Joo, olen tietoinen tästä Ikan kommentista, voin tietysti olla väärässäkin, mutta en vaan oikein siltikään usko enkä näe järkevänä piiputtaa kapealla rosterilla n 20 min illasta toiseen pelaavia raskasjalkasia pelaajia tässä kohtaa kautta kovennetulla treeni jaksolla. On ihan eri juttu nuorille 10 min pelaajille jotka palautuukin nopeammin. Sarjatilanne antaa siihen joustoa, mutta Piipponen ja Palvelkaa jos vaikka miettii, kovennettu treeni ja yöt vaipanvaihtoa, pelien ja normi treenien lisäksi voi olla hiukan liikaa ja varmasti näkyy peliesityksissä.
Ja on myös näkynyt peliesityksissä, sama koskee Hagua. Tai näin itse oletan. Pavelkasta en osaa sanoa, onko vain nipinnapin riittävä liigaan vai lähteekö tilanne paranemaan.
Se Uraman huippusyksyhän oli mielenkiintoinen, kun Lukko kirjaimellisesti luisteli vastustajat nurin jatkuvasti, kauden puolivälissä sitten etu oli jo menetetty. Versus RautakorpiTapola-Tappara, joka lähtee takki auki alkukaudesta, luistellen nihkeästi ja trendi on hyvin nousujohteinen koko kauden mittaan.
Vastakohtana puhuttiin Duffan aikaan, että ei treenata ollenkaan, silloinkin pelattiin välierissä joka kausi, enkä muista että kunnon puutteen takia finaaleihin ei päästy.
Silloin ei treenattu joukkueena fysiikkaa, vaan pelaajat huolehti siitä itse. Nuo kokeneet, kaiken nähneet pelaajat osasivat itse huolehtia hyvin kuntohuipun ajoituksesta.
Kuten sanottu tämä vain omaa pohdintaa.
Vaikka vastauksista välillä saattaa välittyä "ilkeä" kuva, niin tämähän on juuri palstan rikkaus, siis että on mielipiteitä joka suuntaan. Tämä siis kehuna sinulle tästä asiasta, kivahan näistä on vääntää.
Pitäisi ehkä laittaa Kallen omaan ketjuun, mutta kun katsoo edustuksen pelaajalistan ulkopuolelle, niin Kalle on tehnyt kyllä
pirun paljon parannuksia kaikilla osa-alueilla. Hakkarainen kuvastaa tätä mielestäni hyvin, käsitykseni mukaan on alan ehdottomia huippuja Suomessa ja tuo läpi organisaation omaa osaamistaan. Suurin osa työajasta varmaan menee edustuksen ja A-junnujen kanssa, mutta varmasti parantaa muidenkin valmentajien ja nuorempien ikäluokkien osaamista ja ajatusmaailmaa. Tällä sitten on vaikutuksia pidemmälle kuin muutaman kauden päähän, jos tuota ajatusta ja osaamista saadaan jokaiselle taottua kalloon, niin Hakkarainen tekee itsensä osittain turhaksi ja organisaatio on huomattavasti paremmassa kunnossa kun joskus Hakkaraisen ja Lukon tiet eroavat.
Ei sitä aina itse muista edes ajatella kuinka kovassa iskussa koko organisaatio on ja tulokset eivät kokonaisuudessaan näy vielä useampaan vuoteen. Ollaan aika etuoikeutetussa asemassa, kun verrataan vaikka Ässiin, jossa on saatu taas "palaset kohdalleen" ja ensi kausi on osittain mysteeri. Tai itse en osaa sanoa kuinka paljon organisaatio on kehittynyt heillä ja mikä kaikki on Kiven aikaansaannosta. Ilman mitään kuittia Porin suuntaan.