Matt Nickerson Ässiin

  • 790 446
  • 3 229

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä muuten mieheen tulee, niin hanskausosastolla kaveri on valtavan yliarvostettu ja kiekollisella puolella melko aliarvostettu.
Nickersohnan teki käytännössä hyvin fiksun tempun (tietämättään?) silloin kun ensimmäistä kertaa tuli Ässiin. Heti ensimmäiseksi hulluvaihde päälle, rähinää, nyrkkeilyä, leuanvetoa pleksissä, kurkunleikkaajaeleet... ei varmasti kenellekään jäänyt epäselväksi se, että mies on valmis matsaamaan, totaalisen hullu ja täysillä omien puolella.

Tämän pikku esittelyjakson jälkeen muu ässäjoukkue saikin pelata suht rauhallisesti ilman pelkoa tähtipelaajien jyräämisestä. Nickerson - vaikka olikin keskitason hanskamies - oli pelote, harva viitsi ottaa sekopäätä kimppuunsa.

Saapa nähdä, miten nyt käy. Aikaisempi visiitti Ässiin on varmasti vielä muistissa hullutuksineen mutta myös ikäisekseen hyvine peliesityksiineen. Kun vielä tiedetään, että Matt on ollut rapakon takana myllyroolissa, voidaan olla varmoja siitä, että matsaustaidot ovat kehittyneet - ainakin hiukan?

Nielikäinen odottaa varmasti innolla Porin reissua. :)
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Kertokaa nyt tyhmälle, että miksei Nickersonin nimeä näy NHL-siirtolistoilla, kuten muiden waiveriin heitettyjen pelaajien?

Tätä ihmettelin itsekin, sitten tutkailin hetken noita siirtosivuja ja totesin etten löytänyt ainuttakaan "waived"-siirtoa Dallasin toimesta tältä tai viime kaudelta. Oletan että moisia on kuitenkin tehty?
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Kertokaa nyt tyhmälle, että miksei Nickersonin nimeä näy NHL-siirtolistoilla, kuten muiden waiveriin heitettyjen pelaajien?

ESPN: http://sports.espn.go.com/nhl/transactions
TSN: http://www.tsn.ca/nhl/transactions/
CBS: http://www.sportsline.com/nhl/transactions

Waiveriin eilen Jeff Hoggan, Mark Hartigan, Andrew Hutchinson ja Lawrence Nycholat.

Siis, miksikäs sitä Waiveriin pitäisi kaveria laittaa, koska minun tietääkseni Matt purki sopimuksensa Dallasin kanssa, eikö? Ja kun ei ole sopimusta niin pitääkö listan kautta mennä farmiin? Minä en ainakaan käsitä miksi Nikken pitäs waiverissa olla, jos ei ole sopimustakaan. Tai sitten se olen minä joka on tymä.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kertokaa nyt tyhmälle, että miksei Nickersonin nimeä näy NHL-siirtolistoilla, kuten muiden waiveriin heitettyjen pelaajien?

Ei siellä minun mielestäni näy Lessard tai Baumgartnerkaan joten lienevätkö täydelliset?
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Siis, miksikäs sitä Waiveriin pitäisi kaveria laittaa, koska minun tietääkseni Matt purki sopimuksensa Dallasin kanssa, eikö? Ja kun ei ole sopimusta niin pitääkö listan kautta mennä farmiin? Minä en ainakaan käsitä miksi Nikken pitäs waiverissa olla, jos ei ole sopimustakaan. Tai sitten se olen minä joka on tymä.

No nämä ovat hyviä kysymyksiä ja ristiriitaista tietoa. En minäkään ymmärrä, miksi sopimuksensa purkanutta pelaajaa pitäisi waiveriin pistää. Tai että miksei ole voinut jo tehdä sopimusta Ässiin, jos kerran Dallasin kanssa ei enää sopimusta ole.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Matt on waivers-listalla ja tänä aikana joku muu NHL-seura saa tehdä sopimuksen hänen kanssaan. Jos tänä määräaikana sopparia ei synny niin miehen oikeudet säilyvät Dallasilla, mutta ilman sopimusta jolloin hän on vapaa siirtymään mihin vaan NHL:n ulkopuoliseen seuraan.

Nickersonin ei kuitenkaan ole pakko hyväksyä sopimustarjouksia tänä aikana vaan hän itse on nyt päättävässä asemassa. Tietenkin jos joku hullu tarjoaisi yhden suunnan sopparia tai hyvää kahden suunnan pahvia, niin hän sen hyväksyisi. Tätä ei kuitenkaan kaiken järjen mukaan tapahdu. Eli hyvältä näyttää Ässien suhteen kuten SK kirjoittaa.

Näin minä tämän kuvion olen ymmärtänyt, mutta korjatkaa ihmeessä jos joku tietää paremmin.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Matt on waivers-listalla ja tänä aikana joku muu NHL-seura saa tehdä sopimuksen hänen kanssaan. Jos tänä määräaikana sopparia ei synny niin miehen oikeudet säilyvät Dallasilla, mutta ilman sopimusta jolloin hän on vapaa siirtymään mihin vaan NHL:n ulkopuoliseen seuraan.

Nickersonin ei kuitenkaan ole pakko hyväksyä sopimustarjouksia tänä aikana vaan hän itse on nyt päättävässä asemassa.
Näin minä tämän kuvion olen ymmärtänyt, mutta korjatkaa ihmeessä jos joku tietää paremmin.


Kyllähän se näytti noin olevan, kun itsekin asiaa lähdin tarkastelemaan. Eli vaikka ns. farmisiirtoa ei ole, niin saa hetken aikaa viettää aikaansa tällä listalla ja olla sitten vapaa menemään minne tykkää. Toivottavasti menee Poriin:) oli mainettaan parempi kiekon kanssa ja taas mainettaan huonompi hanskauspuolella. Sen sijaan peräänantamattomuudessaan loistava esimerkki, vaikkapa nyt HIFK-pelaajille.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Onnittelut vain täältäkin suunnasta Poriin. Koppipelaaja ja hengenluoja tekee paluun patapaitaan ja varmasti itseluottamus nousee kummasti koko joukkueella, sekä fanienkin keskuudessa. Tiedä sitten, kuinka hyvin Matt pystyy pelillisesti auttamaan joukkuetta, mutta joukkuehenkeen vaikuttavia tekijöitä ei varmastikaan kukaan kiistä. Ei edes raumalaiset.

Lauantaina pitäisi tulla paikalle katsomaan Nickersonin kotiinpaluuta, olin muuten myös 2 vuotta sitten paikalla Mattin kotiavauksessa.

Jotta kukaan nyt ei luulisi minua ylenpalttiseksi Nickerson-faniksi, täsmennettäköön, että lähinnä vierasjoukkueen takia aion olla paikalla ja 2 vuotta sitten asia oli myös näin...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Siis, miksikäs sitä Waiveriin pitäisi kaveria laittaa, koska minun tietääkseni Matt purki sopimuksensa Dallasin kanssa, eikö? Ja kun ei ole sopimusta niin pitääkö listan kautta mennä farmiin? Minä en ainakaan käsitä miksi Nikken pitäs waiverissa olla, jos ei ole sopimustakaan. Tai sitten se olen minä joka on tymä.
Mattilla ei myöskään ole niin montaa NHL-matsia, sellaista ikää tai sopimusta että pitäisi mennä waiverien kautta jos pudotetaan farmiin. Onkohan kyseessä vain joku varotoimenpide, että sanotaan varmuuden vuoksi että voi joutua waiveriin vaikka sopimuksessa onkin joku pykälä jonka mukaan Matt saa vielä tehdä sopimuksen jonkun toisen NHL-joukkueen kanssa.

Voisiko joku NHL-sääntöasiantuntija vastata...
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan kyseessä vain joku varotoimenpide, että sanotaan varmuuden vuoksi että ...

Kovasti haiskahtaa. Pidetään takaportti auki kunnes äijä ihan oikeasti laskeutuu Porin lentokentälle. Vältetään hirttosilmukka, että taas kerran lupailtiin Matin osalta jotain mikä ei sitten toteutunutkaan ja joudutaan kaivamaan selitysvihko esiin.

Kyllä siinä vaiheessa ollaan asioissa varsin pitkällä kun tämä myönnetään julkisuudessa ja kerätään näillä sanamuodoin kolehtia yhteistyökumppaneilta.

Matti olisi tähän rakoon kaikkinensa niin selkeä vahvistus ja mahdollisuus, mutta samalla myös iso riski. Odotukset ovat tietyllä saralla niin suhteettomat, että niihin vastaamiseen tarvitaan jo ihmemies. Homma voi ryöpsähtää hiukan hallitsemattomaksi siinä vaiheessa jos joukkueen kokonaisuus ei löydäkään oikeita raiteita ja nykyisen kaltainen meno jatkuu vielä pitkään.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Voisiko joku NHL-sääntöasiantuntija vastata...

En o asian tuntija, mutta CBA:ta tavasin tässä joutessani. Olisikohan kysymys seuraavasta tilanteesta Nicken osalta:

CBA kirjoitti:
14. The Club may also terminate this Contract upon written
notice to the Player (but only after obtaining waivers from all
other League clubs) if the Player shall at anytime:

(a) fail, refuse, or neglect to obey the Club's rules
governing training and conduct of players, if such failure,
refusal or neglect should constitute a material breach of this
Contract.

Eli Matt taisi kieltäytyä pelaamasta Idahon riveissä. Joten yhteistuumin sopimus purettiin, ja tämän takia pelaajan pitää mennä waiversin kautta?

Voi toki olla että ymmärrän CBA-tekstin sisällön nyt väärin.

PS. Onkohan mulla tylsää ?

Edit. Niin Idaho tietysti eikä Iowa...
 
Viimeksi muokattu:

Patamusta

Jäsen
En o asian tuntija, mutta CBA:ta tavasin tässä joutessani. Olisikohan kysymys seuraavasta tilanteesta Nicken osalta:
.
.
.
Eli Matt taisi kieltäytyä pelaamasta Iowan riveissä. Joten yhteistuumin sopimus purettiin, ja tämän takia pelaajan pitää mennä waiversin kautta?
Matt kieltäytyi pelaamasta Idahossa, mutta muuten tuo ainakin vaikuttaa sääntökohdalta, jota tässä tapauksessa varmaan noudatetaan.

Tuskinpa ketään miestä waiversista poimii. - toivotaan ainakin - , joten tervetuloa Matt, loistava lisä joukkueeseen juuri nyt, eikä vähiten pukukoppivaikuttajan roolinsa ansioista. Toivotaan, että koko joukkue löytää uuden peli-ilmeen tämän ansiosta.
Illalla Jaffa-halliin katsomaan, jokohan uutinen vaikuttaa ja joka jätkä on jo 5 senttiä pidempi.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
CBA kirjoitti:
14. The Club may also terminate this Contract upon written
notice to the Player (but only after obtaining waivers from all
other League clubs) if the Player shall at anytime:

(a) fail, refuse, or neglect to obey the Club's rules
governing training and conduct of players, if such failure,
refusal or neglect should constitute a material breach of this
Contract.

Joo.. Eiköhän se tuon mukaan mene. Tässä saa tän päivän elää pelko persiissä, että nappaako joku Nicken.

Toivotaan, että asiat menee meidän kannalta hyvin, ja #50 nähdään tositoimissa jo KalPaa vastaan.

Jännää..
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menkääpä, ystävät katsomaan Porin lentokentälle nyt kun seuraava kone Helsingistä laskeutuu. Koneessa saattaa istua tuttu mies. Illalla tämä samainen mies on mukana treeneissä.

Lähteeni on luotettava enkä paljasta enempää.
 

jonsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Menkääpä, ystävät katsomaan Porin lentokentälle nyt kun seuraava kone Helsingistä laskeutuu. Koneessa saattaa istua tuttu mies. Illalla tämä samainen mies on mukana treeneissä.

Lähteeni on luotettava enkä paljasta enempää.

Onneksi olkoon, pitääkin tällä kaudella sitten käydä katsomassa muutama ässät-peli hallilla.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Menkääpä, ystävät katsomaan Porin lentokentälle nyt kun seuraava kone Helsingistä laskeutuu. Koneessa saattaa istua tuttu mies. Illalla tämä samainen mies on mukana treeneissä.

Lähteeni on luotettava enkä paljasta enempää.

Niin, ennen kuin heittelee näitä juttuja tänne kannattaisi tarkistaa otteluohjelma. Ässät tuskin harjoittelee illalla Porissa jos samaan aikaan on peli Helsingissä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hieno hankinta Ässiltä. Tuo taatusti väriä liigaan ja kuten tästä ketjusta jokainen huomaa, ei jätä ketään kylmäksi. Minun silmissäni hieno kädenosoitus seurajohdolta kannattajille, joka varmasti maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti sekä rahassa, tunnelmassa että kannattajien lojaalisuutena.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Seuraavia Helsingistä tulevia lentoja

Helsinki [HEL]
Lähtö:2 Loka 13:40 Pori [POR]
Perillä:2 Loka 14:25 00h 45m

Helsinki [HEL]
Lähtö:2 Loka 16:00 Pori [POR]
Perillä:2 Loka 16:45 00h 45m

Voisko se Masa jo olla täällä... no torstaina sitten canal peliin antamaan pussileuoille pojan kädestä.
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, ennen kuin heittelee näitä juttuja tänne kannattaisi tarkistaa otteluohjelma. Ässät tuskin harjoittelee illalla Porissa jos samaan aikaan on peli Helsingissä.
Kirjoitin vain sen mitä kuulin. Uskalsin tiedon tänne kirjoittaa, sen verran vakuuttunut olen sen paikkansapitävyydestä (lähteen luotettavuudesta). Älkää lynkatko minua jos tieto ei kuitenkaan pidä paikkansa, uskon itsekin siihen, että tieto pitää paikkansa.
 
Onnea hankinnasta. Olisi tännekkin kelvannut. Niin minun mielestäni pelaajan täytyy läpäistä Waiwers ennen kuin voidaan sopimus purkaa tai jotain. En henkeäni pantiksi laita mutta kuitenkin.
 

Terojuusto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seuraavia Helsingistä tulevia lentoja

Helsinki [HEL]
Lähtö:2 Loka 13:40 Pori [POR]
Perillä:2 Loka 14:25 00h 45m

Helsinki [HEL]
Lähtö:2 Loka 16:00 Pori [POR]
Perillä:2 Loka 16:45 00h 45m

Voisko se Masa jo olla täällä... no torstaina sitten canal peliin antamaan pussileuoille pojan kädestä.

Ehdotan että kerätään palstan kirjoittajista posse joka hajaantuu lentokentälle, rautatieasemalle sekä bussiasemalle. Itselläni on kontakteja matkahuollossa sekä Finnairilla. Kaikki havainnot yli kaksimetrisistä sälleistä ilmoitetaan palstalla. Toisaalta voi olla ettei se tuu luistimet jalassa.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Hemmetti. Piti mennä illalla peliin mutta taidan kyl sittenkin suunnata Porin lentokentälle odottelemaan Nickeä. Ilmeisesti Jokerimatsikin on peruttu että Ässät pääsee treenaamaan kotihallissa Nicken kanssa, on sillä kaverilla hei hurja vaikutus SM-liigaan.

Pidetään jaffalassa silmät auki. Jos mies on Suomessa niin luulisi että tuolla näkyisi jossain lehtereillä.

Edelleenkään en ymmärrä millä matematiikalla tämä tiistai on keksitty sopimuksen varmistumispäiväksi. Jos maanantaina mies on waivereihin heitetty niin CBA:n mukaan 48h kestää tuon listan selvittäminen. Tämä tarkoittaa keskiviikko-iltaa/yötä Suomen aikaa. No en tosin kyllä usko yhtään että miehen joku sieltä nappaisi. Eli eiköhän tämä ole selvä.

Ei mitään ku lauantaina halli täyteen tunnelma kohdalleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös