Börje kirjoitti:
Noh, miten sen nyt ottaa, kuulemma pari fania olisi ollut kannustamassa Kalpaa. Eli ei läheskään kaikki Hermeksen kannattajat.
En tarkoittanutkaan kaikkia, vaan niitä muutamaa.
kakes kirjoitti:
En ymmärrä kuin Haukka-fani paasaa noinkin painokkaasti fanikulttuurista. Laittakaahan se fanikerho siellä järvenpäässä pystyyn kun siellä näyttää olevan oikein asiantuntijoita joukossa pienessä. Noin 25 vuoden kokemuksella voin sanoa että kaikenlaista fanikulttuuria on tullut koettua ja aina on ollut kateellisia arvostelijoita niitä kohtaan jotka uskaltavat avata suunsa siellä pelissä ja kannustaa. Oli fanijoukko sitten mikä tahansa.
Paasaan painokkaasti fanikulttuurista siksi, että se on valitettavan alhaisella tasolla. Meillä oli noin viiden hengen joukko äänekkäähköjä kannattajia muutaman vuoden ajan taannoin, mutta porukka ei kasvanut. Enhän minä mitään mahda sille, että järvenpääläiset ovat jähmeää porukkaa ja silmämunat roikkuvat jaloissa jos suunsa avaa. Puhumattakaan siitä, että äimistelijät edes ajattelisivat moiseen porukkaan liittymistä. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta vastaavien yleisömäärien, ellei pienempienkin, joukkueet saavat jalkapallon alasarjoissa taakseen helposti 10-20 hengen mobin, jos sellaisen vain joku kyhää pystyyn. Liikkeelle laittavana voimana täytyy toki olla enemmän massaa, yksi friikki ei riitä. Edellisestä viestistäni varmasti näkyi, että en pidä Järvenpäätä minään fanikulttuurin mekkana, eikä se sitä olekaan. Ehkä joskus on. Tuskin.
Kateudesta tässä on turha puhua, sillä sellaista en Kokkolan suuntaan tunne yhtään. Mestiksessä on tasan yksi kannattajaporukka, jolle minä voisin joissain olosuhteissa olla kateellinen, ja luulen, että se näistä näkemyksistäni käy edes hieman selväksi.
Mitä Mestiksen viime kevään finaaliin tulee, mahduin kyllä sinne seisomakatsomoon, ihan vaasalaistuulipukujen sekaan. Mikäpä siellä oli ollessa, vähän ahdasta vain.