Megadeth vai Metallica? - perimmäisten kysymysten äärellä.

  • 5 088
  • 33

Miten on?

  • Megadeth

    Ääniä: 45 16,8%
  • Metallica

    Ääniä: 180 67,2%
  • Äh, ei kumpikaan, pistä Slayeriä pyörimään!

    Ääniä: 24 9,0%
  • Olen tosikko nössö enkä asetu tässä kummankaan puolelle.

    Ääniä: 19 7,1%

  • Äänestäjiä
    268

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Re: Metallica

Viestin lähetti Uleåborgir


Voi kun Mustaine olisi pitänyt itsensä miehenä ja Metallica ei olisi joutunut potkimaan häntä vittuun bändistä, niin meillä olisi ollut käsissämme metallin Beatles, Hetfield/Mustaine.

Oudot vaihtoehdot sinänsä, että Megadeth ei ole ikinä pystynyt tekemään mitään edes lähelle Metallican 4(-5) ekan levyn veroista. Bändejä yhdistää ainoastaan yksi katkera kitaristi, joka vieläkin rukoilee joka päivä pääsystä takaisin. Tuo em. kaksikko olisi kieltämättä ollut hieno nähdä pidempään, mutta vain tuossa järjestyksessä.

Siis Metallica vai Metallica? Sanotaan Metallica.

***

Jossain ulkomaisella foorumilla oli äänestys Metallica vs. Iron Maiden, joka keräsi miljoonia vastauksia ja eroa saatiin vain parikymmentä tuhatta. Maiden vei tuon, vastaava olisi mielenkiintoinen täälläkin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Re: Re: Metallica

Viestin lähetti tuuski
Oudot vaihtoehdot sinänsä, että Megadeth ei ole ikinä pystynyt tekemään mitään edes lähelle Metallican 4(-5) ekan levyn veroista. Bändejä yhdistää ainoastaan yksi katkera kitaristi, joka vieläkin rukoilee joka päivä pääsystä takaisin.

Jossain ulkomaisella foorumilla oli äänestys Metallica vs. Iron Maiden, joka keräsi miljoonia vastauksia ja eroa saatiin vain parikymmentä tuhatta. Maiden vei tuon, vastaava olisi mielenkiintoinen täälläkin.

Yritätkö sinä kertoa minulle miten minun pitäisi elää elämääni? Tämä on minun eikä kenenkään muun, minun urheiluni, minun vinyylini, minun huumemissini, minun mökkini ja minun keväiset hairahdukseni vieraisiin juuri silloin kun se tietty tyttö tarjosi minulle turvallista ja varmaa elämää.

Kommenttisi ovat roimasti liioiteltuja ja kapeakatseisia, nyt on kuitenkin kyseessä Metallicunt eikä Zeppelin, Sabbath tai Van Halen mutta silti luonnollisesti myös sinun kommenttisi ovat ehdottoman tervetulleita!Ja etkö näe että Megadeth ottaa äänestyksessäkin Metallican kiinni any moment now?

Siitä tulikin mieleeni että milloin tulee se TOS-jakso jossa Spock ja Kirk ovat natsiunivormuissa?

Tah~tooh!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Re: Re: Re: Metallica

Viestin lähetti Golden AWe


Kommenttisi ovat roimasti liioiteltuja ja kapeakatseisia, nyt on kuitenkin kyseessä Metallicunt eikä Zeppelin, Sabbath tai Van Halen mutta silti luonnollisesti myös sinun kommenttisi ovat ehdottoman tervetulleita!Ja etkö näe että Megadeth ottaa äänestyksessäkin Metallican kiinni any moment now?

No niinhän se taitaa olla, toinenhan tykkää Kyliestä ja toinen Jenniferistä ja ilmeisesti joku Van Halenistakin. Viimeisen kohdalla en ole niin varma, eihän se mahtunut edes Suomea vastaan kentälle.

Hypoteettismusta: Mister Hetfield ilmoittaa mister Mustainelle, että lead kitaristin paikka olisi auki. Dave ottaa ensimmäisen taksin ja porhaltaa paikalle. Dave Mustaine soittaisi bändissä nimeltä Metallica ja se joku toinen bändi palkkaa Eddie Van Halenin laulajaksi. Ketä äänestäisit tässä samassa kisassa?

---

Mitäpä näistä, puolen tunnin sisään alkaa todellinen extravaganza sandwich spektaakkel Hämeenlinnan torilla, kun maailman likaisin bändi Roctum rokkaa hämäläiset torikivetyksen väliin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Re: Re: Re: Re: Metallica

Viestin lähetti tuuski
Mitäpä näistä, puolen tunnin sisään alkaa todellinen extravaganza sandwich spektaakkel Hämeenlinnan torilla, kun maailman likaisin bändi Roctum rokkaa hämäläiset torikivetyksen väliin.

Roctum - mah~tawan mautonta settiä!

Saas nähdä tuleeko ko. bändi heittämään koskaan keikkaa jonka jälkeen joku epätietoinen ei ihmettelisi kotonaan kuinka "siellä oli lihava nainen ihan ilman paitaa!". En ole itse vielä keikalle eksynyt mutta poikien loputtoman tenutuksen aikaan samoihin baareihin monen monituista kertaa. Tuntuu maistuvan...
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Re: Re: Metallica

Viestin lähetti tuuski
Bändejä yhdistää ainoastaan yksi katkera kitaristi, joka vieläkin rukoilee joka päivä pääsystä takaisin. Tuo em. kaksikko olisi kieltämättä ollut hieno nähdä pidempään, mutta vain tuossa järjestyksessä.

Sinänsä Metallica voisi kyllä hyötyä Mustainen biisi-ideoista. Tarkemmin ajatellen taitaa olla ainoa tapa saada Metalica enää tekemään mitään, mitä voisi edes etäisesti kuvailla kuuntelemisen arvoiseksi musiikiksi...
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Täytyy myös muistaa, että Mustainen käden jälki näkyy osittain Metallican ensimmäisissä levyissä puppetsiin asti. Tosin tuo Puppets on taas uskon kysymys. Uskoako Mustainea vai Metallicaa. Mutta 2 ensimmäisellähän on 100 varmasti Mustainea. Se on aika jännää sillä Mustainehan joutui jättämään bändin ennen ensimmäistäkään levyä.

The four horsemen esimerkiksi joka on allekirjoittaneen ehdottomia metallica suosikkeja on mustainen ilmeisesti lähes kokonaan. Megadethiltähän löytyy Mechanix, joka lähes yks yhteen.

No onneksi molemmat bändit mahtuvat minun levyhyllyyn.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
No niin eli nostetaan perimmäinen kysymys jälleen ilmoille.
Noin puoli vuotta sitten olisin sanonut ilman muuta Megadeth. Mustainen jengin viimeisin levy on kuitenkin aivan mahtavaa thrash-heviä eikä sen edeltäjäkään todellakaan huono ollut.
Nyt vain Metallican Death Magnetic sattui räjäyttämään pankin ja uskottavuus palasi bändiä kohtaan aika perusteellisesti. Metallica kuitenkin kulkenut aina ns. isoveljenä. Tämä siis vain allekirjoittaneen nykytilanne. Jos katsottaisiin pidemmällä kaavalla niin olisi erittäin vaikea sanoa. Mielestäni Megadethin tuotanto ei lopahtanut vasta kuin Risk-levyllä -99 ja silloinkaan Mustaine ei kappaleita tehnyt. Metallica taas suolti Black-albumin jälkeen sellaista skeidaa, että hävetä sai. Megadeth perustaa musiikkinsa taas perinteisempää thrashiin ja ainakin itseäni ehkä hieman miellyttävämpään soundiin. Varsinkin Megadethin 3-4 ensimmäistä levyä ovat todella kovaa tavaraa. Toisaalta, Metallican 3-4 ensimmäistä kiekkoa ovat sellaista kulttikamaa, että alta pois. Mustaine on siis kuitenkin loistava kappaleidentekijä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Metallicaan nämä kaikki isot persoonat eivät olisi mahtuneet ja oikeastaan loppupeleissä vain hyvä, että on kaksi hienoa ja värikästä historiaa omaavaa bändiä.
Megadeth on nyt keikkarintamalla, mutta työstää syksyn aikana uutta levyä ja tätä todella innolla odotan. Daveen on kova luotto.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Metallica ehdottomasti.

Megadethillä on yksi oikeasti hyvä levy ja sen lisäksi kourallinen hyviä biisejä, kun taas Metallicalla on 6 loistavaa levyä ja niillä parilla huonollakin muutama kohokohta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tämän vuoden puolella pitäisi ilmeisesti uusi Megadeth-levy tulla julki, joten päästään jälleen vertailemaan näiden kahden erilleen kasvaneiden bändien uutuus-tekeleitä.

Tällä hetkellä tullut itse enemmän Metallicaa kuunneltua ja seurattuakin enemmän, mutta Mustainen jengillä on vielä sanansa sanottavana. Metallica tulee nähtyä Porissa heinäkuun lopussa, mutta Megadethia toivon myös ehdottomasti Suomeen mahdollisimman pian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös