Markus Hännikäinen #33 – aikamme Antti Törmänen?

  • 39 481
  • 123

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hännikäinen pelaa jo maanantaina. Vähän siihen malliin jutteli, että ensi kesänä kyttäilee vielä paikkaa rapakon taakse. Mut hyvä tietää, että Jokerit on sitten heti se vaihtoehto kakkonen myös tulevaisuudessa, jos änäristä ei paikkaa löydy.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Helvetin hienoa et saatiin Hänmies kotiin. Kiitos K&V ja erityisesti tietenkin Hännikäiselle itselleen. Tänään oli helvetin hyvä päivä olla Jokeri.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Hyvä haku tähän hätään. Toivottavasti pelaa pian. Hännikäinen oli jo aikoinaan yksi minun suosikeistani ja mukavaa, että palaa Helsinkiin ainakin loppukaudeksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mikä Hännikäisellä on kun ei pelaa? Ostiko meiän skouttiosasto koko kauden vempassa olevan miehen?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tässä aika vähän jää hänmänillä aikaa sopeutua. Laskeskelin että n.15 peliä ennen pudotuspelejä hiukan vammasta riippuen. Ei ole liikaa ottaen huomioon että miehen viimeinen peli on jostain n.10kk takaa.
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Eiköhän se uusi korona ollut Hännikäisellä ja nyt toipuu siitä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan ok debyytti ja pari kertaa näytti että röyhkeyttä riittää. Laittaisin Joensuun tilalle ykköseen, ellei ole vielä aivan puolikuntoinen. Ja Jessen tietty sit tuomaan käsiä neloseen.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei oo Hännikäinen pystynyt tuomaan oikein sitä hehkutettua fyysisyyttä lisää peliin sitten millään mittarilla.

Siis en mä itse tässä mitään maaleja edes odota vaan sellaista ”Pakarismaista” kovuutta, luistelua ja periksiantamattomuutta.

Joo, joku tulee nyt ja sanoo että vähän keskenkuntoinen mutta silti... jos ei olis ”oma poika” niin varmaan saisi saman määrän lokaa odotuksiin nähden kuin Junttila.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Joo, joku tulee nyt ja sanoo että vähän keskenkuntoinen mutta silti... jos ei olis ”oma poika” niin varmaan saisi saman määrän lokaa odotuksiin nähden kuin Junttila.

Niin noh...huimat kaksi peliä takana. Edellinen peli tosiaan maaliskuulta ja nyt kauden avaus vissiinkin isossa kaukalossa (omaan silmään näytti lentokeltältä, mutta joku korjannee). Ilmeisesti oli joku loukkaantuminen alla, joten vieläkö siitä myös palautumassa? Sekä roolina nelosen laita. Olisin ollut positiivisesti yllättynyt, jos olisi heti räjäyttänyt pankin.

Siinä olet oikeassa, että saanee enemmän aikaa "omana poikana", mutta samalla todettava, että niitä näyttöjäkin on enemmän kuin mainitsemallasi Junttilalla, jonka ainoat näytöt toistaiseksi vain Oulusta.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä mä uskon että Laku sieltä vielä tulee... itse ehkä vähän pettynyt siihen että sitä ”agrea” ei näyttänyt juuri olevan.... mielestä Pakarinen veti omat pelinsä ennen loukkia siihen malliin mitä Hännikäiseltä pitäisi nähdä tasan joka ilta (kaveria fyysisyydellä katolleen, armoton takakarvaus, vihaisesti maalille jne...)
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Ottaen huomioon mahdollisen puolikuntoisuuden ja/tai silkan pelituntuman puutteen ja ottelun yleisen intesiteetin (Jokerit oli löysää paskaa ja eihän Avtokaan missään hurmoksessa pelannut), niin olisin lähinnä ollut yllättynyt, jos Hännikäinen olisi räjäyttänyt pankin ja onnistunut jotenkin säkenöimään.

Sunnuntain matsi oli totuttelua ja rytmin hakua ja niin tämä toinenkin, mutta mielestäni oli karvan verran jo enemmän kartalla ja eiköhän tämä nousujohteisesti tästä lähde... Ainakaan pettynyt en ole, eikä tällä otannalla ole syytä suuria johtopäätöksiä muutenkaan yksittäisen pelaajan osalta tehdä. Eihän Hännikäinen fyysisyydelläkään häikäissyt vielä, mutta tykkäsin mite hääräsi ylivoimalla aktiivisesti maalinedustalla. Intensiteetiltään kovemmassa pelissä, etenkin astetta pienemmässä askissa, uskoisin Hännikäisen olevan hyvä apu näissä erikoistilanteissakin ja noita röyhkeitä etukulmavetoja saa kyllä yrittää enemmänkin. Ei ehkä aivan yhtä veemäinen pelaaja vastustajalle kuin Pakarinen, mutta kova taistelija varmasi.

Katellaan nyt. :)
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä on muuten peräisin kuvitelma Hännikäisen fyysisyydestä?
P-Amerikan pelejä en ole paljoa Hännikäiseltä nähnyt, mutta ei se koskaan Suomessa pelatessaan kyllä mitenkään fyysisyydellä ja varsinkaan taklauspelillään häikäissyt. Periksiantamaton taistelija ehkä mitä luisteluun, karvaukseen ja puolustamiseen tulee, mutta ei mun silmiin ole ikinä näkynyt mitään kovaa fyysisyyttä ja taklauspeliä siinä mielessä, mitä itse ajattelen fyysisyydellä jääkiekossa. Sen lisäksi on vielä todella kiltti pelaaja, eikä mikään jatkuvasti sääntöjen rajamailla liikkuva rouhija. Tuosta kertonee jo oleellisen viimeisen kolmen kauden tilastotkin P-Amerikasta: 121 peliä - 14 min jäähyä.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistä on muuten peräisin kuvitelma Hännikäisen fyysisyydestä?
P-Amerikan pelejä en ole paljoa Hännikäiseltä nähnyt, mutta ei se koskaan Suomessa pelatessaan kyllä mitenkään fyysisyydellä ja varsinkaan taklauspelillään häikäissyt. Periksiantamaton taistelija ehkä mitä luisteluun, karvaukseen ja puolustamiseen tulee, mutta ei mun silmiin ole ikinä näkynyt mitään kovaa fyysisyyttä ja taklauspeliä siinä mielessä, mitä itse ajattelen fyysisyydellä jääkiekossa. Sen lisäksi on vielä todella kiltti pelaaja, eikä mikään jatkuvasti sääntöjen rajamailla liikkuva rouhija. Tuosta kertonee jo oleellisen viimeisen kolmen kauden tilastotkin P-Amerikasta: 121 peliä - 14 min jäähyä.

Samaa olen itsekin ihmettellyt. Eihän Hännikäinen ole koskaan ollut mikään taklaaja, eikä muutenkaan ilkeä pelaaja. Ennemmin Hännikäinen on kova taistelija ja herrasmiespelaaja. Edellinen ottelu oli hyvin pitkälti sitä mitä Hännikäinen tulee olemaan. Taso varmasti nousee kun saa pelejä alle ja pääsee pienempään kaukaloon, mutta pelityyli ei tuosta juuri muutu.

Siitä huolimatta tulee olemaan hyvä vahvistus Jokereille.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Parantaa jatkuvasti. Otteluketjussa joku taisi sanoa, että Hännikäinen näyttää jatkuvasti siltä kuin olisi puhki, mutta itse en tällaista huomannut. Mun mielestä näyttää enemmänkin siltä, että Laku alkaa pikkuhiljaa pääsemään vauhtiin. Muodosti tänään hyvän kokonaisuuden Schroederin ja Jensenin kanssa, harmittavasti tosin ilman tehoja vielä, mutta eiköhän ne tule tuolla työmäärällä ennemmin tai myöhemmin.

Todella arvokas lisä Jokereiden joukkueeseen kevättä ajatellen.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Otteluketjussa joku taisi sanoa, että Hännikäinen näyttää jatkuvasti siltä kuin olisi puhki...

Haha, en tuota sanonut mutta siltä se näyttää. Ei ole kovin lennokasta meno, mutta ei mikään ihme kun ei ole pelannut lähes vuoteen. Kyllä se siitä. Taistelee kuin piru ja NHL-oppeja lienee että kiekko tuntuu lähtevän Lakun mukaan usein sellaisissa "kaksi miestä törmää laidassa ja yrittää potkia kiekkoa omille" -tilanteissa.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
#33 oli minun mielestäni tämän päivän ottelussa Jokereiden paras pelaaja ja tärkeä tekijä TsSKA-voitossa. Hän yllätti minut täysin 1+1-tehopisteillään.

Tähän asti olin nähnyt hänet lähinnä painimassa vastustajan maalin edessä, mutta kiekollista osaamista näkyi vain vähän. Tänään hän nousi pelaamisessaan aivan uudelle tasolle.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hännikäinen parantaa esitystä peli peliltä. Tämän miehen haluan nähdä jatkossakin Jokereissa. Pelaa kyllä suurella jokeri sydämmellä logolle. Mukava nähdä miten tuulettaa villisti maalejaan. Hännikäisestä huokuu kyllä peli ilo.
 
Viimeksi muokattu:

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun Laku on päässyt pelitahtiin mukaan niin tuo kyllä ison työmäärän jäälle. Ex-änärimiehen ja KHL gubbelin erottaa siitä että siinä missä moni muu vetäisi läpiajoissa kiekon logoon vie Hännikäinen veskareita kaffelle todella nätisti. Ratkaisuvarmuus on ihan eri tasolla kuin monella maalintekijäksi tituleeratulla pelaajalla. Mukavaa myös että ainakin tänään synkkasi hyvin Mäenalasen kanssa, toivottavasti ei ollut vain suonenveto.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
On yllättänyt käsillään. Jotenkin mulla oli junnuhännikäisestä kuva kohtalaisen kädettömästä työmyyrästä tyyliin Tomi Mäki, mutta aika hyvää ja rauhallista ratkaisua pukkaa kiekollisena, ja kyllähän noi maalitkin ovat olleet tekijämiehen viimeistelyitä. Ehkä toi määrätynlainen kulmikkuus luo vähän väärää harhaa luistelusta ja käsistä. Puoli pinnaa/matsi on kova luku ennakko-odotuksiin nähden ja varsinkin kun takana oli se 10kk pelaamattomuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös