Juuri tulleen tiedon mukaan Marko Kauppinen siirtyy siis syksyllä 2020 ohjastamaan Jukureiden edustusjoukkuetta:
Odotettu siirto, mutta melko aikaisessa vaiheessa sekä Makon uran, että ns. Peksin projektin kannalta. Itse olisin olettanut Kauppisen käyvän ensin koutsaamassa tämänhetkisestä joukkueestaan nousevia heppuja Kangasalustan apuvalmentajana, Pekan kuitenkin pitäessä edelleen vetovastuun projektistaan (josta, kuten olen moneen otteeseen kirjoittanut, on tosiaan menossa vasta ensimmäinen vuosi ja sekin mutamalla vanhan diilin rasitteella).
Varmasti näin, mielenkiintoista joka tapauksessa. Samoin jännä nähdä jatkaako Hahlin Juppe miten kauan kakkos/kolmosviulun soittamista seurassa, hänen olen huhujen perusteella olleen kuitenkin myös melko merkittävässä vastuussa Jukureiden peli-identiteetin kehittäjänä.
Marko Kauppisesta Jukurien päävalmentaja kaudella 2020 - 2021
Jukureissa kiekkouransa aloittanut Marko Kauppinen, 40, valmentaa Jukurien Liiga-joukkuetta kaudesta 2020–2021 alkaen.
jukurit.fi
Jukurit kirjoitti:Jukurien urheilujohtaja Jukka Holtarin mukaan Jukureihin haettiin valmentajaa, jolla on vahvaa lajiosaamista, intohimoa sekä kykyä vahvistaa seurakulttuuria ja identiteettiä.
– Kauppinen on työskennellyt ja kehittänyt itseään valmentajana systemaattisesti, ja nyt oli oikea aika seuraavalle askeleelle. Otteet ja tulokset Jukurien A-nuorissa ovat olleet vakuuttavia.
– Kauppisella on merkittävä pelaajaura, jonka jatkoksi hän on osoittanut poikkeuksellista kehityshalua. Hänellä on visio siitä, mihin jääkiekko on menossa ja mihin hän on itse menossa. Näemme, että nykyisen osaamisen lisäksi hänellä on iso henkilökohtainen kehityspotentiaali, Holtari sanoo.
Varmasti näin, mielenkiintoista joka tapauksessa. Samoin jännä nähdä jatkaako Hahlin Juppe miten kauan kakkos/kolmosviulun soittamista seurassa, hänen olen huhujen perusteella olleen kuitenkin myös melko merkittävässä vastuussa Jukureiden peli-identiteetin kehittäjänä.