Äärimmäisen huono uutinen :( Itse olen sitkeästi kirjan hankkinut viime vuosiin asti, vaikka sen ostaminen on tehty yllättävän hanklalaksi. Jälleenmyyjä toisensa jälkeen, siis kirjakauppa tai tavaratalo/market, lopetti vähittäismyynnin, mikä varmasti on pienentänyt menekkiä. Halusiko kustantaja vapaaehtoisesti tappaa tuotteen viemällä sen yksinomaan nettikauppaan?Jääkiekkokirjakin sitten lopetetaan ainakin painetussa muodossa. Kai aika on ajanut ohitse. Oli kyllä teininä kova sana kun oli oikeastaan ainoa lähde mistä sai asioita tarkastettua 70-80 luvulla. Tuli aina ostettua mutta jossain vaiheessa jäi väliin ja sitten tuli netti mistä sai oikeastaan samat tiedot.
Keitä oli TOP50 listan kärjessä?Jääkiekkolehden kausiopas on kyllä vähintäänkin mielenkiintoinen. Mm. Anrei Hakulinen, Robert Rooba, Janne Keränen sekä Toni Kallela nähdään paremmiksi hyökkääjiksi mitä Janne Pesonen, Eero Elo sekä Mika Pyörälä.
Kymmenen minuutin lukemisen jälkeen, voinkin sanoa etten ehkä ihan nyt allekirjoita näitä asiantuntijoiden tuherruksia.
Keitä oli TOP50 listan kärjessä?
1. Turunen
2. Danforth
3. Nikkilä
4. Kuusela
5. Kilpeläinen
6. Ojamäki
7. Kalapudas
8. Saarinen
9. Dostal
10. Innala
11. Pitkänen
12. Suomi
13. Kangasniemi
14. Paajanen
15. Bertrand
16. Sallinen
17. Heshka
18. Talaja
19. Kristof
20. Friman
21. Hakulinen
22. Ja. Keränen
23. Immonen
24. Ju. Jokinen
25. Kousa
26. JMA
27. Morley
28. Kallela
29. Lundell
30. Lammikko
31. Vittasmäki
32. Tuohimaa
33. Budish
34. Rooba
35. Björninen
36. Ja. Pesonen
37. Leino
38. Elo
39. Ylönen
40. Zaborsky
41. Partanen
42. Vauhkonen
43. Tarasov
44. Pyörälä
45. Suhonen
46. Jurgens
47. Laaksonen
49. Laurikainen
50. Thomson
Tyrkyllä.
Krejcik
Blood
Nenonen
Lyytinen
Parikka
Eli näillä työkseen jääkiekkoa seuraavilla ei ole vaikkapa SHL:aa sen vertaa seurattuna, että listalle mahtuisi ketään aiemmin Liigasta tuntemattomia ulkomaalaisia. Paitsi jostain syystä Tarasov, joka taitaa olla Ässien kiintiöpelaajana listalla. Ei takuulla ole Liigassa 55 pelaajaa, jotka ovat parempia kuin vaikkapa Byström tai Westerholmit. Ojamäellä ei pitäisi muuten olla mitään asiaa kaikkien pelaajien top 10:een. Eikä kyllä hirveästi Saarisella, Kalaputaalla, Dostalilla tai Innalallakaan. Sitä paitsi Puljujärvi puuttuu kokonaan.
Kirjan on voinut hankkia kirjakaupasta tilaamalla. Parin päivän toimitusaika.Äärimmäisen huono uutinen :( Itse olen sitkeästi kirjan hankkinut viime vuosiin asti, vaikka sen ostaminen on tehty yllättävän hanklalaksi. Jälleenmyyjä toisensa jälkeen, siis kirjakauppa tai tavaratalo/market, lopetti vähittäismyynnin, mikä varmasti on pienentänyt menekkiä. Halusiko kustantaja vapaaehtoisesti tappaa tuotteen viemällä sen yksinomaan nettikauppaan?
Netti on toki väärällään tietoa, mutta sen luotettavuudesta ei voi aina olla varma. Toiseksi, hankala on löytää tietoa esim. maratontaulukoista, kaikkien aikojen pörsseistä ym. esim. vuonna XXXX. Painetusta kirjasta se löytyy.
Varmaan jostain niinkin. Itse vaan toimin siten, että jos kirjaa ei löydy, niin se ostetaan naapurikaupasta. Ja tässä tapauksessa siis suoraan kustantajalta postitse, kun ei kerran mistään hyllystä löydy. Olen vahvasti sitä mieltä, että fyysisen tarjonnan puute on syönyt kysynnän. Mikä sen helpompi lahja vaikka isänpäivänä tai jouluna, kuin kyseinen kirja?Kirjan on voinut hankkia kirjakaupasta tilaamalla. Parin päivän toimitusaika.
Kilpeläinen laitettu viidenneksi. Huutonaurua kympillä. Ja on siellä meidänkin pelaajia aika korkealla. No nämä ovat näitä vuosi toisensa jälkeen. Varmaan arpovat sijoitukset.
Saattaa selittyä sillä, että lehti meni painoon ennen Puljujärven siirtoa Kärppiin.Sitä paitsi Puljujärvi puuttuu kokonaan.
Melkein väittäisin, että se on jo huonoa mainosta jos joukkueesta nostetaan esiin pelaajia jotka eivät joukkueessa pelaa. Lehden mukaan Ilveksen vanhin pelaaja on uransa jo lopettanut Leimu, ja painavin Ahtola.Nythän puhutaan ja mainostetaan koko lehteä. Tässä vaiheessa hyvää tai huonoa mainosta ei ole.... Ilves fani on jotain mieltä ja Tappara fani ihan jotain muuta.....
Melkein väittäisin, että se on jo huonoa mainosta jos joukkueesta nostetaan esiin pelaajia jotka eivät joukkueessa pelaa. Lehden mukaan Ilveksen vanhin pelaaja on uransa jo lopettanut Leimu, ja painavin Ahtola.
Kaikki muutkin siellä pistetään vanhoille pohjille. Vanhat haastattelutkin näköjään kierrätetään vain uusilla nimillä, kun haastatellut pelaajat ovat siirtyneet pois:Ettei sieltä olisi kaivettu vanhat pohjat esiin, mitkä on ollut tarkoitus korjata, mutta jostain syystä on unohtunut.
Tosin siinä huomaa minkälaisella intohimolla noita listoja tehdään.
Kaikki muutkin siellä pistetään vanhoille pohjille. Vanhat haastattelutkin näköjään kierrätetään vain uusilla nimillä, kun haastatellut pelaajat ovat siirtyneet pois: