Menneisyyden tavaroita

• 5 686
  • 27

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Hieman myöhemmin tuli kuvaan erilaiset auto-, lentokone-, laiva- ym. pelikortit, joilla kilpailtiin kaverien kanssa niiden kortissa olevien menopelien ominaisuuksilla tai jotain sinnepäin... Siten että kaveri kysyi vaikka omassa kortissaan olevan lentokoneen huippunopeutta ja jos sinun kortissasi olevan lentskarin nopeus oli pienempi niin menetit kortin kaverille. Todella hämärästi muistan ko. pelin mutta jotenkin näin se meni.

Tämä kuulostaa tutulta myös. Tosin meidän aikana pelattiin formula1 taikka sit urheiluautoilla. "mullon Lamportsiini kountah, paljos sun ferrari kulkee"..voih niitä aikoja!

Taisipa jollain olla semmoisetkin kortit, että siellä näkyi tissi ja tussu. Mut niitä ei porukassa vertailtu, niitä vahdattiin enemmän yksinollessa, kuten saunassa..

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jopas tuli lapsuus ja 70-luvun Kaivoksela (josta tuli tosin muutto -74 Hämeenlinnaan) elävästi mieleen :) Olette kyllä maininneet jo melkein kaikki mun aarteet, neppiksetkin oli jo toisessa ketjussa liigapuolella. Ne formula-kortit (-76 tms.) olivat kyllä huikeita. Sen ajan Ferraria oli melkein mahdoton saada kaverilta, oliko siinä nyt paino, joka hävisi jollekin autolle. Tietysti saattoi käydä hirveä munkki ja yrittää Motulilla saada renkaiden lukumäärällä Ferrari haltuunsa. Sen ajan Motulissa kun oli KUUSI rengasta (kahdet eturenkaat). Enkä saanut minäkään sitä keräilysarjaa ihan täyteen, kaveri sai. Että olin kateellinen siitä mailasta. Ne myöhemmät tarraversiot oli kyllä totaalinen pohjanoteeraus. Mitä haastetta siinä oli, että pystyi ostamaan koko joukkueen kerralla?

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Re: Batman ja Robin

Viestin lähetti Predator
Kuka tunnustaa heiluneensa kapungilla Batman-vermeet yllään? Siis teräväkärkisillä korvilla varustettu naamari päässä ja iso musta viitta hulmuten... eikä nyt ole kyse mistään polttareista?

Tunnustan!

Mulla oli ihan ostettu batman-viitta, jossa oli käsiä varten sellaiset hihat, että viitan sai viritettyä sellaiseksi suojaksi eteen jne. On muuten tallessa vieläkin. Naamari oli sitten pahvinen jostain muropaketin takakannesta leikattu. Käsiin tanakan talvikintaat ja hey presto, enter the Batman.

Joku mainitsi Avaruusasema Alfa-kortit. Niitä tuli myös kerättyä ihan simona. Tallessa nekin. Itse asiassa asuntoni on suuri krääsämuseo jossa on populaarikulttuurin eri vaiheet 60 luvun lopulta tähän päivään aika kattavasti edustettuna. Emäntää tämä seikka ei naurata lainkaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy