Aika paska juttu Iltasanomilta. Iltapäivälehdet ovat ottaneet näissä playoffseissa Kärpät hampaisiin suurseura/pikkuseura-asetelmasta, Niklas Kokosta, Kärppien ykkösketjusta (Kärpät sen varassa), ja Marko Anttilasta. Aika säälittävää shittiä mitä nuo iltapäivälehtien kiekkoniilot kirjoittelevat.
Tuon jutun kun luki, niin tuli mieleen, että fanit rakastaa ja vastustajat vihaa Marko Anttilaa. Kun Mörkö pelasi Leijonissa, kelpasi se (melkein) kaikille. Nyt kun hän menee mukaan torikokouksiin, vastustajien kannattajat mukamaste ottavat hänet hampaisiin.
Itse olen seurannut Marko Anttilan uraa Ilveksestä noin 15 vuoden takaa saakka. Parhaimmillaan silloin 2010-luvun alussa Marko Anttila oli melkoinen mörkö Kärpille ja tuntui pelaavan aina varsinkin Kärppiä vastaan loistavasti.
En ole kyllä nähnyt Marko Anttilan pelitavassa muutosta kausien aikana. Tehnyt aina pirusti hommia kaukalossa, luistellut, karvannut ja taklannut, ja välillä myös tehnyt maaleja. Kuten kaikilla pelaajilla, huippupelaajilla ja tähtipelaajillakin, on ollut hyviä jaksoja ja on ollut huonoja jaksoja, mutta pelillistä kehittymistä on tapahtunut uran edetessä. Ihan näihin päiviin saakka, kun jätkä on 38 vuotias. Melkoinen Spede Pyörälä siis - hattu päästä! (Tosin ei ole ihme, kun on nähnyt hänen muutaman kerran kesäisin treenaavan salilla Jokerit-kausien aikana.)
Totuushan on tästä Pelicans-Kärpät sarjasta se, että Pelicansit ovat vieneet nuo tökkimiset ja provoamiset melkein 6-0 itselleen. (Esimerkiksi Jukureiden Niko Huuhtaseen verrattuna Pelsut tekevät nuo tökkimiset ja provoamiset paljon paremmin - Huuhtasen kannattaisi ottaa mallia heistä, niin ei menisi oma peli sekaisin.) Hommahan on mennyt silleen, että eka Pelsu-pelaaja itse tökkii vähän, johon sitten Kärppä on pakotettu reagoimaan ja joka on näyttänyt vähän hölmöltä ja altavastaajan touhulta, kun tilanne on mennyt jo vähän ohi. Marko Anttila on ainoa Kärppä, joka on ollut noissa ns. tilanteen päällä ja tehnyt sen ns. aloitteen, johon vastustajan on reagoitava. Jos Kärpissä olisi useampi Mörkö Anttilan kaltainen pelaaja, olisi sarjassa Kärpillä paremmat mahkut. Aika hupasaa sinällään, että esimerkiksi nyt IS koettaa omalla tavallaan saada tuota Kärppien ainoaa kyseisen taidon osaajaa pois pelistä. Tuosta huomaa, että aika kokemattomasta kiekkoniilosta on kirjoittajan kohdalla kysymys: ei näe metsää puilta.