Mestiksen live-seurannat ym.

  • 6 353
  • 35

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Liiga ja Mestis aloittivat viime torstaina pelit, kuten ennenkin on totuttu. Yksi asia on kuitenkin radikaalisti muuttunut; nimittäin live-seurannat. MTV3:n tekstitv ei seuraa Mestistä enää ollenkaan livenä, YLEllä ollaan kokoajan ottelun kulkua jäljessä ja Finhockeynkin tulospalvelu on tullut sekavaksi ja päivittyminen on muuttunut entistä hitaammaksi.

Myös Jatkoaika saa kuraa niskaansa Mestiksen tilastointien osalta. Sarjataulukko, pistepörssi ja jäähypörssi puuttuvat eli kaikki olennainen. Lisäksi viime Mestis-kierrokselta ei tullut Jatkoaikaan ollenkaan tilastoja otteluista, vaan ainoastaan raportit. Onko tämä JA:n tilastointien puutos vain väliaikaista vai ollaanko keskittymässä enemmän liigaan?

Välillä pistää vihaksi, kun ei voi reaaliajassa seurata Mestis-otteluiden käänteitä. MTV3:lla ei tälläkään varmaan edes tiedetä, että tänään pelataan Mestistä!
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jugorov kirjoitti:
Liiga ja Mestis aloittivat viime torstaina pelit, kuten ennenkin on totuttu. Yksi asia on kuitenkin radikaalisti muuttunut; nimittäin live-seurannat. MTV3:n tekstitv ei seuraa Mestistä enää ollenkaan livenä, YLEllä ollaan kokoajan ottelun kulkua jäljessä ja Finhockeynkin tulospalvelu on tullut sekavaksi ja päivittyminen on muuttunut entistä hitaammaksi.

Myös Jatkoaika saa kuraa niskaansa Mestiksen tilastointien osalta. Sarjataulukko, pistepörssi ja jäähypörssi puuttuvat eli kaikki olennainen. Lisäksi viime Mestis-kierrokselta ei tullut Jatkoaikaan ollenkaan tilastoja otteluista, vaan ainoastaan raportit. Onko tämä JA:n tilastointien puutos vain väliaikaista vai ollaanko keskittymässä enemmän liigaan?

Välillä pistää vihaksi, kun ei voi reaaliajassa seurata Mestis-otteluiden käänteitä. MTV3:lla ei tälläkään varmaan edes tiedetä, että tänään pelataan Mestistä!


Osuit aika naulan kantaan. Ite avauduin aivan samoista jutuista torstaina. Liitto on yrittänyt tehdä tulospalvelusta entistä toimivamman ja selkeämmän, missä on epäonnistunut täydellisesti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Finhockeyn sivut on mennyt jotenkin sekavaksi. Löytyihän sieltä kuitenkin ne mestis pelitkin. Ja itse otteluseuranta sivukin on jotenkin aika ihmeellinen. Ja liigan tilanteitahan siellä ei ole. Joten surffaillaan sitten parilla sivulla kerrallaan että voi tilanteita seurata. Teksti-tv:tä ei tule seurattua, mutta olisihan se hyvä sielläkin näkyä. Aina varmaan ole netti käytössä täälläkään. Mutta hyvä jos jatkoajan sivuille vielä parannusta tulee.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huomasin aika erikoisen jutun liiton uudistetuilta sivuilta. Ainakaan minä en pääse katsomaan esim. Mestiksen sarjataulukkoa tai a-junnujen joukkueita silloin, kun kyseisissä sarjoissa pelataan. Aika höhlää, jos ei kyse ole sitten jostain alkukangertelusta.

Toki uusissa liiton systeemeissä on hyvääkin, mutta noita päivän otteluita olisi helpompi seurata, jos ne olisi jaettu sarjoittain kuten aiemminkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Torstain alkukangertelun jälkeen liiton tulospalvelu on toiminut moitteetta ja sitä mieltä näyttäisi olevan myös sivuilla kävijät, 90% on tällä hetkellä sitä mieltä että uudistus on onnistunut hyvin (gallup etusivulla).

Jos haluaa seurata vaikkapa pelkästään Mestistä niin sehän onnistuu kun klikkaa Mestiksen sivulta "Ottelut tänään" ja samaa pätee tietty muihinkin sarjoihin.

Pääsivulle sitten on koottu kaikki päivän ottelut aikajärjestykseen.

Ja liigaahan siellä ei seurata koska liiga ei ole liiton sarja.

Omasta mielestänikin onnistunut uudistus, tosin viehän se aina aikaa tottua uuteen.
 

Afan

Jäsen
Itse näen myös uudistukset myönteisinä. Erityisen mieltynyt olen siihen pikkuseikkaan, että mikäli satun olemaan kierroksen aikaan tv:n äärellä, näkee teksti-tv:stä nykyään myös jäähyjen ottajat ja niiden syyt.

Mutta, mutta, tilastopuoli ei oikein kyllä vielä toimi. Ainakin Mestiksen plus/miinus-tilastot ovat ihan sekaisin. Esimerkiksi Salamoiden osalta plus- ja miinus-sarakkeisiin on laskettu mukaan sinne kuulumattomat yli- ja alivoimamaalit eikä Salamoiden pelaajia (ehkä juuri em. syystä) näy lainkaan koko sarjan tehotilastossa. Eipä siellä tosin monen muunkaan joukkueen pelaajia näy.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Ei tuo nyt minua vakuuta. Edelliseen verrattuna on suorastaan työn ja tuskan takana löytää ottelun tilanne - ottelulistassa kun näytetään kesken olevista otteluista vain se, kuinka paljon sitä on pelattu. Pöytäkirjaa katsomalla löytää loput tiedot, ja nekin mahdollisimman vittumaisessa muodossa.

Minusta vanha systeemi on ainakin nykytilanteessa huomattavasti parempi. Voin tarkistaa näkökantaani, jos nyt käytössä oleva toivottavasti väliaikainen järjestelmä vielä kehittyy.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Afan kirjoitti:
Itse näen myös uudistukset myönteisinä. Erityisen mieltynyt olen siihen pikkuseikkaan, että mikäli satun olemaan kierroksen aikaan tv:n äärellä, näkee teksti-tv:stä nykyään myös jäähyjen ottajat ja niiden syyt.

Toihan on ihan hemmetin sekavaa kanssa. Tai ton olisi voinut tehdä selvemminkin. Esimerkiksi ennen ruudussa oli viimeisen maalintekijän nimi. Mutta nyt sitä ei nää, jos jäähy on samaa aikaa meneillään. Miksei sitä jäähyä olisi voinut pistää alapuolelle ja antaa viimeisen maalintekihön olla siinä.

Ja ei noi tulospalvelun sivut hirveän selviä ole ollut. Pelit aivan sekaisin siellä, kun ne alkamisajan perusteella sinne on pistetty.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kolmas Johannes kirjoitti:
Ei tuo nyt minua vakuuta. Edelliseen verrattuna on suorastaan työn ja tuskan takana löytää ottelun tilanne - ottelulistassa kun näytetään kesken olevista otteluista vain se, kuinka paljon sitä on pelattu.

Täh?

Jokaisen ottelun perässähän on reaaliajassa päivittyvä tulos ja kuinka paljon ottelua on pelattu (kts. kuva). Ja ottelunumeroa klikkaamalla näkee ottelun tilastot.

Tuntuu vähän muuttuvan nuo tilastopohjat päivittäin eli kehitystä tapahtuu koko ajan.
 

Liitteet

  • live.gif
    live.gif
    44,3 KB · kertaa luettu: 478

Afan

Jäsen
InSideHockey kirjoitti:
Tuntuu vähän muuttuvan nuo tilastopohjat päivittäin eli kehitystä tapahtuu koko ajan.

Toivottavasti on kehitystä tapahtumassa juuri parhaillaankin, sillä liveseuranta-otteluita lukuun ottamatta otteluiden tilastot eivät avaudu tällä hetkellä lainkaan. Ainakin itselleni aukeaa vain tyhjä ikkuna, ja juuri kun olisin Mestiksen avauskierroksen tilastoja kaipaillut...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Afan kirjoitti:
Toivottavasti on kehitystä tapahtumassa juuri parhaillaankin, sillä liveseuranta-otteluita lukuun ottamatta otteluiden tilastot eivät avaudu tällä hetkellä lainkaan. Ainakin itselleni aukeaa vain tyhjä ikkuna, ja juuri kun olisin Mestiksen avauskierroksen tilastoja kaipaillut...

Kuulemma joku tietokantojen tms. siirto käynnissä ja ovat siksi väliaikaisesti poissa käytöstä. Ihmettelin päivällä samaa. Mutta ne ottelupöytäkirjat ovat näköjään käytössä, katso sieltä tilastot.
 
Viimeksi muokattu:

RooHoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KalPa, rullakiekko, tuomarit
Tekijöiden kannalta uusi ohjelma on selkeämpi kuin liigan käytössä oleva tulospalveluohjelma. Liiton sivuille tapahtuva ottelupäivitys vie taatusti aikaa, ennen kun koneet saadaan toimimaan mutkattomasti. Jokaisen sarjan pelit näkee klikkaamalla vasemman reunan sarjapainiketta. Etusivulla on kaikki päivän pelit aikajärjestyksessä. Itseltäkin meni hivenen aikaa tajuta homma, mutta silmä tottuu... Ja kaikkeen oppii...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ice Hockey kirjoitti:
Toihan on ihan hemmetin sekavaa kanssa. Tai ton olisi voinut tehdä selvemminkin. Esimerkiksi ennen ruudussa oli viimeisen maalintekijän nimi. Mutta nyt sitä ei nää, jos jäähy on samaa aikaa meneillään. Miksei sitä jäähyä olisi voinut pistää alapuolelle ja antaa viimeisen maalintekihön olla siinä.
Mielestäni teksti-tv:ssä uudistus on erittäin onnistunut. Niinkuin joku jo mainitsi niin vihdoinkin näkyy rangaistuksen saaja ja syy. Maalintekijäthän - ja nyt myös kaikkien maalien syöttäjät (suuri kiitos!) - löytyvät sivulta 224, niin en ainakaan minä näe viimeisen maalintekijän puuttumista sivulta 223 ongelmana, varsinkaan kun omasta töllöstä löytyy teksti-tv:ssä ala-sivujen selailu.

Yksi asia joka on minulla jäänyt epäselväksi on se että näkyyköhän 5 vastaan 3, 4 vastaan 3 jne tilanteet jollain tavalla? Jos on päällekkäisiä jäähyjä menossa ne pitäisi kaikki näkyä ruudussa. Ainakaan minä en ole nähnyt vielä semmoista tilanetta. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
InSideHockey kirjoitti:
Täh?

Jokaisen ottelun perässähän on reaaliajassa päivittyvä tulos ja kuinka paljon ottelua on pelattu (kts. kuva). Ja ottelunumeroa klikkaamalla näkee ottelun tilastot.
Silloin kun itse katsoin, näkyi pelkkä aika. Hyvä, jos kehittyy.

Tyhjä tilastosivu aukesi minullekin viimeksi.

Toivottavasti menee nyt eteenpäin tämä vielä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Yksi hyväksi havaittu keino saada viestiä haluamastaan pelistä, on ottaa yv-viestillä yhteys kotijoukkueen kannattajaan ja pyytää txt-viestiä. Kokeilin harkkapelien aikaan ja toimi aina, (esim. jos työesteet tms. estää näkemästä medioita tai estää pääsemästä oman suosikin vieraspeliin). Uskoisin, että JA:laisilla on sen verran yhteistyökykyä, että homma toimii. Ainahan sitten voi myös joutua pyytämään vastapalveluksen...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä minäkin tuolta valikosta bongasin mahdollisuuden seurata yhden sarjan pelejä. Lähinnä siitä vanhasta vaan kaipaa sitä, että yhdellä vilaisulla oli helppo tarkastaa sarjoittain kaikki päivinä kiinnostavat ottelut. Nyt, vielä kun tuo on aika pienellä fontillakin, saa tarkastaa aika huolella että olikos niillä KooKoon B-junnuilla tänään peliä ja entäs A-junnut.... Vaan pikku juttuhan tuo on, pääasia että pelaa.

Itse annan kehut noista pdf-muotoon väännetyistä ottelupöytäkirjoista, joista näkee maalien aikana kentällä olleet pelaajat. Vähän puutteellisiahan nuo ovat vielä olleet, mutta ehkä siihenkin tulee parannusta.


Afan kirjoitti:
Erityisen mieltynyt olen siihen pikkuseikkaan, että mikäli satun olemaan kierroksen aikaan tv:n äärellä, näkee teksti-tv:stä nykyään myös jäähyjen ottajat ja niiden syyt.

Itse asiassa tuo ärsytti minua tänään. Siitä ei nimittäin käynyt ilmi se, pelataanko tasakentällisin vai ylivoimaa. Jukurit-KooKoo-pelissä näkyi esim. vain Aapo Lampinen 2 min (väkivaltaisuus), kun samalla Lasse Kanervakin oli boksiin komennettu. Jännäsin siis ihan turhaan alivoiman toimivuutta... Jäähyllä istujan nimi on kyllä kiva uudistus, mutta rangaistuksen syy ainakin minulle melko tarpeetonta tietoa live-seurantaa ajatellen.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Everton kirjoitti:
Itse asiassa tuo ärsytti minua tänään. Siitä ei nimittäin käynyt ilmi se, pelataanko tasakentällisin vai ylivoimaa. Jukurit-KooKoo-pelissä näkyi esim. vain Aapo Lampinen 2 min (väkivaltaisuus), kun samalla Lasse Kanervakin oli boksiin komennettu. Jännäsin siis ihan turhaan alivoiman toimivuutta... Jäähyllä istujan nimi on kyllä kiva uudistus, mutta rangaistuksen syy ainakin minulle melko tarpeetonta tietoa live-seurantaa ajatellen.

Niinpä eli niinkuin aikaisemmin totesin, niin ton olisi voinut tehdä selvemminkin. Noissa tasavajaa tilanteissa ei mitenkään pystytä molempia jäähyjä pistämään yms. Mukavaahan se on, että noi jäähyt tuolla, on mutta selkeyttä peliin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Syksyllä sai näkyville nuo ottelupöytäkirjat, joista näki plussat ja miinukset. Nyt ei kuitenkaan tapahdu mitään, vaikka klikkaan kohtraa "lataa". Poistettu ominaisuus, vai vikaa minun selaimessani? Ei toiminut enää joulukuussakaan.
 

cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Everton kirjoitti:
Syksyllä sai näkyville nuo ottelupöytäkirjat, joista näki plussat ja miinukset. Nyt ei kuitenkaan tapahdu mitään, vaikka klikkaan kohtraa "lataa". Poistettu ominaisuus, vai vikaa minun selaimessani? Ei toiminut enää joulukuussakaan.

Ei toimi minullakaan enää. Pitäisi varmaankin laittaa tiedustelua Finhockeylle miksei nuo ottelupöytäkirjat enää näy. Olisiko sitten jostakin syystä poistettu vai mistä mahtaa johtua?
 

cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Everton kirjoitti:
Syksyllä sai näkyville nuo ottelupöytäkirjat, joista näki plussat ja miinukset. Nyt ei kuitenkaan tapahdu mitään, vaikka klikkaan kohtraa "lataa". Poistettu ominaisuus, vai vikaa minun selaimessani? Ei toiminut enää joulukuussakaan.

Nyt sain auki KooKoon A-junnujen pöytäkirjan mutta edelleenkään edustusjoukkueen pöytäkirja ei auennut.
 

Skaba

Jäsen
Poytakirjalinkki ei toimi

Kysyin tuota asiaa liiton kotisivujen yllapitajalta syksylla ja han kertoi, etta kyseessa on testi eika poytakirjoja valttamatta tulla linkittamaan pysyvasti. Sinansa olisi mielenkiintoista jos olisivat myos Mestiksen osalta kaikki luettavissa.
 

Afan

Jäsen
Tämä lienee riittävän oikea ketju kysäistä asiaa, kun en jaksa liittoonkaan ottaa yhteyksiä...

Tietääkö kukaan, saako liiton sarjojen viime kauden (2005-06) tilastoja jostain näkyville? Varsinaista linkkiähän tilastoihin ei ainakaan finhockeyssä liene, kun sivuston tilastopohjat on nollattu uutta kautta varten ja tilastoarkistosta löytyvät vain tilastot kauteen 2004-05 asti.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Afan kirjoitti:
Tämä lienee riittävän oikea ketju kysäistä asiaa, kun en jaksa liittoonkaan ottaa yhteyksiä...

Tietääkö kukaan, saako liiton sarjojen viime kauden (2005-06) tilastoja jostain näkyville? Varsinaista linkkiähän tilastoihin ei ainakaan finhockeyssä liene, kun sivuston tilastopohjat on nollattu uutta kautta varten ja tilastoarkistosta löytyvät vain tilastot kauteen 2004-05 asti.

Jos en ihan väärin muista, niin viime kaudella oli sama tilanne, että edellisen kauden tilastot olivat juuri tähän aikaan ikään kuin piilossa ja sitten kun uusi kausi käynnistyi, edellisen kauden tilastot löytyivät tilastoarkistosta. Syytä tähän en tiedä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viime vuonna liiton sivuilla oli tilastot harjoituspeleistäkin. Tulivat useimmiten aika pitkällä viiveellä, mutta tulivat kuitenkin. Tänä vuonna noita ei ole ainakaan minun silmiini sattunut. Harmi, sillä se oli kaltaisilleni tilastoniiloille kerrassaan erinomainen palvelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös