Tuo puolueellisuushöpinä vähän huvittaa. Pelicansin peleissä Mertaranta ei pysty pidättelemään puolueellisuuttaan. Se on samaan aikaan huvittavaa ja ärsyttävää.
Mutta muuten en kyllä ole huomannut mitään merkittävää puolueellisuutta ja sen sijaan olen huomannut, että jopa samoista peleistä kummankin joukkueen kannattajat pauhaavat Mertarannan olevan puolueellinen sille toiselle joukkueelle :D
Moni Ilveksen fani kirjoitti viime kaudella Mertarannan olevan Ilves-HIFK-pelissä HIFK:n puolella. Todellisuudessa mies hehkutti Ilveksen maaleja jopa enemmän. Kun Mertaranta selosti taannoin Ilves-Tappara-pelin, saatiin taas lukea, kuinka Mertaranta oli Tapparalle puolueellinen. Kuunteliko huutelijat, kun Ilves ratkaisi 6 sekuntia ennen loppua ja Mertaranta räjähti kuin armon vuonna -95? No ei nyt ihan, mutta melkein.
Mä en pidä Mertarannasta selostajana yhtään, mutta tähän on puututtava, koska tarkkaan olen kuunnellut monen monta miehen Liiga-selostusta ilman ennakkoasenteita ja selkeä puolueellisuus on läsnä vain Pelicansin peleissä.
Mertaranta on todella huono selostaja, joka ei ymmärrä jääkiekosta juuri mitään, eikä enää pysy pelissä yhtään mukana, lisäksi vääntelee ihan suomalaisiakin nimiä miten sattuu jne. Siinä on todelliset syyt, miksi saisi väistyä sivuun.