En tuota kiekonmenetystä laittaisi täysin Markin syyksi. Paha syöttö ja väsyneenä ei saanut sitä haltuun joten eipä tuossa tilanteessa voi ihmeitä odottaa.
Itse asiassa maaliin johtanut tilanne sai alkunsa ainakin osittain jo viisi minuuttia aiemmin Mark Fraserin kaksiminuuttisesta! Pistäisin maalista myös aika paljon puolustajien peluutuksesta vastaavan Sami Salon piikkiin.
Kuulostaako ehkä hölmöltä? Kuten aiemmin sanoin tänä iltana kiinnitin erityistä huomiota pakkien peluutukseen. Mun viiltävä analyysini on, että pakkien peluuttaminen sekosi tosi pahasti tosta rangaistuksesta.
Ajassa 27:08 oli pelikatko. Normaalin kierron (katso edellinen viestini) mukaan jäälle tulivat Mark Fraser ja Elmeri Eronen.
Ajassa 27:33 Mark Fraser sai 2min rangaistuksen.
Suurimman osan rangaistuksesta tappoi pakkipari Henrik Tallinder - Elmeri Eronen. Erosta ei siis vaihdettu pelikatkolla.
Ensimmäinen hyökkääjäpari oli Ilkka Pikkarainen - Hannu Kuru. Toinen hyökkääjäpari oli Teemu Väyrynen - Markus Nurmi. Tallinder-Eronen -parivaljakko luuti kummankin hyökkääjäparin takana. Mitään aikoja mulla ei tästä ole, mutta veikkaisin Tallinder-Erosen pelanneen tämän alivoiman aikana noin ensimmäiset 1min 30sec. Jäähyn loppupuolella kentälle tuli jälleen Pikkarainen-Kuru. Tällöin pakeiksi tulivat Jani Forsström ja Ilkka Heikkinen.
Rangaistus päättyi ajassa 29:33. Seuraava pelikatko oli 29:37. Tällöin TPS laittoi jäälle ykkösnyrkkinsä: Petrus Palmu - Eric Perrin - Tomi Kallio, puolustajinaan jälleen Henrik Tallinder - Elmeri Eronen!!! Seuraava pelikatko oli ajassa 30:18.
Toisin sanoen aikavälillä 27:33 - 30:18 (2min 45sec) parivaljakko Tallinder-Eronen oli jäällä noin kaksi minuuttia. Heille oli annettava hengähdysaikaa. Lisäksi ennen tätä Eronen oli jo pelannut lähes puoli minuuttia (27:08 - 27:33).
Ajassa 30:18 laatikkoon hyppäsivät Jani Forsström - Lucas Ekeståhl-Jonsson.
Ajassa 30:45 pakkipariksi otettiin Olli Juolevi - Ilkka Heikkinen.
Seuraavaksi tehtiin lentävä vaihto. Ajasta mulla ei ole jälleen hajuakaan, mutta veikkaisin pelikellon näyttäneen tuolloin noin 31:30. Mark Fraser tuli Olli Juolevin tilalle. Ilkka Heikkisen vaihtoparista mulla ei ole tietoa - sen on oltava joko Lucas Ekeståhl-Jonsson (oli tosin jäällä juuri ennen Heikkistä) tai Elmeri Eronen.
Ajassa 33:17 Tappara teki maalin Mark Fraserin menetettyä kiekon. Miinuspisteen sai myös Elmeri Eronen eli hän oli joka tapauksessa samaan aikaan jäällä. Kysymys kuuluukin: kävikö Ekeståhl-Jonsson kentälle ennen Erosta vai ei?
Pistäisin kyllä aika paljon Tapparan maalista ja ennen kaikkea sitä edeltäneestä puolustajien peluuttamisesta suuren osan Sami Salon piikkiin. Ykköspakkipari Tallinder-Eronen peluutettiin aivan puhki. Lisäksi mun mielestäni on melkoisen ihmeellistä, että seiskapakin ottama kaksiminuuttinen pistää koko paletin noin sekaisin. Ennen Fraserin jäähyä toisen erän seitsemän ensimmäistä minuuttia pelattiin todella järjestelmällisellä kierrolla.
20:00 Henrik Tallinder - Elmeri Eronen
xx:xx Olli Juolevi - Ilkka Heikkinen (lentävä vaihto)
21:02 Jani Forsström - Lucas Ekeståhl-Jonsson
xx:xx Mark Fraser - Elmeri Eronen (lentävä vaihto)
22:19 Olli Juolevi - Henrik Tallinder
23:04 Jani Forsström - Ilkka Heikkinen
xx:xx Mark Fraser - Lucas Ekeståhl-Jonson (lentävä vaihto)
xx:xx Henrik Tallinder - Elmeri Eronen (lentävä vaihto)
xx:xx Olli Juolevi - Ilkka Heikkinen
25:17 Olli Juolevi - Ilkka Heikkinen (jatkoivat jäällä)
26:25 Jani Forsström - Lucas Ekeståhl-Jonsson (Power Break)
27:08 Mark Fraser - Elmeri Eronen
27:33 TPS 2min Mark Fraser (pelin viivyttäminen)
27:33 Henrik Tallinder - Elmeri Eronen (olivat jäällä n.1min 30sec)
xx:xx Jani Forsström - Ilkka Heikkinen
29:37 Henrik Tallinder - Elmeri Eronen
30:18 Jani Forsström - Lucas Ekeståhl-Jonsson
30:45 Olli Juolevi - Ilkka Heikkinen
xx:xx Mark Fraser - Lucas Ekeståhl-Jonsson (?) VAI Elmeri Eronen (?) (pelikello näytti vaihdon tapahtuessa ehkä 31:30?)
33:17 TAP 1-2 Mark Fraserin kiekonmenetyksestä (Fraserin oltua jäällä ehkä lähes 2min?)
Siis seitsemän ensimmäisen minuutin aikana pakkiparia vaihdettiin kymmenen kertaa. Keskimääräinen vaihtoaika on siis 42,8sec. Yhdenteentoista vaihtoon tuli pakkipari Mark Fraser - Elmeri Eronen, joka päättyi Fraserin jäähyyn. Tähän sekosi myös järjestelmällinen pakkien peluuttaminen. Tämän sekoilun seurauksena lukemat vaihtuivat valotaululla noin viiden minuutin kuluttua.