kokonaisvaltaisen arvion. Hyvä, voikin nuo tilastot unohtaa kokonaan, kun absoluuttinen totuus tulee sinulta.
Tilastot:
Kalpa 1554 Yleisömäärä/ ottelu
Sport 1523 ----------"-------------
Tilastojen valossa saman verran kävisi otteluissa porukkaa, mutta kai se on pakko uskoa että Vaasassa käy peleissä enemmän ihmisiä.
Viestin lähetti Jaska85
Tätä odottelinkin.. Perustinkin väitteeni nimenomaan tähän yhteen nähtyyn otteluun. Ehkä Tpipin kannattaisi lähteä Vaasaan katsomaan, niin sinullakin olisi jonkinlainen käsitys yleisömääristä eikä tarvitsisi katsella niitä finhockeyltä..
Herkempi ja herkempi,näyttää olevan kohtuullisen herkällä myös vieraissa tilastonikkarin käsi kun useassa pelissä kuitenkin on tullut 30-40 torjuntaa.Viestin lähetti mendieta
Kokkolassa vain tilastoijalla on herkempi linja täts it.
No eilisen ottelun perusteella syy ei ollut niinkään Hermeksen pelissä vaan turkulaisten heikkoudessa. Kaikki hyökkäykset olivat sellaisia yksinäisiä harppuunoita ja mitään hienoja sommitelmia ei TuTo eilen esittänyt. Hermeksen maalit puolestaan olivat komeita, varsinkin räkän toiseen maaliin Pajula teki komean esityön. Muuten eilinen peli oli tasoltaan Suomi-sarjaa. Ei Hermeskään kaikilla valoilla tainnut pelata.Viestin lähetti Analysoija
Esimerkiksi eilisessä Tuto-matsissa lähes poikkeuksetta turkulaiset laukoivat siniviivan jälkeen kohti Lahtosta.
Viestin lähetti Tpip
Niin, ehkä olenkin käynyt Vaasassa pelejä katsomassa, tiedä häntä. Kuitenkin erittäin hölmöä perustella asia yhden pelin nähtyään. Missään en ole väittänyt, nuo finhockeyn tilastot olisivat absoluuttisia totuuksia, mutta varmasti suuntaa antavia. Kummankin Joukkueen kotipelejä (Sport ja Kalpa) tänä syksynä nähneenä itse sanoisin, että aika tasoihin menee. Joskus voi ottaa värilasit pois päästä. Tämä on kumminkin väärä ketju puida tätä asiaa, jos tahdot jatkaa, niin yv olisi varmaan paras vaihtoehto.
Viestin lähetti Jaska85
No eilisen ottelun perusteella syy ei ollut niinkään Hermeksen pelissä vaan turkulaisten heikkoudessa. Kaikki hyökkäykset olivat sellaisia yksinäisiä harppuunoita ja mitään hienoja sommitelmia ei TuTo eilen esittänyt. Hermeksen maalit puolestaan olivat komeita, varsinkin räkän toiseen maaliin Pajula teki komean esityön. Muuten eilinen peli oli tasoltaan Suomi-sarjaa. Ei Hermeskään kaikilla valoilla tainnut pelata.