Mason aikakausi – Kerhon peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 498 186
  • 8 258

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Hieman Ilves peliä veltompi ilta, mutta alkaa pikkuhiljaa kerho saamaan pakettiaan kasaan! Selkeästi rauhoitettu peliä hieman ja omista lähdetään paljon hitaalla. Ylivoima toimii ja keskustaa puolustetaan hyvin.
2vs1 hyökkäykset pitäisi vielä päättyä maaliin useammin.

Nelonen on sitä muotoa nyt mitä nelosen mun mielestä pienessä seurassa pitääkin olla! Nuoria, nälkäisiä, energisiä ja mikä parasta halpoja pelaajia! Hyvä Eki. Liian paljon ollaan tuhlattu neloseen rahaa viimevuosina. Toki parasta olisi jos nämä olisi omia junnuja, mutta menkööt tämän kerran.

Nostot:
+Nelonen ja Skinnari. Ruokonen voi istua penkillä jatkossakin.
+Raju. Huhuh, mitä enemmän pelaa, sitä varmemmaksi muuttuu.
+Kolmonen. Paljon paikkoja joista alkaa uppoon urakalla.


- Nenonen. Olisko aika poppareille? Järkyttävää peliä illasta toiseen. Ei muuten ole paljoa ottajia tämän kauden jälkeen. Vedot totutusti miljoonaa plekseihin ja kiintiö jäähy loppuun.
- Martel. Näkymätön hyökkäyksessä ja liian näkyvä puolustuksessa. Kärsii myös ketjukavereista (Nenonen)
- Rautiainen. Palasi takaisin pehmolinnaan ja rohkeus mennä tilanteisiin oli jäänyt saunailtaan.

Kova temppu Masolta että saa ton rosterin voittavaksi joukkueeksi.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Suorastaan ihana niitti Pihlströmiltä ennen tuota tyhjiin laittoa. Tylyä. Siihen loppui se ylivoima yritys ja Toivola hoiti loput.
Eikä ollut ainoa, yleensäkin fyysisyyttä on nyt potenssiin sata alkukauteen verrattuna. Joko tää jääkiekko on momentum game tai kaikilla oli alkukaudesta long covid mutta onpahan eri näköstä kaiken kaikkiaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Nelonen on sitä muotoa nyt mitä nelosen mun mielestä pienessä seurassa pitääkin olla! Nuoria, nälkäisiä, energisiä ja mikä parasta halpoja pelaajia! Hyvä Eki. Liian paljon ollaan tuhlattu neloseen rahaa viimevuosina. Toki parasta olisi jos nämä olisi omia junnuja, mutta menkööt tämän kerran.
Kieltämättä myhäilen jos/kun Skinnarista löytyy pientä hämmentäjää, tuollainen on puuttunut jo kauan!
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Ykkös ja kolmosketjuun en koskisi, mutta jotain tuolle kakkosketjulle olisi tehtävä. Päivärinnan palattua, kokeilisin kylmästi seuraavaa.

Pihlström - Päivärinta - Martel

Kyllä tuolta vielä kympin sakkiin kammetaan.
Nenonen ei saa mitään aikaiseksi, eikä nää kenttää millään tavalla. Pihlström ja Martel ovat aika saman tyypin pelaajia, joten eihän tuossa ole millään tavalla tasapainoa.

Martel tarvitsee kiekollista taitoa vierelle, joka uskaltaa pitää kiekkoa ja löytää ketjukaverit maalipaikoilta. Pillu on pillu ja menisi ihan hyvin duunarina, mutta Nenonen ei sovi mitenkään tuohon ketjuun.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Tätä en ole muutamaan vuoteen sanonut, mutta mulla on orastavan ujo hyvä tunne Nessusta.
Edelleen kaartelee verkkaisesti, tekee paljon turhaa, hymyilee vastustajille ja kolisuttaa pleksejä. Mutta saattaa samalla tehdä tuloaan ja iskeä piste-per-peli tässä lähiaikoina.

Olen ainakin yrittänyt asennoitua sietämään häntä entistä paremmin. Riman olen laittanut hänen kohdallaan liiankin korkealle.

PS.Päivärinta olisi erittäin hyvä buusti, lääke ja apu juuri nyt.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tätä en ole muutamaan vuoteen sanonut, mutta mulla on orastavan ujo hyvä tunne Nessusta.
Edelleen kaartelee verkkaisesti, tekee paljon turhaa, hymyilee vastustajille ja kolisuttaa pleksejä. Mutta saattaa samalla tehdä tuloaan ja iskeä piste-per-peli tässä lähiaikoina.

Olen ainakin yrittänyt asennoitua sietämään häntä entistä paremmin. Riman olen laittanut hänen kohdallaan liiankin korkealle.

PS.Päivärinta olisi erittäin hyvä buusti, lääke ja apu juuri nyt.

Sama. Kyseessä joka kautinen ilmiö. Pitkän aikaa ei tapahdu yhtään mitään järkevää ja kaikilla menee ansaitustikin hermo.

Sitten se tekee jossain pelissä hatun ja sen jälkeen tulosta alkaa tulemaan tasaisemmin, vaikkei peli oikein miltään näytäkään.

Kyseessä myös pelaaja, jota on siunattu harvinaisella taidolla tehdä maaleja, ja semmoiset on niitä pelaajia, jotka voivat joskus ratkaista tärkeän pelin siellä, toisen täällä. Nenonenkin joskus ratkaissut jonkun.

Epäsuosittu mielipide täällä, mutta pidän Nenonesta. Tällä hetkellä paska, mutta uskon, että homma lähtee paranemaan lähiaikoina.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
.

Kyseessä myös pelaaja, joka todistetusti osaa tehdä maaleja ja semmoiset on niitä pelaajia, jotka voivat joskus ratkaista tärkeän pelin siellä, toisen täällä. Nenonenkin joskus ratkaissut jonkun.
.
Tällä ja edellis kaudella valitettavasti ratkonut niitä pelejä enemmän vastustajalle.

Tälläisen 2019 nevö föget tyyppiset on vaarallisia pelaajia.

Olen sanonut jo pari vuotta että Nenonen tappaa hyökkäyksiä enemmän kuin tuottaa sitä. Laukoo hanakasti ohi, yli, logoon, myös silloin kun ei pitäisi edes laukoa. Todella vaarallisia myös osa laukauksista, kun lähtee kovaa ja suoraan ränniin, joista ylivoima hyökkäys vastustajalle. Aina ei myöskään tarvitse vetää 110% voimalla ja 1%tarkkuudella, tämän osoittaa esim Nikkilä. Sieltä patjoistakin olisi hyötyä enemmän kuin plekseistä.
Aikaisemmin pystynyt vielä antamaan hieman anteeksi, kun kahden suunnan peli on toiminut, nyt ei toimi kovin hyvin sekään. Lisäksi Nenosen kiintiö jäähyt ratkaisuhetkillä alkaa olemaan jo nähtyjä.

Posia että oppinut vihdoin laukomaan suoraan syötöstä, toki 99/100 plekseihin, mutta silti.

Itse sanon, että mies ei tuosta kyllä enään kehity ja liikekkin laskussa. Varmasti löytää paikkansa vielä Sport/Jukurit/KooKoo akselilta, Hifkin nelosesta tai Tsekki/DEL2 sarjoista. Itse sijoittaisin nuo rahat jatkossa tasaisempaan kaveriin.

Toki parantaa pystyy vielä tällä kaudella, muuta suuntaa ei juuri olekkaan.

Lisätään nyt vielä että mikäli alle 100k lapulla jatkaisi lähtökohtaisesti 3ketjussa ja edellä tasaisempia pelaajia, saa mun puolesta jatkaa, muussa tapauksessa kiitos 2019! tsemppiä ja laukauksia jatkoon.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tällä ja edellis kaudella valitettavasti ratkonut niitä pelejä enemmän vastustajalle.

Tälläisen 2019 nevö föget tyyppiset on vaarallisia pelaajia.

Olen sanonut jo pari vuotta että Nenonen tappaa hyökkäyksiä enemmän kuin tuottaa sitä. Laukoo hanakasti ohi, yli, logoon, myös silloin kun ei pitäisi edes laukoa. Todella vaarallisia myös osa laukauksista, kun lähtee kovaa ja suoraan ränniin, joista ylivoima hyökkäys vastustajalle. Aina ei myöskään tarvitse vetää 110% voimalla ja 1%tarkkuudella, tämän osoittaa esim Nikkilä. Sieltä patjoistakin olisi hyötyä enemmän kuin plekseistä.
Aikaisemmin pystynyt vielä antamaan hieman anteeksi, kun kahden suunnan peli on toiminut, nyt ei toimi kovin hyvin sekään. Lisäksi Nenosen kiintiö jäähyt ratkaisuhetkillä alkaa olemaan jo nähtyjä.

Posia että oppinut vihdoin laukomaan suoraan syötöstä, toki 99/100 plekseihin, mutta silti.

Itse sanon, että mies ei tuosta kyllä enään kehity ja liikekkin laskussa. Varmasti löytää paikkansa vielä Sport/Jukurit/KooKoo akselilta, Hifkin nelosesta tai Tsekki/DEL2 sarjoista. Itse sijoittaisin nuo rahat jatkossa tasaisempaan kaveriin.

Toki parantaa pystyy vielä tällä kaudella, muuta suuntaa ei juuri olekkaan.

Lisätään nyt vielä että mikäli alle 100k lapulla jatkaisi lähtökohtaisesti 3ketjussa ja edellä tasaisempia pelaajia, saa mun puolesta jatkaa, muussa tapauksessa kiitos 2019! tsemppiä ja laukauksia jatkoon.

Juu, lähtökohtaisesti tätä kautta tarkoitinkin. Jatkosopimustarjouksista tässä ollaan kaukana.

Uskon, että pelin noin yleisesti parantuessa Nenosestakin tullaan saamaan paljon enemmän irti.

Se on tosiaankin tarpeen, koska luontaisia maalintekijöitä tuossa joukkueessa ei muuten ole. Martel kanukkina toki pelaa äärimmäisen suoraviivaisesti maalia kohti, mikä tuottaa maaleja, mutta en häntäkään pidä luontaisena maalintekijänä.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaipa se täytyy tuo Ahosen Ronykin mainita. "Kaikessa hiljsisuudessa" juvennut itsensä Kerhon +/- tilaston kärkeen ja 1+4 tehot tuohon päälle 16 peliin.

Pelaa sellaista eleettömän varmaa peruspakin pakin peliä vaihdosta toiseen ja eilenkin siis taas esityö maaliin.

Juuri näitä peruspakin otteitakin tarvitaan.
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Tuomari stiplaa kiekon, HPKn etu = peli poikki. Seuraavassa tilanteessa tuomari stiplaa kiekon, Tapparan etu = peli jatkuu ylivoimahyökkäyksellä. Oli hyvä katse Masolla tuon jälkeen tuomariston suuntaan...

Peli näyttää pelottavan hyvältä. Toivottavasti kohta soi ja saadaan locker room paint.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuomari stiplaa kiekon, HPKn etu = peli poikki. Seuraavassa tilanteessa tuomari stiplaa kiekon, Tapparan etu = peli jatkuu ylivoimahyökkäyksellä. Oli hyvä katse Masolla tuon jälkeen tuomariston suuntaan...

Peli näyttää pelottavan hyvältä. Toivottavasti kohta soi ja saadaan locker room paint.
Kyllä siinä pari Tapparan suorittamaa kamppiakin katsottiin sormien läpi.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Tätä kans katoin. Ei oo ihan saman tason peliä Nurmella, kuin vaikka alkukaudesta tai koko edellisellä kaudella. On siis parempaa.
Onkohan se tehny sopparin jonnekin…kun on tosiaan myös hänellä aivan eri tason touhua nyt.

Nelonen täytyy mainita myös, hyvää sähinää ja siinä on ihan tuloksentekoonkin uhkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös