Martin Kariya

  • 46 295
  • 159

Adoley

Jäsen
Suosikkijoukkue
ei ole
Olin eilen 13.9 iltasella ison ompun ostarilla, siellähän oli tuohon aikaan juuri bluesin pelaajaesittely, arvontoja, yms. Tunsin joitain pelaajia ulkonäöstä, siinä he istuskelivat chicosin vieressä porukalla pöydissä jaellen nimmareita. Näin sitten ilmielävän Martin Kariyan, joka nousi ja lähti käymään jossain ennen kuin tilaisuus alkoi. Nauratti kun Martin on ilmoittanut pituudekseen 176cm, hän käveli ohitseni ja huomasin että hänen päälakensa oli suuni kohdalla, vaikka olen itse vain 175cm pituinen. Eli todellisuudessa Martin Kariya on noin 167-170cm pituinen, että aikas pieni poikanen. Sitten samaan suuntaan lähti Mikael Kurki, joka on 180cm pitkä. Todellisuudessa oli yhtä pitkä kuin minä, eli noin 175cm.

Et semmosta, tosin oli siellä muutama "oikeasti pitkäkin". Ihmettelen vain, että miksi pituuksia pitää liioitella, mitä siitä hyötyy???
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Wau. Lisää mielenkiintoisia faktoja tiskiin!
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Adoley kirjoitti:
Olin eilen 13.9 iltasella ison ompun ostarilla, siellähän oli tuohon aikaan juuri bluesin pelaajaesittely, arvontoja, yms. Tunsin joitain pelaajia ulkonäöstä, siinä he istuskelivat chicosin vieressä porukalla pöydissä jaellen nimmareita. Näin sitten ilmielävän Martin Kariyan, joka nousi ja lähti käymään jossain ennen kuin tilaisuus alkoi. Nauratti kun Martin on ilmoittanut pituudekseen 176cm, hän käveli ohitseni ja huomasin että hänen päälakensa oli suuni kohdalla, vaikka olen itse vain 175cm pituinen. Eli todellisuudessa Martin Kariya on noin 167-170cm pituinen, että aikas pieni poikanen. Sitten samaan suuntaan lähti Mikael Kurki, joka on 180cm pitkä. Todellisuudessa oli yhtä pitkä kuin minä, eli noin 175cm.

Heh, huikeeta. Jos Martin on 170 cm pitkä, niin silloin etäisyys sun suusta sun päälakeen on 5 cm. Ota valokuva itsestäsi ja linkitä tähän. Kiitos.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Adoley kirjoitti:
Et semmosta, tosin oli siellä muutama "oikeasti pitkäkin". Ihmettelen vain, että miksi pituuksia pitää liioitella, mitä siitä hyötyy???
Eikö tästä olis voinu tehdä oman ketjun, koskee enemmän kuin Martin Kariyaa. Aika siistii hei!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samanlainen kääpiöhän sen broidikin on. Jonkun Cory Murphynkin pituudeksi ilmoitetaan 176 cm, vaikka oikeasti pituutta on n. 165 cm.
 

Adoley

Jäsen
Suosikkijoukkue
ei ole
DanC kirjoitti:
Heh, huikeeta. Jos Martin on 170 cm pitkä, niin silloin etäisyys sun suusta sun päälakeen on 5 cm. Ota valokuva itsestäsi ja linkitä tähän. Kiitos.


Heh, no näin karrikoidusti suun kohdalla, kun heppu huonossa ryhdissäkin vielä kulki. Mutta sanoisin että 167-170cm on lähellä todellista, mutta ei missään tapauksessa yli 170cm, vaikka kuinka varvistaa. Sanotaan nyt sitten että katsoin hänen päälakensa ylitse reilusti.
 

Bandana

Jäsen
Adoley kirjoitti:
Heh, no näin karrikoidusti suun kohdalla, kun heppu huonossa ryhdissäkin vielä kulki. Mutta sanoisin että 167-170cm on lähellä todellista, mutta ei missään tapauksessa yli 170cm, vaikka kuinka varvistaa. Sanotaan nyt sitten että katsoin hänen päälakensa ylitse reilusti.

Löpinät pois ja kuva kehiin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tää on vähän sama kuin Blues, tehty maali ja meikäläisen naisseikkailut: if there's no pic, it didn't happen.
 

Kapo

Jäsen
Kyllähän oli Martti hyvä Pelicansia vastaan, Kohn-Martti-Marvin oli erinomainen ketju ja juuri Martin ansiosta, sai Kohninkin pelaamaan hyvin yhteen.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
"Pituudella ei ole väliä"

Jos pelaa kiekkoa yhtä hyvin kun eilen. Eilisen matsin perusteella maalintekijäongelma on ratkaistu.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Ei ne sentit vaan se edestakainen liike", näin joku minua valisti nuorena poikana.

Veisi hieman uskottavuutta jääkiekkoilijalta jos ilmoittaisi pituudekseen 165cm. Aina nuo jääkiekkoilijat pyöristää reilu 5cm lisää mittaa ja ~10kg lisää painoa. Näyttää paremmalta papereissa.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä oli Martin eilen vakuuttava. Hieno syöttö Kohnin 0-2 maaliin ja muutenkin hyvää liikettä jatkuvasti. Tästä kaverista tulee olemaan meille vielä paljon iloa. Ja ehtihän se Kariya tehojapisteitäkin merkkauttaa, 0+3.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Länäri kirjoitti:
..Tästä kaverista tulee olemaan meille vielä paljon iloa..

Tämä lause on sanottu niin monesta kaverista niin moneen kertaan niin monien vuosien aikana, että ainakin minä odottelen sen 20 ottelua ennen lopullisen tuomion antamista. Yksi hyvä peli josta on hyvä jatkaa mutta ei vielä mitään muuta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Olihan Topperikin aikoinaan Bluesissa senttimetreissä 188 tai 189, en nyt muista mitä muut ilmoittivat sen jälkeen, mutta nyt näköjään Lukko ilmoittaa 184 (mikä tuskin kaukana totuudesta onkaan).

Bluesissa vaan kattokaas kaikki on aina ollut suurempaa, budjetit ja tappiot ja kaikki.
 

las palmas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Espoo
vision kirjoitti:
Tämä lause on sanottu niin monesta kaverista niin moneen kertaan niin monien vuosien aikana, että ainakin minä odottelen sen 20 ottelua ennen lopullisen tuomion antamista. Yksi hyvä peli josta on hyvä jatkaa mutta ei vielä mitään muuta.

Totta! Espoossa kaksi hyvää ottelua kauden alussa tekee pelaajasta heti fanien suuren suosikin, vaikka vaeltelisi varjojen mailla seuraavat 20 peliä. Sama myös toisinpäin, jos ei heti tule tehoja, niin ollaan pistämässä ukkoa ulos.

Pituudesta puheen ollen jääkiekkolijahan voi ilmoittaa "kaukalopituutensa", eli luistimien kanssa, eikä sinänsä valehtele yhtään. Erästä suomalaista poliitikkoa lainatakseni voidaan kai puhua "muunnellusta totuudesta".
 
Eikös Riku-Petteri Lehtosen motto ollut aina, että ilmoittaa itsensä aina pari senttiä pidemmäksi ja muutaman kilon kevyemmäksi, että vaikuttaisi hoikemmalta. Jääkiekkolehdessä RP:n mitat olivat yleensä jotain 188cm & 99kg, joten oikeat lukemat voisivat olla 185cm ja 102kg.

Pohjois-Amerikassa taidetaan muutenkin laittaa jokaiselle ylimääräinen tuuma pituutta, varsinkin näiden todella pienten pelaajien kohdalla.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Kariya oli kyllä tänään ehdoton kentän kuningas. Loistava pelinäkemys, loistavat kädet ja loistava liike. Kuten tuonne otteluketjuun jo kirjoitinkin, pakko antaa Holtarille propsit tästä scouttauksesta - suoraan Norjan liigasta.

Toivottavasti pystyy säilyttämään edes osan tänään nähdystä tasosta.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
kakkonen kirjoitti:
"Ei ne sentit vaan se edestakainen liike", näin joku minua valisti nuorena poikana.

Veisi hieman uskottavuutta jääkiekkoilijalta jos ilmoittaisi pituudekseen 165cm. Aina nuo jääkiekkoilijat pyöristää reilu 5cm lisää mittaa ja ~10kg lisää painoa. Näyttää paremmalta papereissa.

Niin no Pohjois-Amerikassa on myös eväät kaurapuuroa vahvempaa tarvittaessa. En nyt puhu että mitään systemaattista on, mutta esim tietyissä tapauksissa esim jos on aika heiveröinen niin voidaan "miehistää" vähän hormooneilla jne ja jos pelaaja loukkaantuu niin lääkäreillä on suhkot vapaat kädet tehdä kaikkensa kuntoon palauttamiseksi, mutta se siitä. Varsinkin Sean Bergenheim on tukevan oloinen kaveri nykyään.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Snaipperi #16 kirjoitti:
Varsinkin Sean Bergenheim on tukevan oloinen kaveri nykyään.

Sean on kyllä aina ollut todella vankka rakenteinen. Siitä on helppo kehittää lihasta, kun on mitä muuntaa.
 

Kapo

Jäsen
Menee Kariya hukkaan kakkosen keskellä, laidassa peli sujuu paljon paremmin. Jostain olisi yksi laatusentteri revittävä kakkoseen, Mandervillestä en siihen usko olevan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kariya Viitaluoman vierelle, jos saataisiin miehestä hieman irti. Viitaluoma menee hukkaan Tolsan kanssa.

Kariya - Viitaluoma - Lehtonen.

Hyvin on pikkanen kyllä pelannut ei voi muuta sanoa. Toivottavasti olen samaa mieltä vielä 20 pelatun ottelun jälkeen.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vittu se on hyvä! Siis aivan uskomaton jätkä, ja otteet tuntuvat vaan paranevan peli peliltä. Paaaaljon parempi kuin Steve, alkaa olemaan lähellä Caloun-tasoa jo.

Loistava pelisilmä ja maltti, joka pääsee oikeuksiinsa etenkin YV-pelissä. Mara leipoo kiekkoa täsmälleen niin kauan kunnes syöttölinja aukeaa, ja syöttää sitten millilleen lapaan. Liike lienee paras koko liigassa. Tänään sai hyvät naurut kun katseli Tappara-pakkien panikointia kun Kariya tuli höyryten takaa. Siis sehän ottaa vastustajia kiinni parilla metrillä kun lähdetään päätykiekon perään keskialueelta.

Asenne A-luokkaa ja koko olemuksesta huokuu sellainen tietty nälkä - heti kun Blues riistää kiekon niin Mara singahtaa kohti vastustajan maalia.

Niin, ja pelaa kaupan päälle vielä alivoimaa ja hoitaa aloitukset hyvällä prosentilla. Mara!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika ihme että tämän tason pelaaja homehtui jossain Norjan liigassa, ei voi kuin ihmetellä.

Ja ihmetellä täytyy taas Holen skouttausta, kyllä tämäkin oli aivan loistava hankinta. Ok, huteja löytyy mutta ne ovat ns. zero-risk hankintoja tyyliin Lipskastustakas vai mikä vittu se nyt olikaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Daespoo kirjoitti:
Ja ihmetellä täytyy taas Holen skouttausta, kyllä tämäkin oli aivan loistava hankinta. Ok, huteja löytyy mutta ne ovat ns. zero-risk hankintoja tyyliin Lipskastustakas vai mikä vittu se nyt olikaan.
Niin tarkkaan en ole Blues-osiota seurannut että tietäisin mitä mieltä olette Holtarista olleet, mutta ainakin itse pidin hänen sainaamistaan Summasen kanssa aikoinaan huippuvetona. Olen samaa mieltä edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös