Massiivinen tiedotustilaisuus

  • 65 781
  • 202

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kateellisia sanon minä, sitä te muut olette.

On se kumma, kun Jokerit yrittää hiukan pysyä Euroopan rikkaiden mukana niin täällä kitistään. Jokerit joutuu nostamaan palkkoja niiden mukana on se ikävää, jos muut ei pysy mukana. Jostain muidenkin on tehtävä pelaajansa kokoonpanoon ja se suunta tällä hetkellä on mestis taikka sitte sm-liigan jämät.

Ja itse en usko, että tämä on vieläkään tässä vaan 15.6 jälkeen meillä on ainakin yksi todella kallis pelaaja. Joka maksaa varmaan enemmän kun jonkun Saipan ykkösketju, mutta se on pakko maksaa jos haluaa laatua saada.

Mitä enemmän te vihaatte Jokereita niin rakkauteni Jokereihin vain kasvaa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
arpa80 kirjoitti:
Mitä enemmän te vihaatte Jokereita niin rakkauteni Jokereihin vain kasvaa.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana!!!
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Hirso

Itseäni harmittaa tässä case Hirsossa molempien joukkueiden kannattajien sinisilmäisyys. Puolustellaan viimeiseen asti omia, miettimättä mitkä ovat realiteetit.

Hirveän moni Jokerikannattaja ei avosylin ottanut Hirsoa vastaan. Meidän johto oli selvästi saanut pyynnön Sheddeniltä. Miten paljon Hjallis mietti kannattajien mielipidettä tässä asiassa? Pelkäsi varmaan osittain menettävänsä Sheddeniä, jollei sainata. Koska "Sheddenin listalta" ei varmaan kovin moni nimi ilmesty Ilmalaan.

Toinen puoli. Pena ilmoittaa ifk:n tarjonneen tuplaliksaa, viime kauteen verrattuna. Voi pitää paikkaansa, mutta mitä jos ei pidäkään. Kannattajia piti vakuuttaa että kaikki mahdollinen on tehty. Voi hyvin olla ettei Pena ikinä tarjonnutkaan... No, tämä oli vain ajatus, ei faktaa. Pena ilmeisesti ollut lähellä kaupata Hirsoa syksyllä. Hirso oli Sheddenin luottopelaaja, ei Matikaisen. Mikä olisi Hirson rooli ifk:ssa ensi kaudella?

Vaikea tapaus, mutta itse en olisi miestä hankkinut.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
OJ#12 kirjoitti:
No selvishän paljonko on seurauskollisuuden arvo, n. 50k €. Pena oli tarjonnu tuplaliksaa mut triplat piti saada. Kimi ei tod. oo 150k arvonen peluri, ellei nyt sit yli 60 pojoo iske ens kaudella. Sympatiat Penalle, oikein tehty.
Oikein tehty tai väärin, mutta Pena on vaan katkera kun isoveli määrää. Meillä maksetaan pelaajalle kilpailukykyiset palkat ja pidetään huolta omista (oikeasti!). Turha Penan on huudella kun ensin on itse ryssinyt!

Näillä mennään!
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Selailin läpi tätä kieltämättä aggressiivisuudessaan vertaistaan hakevaa ketjua ja minua alkoi hämmästyttämään se, että miksi Hirson lähdöstä nousi nyt näin kova kohu, kun syksyllä miehestä oltiin luopumassa.

Varmemmaksi vakuudeksi löytyi tämä linkki:

http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=13820

Mikä vaikutti syksyllä siihen, että Kimi pysyi IFK:ssa? Fanien painostus? Vihko ja Luoma kuitenkin myytiin.

Ylläolevan kopioin Hirson siirtymisketjusta. Vastaus tuohon taisi olla, että Vihko ja Luoma eivät suostuneet pudottamaan palkkaansa. Taisi olla ifk:ssa pysymisen hinta 40-50%.
 

Mr.Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
Ilmala kirjoitti:
Oikein tehty tai väärin, mutta Pena on vaan katkera kun isoveli määrää. Meillä maksetaan pelaajalle kilpailukykyiset palkat ja pidetään huolta omista (oikeasti!). Turha Penan on huudella kun ensin on itse ryssinyt!

Näillä mennään!

Kilpailukykyinen palkka on yleensä ylipalkattu pelaaja. Tässä casessa mun mielestä kumpikaan ei toiminut väärän, molemmat pitivät omista periaatteista kiinni. Silti on pettynyt Hirsoon. Eniten tässä ihmetyttään se että eikö Hjallis tosian itse keksi mitään omaa... kaikki pitää kopioida tms naapurista. Säälittävää. Mutta sen se maksaa, kuten viime kaudella jo nähtiin.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
S Gagnon kirjoitti:
Hirveän moni Jokerikannattaja ei avosylin ottanut Hirsoa vastaan. Meidän johto oli selvästi saanut pyynnön Sheddeniltä. Miten paljon Hjallis mietti kannattajien mielipidettä tässä asiassa? Pelkäsi varmaan osittain menettävänsä Sheddeniä, jollei sainata. Koska "Sheddenin listalta" ei varmaan kovin moni nimi ilmesty Ilmalaan.
Tämä on hyvä pointti. Pakko sanoa etten ole ainakaan vielä ottamassa Hirsoa mitenkään avosylin vastaan Jokereihin. Taitaa olla niin, että Hirso on meillä yhden-kahden kauden keikkamiehenä, kehityskelpoisena kenties tulevana NHL-pelaajana. Uskoisin että Kim pitäytyy tämänkaltaisessa roolissa eikä pyrikään fanien suursuosikiksi. Eikä pidäkään, koska omissa kirjoissani Hirso on aina HIFK:n mies.

Lähin vertailukohta tälle tapaukselle on Shmith&Wesson&Ruudut. Silloin ei juudasteltu HIFK:n kannattajien puolella kovinkaan paljoa ja itse olin todella tyytyväinen kun saimme supermies Tuomon jengiin. Toisaalta miksi olisikaan kuulunut kitinään naapurista ja miksi olisi pitänyt olla tyytymätön: Ruudut ovat vantaalaisia ja vain käyneet HIFK:n kautta liigaan, ja vähän pitemmällekin.

Kuitenkin se mihin tässä nyt kannattajat pakotetaan, on ilmeisesti Sheddenin saamisen sivuoireiden sietämiseen. Noh, ainakan jullipoikain argumenttirepositorio laajenee taas yhdellä brändinmukaisella sen lisäksi että "jokerifaneilla ei ole perinteitä - niille käy kuka vaan": jos Hirsosta ei fanien kesken ihan tykätäkään, niin sitten taas "ei ole fanikulttuuria". Revi siitä sitten.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Target kirjoitti:
Selailin läpi tätä kieltämättä aggressiivisuudessaan vertaistaan hakevaa ketjua ja minua alkoi hämmästyttämään se, että miksi Hirson lähdöstä nousi nyt näin kova kohu, kun syksyllä miehestä oltiin luopumassa.

Varmemmaksi vakuudeksi löytyi tämä linkki:

http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=13820

Mikä vaikutti syksyllä siihen, että Kimi pysyi IFK:ssa? Fanien painostus? Vihko ja Luoma kuitenkin myytiin.

Tarkoitat varmaan Holmaa, ei Luomaa? Kohu Hirson siirrosta nousi ihan sen takia, että Hirso paransi otteittaan huimasti ja lunasti vihdoin häneen vuosia kohdistuneet odotukset. Hirson pysymiseen HIFK:ssa vaikutti tietääkseni se, että Shedden luotti Kimiin koko ajan ja näki hänen potentiaalinsa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Rebel kirjoitti:
Iltasanomistahan noita hintoja on reivitty. H**** triplapalkka viime vuoteen 150 000€ nyt, Riksman 200 000€ ja Louhi 150 000€ eli Hirson lukemissa.

Eipäs.

Pena sanoo että hän tarjosi Hirsolle tuplaliksaa tuohon 50 000 palkkaan eikä se riittänyt. Ei varmaan niin kun Hirsoon vahvasti luottanut Shedden tuli tänne. IS ei anna jutussaan mitään muuta arviota Hirson palkasta kuin Penan arvailun että Hirso tienaa varmaan täällä rutkasti enemmän. Ja Jyrki Louhen palkka täällä on kuulemma samassa luokassa kuin Hirson.

Ihan omaksi palkka arvioiden pohjaksi nostaisin että Pakaslahti tienasi meillä viimeisimmissä verotiedoissa n. 100k, Louhen ja Hirson palkka ei liene 1,5 kertainen Pakan palkkaan verrattuna.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Musta_Kyy kirjoitti:
Matikainen on vuosikaudet istunut hillopurkin päällä ja toiminut aivan kuten Hjalliskin, mutta nyt kun hommat on hoidettu tarpeeksi kauan päin persettä ja purkin kansi tiukemmalla, aletaan toisen ehtymättömistä voimavaroista kateellisina vinkua oikein olan takaa. Eiköhän olisi aika katsoa peiliin.

Noh, vielä viime vuonna Hjallis puhui, että pelaajapalkkioita ei voi nostaa ikuisesti, ei vain ole mahdollista. Unohtui sekin toki, kun kusi oli umpisurkean scouttauksen jälkeen sukassa. Joten seurataan siellä hämptonissa niitä juttuja ja tullaan sitten vasta länkyttämään.

Silti olen sitä mieltä, että turha Matikaisen tässä nyt on pillittää pelaajapalkkioista, kovia ovat, mutta silloin pitää kehittää sitä rahaa jostain muualta, jos meinataan vielä menestyä tämän alueen seurana. Vai pitääkö sitten muuttaa Matikaisen kotiseudulle, siellähän p-karjalassa olisi halpaa tämä joukkueen kokoaminen ei olisi sipoolaiset eikä espoolaiset nostamassa palkkoja pilviin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Rebel kirjoitti:
Silti olen sitä mieltä, että turha Matikaisen tässä nyt on pillittää pelaajapalkkioista, kovia ovat, mutta silloin pitää kehittää sitä rahaa jostain muualta, jos meinataan vielä menestyä tämän alueen seurana. Vai pitääkö sitten muuttaa Matikaisen kotiseudulle, siellähän p-karjalassa olisi halpaa tämä joukkueen kokoaminen ei olisi sipoolaiset eikä espoolaiset nostamassa palkkoja pilviin.

Eikös teidän pelaajabudjetti ollut menneelle kaudelle 2,5 miljoonaa euroa? Meillä Jokereissa ilmoitettu pelaajabudjetti oli 2,3 miljoonaa euroa (joka menneellä kaudella sattuneesta syystä kuitenkin ylitettiin), luulisi että teidän pelaajabudjetilla Penakin pystyisi kilpailemaan Hjalliksen ja Masan kanssa pelaajista, vai?
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Rebel kirjoitti:
Vai pitääkö sitten muuttaa Matikaisen kotiseudulle, siellähän p-karjalassa olisi halpaa tämä joukkueen kokoaminen ei olisi sipoolaiset eikä espoolaiset nostamassa palkkoja pilviin.

Tulevana Sipoolaisena, täytyy käydä H:n kanssa juomassa lasillinen punaviiniä paikallisessa viiniravintolassa. Voisi jopa etukäteen tulostaa muutaman rivin näitä kirjoituksia ja naureskella kimpassa.

Ihan tosissaan, täytyy silti jollain tavalla ihailla Hjalliksen rohkeutta tehdä koviakin ratkaisuja.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Konsta Kepuli kirjoitti:
Niinpä... Täällä huutelemisen sijasta kannattaisi ehkä miettiä sitä tosiasiaa, että suuren ja mahtavan HifK:n kakkossentterin palkka on 50 kiloeuroa! Mistä helvetistä tämä kertoo? Vaihtoehtoja on nähdäkseni kaksi (olettaen että Penan antama tieto Hirson viime vuoden liksasta on totta).

1. HifK:n palkkabudjetti ei ole lähellekään sitä mitä on kerrottu. Tästä mahdollisuudesta on HifK:n osiossa ollut puhetta.

2. HifK:n pelaajiston palkkarakenne on täysin järjetön. Yleensä kakkossentterin, tärkeän pelaajan, voisi kuvitella tienaavan yli joukkueen keskiarvoliksan. Jos varovasti arvioidaan että Hirson 50k olisi nyt ainakin se keskiarvopalkka, tämä tarkoittaisi sitä että Hifk maksaa palkkaa n. 40-50:lle pelaajalle? (40x50k=2m) Joku tässä nyt mättää. Teillä ei kuitenkaan ole kovin montaa oikeata "superstaraa" jotka tuota palkkakeskiarvoa "vääntäisivät" yläkanttiin. Karalahti ja Salmelainen, Saarinen varauksin?

Joka tapauksessa, case Hirschovits tiivistettynä:

SM-liigan runkosarjan pistepörssi:
14. Kim Hirschovits HIFK 53 14+26 = 40 69min 0.75 p/o

Palkka HifK:ssa 50k ja Penan vittuilut päälle.

Ei Hirsovits ollut lähelläkään kakkossentterin asemaa kun kirjoitti nimensä 50k€n pahviin. Itseasiassa aika hyvän diilin sai siihen astisiin näyttöihin nähden. Nyt miehellä oli uusi, päivitetty HIFK-pahvi tarjouksessa n. 100K€:n hintaan, joten ylläoleva päättelyketju on huttua.

Edit: Itse uskon että Hirsovits agentteineen koitti jokerikortillaan vedettää Penalta palkkaa yli satkun, mutta vedätys meni pieleen ja ainoaksi järkeväksi mahdollisuudeksi jäi signata Jokerien diili. Näitä on sattunut maailmansivu niin urheilussa kuin bisneksessäkin.

Sen verran totean näiden uusien Jokerien palkoista, että mieluummin näen Jokerien minun kannaltani maksavan Riksmanille 200K€ kuin Riksmanille 100k€ ja Kivenmäelle 100K€. Jos kerran tuhlaavat, niin tuhlatkoon sitten kunnolla, ei Jokerien tulopohja ole niin valtava muihin verrattuna että joka äijälle voi maksaa tuplapalkkaa.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Major Julli kirjoitti:
Sen verran totean näiden uusien Jokerien palkoista, että mieluummin näen Jokerien minun kannaltani maksavan Riksmanille 200K€ kuin Riksmanille 100k€ ja Kivenmäelle 100K€. Jos kerran tuhlaavat, niin tuhlatkoon sitten kunnolla, ei Jokerien tulopohja ole niin valtava muihin verrattuna että joka äijälle voi maksaa tuplapalkkaa.

Jokerit on niitä harvoja seuroja SM-liigassa jotka saavat otteluiden lipputuloista katettua koko pelaajabudjettinsa.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Loistava pointti Major Jullilta, tuo 50K diili tehtiin silloin kun Kimi ei todellakaan ollut kakkos-sentteri ainesta. Nyt HIFK tarjosi 120.000 mutta Kimi&Lehto sanoivat ei. Kimille tarjottiin 160.000 Jokereissa, ja paperi sainattiin.

Jos nyt vielä vaikka sanotaan että lähde on Kimi itse. Mutta olemme Jatkoajassa, eikä täällä koskaan uskota mitään niin samapa tuo.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Target kirjoitti:
Selailin läpi tätä kieltämättä aggressiivisuudessaan vertaistaan hakevaa ketjua ja minua alkoi hämmästyttämään se, että miksi Hirson lähdöstä nousi nyt näin kova kohu, kun syksyllä miehestä oltiin luopumassa.

Varmemmaksi vakuudeksi löytyi tämä linkki:

http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=13820

Mikä vaikutti syksyllä siihen, että Kimi pysyi IFK:ssa? Fanien painostus? Vihko ja Luoma kuitenkin myytiin.

Ylläolevan kopioin Hirson siirtymisketjusta. Vastaus tuohon taisi olla, että Vihko ja Luoma eivät suostuneet pudottamaan palkkaansa. Taisi olla ifk:ssa pysymisen hinta 40-50%.

Minä olen kuullut version: Shedden tulee tappiopelin jälkeen koppiin, sanoo että Vihko ja Holma lähtee. Hän sanoi antavansa muille (mm. Häppölä, Hirso) reilun mahdollisuuden näyttää taitonsa, jos ei mitään tapahdu lähtevät hekin. Hirso ja Häppölä näyttivät taitonsa ja saivat jatkaa.

Ja mitä palkkoihin tulee, niin luotettavasta lähteestä on kerrottu 150K:n olevan aika lähellä totuutta. Pena tarjosi about 110K, mutta se ei riittänyt. Nämä siis vain huhuja, mutta luotettavasta lähteestä. Ja mikäs siinä, ymmärrän täysin ettei Pena maksa 150K vaikka sen verran kirstussa rahaa olisikin käytettävissä. Hirso ei ole 150K arvoinen minun silmissäni, Masan ja Hjalliksen silmissä hän on joten maksakoot 150K. Joku käy mielellään lähikioskissa ostamassa maitoa kolmen euron litrahintaan kun taas toinen mielummin ostaa sen kaupasta euron litrahintaan. Mitäs kummempaa tässä on?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
flintstone kirjoitti:
Jokerit on niitä harvoja seuroja SM-liigassa jotka saavat otteluiden lipputuloista katettua koko pelaajabudjettinsa.

Mutta riittääkö sekään tuplapalkan maksamiseen?
 

Brock

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paras organisaatio
Vakio kirjoitti:
En tiedä kuuluiko HIFK-leiristä samanlaista kitinää silloin kun siellä oltiin vahvoja ja Jokereissa heikkoja. Arima ja Melametsä ryöstökalastettiin. Onhan noita sen jälkeenkin ollut, kuten Kapasen veljekset ja Laitisen Kake. Moberg on puolestaan ilmoittanut, että teki elämänsä virheen kun ei tarjonnut tarpeeksi Selänteelle aikanaan Jokereiden ollessa divarissa. Oli ainakin itse aivan varma, että Selänne oli saatavissa. Se maksaa, jolla kulloinkin on varaa.QUOTE]

Juuri tuolloin Ilta-Sanomien toimittaja kysyi Mobergilta "Miksi HIFK ostaa kaikki hyvät pelaajat Jokereista? Eikö olisi parempi, että kaupungissa olisi kaksi vahvaa joukkuetta?"

Mobergin vastaus: " Tarviiks kaikkien olla köyhä?"

Eli sitä saa mitä tilaa
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Renegade kirjoitti:
Loistava pointti Major Jullilta, tuo 50K diili tehtiin silloin kun Kimi ei todellakaan ollut kakkos-sentteri ainesta. Nyt HIFK tarjosi 120.000 mutta Kimi&Lehto sanoivat ei. Kimille tarjottiin 160.000 Jokereissa, ja paperi sainattiin.

Jos nyt vielä vaikka sanotaan että lähde on Kimi itse. Mutta olemme Jatkoajassa, eikä täällä koskaan uskota mitään niin samapa tuo.

Heh heh. Kyllä se Hirso täällä itse asiassa varmaan 1000k euroa tienaa, meillä kato on millä mällätä toisin kuin eräällä perseaukisella naapurilla.

Hjallis ja Masa se vain jaksaa kyykyttää köyhäillistön Penaa ja IFK:ta, voi voi teitä pieniä raukkoja.

Edit: Ja minähän en edelleenkään itse olisi nimihirviötä tänne teiltä hankkinut, mutta kun kerran tuli niin eipä tässä kai voi muuta kuin toivoa että kaveri onnistuisi jatkamaan nousevalla kehityskäyrällä, nyt ainakin puitteet on huomattavasti perseaukista naapuria paremmat.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omaan karsinaan HIFK-fanit!

Siellä voitte miettiä vastauksia seuraaviin kysymyksiin?

- Miksi HIFK on menettänyt asemansa Jokereille 20 viime vuoden aikana?
- Onko se Hjalliksen ansio vai Mobergin/Matikaisen syy?
- Eikö Matikaisen kannattaisi kohdella pelaajia hyvin? Sekä uusia että vanhoja? Tulevia että lähteviä? Hirsolla ei tällä hetkellä taida olla paljonkaan kauniita sanoja Matikaisesta ja hänen kyvystään a) neuvotella b) pitää lupauksia c) hävitä tarjouskilpailussa. Miksi?
- Kenellä valta HIFK:ssa on? Matikaisella vai joillakin monin tavoin harmailla panttereilla? Siis kenen ansio on se, että isolla budjetilla toimivan joukkueen nimilista ei häikäise edes jatkuvasti heikkenevässä SM-liigassa (vrt. TPS:n, Kärppien, Jokerien, HPK:n ja Lukon tähän mennessä julkaisemat joukkueet).
- Pitäisikö katsoa peiliin?
- Pitäisikö miettiä, puhuuko Pentti Matikainen totta?
- Vai kuka valehtelee? Tähän mennessä "totuus" Hirson palkasta HIFK:ssa on ollut 120 000 euroa, nyt Pentti sanoo IS:ssa, että se onkin 50 000. Outoa.
- Sijoituitte päättyneellä kaudella reilusti yläkanttiin odotuksiin ja rosteriinne nähden. Miksi kiitätte menestyksentekijä Sheddeniä täysin luokattomilla uhkauksilla?
- Onko HIFK:n talous kuralla edelleen toissa kauden NHL-satsauksien takia?
- Pitävätkö huhut HIFK:n kassakriisistä paikkansa?

Ja takaisin ketjun aiheeseen. Ilmeisesti tilaisuus oli massiivinen. Harvoin kai koko joukkue marssitetaan kerralla esiteltäväksi. Joukkue on sitä paitsi ensi kauden liigassa hyvin kilpailukykyinen.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
flintstone kirjoitti:
Heh heh. Kyllä se Hirso täällä itse asiassa varmaan 1000k euroa tienaa, meillä kato on millä mällätä toisin kuin eräällä perseaukisella naapurilla.

Hjallis ja Masa se vain jaksaa kyykyttää köyhäillistön Penaa ja IFK:ta, voi voi teitä pieniä raukkoja.

Erittäin hyvä ja analyyttinen vastaus Renegaden tunteelliseen vuodatukseen. Saanko nimmarin?

Hirsovitsille hinta vaihtaa leiriä oli 40.000€ x 2 vuotta ja yhteistyön jatkuminen Sheddenin kanssa. Mitähän tässä asiassa on viime kädessä niin ihmeellistä?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
nikolaimakarov kirjoitti:
Siellä voitte miettiä vastauksia seuraaviin kysymyksiin?

- Vai kuka valehtelee? Tähän mennessä "totuus" Hirson palkasta HIFK:ssa on ollut 120 000 euroa, nyt Pentti sanoo IS:ssa, että se onkin 50 000. Outoa.

Miten olisi pieni sisälukutaito:

Hirson palkka 2005-06 HIFKssa, lähtökohtana 3-4 ketjun täytemies: 50.000€
Hirsolle annettu palkkatarjous 2006-07 HIFKssa, kakkossentteri 120.000€
Jokerit tarjoaa Hirsolle 2006-07 160.000€, luultavasti kakkossentteri

You do the math
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Major Julli kirjoitti:
Ei Hirsovits ollut lähelläkään kakkossentterin asemaa kun kirjoitti nimensä 50k€n pahviin. Itseasiassa aika hyvän diilin sai siihen astisiin näyttöihin nähden. Nyt miehellä oli uusi, päivitetty HIFK-pahvi tarjouksessa n. 100K€:n hintaan, joten ylläoleva päättelyketju on huttua.
HifK:ssa kaudella 2005-2006 pelatessaan Hirso oli kakkossentteri, jonka palkka oli 50k. Tämä on fakta tai sitten Pena valehtelee antamassaan haastattelussa. Jospa Hirso halusi hyvästä kaudesta ja pienestä palkasta kompensaatiota jälkeenpäin? Aivan tavallinen toimintatapa ammattiurheilussa kun jatkosopimuksista neuvotellaan. Se siitä hutusta.

Major Julli kirjoitti:
Sen verran totean näiden uusien Jokerien palkoista, että mieluummin näen Jokerien minun kannaltani maksavan Riksmanille 200K€ kuin Riksmanille 100k€ ja Kivenmäelle 100K€. Jos kerran tuhlaavat, niin tuhlatkoon sitten kunnolla, ei Jokerien tulopohja ole niin valtava muihin verrattuna että joka äijälle voi maksaa tuplapalkkaa.
Edelleenkin kehottaisin miettimään oman joukkueenne palkkabudjettia ja -rakennetta. Jokereiden ja HifK:n pelaajabudjetit ei julkaistujen tietojen mukaan yleensä paljon eroa. Jostain syystä teillä on aina paljon "edullisia omia poikia" ja meillä kalliita "isolla rahalla ryövättyjä valmiita tähtipelaajia". Viime kausi tosin oli meidänkin mittakaavassa poikkeuksellinen sirkus, mutta isoa kuvaa se ei muuta. Mielenkiinnolla odotan minkälaisia pelaajabudjettilukuja syksyllä julkisuuteen annetaan. Puolin ja toisin.
 

Rukkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mietityttää

Pistää kyllä kummasti miettimään nämä HIFK-fanien vuodatukset kaiken kopioimisesta... Tossa kun tuota uutta pelaajalistaa väijyi ei voinut olla huomaamatta että joukkueessa on 16 omaa kasvatti + sitten valtoset yms. Lisäksi mikä ihmeellinen HIFK messias tuo Shedden oikein on... Ammattilainen joka valmensi tuokion eräässä pohjolan joukkueessa... No mutta eipä kai tässä voi kun ihmetellä...
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä matikkaan tulee, taulukkoa on syytä laajentaa pääkaupunkiseutua kauemmas. Arvatkaapa, mitä Hyvönen ja Laamanen saavat Oulusta? Ja uskokaa tai älkää, mitään pikkurahan kotiin palaajia eivät ole myöskään Berg tai Hurme? Jopa Lukko maksaa ensi kauden pelaajilleen sellaisia summia, että Matikaisella viiksi venähtää. Uskokaa huviksenne, että joukkueen muualla eivät niin vakuuttavasti esiintyneet hyökkääjät kuittaavat Raumalla summia 160 000 - 170 000 euroa.

Sen nyt vaan on niin, että on tyhmää maksaa liian vähän, Pentti Matikainen. Silloin saa joukkueensa vahvistukseksi Pasi Nielikäisen. Ei juuri muuta.
Kiitos Sveitsin, Ruotsin ja Ryssä-pelon, nyt on pelaajien markkinat liigassakin. Ja agenttien.

Tarkennus Hirson palkka-asiaan. En viitannut edelliseen kirjoitukseen, vaan eilen levinneisiin "totuuksiin". HIFK-ihmiset todistivat Hirson petturuutta uhoten, että hänelle on maksettu neljä vuotta liikaa liksaa.

Ja muuten, oli se sitten massiivinen tiedotustilaisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös