Mestiksen All-Stars kentälliset

  • 4 105
  • 18

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mestiksen sivuilla on äänestys käynnissä ja eiköhän jatkoajan Mestis-toimituskin kohta valitse omansa. Viime kaudellahan jatkoajan all-stars -kentät näyttivät tältä:

Ykköstähdistö:

Sami Puruskainen-Tero Forsell-Antti Erkinjuntti
Pasi Järvinen-Kai Syväsalmi

Juha Kuokkanen

Kakkostähdistö:

Markus Jämsä-Teemu Virtala-Andreas Sundin
Lauri Kinos-Jussi Pernaa

Alexander Salak

Itse kävin äänestämässä ja oma joukkueeni näyttää seuraavalta:

Ykköstähdistö:

George Nistas-Tero Forsell-Jouni Virpiö
Pasi Järvinen-Kai Syväsalmi


Petri Koivisto

Koko kentällinen oli melko helppo valita. Puolustuksessa ei ole mitään muita vaihtoehtoja ja hyökkääjistäkin kaikki melko selviä. Tosin Kory Baker olisi terveenä mennyt jokaisesta hyökkääjästä ohi, mutta vain 15 pelattua peliä ei oikein riitä ykköstähdistöön. Koivisto on maalivahdeista omaa luokkaansa voitettujen pelien määrässä ja nosti muutenkin tasoaan vähän heikomman alun jälkeen.

Kakkostähdistö:

Tuomas Nikoskelainen-Kory Baker-Jarmo Jokila
Michael Clarke-Jarkko Heikkinen

Juho Santanen


Eipäs olekaan enää helppo valittava. Sportin miehet jäi kokoaan ulos, vaikka Appel, Jämsä ja Hallbäck olivat kaikki ihan rajoilla. Toinen maalivahtikin on vaikea valita. Ainakin Lohtander ja KooKoon Antit olisivat hyviä vaihtoehtoja. KooKoon kaksikosta on vaan vaikea valita, kun molemmat ovat pelanneet suunnilleen yhtä hyvän kauden. Nikoskelainen on rajatapaus, mutta Jarmo Jokila itselleni selvempi. Loistava pelaaja, joka on tehnyt hyvää tulosta Vantaan muuten vaisun hyökkäyksen keskellä.

Laittakaahan omia versioitanne tulemaan ja katsotaan, miten kukakin on tämän kauden runkosarjan nähnyt.

Edit: Mestiksen sivuilla tuo äänestys on surkea, koska Nistasia ei voi äänestää kuin sentteriksi.
 
Viimeksi muokattu:

Oadie

Jäsen
1. tähdistö

Virpiö-Forsell-Vuorisalo

Syväsalmi-Järvinen

Koivisto

2. tähdistö

Appel-Nistas-Virtala M

Clarke-Heikkinen

Lohtander
 

Rankkari

Jäsen
Ykköstähdistö:
George Nistas-Tero Forsell-Jouni Virpiö
Pasi Järvinen-Kai Syväsalmi

Tosipelit on vielä pelaamatta, joten aikaista sanoa ihan viimeistä mielipidettä. Tuossa yläpuolella on aikalailla oikea ykköskentällinen. Maalivahdin valinta on hyvä tehdä myöhemmin. Palataan asiaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tosipelit on vielä pelaamatta, joten aikaista sanoa ihan viimeistä mielipidettä. Palataan asiaan.

Korjaa, jos olen väärässä, mutta eikö ainakin nämä viralliset All-Stars-kentälliset yleensä valita NHL-tyyliin runkosarjan perusteella ja usein jo ennen pudotuspelejä?
 

Fordél

Jäsen
Suuren mietinnän jälkeen näin kristallin kirkkaana oikean vastauksen, mutta äänestin seuraavaa kentällistä:

Somppi - Nistas - Appel
Lustberg - Honkanen

Grahn
 

Zigismund

Jäsen
Virpiö - Forsell - Appel
Syväsalmi - Järvinen
Koivisto

Ja jos toinen kenttä on valittava on se tämänlaine:

Hilden - Nistas - Vuorisalo
Clarke - Suoniemi

TuTo-voittoinen luulisi olevan kaikkien lista, mikäli ei katso tilannetta suosikki-joukkueensa lasein.
 

Zigismund

Jäsen
Itse kävin äänestämässä ja oma joukkueeni näyttää seuraavalta:

Ykköstähdistö:

George Nistas-Tero Forsell-Jouni Virpiö
Pasi Järvinen-Kai Syväsalmi


Petri Koivisto
Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miten ihmeessä sait laitettua Nistasin ja Forsselin samaan kenttään? Molemmat on senttereiden listassa.
 

Rankkari

Jäsen
Korjaa, jos olen väärässä, mutta eikö ainakin nämä viralliset All-Stars-kentälliset yleensä valita NHL-tyyliin runkosarjan perusteella ja usein jo ennen pudotuspelejä?

No, näin se varmaan on. Itse en vielä lähtisi parhaita äänestämään, koska nythän ne parhaat pelaajat vasta tulevat esille. Toki jonkinlainen kehuminen/palkitseminen on myös paikallaan pitkän runkosarjan jälkeenkin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse en vielä lähtisi parhaita äänestämään, koska nythän ne parhaat pelaajat vasta tulevat esille.

Toisaalta taas runkosarja on kaikille sama, joten näyttöjä on helpompi verrata.

Mutta kyllähän pudotuspelien parhaan pelaajan palkinto on kai yksi NHL:n arvostetuimpia palkintoja.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No, näin se varmaan on. Itse en vielä lähtisi parhaita äänestämään, koska nythän ne parhaat pelaajat vasta tulevat esille.
Ideana onkin äänestää ja valita runkosarjan tähdistökentällisiä. Pudotuspelien palkinnot ovat sitten erikseen ja en itsekään ole sitä mieltä, että nämä pelaajat olisivat välttämättä koko kausi huomioiden parhaita. Mutta runkosarjan perusteella tapahtuvat valinnat ovat mielekkäitä jo siitäkin syystä, että playoffeihin pääsee vain 2/3 sarjan joukkueista.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=7314

Nythän tuolla on Jatkoajan valinnat. Ykköskenttä yhtä vaille sama kuin Isaskarin valinnoissa:

I
Virpiö-Forsell-Hildén
Syväsalmi-Järvinen
Koivisto

II
Vuorisalo-Nistas-Jämsä
Clarke-Suoniemi
Lohtander


Itse olisin kaivannut runkosarja-kakkosesta jotain pelaajaa tähdistöihinkin. Ehkä Hattusta tai Heikkistä. Mutta toisaalta: kenet tuolta sitten pystyisi hyvin mielin tiputtamaan? Jämsä nyt oli aika haluttoman oloinen Kouvolassa, mutta onhan sekin aikamoiseen pistevireeseen sitten äitynyt. Maalivahditkin olisin ehkä laittanut vaihtoon.

Siitä olen kyll äsamaa mieltä, että Bakerin 16 peliä eivät riitä, jos ja kun mitataan koko runkosarjan parhaita. Jos taas puhutaan vaan siitä, että kuka on paras (taitavin, tehokkain jne...) niin silloinhan asia on ihan eri. Kyllä Leipuri näytti eilenkin, että on mahdoton pideltävä jopa sarjan ykköspakeille.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siitä olen kyll äsamaa mieltä, että Bakerin 16 peliä eivät riitä, jos ja kun mitataan koko runkosarjan parhaita.

Tottahan tuo on. Kakkostähdistön paikkakin on varmasti liikaa. Vähänhän tuota sotki Nistasin ja Niskoskelaisen pelipaikat. Itse sijoitin laidalle, mutta kaitpa ne voisi yhtä lailla laittaa keskellekin.

Kolek jäi yllättävän pieneen äänimäärään valmentajaäänestyksessä. KooKoo sijoittui kuitenkin odotuksia paremmin ja hurjan loukkaantumissuman huomioiden sijoitus neljän joukossa oli loistava. Suikkanen taas vei Hokin juuri niille sijoille kuin odotukset olivat.
 

Fordél

Jäsen
Maalivahditkin olisin ehkä laittanut vaihtoon.

Keitä olisit sitten valinnut tilalle? Varmaan toisen KooKoon veskan?

Mielestäni maalivahtien osalta valinnat menivät täysin nappiin. Koivisto oli selvä valinta vaikka tietysti TuTon luukulla lienee onnistumisprosentti suht korkea maalivahdilla kuin maalivahdilla. Silti Koivisto pelasi läpi kauden todella varmasti ja itselleni ei muistu mieleen, että notkahduksia olisi juuri tullut.

Oiva Lohtanderin panos SaPKon "menestyksessä" oli taas aivan keskeinen. Tuon puolustuksen takana pelaaminen noilla prossilla vaatii jo todellista onnistumista maalivahdilta. Pelasi lähes kaikki pelit ja taso pysyi koko ajan. Ehdottomasti kakkostähdistön paikka.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Keitä olisit sitten valinnut tilalle? Varmaan toisen KooKoon veskan?

Paha sanoa, oli kyllä niin tasaista. Mutta onneksi en joudukaan valitsemaan All Stars -kentällisiä. Ei kuitenkaan olisi ollut mikään suuri vääryys, vaikka ruletti olisi pyöritellyt nimiä Myllykoski, Ore, Santanen tai Seppänenkään. Esim. Myllykoskeen pätee aika pitkälti samat sanat kuin Koivistoon, olkoonkin että jokunen lipsahduskin kauteen mahtui.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Koivisto oli selvä valinta vaikka tietysti TuTon luukulla lienee onnistumisprosentti suht korkea maalivahdilla kuin maalivahdilla.

Oiva Lohtanderin panos SaPKon "menestyksessä" oli taas aivan keskeinen. Tuon puolustuksen takana pelaaminen noilla prossilla vaatii jo todellista onnistumista maalivahdilta. Pelasi lähes kaikki pelit ja taso pysyi koko ajan. Ehdottomasti kakkostähdistön paikka.

Tuo TuTon maalivahtina olemisen helppous on mielestäni hiukan harhaluuloa. TuTo on aikast hyökkäysintoinen porukka, joka oikein innostuessaan hyökkää usein koko kentällisellä. Se puolestaan avaa vähän väliä ylivoimahyökkäyksiä ja jopa läpiajoja. Eli hyökkäyksiä tulee harvoin, mutta ne ovatkin sitten pahimpia mahdollisia. Koivisto on hoitanut ne kovalla prosentilla.

Runkosarjan voiton varmistumisen jälkeen Koivisto oli lisäksi lähes ainoa tutolainen, joka silti halusi voittaa kaikki ottelut. Ainakin itse olisin siis myös laittanut hänet ykköseksi näkemieni otteluiden perusteella.

Makuasioitahan nämä tietty ovat, eivätkä Lohtander, Rossi tai KooKoon maalivahditkaan huonoja valintoja olisivat olleet. Lohtander taidettiinkin valita joukkueelleen arvokkaimmaksi pelaajaksi, mikä varmasti onkin aivan totta.
 

Fordél

Jäsen
Esim. Myllykoskeen pätee aika pitkälti samat sanat kuin Koivistoon, olkoonkin että jokunen lipsahduskin kauteen mahtui.

Jep, Myllykoskella taas ei taso pysynyt koko kautta ja siksi ei mun papereissa olisi ollut korkealla. Itse olisin tehnyt valinnan nelikosta Koivisto, Lohtander, Härmä ja Ore, joista kaksi ensimmäistä olisivat vieneet voiton.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jep, Myllykoskella taas ei taso pysynyt koko kautta ja siksi ei mun papereissa olisi ollut korkealla. Itse olisin tehnyt valinnan nelikosta Koivisto, Lohtander, Härmä ja Ore, joista kaksi ensimmäistä olisivat vieneet voiton.

Itse olisin tehnyt valinnan kolmikosta Koivisto, Santanen ja Lohtander.

Mutta ei Koivistonkaan tason voi sanoa säilyneen koko kautta. Alkukaudesta oli aika kaukana loppukauden tasosta. Joskus syksyllähän noita maalivahteja tänne rankattiin, eikä Koivisto muistaakseni ollut niissä kovinkaan korkealla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös