Markku Tähtinen

  • 17 625
  • 436

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Montakos peliä tää meen entinen "peli"manne ehtikään pelaamaan siellä naapurissa ennen kuin se maali vihdoin tuli? 50? Riittääkö edes luku? Eihän harjoituspeleissä tullut maaleja?
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä Markku kesän harjoituspeleissä teki useammankin maalin mutta liigapeleissä tämä oli ensimmäinen. Tähtinen taitaakin olla tällä hetkellä Lukon varmin rankkarin vetäjä. Tosin Honkaheimon Otolla on myös sadan prosentin tehot..
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Arnold
Montakos peliä tää meen entinen "peli"manne ehtikään pelaamaan siellä naapurissa ennen kuin se maali vihdoin tuli? 50? Riittääkö edes luku? Eihän harjoituspeleissä tullut maaleja?

No juurihan mä sen tuohon yläpuolelle kirjoitin. 17. sarjapeli Lukossa, harjoituspeleissä tuli maaleja mutta niitä ei lasketa.

Noita rankkarin vetäjiä olen itsekin miettinyt. Pasihan niitä yleensä Lukossa on laukonut, mutten nyt muista että onko Ikan aikana Lukko yhtään rankkaria saanut edes?

Tähtinen voisi olla kova sana, ainakin harjoituspelien perusteella, myös Mööppi ainakin Pelicansia vastaan pisti läpiajonsa komeasti pömpeliin, ja harjoituspeleissähän tuo Honkaheimo tosiaan niitä päätteli tuloksekkaasti.

Mutta sanoisinpa että sellaisella harhautuksella millä Sami Torkki harjoituspeleissä rankkarinsa maaliin pisti, tehtäisiin liigassakin maaleja. Semmoisen harhautuksen edessä meinaan moni veskari pudottaisi silmät päästään, voi se tosin olla niin riskialtis ettei sellaista kannattaisi sarjapelissä yrittääkään.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu, se Pikkutoken harhautus varmasti menisi kerran per veskari läpi, mutta ehkei sitten sen enempää. Omituinen vemputus on kyseessä ja ihan hauskahan se olisi ihan tosipelissäkin nähdä. Ei sitä usko ennen kuin on itse nähnyt. Kesällä Sami teki siitä kummallakin kerralla maalin. Kovasti nauratti miestä itseäänkin, mistä lienee moisen keksinyt. Mutta Tähtisen Markku taitaa tosiaan tällä hetkellä olla se ykkösrankkarimies, perässä tulevat Saarela, Viinanen ja Torkki. Nämä ainakin vastuuta kesän peleissä saivat.

En muista itsekään rankkaria Lehkosen ajoilta, liigapelissä. Kaipa niitä ei sitten Lukolle ole siunaantunut.
 

Gee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Puikkarit, LeKi
Pystyykö tota harhautusta kuvaamaan näin kirjallisesti. Voisitte ainakin yrittää verbalisoida tätä Token vemputusta. Itse olen sen missannut ja kuulen siitä nyt eknsimmäistä kertaa.

Ketju ei tälle voisi kyllä enempää olla väärä, mut jos tämän kerran.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Viestin lähetti Gee
Pystyykö tota harhautusta kuvaamaan näin kirjallisesti. Voisitte ainakin yrittää verbalisoida tätä Token vemputusta. Itse olen sen missannut ja kuulen siitä nyt eknsimmäistä kertaa.

Ketju ei tälle voisi kyllä enempää olla väärä, mut jos tämän kerran.

Ehkä jotenkin tähän suuntaan (pitsiturnauksessa 1,5 promillen lasien läpi nähtynä):

Toke lähtee jo keskipisteeltä asti kuljettamaan kiekkoa yhdellä kädellä rystypuolella, tuskallisen hidasta vauhtia. Mokke tulee hieman vastaan, mutta Toke ei tee aloitetta, vaan jättää sen mv:lle. Kun molari-parka tekee tiikerihypyn kiekkoa kohti, kääntää Toke lätyn kämmenpuolelle ja heittää sen ohi hölmistyneen kassarin tyhjiin.
 
