Klassikon eli kakstonnisen osalta jotain jälleen tapahtunut. Mhm-online saitilla pääsee jo testaamaan peliä keskeneräisenä versiona. Hetki tässä on ehditty odotella, mutta itse jaksan kyllä odottaa vielä vaikka toiset 20-vuotta, jos joskus saamme valmiin verkossa pelattavan moninpelin historian parhaasta jääkiekkomanageripelistä. Hyvää kannattaa odottaa! Pelin nettisivuille Forsström päivitellyt nykytilannetta seuraaasti:
"Vuodesta 2019 alkaen olen jälleen yhtenä uuden MHM:n inkarnaationa tehnyt peleistäni rehtejä remakeja. Aloitin MHM 97:sta ihan sen takia että se on kaikkein yksinkertaisin, ja kun tämä POC oli valmis siirryin suoraan kakstonniseen.
Ajatuksenani oli päästä maaliin vuoden 2019 puolella, mutta vuosi ei osoittautunut työelämällisesti kaikkein helpoimmaksi. Vuoden lopulla toteutin lopulta ns. kovan Pexitin "omasta" IT-putiikista. Nyttemmin vaikutan
Nitorilla, ja ilokseni olen huomannut että yrittäjyydestä luopuminen on vapauttanut luovuuttani ja kakstonnisen remake kehittyy vuonna 2020 ripeämmin.
Pexit vapautti luovuuden lisäksi jonkun verran pääomaa, joten periaatteessa olisin "vapaa" vaikka tekemään täyspäiväisesti pelihommia muutamaksi vuodeksi. Mutta sitä olen päättänyt katselevani lähemmin siinä kohtaa kun MHM 2000:n remake on valmis ja olen tavalla tai toisella fundeerannut että voisiko uuden MHM:n tekemisessä olla jonkunlaista järkevää bisnestä. Ihan pelkän huvin ja urheilun vuoksi en haluaisi siihen lähteä vaikka ajatus kiistämättä houkuttaakin!
Niin tai näin, molemmat remaket ovat vapaita ohjelmistoja avoimella lähdekoodilla, joten voit
ihan itse käydä Githubissa toteamassa millaista uusi koodini on ja miten MHM 2000 edistyy.
Huomaathan, että tämä ei todellakaan ole
valmis. Laitoin sen joka tapauksessa buildaamaan joka kerta kun töräytän koodia masteriin, joten pelin tila on niin ajantasainen kuin se voi olla!
Pelaa MHM 2000:n uusioversiota. "