cobol kirjoitti:
Minun eli cobolin osalta kritisointi voitaisiin suorittaa myös omalla nimellä. Kenelläkään ei ole Jokereissa (H&V, valmennus jne) epäselvää siitä kuka on nimimerkin takana. Siinä mielessä en kritisoi nimettömänä.
Kun multa on jostain syystä hyvin paljon (yli 10 kertaa) kysytty yv:nä yms sitä, että olenko itse ollut hakemassa tai onko mulla tarkoitus hakea Jokereihin duuniin Masaksi Masan paikalle tms tai mikä on mun motiivi paljastaa H&V:n töppäilyjä, niin heti alkuun sen voin todeta, että en ole ikinä hakenut Jokereihin enkä tule koskaan hakemaan.
Oman kritiikkini ainoa syy on se, että olen kannattanut Jokereita vuodesta 1978 alkaen - siihen aikaan kun Hjallis kävi koulua HIFK-paita päällään - ja aion kannattaa Jokereita ikuisesti. Olen seurannut Jokereita suhteellisen läheltä jo ennen Hjalliksen aikaa. Ja Hjalliksen ajasta mulla on lähes pelkästään positiivista sanottavaa. Hjallis pelasti Jokerit, rakennutti Hartwall-Areenan ja mahdollisti ylipäätään sen, että mun oma seura Jokerit on yleensä enää liigakartalla. Kaikki kunnia siitä Hjallikselle. Hän on Suomen paras urheilubisneksen asiantuntija, jossa roolissa hänen arvoaan ei ymmärretä liigan osalta.
Hjalliksen hoidellessa ulkomaan bisneksiään Virmanen otti roolin Jokereissa ja keskitti kaiken itselleen. Nelisen vuotta tai hiukan ylikin sitten Virmanen teki Hjallikselle esitykset Jokerien jääkiekkotaustaisten ammatti-ihmisten tarpeettomuudesta. Lähteä saivat kuntovalmentaja, valmennuspäällikkö ja pelaajakordinaattori yms kun herrat pitivät itseään ammattimiehiä parempana hommaan kuin hommaan - Virmanen jopa valmentamaan. Tämän neljän vuoden aikana Jokereita on viety kuin märkää rättiä. Keskimääräinen sijoitus on SM-liigassa sija kuusi, kerran on jouduttu sääleihin ja kerran jo 10 joukkueen säälien ulkopuolelle.
Itselleni viimeinen pisara oli Surenkinin potkiminen Jokereista valmennuksesta ja Virmasen tulon hänen tilalleen kakkoseksi. Minusta tässä päätöksessä kiteytyi H&V:n täydellinen kyvyttömyys nähdä asioita todellisuudessa ja jostain kumpuava ylimielinen käsitys omista kyvyistä asiaan kuin asiaan.
Päätin kuitenkin säästää kritiikin siihen asti kunnes kausi on ohi. Päätin myös lopettaa herrojen tiukan arvostelemisen kun Jokerit palkkasi UTJ:n (Wade) ja valmennuspäällikön (Surenkin) ja totesenkin asioiden menevän vihdoin oikeaan suuntaan. Siinä vaiheessa kun näillä päätöksillä pyyhittiin ensi kauden suhteen persettä, otin H&V:n uudelleen tulen alle ainoana motiivinani Jokerien etu ja ammatti-ihmisten saaminen hoitamaan jääkiekkoon liittyviä asioita H&V:n tilalle.
Motiivini on siis Jokerien etu tai näkemykseni Jokerien edusta. Ihan tavallisena fanina maksan kausikortit ja nekin kalleimman hintaluokan mukaan eli mitään taloudellista etua en saa Jokereista päinvastoin kuin Hjallis ja Masa.
Haluan ainoastaan sitä, että Jokereita on johdetaan tavalla, josta minä ja muut fanit voimme olla ylpeitä.