No...

..mitäs mieltä arvon kirjoittajat ovat naapurin pojan alkukaudesta?

13 1+6=7 16 min

Jäähyjä on tullut aika paljon, niitä pitäisi välttää, mutta toisaalta pisteitäkin on tullut kiitettävästi, viime kaudellahan Markun saldo oli 0+3 12:sta pelissä.
Itse olen ihan tyytyväinen, Saarelan ja Koiviston kanssa yhteispelikin tuntuu toimivan.
Ässissä Markku olisi muuten tällä hetkellä sisäisessä pörssissä jaetulla ykkössijalla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minä olen tyytyväinen Tähtisen otteisiin. En nyt viitsi ruveta vertailemaan pisteitä palkkaan kuten joku torstaina hallissa teki, kun en Tähtisen palkkaa tiedä, mutta noin yleisesti ottaen eihän Lukossa kukaan ole pinnoilla juhlinut.

Maaleja Tähtinen on tehnyt vähän, mutta eipä hän koskaan ole mikään maalintekijä ollut, syötöt mielestäni ovat olleet hyviä, enää puuttuu vaan se että ketjukaverit rupeavat niitä sisään pistämään. Ei hänen peliesityksensä ainakaan kotiotteluissa ole mielestäni heitellyt, aika tasaisen hyvää työtä hän on tehnyt.

Noista jäähyistä rupesin jo itsekin Pelicans-peliä radiosta kuunnellessani irvailemaan että kohtahan se jo lähestyy Lalli Partisen lukemia, mutta kun tilastoja katsoo niin Ässissäkin Tähtinen otti kaudella 2001-02 81 jäähyminuuttia ja kaudella 1999-00 33 pelissä 53 minuuttia, joten eipä noita kahdeksaa kakkosta voi yllätyksenä pitää nytkään.

Ja (tietenkin sinikeltaisten lasien läpi katsottuna) se kaatuilu on tällä kaudella ollut aika vähäistä.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aioinkin tässä juuri kysellä, että miten Markku on alkusyksyn pelaillut? Mutta tuossahan niitä vastauksia jo tuli. Eniten kiinnostaa se, että missä on tapahtunut muutoksia ympäristönvaihdoksen jälkeen?

Viime kaudesta muistelen, että suoritustasossa oli jonkin verran eloa ottelusta toiseen - mutta pahasti hän ei pettänyt missään vaiheessa. Jos ei näe pettymykseksi sitä ettei pisteitä syntynyt. Jäähyjä Tähtiselle ropisi Porin aikana aivan liikaa ja nimenomaan turhia hyökkäyspään jäähyjä. Pääosin koukkaamis- ja kampitusosastoa kun hän ei enää vaihtojen loppupuolella pysynytkään kaverin mukana, mutta yritti silti karvata aktiivisesti. Tästä hän ei ilmeisesti ole eroon päässyt?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nuo jäähyn syyt eivät koskaan mieleeni jää, mutta varmemmaksi vakuudeksi vielä tarkistin asian Jatkoajan tilastoista. Huvittavaa on että Tähtinen aloitti jäähyjensä keräämisen vasta Pelicans-pelissä kahdella kakkosella (eli tuolloin jolloin itse rupesin epäilemään sitä uudestisyntyneeksi Lalliksi). Eli kaksi kertaa Markku on kampittanut, muttei vielä kertaakaan koukannut.

Tähtisen jäähyjen syyt:

poikittainen maila
estäminen
2x kampitus
korkea maila
kiinnipitäminen
väkivaltaisuus

Eli Tähtisellä on vasta 14 minuuttia jäähyjä, tuo yksi puuttuva kakkonen Lakaisijan 16 minuutista selittyy sillä että SaiPa-pelissä hän istui yhden joukkuerangaistuksen, joka merkittiin "Markku Tähtinen, liian monta pelaajaa kentällä" tms.

Tuo onkin seikka joka kiinnostaa. Miten nämä joukkuerangaistukset merkitään virallisiin tilastoihin? Merkitäänkö ne joukkueelle erikseen vai sille pelaajalle joka jäähyn kärsii?

Useinhan sen nimittäin istuu pelaaja joka ei muuten kaukaloon pääse koko pelin aikana.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mua on ruvennut askarruttamaan, että koska ne tuomarit rupeavat antamaan Tähtiselle jäähyjä niistä saatananmoisista viikatteista, joita mies viljelee hyökkäyspäässä kiekonmenetysten jälkeen.

Seuratkaapa huviksenne Markun toimintaa vaikkapa maalin takana. Miehen maila heiluu automaattisesti kohti puolustajan näppejä tai pohkeita, jos kiekko viedään pois. Vähän sama vika on Murphyllakin, joka tosin antaa nyrkkiä jokaiselle, joka roikkuu kiinni 2 sekuntia kauempaa.

Muuten olen suht tyytyväinen Tähtisen esityksiin. Kiekkoa voisi tosin toimittaa maalille vielä päättäväisemmin ja etenkin ylivoimalla ratkaisujen on tultava nykyistä nopeammin sen ainaisen kiekon leipomisen sijaan. Tämä taitaa tosin koskea koko joukkuetta, mutta etenkin Markku vispailee kiekkoa ylivoimassa aivan liian kauan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näkemyksiä on monenlaisia. IS Veikkaaja puolestaan nimeää Tähtisen alisuorittajaksi, samoin kuin Mööppin ja Harikkalankin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Viestin lähetti Roku
Useinhan sen nimittäin istuu pelaaja joka ei muuten kaukaloon pääse koko pelin aikana.
Eikös jäähylle pitäisi mennä jonkun kentällä olleen pelaajan?
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Viestin lähetti JZZ
Eikös jäähylle pitäisi mennä jonkun kentällä olleen pelaajan?

Näin mun mielestä. Jos tulee 2+10 tai maalivahdille jäähy, niin silloin voi heittää sijaiskärsijäksi vilttimiehen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Boris
Jos tulee 2+10 tai maalivahdille jäähy, niin silloin voi heittää sijaiskärsijäksi vilttimiehen.

Minulla taas on se käsitys että joukkuerangaistus on se jonka voi kärsiä kuka tahansa pelaaja, joko kaukalossa ollut tai vaihtopenkillä istunut. Paitsi että varamaalivahti se ei voi olla, tätäkin nimittäin on yritetty, yrittäjänä Jortikka Tepsin peräsimessä joskus 90-luvun alkuvuosina. Tuomari ei hyväksynyt sitä, jolloin tietenkin Jortikka huusi pää punaisena haistavittua puoli tuntia yhtäsoittoa, muttei siltikään onnistunut kakkosvahtiaan saamaan jäähyn kärsijäksi.

Maalivahdin jäähyn kärsii minun sääntötuntemukseni mukaan aina kentällä ollut pelaaja. Minun mielestäni joskus on käynyt niinkin, että tuomari pyytää toimitsijoilta listan kentällä olleista pelaajista, jotta hän voi valvoa että jäähylle menee oikea pelaaja eikä mitään elleskappia harjoiteta.

Tuo 2+10 minuutin jäähy on sellainen, että kun jäähyn saaja itse jää jäähylle kakkosen päätyttyä, niin sen kakkosen saa tosiaan kärsiä myös vilttimies.

Jääkiekkokirjasta katselin viime kauden tilastoja, enkä siellä kyllä nähnyt mitään erillistä tilastoa siitä kuinka eri joukkueille noita joukkuerangaistuksia on tuomittu, eli ilmeisesti Suomessa on käytäntönä se että joukkuerangaistus merkitään sen pelaajan tiliin kuka jäähyn istuu. Vaikkei sen niin kuuluisi mennä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Roku
Maalivahdin jäähyn kärsii minun sääntötuntemukseni mukaan aina kentällä ollut pelaaja. Minun mielestäni joskus on käynyt niinkin, että tuomari pyytää toimitsijoilta listan kentällä olleista pelaajista, jotta hän voi valvoa että jäähylle menee oikea pelaaja eikä mitään elleskappia harjoiteta.
Olet Roku aivan täysin oikeassa. Maalivahdin jäähyn kärsii aina jäähyn tullessa kentällä ollut pelaaja. Siitä en ole varma pitääkö pelaajan olla kentällä jäähyn syntyhetkellä vai vihellyksen tullessa (the_ref, auta!)

Jääkiekkokirjasta katselin viime kauden tilastoja, enkä siellä kyllä nähnyt mitään erillistä tilastoa siitä kuinka eri joukkueille noita joukkuerangaistuksia on tuomittu, eli ilmeisesti Suomessa on käytäntönä se että joukkuerangaistus merkitään sen pelaajan tiliin kuka jäähyn istuu. Vaikkei sen niin kuuluisi mennä.
Aikaisemmin ne mielestäni tilastoitiin, mutta jostain syystä ei enää ole näkynyt tilastoissa. Kaipa ne jostain saa kaivettua jos tekee työtä.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Joo-o, Bluesia vastaan nähtiin sitten kunnon porilainen kuolema. Aika lopussa Lukko pyöritti peliä Myllyniemen maalilla, ja yhtäkkiä Markku jäi tuskaisen näköisenä makaamaan naama jäässä. Hetken siinä lojuttuaan porilainen nousi ja nilkutti vaihtoon. Allekirjoittanut oli varma, että nyt lähdettiin sitten leikkaamaan sitä rikko olevaa polvea, mutta niin vain Tähtinen jäälle palasi jatkoajalla...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Markku Tähtinen: Kuoleva porilainen (tuleva Finlandia-ehdokasko?)

Piru kun veetutti eilisen pelin jälkeen niin maan tavalla etten muistanut tätä Tähtisen ensimmäistä "porilaista kuolemaa" mainita, kun olen tässä ketjussa kehuskellut ettei niitä enää ole tullut...

Tuon "kuolevan porilaisen" tarkoitus oli päivänselvä: saada espoolainen jäähylle ja Lukolle ylivoima. Toki se maila tuli aika kipeään kohtaan alaselkään, muttei kuitenkaan sillä tavalla kuin Robert Nordmark maalin edessä keppiä antoi.

Ei mennyt Henriksson lankaan, ei.
 

Hakkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun annetaan joukkuerangaistus tai veskarille tullut rangaistus sen kärsii KENTÄLLÄ vihellyshetkellä ollut pelaava. Tähtisen otteista näkee, että Make osaa kyllä tuoda sen kiekon ylös ja tarjoilla sitä, mutta kukas sen lätkän sinne pömpeliin pistää???
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sen voin sanoa että ei ainakaan Mika Viinanen. Oli muuten uskomaton ratkaisu mieheltä yhdessä tilanteessa...kiekko tuli viinaselle maalin kulmalle, kukaan ei ollut häiritsemässä, ja maalivahti istui vastakkaisen tolpan kohdalla jäässä. Maalista peitossa oli ehkä 20% toiselta puolelta, jopa minä olisin saanut nostettua siitä tyhjänä ammottavaan etunurkkaan...maalivahti ei olisi MILLÄÄN voinut venyä siihen, koska hän todellakin istui jäässä ja käsi ei läheskään niin kauas olisi yltänyt. Viinanen päätti kuitenkin ottaa kiekon haltuun, ja "harhauttaa" maalivahdin, eli hän vei kiekon sille puolelle jolla maalivahti istui ja sitten löi kiekon perseen alle. Helppohan siinä on vastustajan maalivahdin loistaa kun äijät ei laita kiekkoa tyhjään maaliin vaan vie sen sinne missä maalivahti on.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Boris
Joo-o, Bluesia vastaan nähtiin sitten kunnon porilainen kuolema. Aika lopussa Lukko pyöritti peliä Myllyniemen maalilla, ja yhtäkkiä Markku jäi tuskaisen näköisenä makaamaan naama jäässä. Hetken siinä lojuttuaan porilainen nousi ja nilkutti vaihtoon. Allekirjoittanut oli varma, että nyt lähdettiin sitten leikkaamaan sitä rikko olevaa polvea, mutta niin vain Tähtinen jäälle palasi jatkoajalla...

Väitän kyllä, että siinä tilanteessa Markkua oikeasti sattui. Noustuaan ja huomatessaan Lukon pyörityksen jatkuvan Markku koitti mailaansa nojaten plokata yhden vastustajan pois tilanteesta/tehdä maskia. Vihellyksen jälkeen sitten nilkutti vaihtoon. Eiköhän Markku ole näyttänyt taistelutahtonsa pelaamalla tuolla rikkinäisellä polvella näinkin pitkään.

Tuossa Blues pelissä yritystä ja liikettä oli vain Kauvon ja Piekkolan vitjoilla. Muilla peli meni täysin surffaukseksi. Tilanne on monimutkainen, sillä pisteitä kuitenkin tulee huonollakin pelillä, mutta mitä jos peli ei paranekaan kauden vanhetessa. Muut kyllä parantavat se on varma.

Ismo tuntuu olevan kauhean munaton ainakin noissa lehdistötilaisuuksissa. Tuntuu kuin hän pelkäisi astuvansa jonkun varpaille, jos puhuisi asioista niinkuin ne on. Peli ei totisesti ole useimmissa peleissä ollut sitä loppuunasti yrittämistä, kuten hän on maininnut.

Pitäisikö kenties ykkös- ja/tai Kakkoskenttään nostaa pelaajia joilla sitä yritystä piisaa? Mielestäni ei, koska lukon kolmos ja neloskenttien miesten taitotaso ei siihen riitä. Sen sijaan nostaisin sen nuoremman Saarelan mukaan ja suoraan ykkös- tai kakkoskenttään, sillä luulisi hänellä ainakin olevan itseluottamus kohdallaan. Myös lisää juonikkuutta tarvittaisiin.

Blues peliin vielä mennäkseni, niin siinä tuntui myös koko viisikko olevan pahasti hajallaan, jolloin esim takamiehen käyttö hyökkäyksissä on mahdotonta. Samoin jos pakki nousi, niin varmistus jäi hoitamatta muutamia kertoja.

Ongelmia pelissä on paljon ja jotain pitäisi tapahtua ja pian. Joku ehdotetti, että Koivisto pitäis laittaa mestikseen hakemaan itseluottamusta. Mielestäni pitäsi joukkueella saada alle peli, joka voitetaan suurella marginaalilla, eikä vain yhdellä maalilla kuten tähän asti. Tulipa paljon omia mielipiteitä taas.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mizen kanssa paljon samaa mielta, mutta Tahtisesta ja siita kuolemasta en osaa sanoa, kun toisessa paassa istuskelin.

Huomenna on kovasti turpaan viime aikoina saanut jyppi vieraana ja se sopisi meille etta tama jatkuisi ja lukkokin saisi tehtya sen viisi maalia per peli. Todennakoisempaa kuitenkin on etta nyhjataan 2-2ja.
 

Hakkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Korjataas hieman noita rangaistusjuttuja eli joukkuerangaistuksen kärsii valmentajan tai joukkueenjohtajan nimeämä pelaaja, jonka kapteeni ilmoittaa tuomarille, kun veskarin rangaistuksen kärsii joku kentällä olleista pelaajista.

Mielestäni ensimmäisessä kohdassa pitäisi kyllä laittaa joku kentällä olleista eikä sitä vilttimiestä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joukkuerangaistus tuomitaan yleensä vaihtopenkin häröilystä, joko on liikaa pelaajia kentällä tai sitten sieltä joku heittää vitsiä tuomarin naamataulusta niin että tämä viiru kuulee sen. Tämän takia on oikein, että kuka tahansa pelaaja penkiltä (tai jäältäkin) saa sen istua.

Maalivahti puolestaan on jäällä saadessaan jäähyn, joten tämän takia on ihan oikein sekin, että hänen jäähynsä istuu joku samaan aikaan jäällä ollut mies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös