Marjamäelle kenkää!

  • 576 885
  • 3 859

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Loistouutinen tämä MarjaLaten jatko 2026 asti! Siis Laten näkökulmasta. Itsekin perheellisenä miehenä osaan arvostaa työpaikan pysyvyyttä ja tulovirran vakautta.

Kausi oli kaikkineen niin epäonnistumisen täytteistä, että samalla sapluunalla jatkaminen tuntuu huonolta ajatukselta. Miten seuraan ensi kaudeksi jäävät pelaajat pystyvät unohtamaan nämä kokemukset ja luomaan itselleen uskon paremmasta ensi kaudesta. Jaksavatko he kaivaa riittävän motivaation jostain, sillä valmentajan yhtäkkinen uusiutuminen ei liene todennäköinen skenaario.

Koska Laten jatkot on tehty marraskuussa, niin tulevaa joukkuetta lienee ostettu jo isolla rahalla ensi kaudeksi. En jotenkin näe Latea kasvattamassa uutta nimetöntä joukkuetta 3 vuoden tähtäimellä, vaan hän haluaa parasta ja kalleinta pöytään heti. Onneksi rahaa on hei! Ei uhkaa konkurssi mutta omistajien tulovirtaan Laten jatkolla voi olla negatiivinen vaikutus. Katsojien fiilikseen se negatiivinen vaikutus on taattu.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Jos tänne saa ennustaa. Marjamäki soittaa Mantereen Mikolle ja pyytää tätä kaverikseen auttamaan suossa. Parin viikon kuluessa Kärpät julkaisee, että Kärppiä valmentaa taas Marjamäki ja Manner. Tämä kääntyy niin päin, että Latella on kyllä hyvät visiot ja ideat, mutta ei saa joukkuetta kuriin. Vastaavasti Manner on todella hyvä ihmisten motivoija, mutta ei kauheasti osaa valmentaa.. Niin kaksi päähän potkittua valmentajaa palaa lähtöpisteeseen. Apukoutsihan voi vähän omistella muitakin joukkueita ainakin Kärpissä. Pari uutta Ruotsalaista, muutama paluumuuttaja ja joukkue on siivottu, uudistettu ja nyt on niin kovat suunnitelmat ja puheet että muu kuin mestaruus on mahdotonta. Ylivoima ja alivoima löydetään koko kauden suurimmaksi ongelmaksi. Sitä varten palkataan psyykkiseen valmentamiseen erikoistunut kaveri alasarjoista. Joukkue jää ansaitulle kesätauolle vappuna ja voimme hyvillä uhoavilla mielillä odotellakin seuraavaa kautta. Kevät tuli ja Kärppälogoa ei tarvitse enää silmittömästi hävetä
 
Suosikkijoukkue
Ilves
On turha edes keskustella siitä, ymmärtääkö Marjamäki peliä vai ei. Tietysti ymmärtää. Mutta pelitaktiikka on aina eri asia kuin menestysstrategia ja sen johtaminen. Pelin liikkeet ja valinnat ovat vain osatyökaluja matkalla strategisesti määriteltyyn tavoitteeseen. Ja strategiassa on useita tasoja.

Marjamäen ongelma vaikuttaa olevan a) liiallinen usko omaan (vanhentuneeseen ja helppolukuiseen) pelitaktiikkaansa, sekä b) liiallinen usko itseensä johtajana, jonka pelkkä läsnäolo johtaa menestykseen, eli klassinen messiaskompleksi. Pelaajien persoonat, pelin nyanssit ja muiden ihmisten merkitys osana yhteistä matkaa ovat unohtuneet henkisen minä-masturbaation alttarille.

Orastavaa toivoa on herran ”luulin olevani kova jätkä” lausuntojen jäljiltä. Toisaalta juna on mennyt jo ja muutos vaatii aikaa (plus tässä tapauksessa koko organisaatiolta, jossa herrat Virkkunen ja Aho vaikuttavat kärsivän samasta taudinkuvasta kuin Marjamäki). Harva asia on niin vaikea muuttaa kuin loputtomasti itseensä uskova keski-ikäinen heteromies, joka läiskii selkään toisia vastaavia (olen itsekin sellainen).

Niin tai näin, Marjamäen maine laatuvalmentajana on nyt ainakin hetkeksi mennyt. Isot ja varakkaat seurat eivät koske kepilläkään tähän stigmatisoituneeseen lätkäjeesukseen, jonka vedestä ei tullutkaan viiniä, vaan kitkerää ja eltaantunutta etikkaa. Vaatimattomalla liksalla pieneen seuraan tai sopivalla veroedulla Eurooppaan valmentamaan. Siinä on Laurin seuraavat optiot.

Ja lohdun sana arvostamilleni Kärppäfaneille. Siinä missä nyt kärsitte tuskasta - paskasti johdetusta organisaatiosta, ml. toimisto ja hallitus - joka on kestänyt ”jo 4-5 vuotta”, meillä Ilveksessä vastaava vaihe kesti 25 vuotta…
 

Uncle Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien päävalmentaja Lauri Marjamäki, kommentit illan ottelusta.
 

Liitteet

  • carecompete.jpg
    carecompete.jpg
    410,8 KB · kertaa luettu: 324

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
En usko Marjamäen potkuihin. Meni miten meni. Tamminenkin jatkoi Tuto -pelin jälkeen. Kuitenkin seuraavaa kautta tulisi rakentaa uudistamalla fysiikkavalmennus jo erikoistilannevalmennus. Ne kyykkää pahiten. Aholle voisi antaa muita hommia ja aivan uusi kokenut mies rakentamaan sopimuksia. Aho ei saa yksinkertaisesti hankittua ykkösluokan miehiä Liigatasossa mitattuna. Hyvää keskitasoa vain.
Toistan oman käsitykseni eli mitään tässä ei odottamatonta tapahtunut. Jos ja kun Marjamäki jatkaa niin ne YT:t pystyyn. Pöytä puhtaaksi kaikesta roinasta joka ei tuo lisäarvoa uuteen projektiin. Kentällinen U20-kykyjä aktiivisiin rooleihin ensi kaudella. Ei ruotsalaisia kalliita rotaatiomiehiä eikä kädettömiä puolustajia. Olkkoselle ja Paasolle isot peliajat. Hyviä ykkösluokan vahvistuksia, vain muutamia. Ei paljon keskinkertaisia jolloin nuoruus ja innokkuus ei pääse kunnolla joukkuekemiassa esiin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Marjamäki kertoi ottavan täyden vastuun fiaskokaudesta. Selvä asia kuitattu. Siihenkö se jää. Nähtäväksi jää mitä vastuun otto tarkoittaa.
Sitten minulle mystinen kommentti. " ei tämä saatana siitä johdu, että vaihdellaan valmentajaa joka vuosi.
Kyllä tässä kannattaa jotakin muuta miettiä välillä"
Mikä se muu on ? olisi mukava tietää. Tule ulos Marjamäki mitä tarkoitat jollakin muulla.
Eikö lintukodossa ole kaikki hyvin.

Sait parhaat mahdolliset palikat ja tässä tulos. Tämäkö on parasta mitä näillä palikoilla pystyt rakentamaan.

Joku kiertää kirpputoreja, joku käy kirkossa ja minä kuljen Kärppien pelissä. Olen eräänlainen jääkiekon tapakuluttaja. Koska aina ennekin on peleissä käyty. Kausikortti ollut vuosikymmeniä, niin kauan etten edes muista milloin lunastin ensimmäisen kausikorttini.

Nyt ensimmäistä kertaa on käynyt mielessä, kannattaako uutta kausikorttia lunastaa. Tällaista paskaa en toista kautta ala katselemaan.

Seuraava kesä sitten ratkaisee otanko kausikortin. Kärppien hallituksen, Virkkusen, Ahon, Marjamäen on tultava ulos, miksi näin kävi. Minä sentään olen kannattanut Kärppiä 48 vuotta.

Helpolla pääsee Marjamäki toteamalla " otan kaiken vastuun" samaa koskee pelaajia.
Helpolla pääsee pelaajatkin tyyliin Kemppainen " olen todella pettynyt kauteen ja itseeni" todellakin.
Flopit kylmästi ulos.

Mieluummin katselen pari milliä halvempaa joukkuetta , joka pistää itsensä likoon ja näyttä Kärppä sydäntä.

KooKoon pelaajabudjetti oli sarjan toiseksi pienin 1 850 000 vain Jukureilla oli pienempi 1 750 000
Kärpillä 3 000 000
Miten tämä ero näkyi kuoleman otteluissa Jukureita ja KooKoota vastaan.
Minä vain kysyn. Miten sinä tämän selität Lauri. Odotan
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Tulee paljon mieleen jokerien kaksi ensimmäistä fiasko-kautta Marjamäen kanssa.

Kanveesi ja sit alkoi selittely, kuinka tappioista otetaan opiksi ja kehitytään. Se on kova jätkä puhumaan ja analysoimaan peliä. Se sai usein puheensa kuulostamaan hyvältä ja uskottavalta ja jotenkin siihen luotti aina, että varmasti ensi kausi on parempi.

Teot oli sitten aivan muuta. Pari vikaa kautta toki jäi kesken. Toki rosteritkin oli aivan eri tasoa, kuin ekoilla kausilla. Jossitella toki voi, mutta Marjamäellä en usko, että oltaisiin tokaa kierrosta pidemmälle menty.

Vaihtaisin Marjamäen välittömästi pois. Onnea vaan, jos huhut pitävät paikkansa!
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Nyt ensimmäistä kertaa on käynyt mielessä, kannattaako uutta kausikorttia lunastaa. Tällaista paskaa en toista kautta ala katselemaan.

Seuraava kesä sitten ratkaisee otanko kausikortin. Kärppien hallituksen, Virkkusen, Ahon, Marjamäen on tultava ulos, miksi näin kävi. Minä sentään olen kannattanut Kärppiä 48 vuotta.

Samanlaiset on mietteet.

Saa Virkkunen tai joku muu pamppu toimistolta myydä sen kausikortin mulle henkilökohtaisesti jos meinaavat, että hankin. Osoittakaa näin että kannattajienkin rahat kiinnostavat. Teillä on mun numero.

Monissa seuroissa soitellaan kausikorttilaisille alkukesästä ja tarjotaan jatkoa. Sitten lähetetään lasku tai joku verkkomaksulinkki missä homman voi hoitaa. Kärpissä on vähän toisin, joku sähköpostitiedote tulee ja sitten pitää itse vaeltaa toimistolle korttia lunastamaan. Tulevana kesänä tuo kynnys on taas korkeampi.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Samanlaiset on mietteet.

Saa Virkkunen tai joku muu pamppu toimistolta myydä sen kausikortin mulle henkilökohtaisesti jos meinaavat, että hankin. Osoittakaa näin että kannattajienkin rahat kiinnostavat. Teillä on mun numero.

Monissa seuroissa soitellaan kausikorttilaisille alkukesästä ja tarjotaan jatkoa. Sitten lähetetään lasku tai joku verkkomaksulinkki missä homman voi hoitaa. Kärpissä on vähän toisin, joku sähköpostitiedote tulee ja sitten pitää itse vaeltaa toimistolle korttia lunastamaan. Tulevana kesänä tuo kynnys on taas korkeampi.
Sama täällä. Tässä on jo pariin otteeseen kortin lunastus ollut vaakalaudalla, mutta aina "koronahyvitykset" ovat saaneet sitten vaakakupin kääntymään siihen suuntaan, että kortti on tullut lunastettua. Nyt napanuora on kuitenkin katkaistu, kun playoffkortti jäi lunastamatta, eikä mitään hyvityksiä olisi tulossa ensi kauden korttiin. Hintaki varmaan lähentelee jo 800€.

Saa siinä toimisto koittaa perustella kausikortin kannattavuutta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni Marjamäen puhe eilisen pelin jälkeen oli kyllä todella rehellinen ja sisälsi suoraa puhetta. Tulos oli perseestä, mutta nyt myönsi rehellisesti asiat ja toki muuta ei olisi voinut tuossa tilanteessa tehdä.
Ainoa reitti uudistumiseen ja kehittymiseen on rehellisyys. Ensimmäinen askel on otettu. Harmi, että vasta nyt.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Sama täällä. Tässä on jo pariin otteeseen kortin lunastus ollut vaakalaudalla, mutta aina "koronahyvitykset" ovat saaneet sitten vaakakupin kääntymään siihen suuntaan, että kortti on tullut lunastettua. Nyt napanuora on kuitenkin katkaistu, kun playoffkortti jäi lunastamatta, eikä mitään hyvityksiä olisi tulossa ensi kauden korttiin. Hintaki varmaan lähentelee jo 800€.

Saa siinä toimisto koittaa perustella kausikortin kannattavuutta.
Se on juuri näin. Korona hyvitysten ja pelaamattomien otteluiden jälkiliukkailla on kortti lunastettu.
Viime kaudella kortti maksoi 12 ottelun verran. Kärpät pelasi 3 ottelua. Tämän kauden kortti tuli siten edulliseksi.
Juuri näin napanuora niks naks. Kerralla maksettavaksi yli 500 € on iso raha. Lippu uudistusta ja kausikorttien hinta uudistusta odottaen. Porissa minulle olisi Playoffs kausikortti tullut 304 € halvemmaksi !
Media hehkutti. Täysi isomäki piiskasi Ässät jatkoon.
Ja toimistolle tiedoksi. Meitä on paljon jotka ovat pelanneet kausikortteja Korana hyvitysten ja pelaamattomien otteluiden jälkiliukkailla.

Ketjun aiheeseen Laurille monoa. Tuu nyt Lauri selittää, miksi pienen budjetin joukkueet pyyhki sinulla jäätä.
OJ ja Olli Salo nöyryyttivät sinua. Osaatko hävetä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Mielestäni Marjamäen puhe eilisen pelin jälkeen oli kyllä todella rehellinen ja sisälsi suoraa puhetta. Tulos oli perseestä, mutta nyt myönsi rehellisesti asiat ja toki muuta ei olisi voinut tuossa tilanteessa tehdä.
Näinkö helpolla meinaat Marjamäen päästää. Riittää , että myöntää tuloksen olleen perseestä. Koko kausi on ollut perseestä. Nytkö se Lauri sen vasta huomasi. Nyt se on turha rykiä, kun löysät on housussa.
Minulle ei riitä , että myönnetään kauden olleen perseestä. Minä haluan muutosta. Tekoja ei puhetta.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika tutun kuuloista settiä Marjamäeltä. Viimeksi 2021 Jokerien playoffpettymyksen jälkeen:

– Turha sitä on kiistää. Olemme aika paljon istuneet alas niin managementin kuin valmennuksenkin kanssa. Tulosta ei päästä ollenkaan karkuun, Marjamäki toteaa.
Marjamäki korostaa, että KHL on kehittynyt vuosien varrella sarjana. Voimaan astunut palkkakatto tiivisti kilpailua entisestään.
– KHL kehittyy tällä hetkellä taktisesti. Erinomainen liike oli pistää palkkakatto. Silloin kallispalkkaiset vanhat miehet jäivät kolmosketjusta pois ja venäläisille nuorille, taitaville ja nälkäisille pelaajille on annettu tilaa, Marjamäki toteaa.
– Kehittyminen on kovaa, ja meidän pitää pystyä olemaan siinä mukana. Se tarkoittaa joka puolella: meidän yhteistyötä, vaatimustasoa, meidän joukkueen rakentamista, meidän pelaamista ja harjoittelua. Kyllä meidän pitää kriittisesti niitä katsoa.

Menestys vaatii kuitenkin tekoja.

– Se tarkoittaa koko organisaatiossa, että meidän on pakko ryhdistäytyä monella eri osa-alueella, koska tiedämme resurssimme ja osaamisemme, mutta kyllä se vaatii jokaiselta valmentajalta, pelaajalta ja organisaation jäseneltä selkeää terästäytymistä. Tähän ei olla tyytyväisiä.
Marjamäki myöntää, että vastauksiakin on alkanut jo löytyä.
– Uskon, että olemme löydetty paljon vastauksia jo siihen, millä pystymme pieniä asioita parantamaan. Sekin pitää muistaa, että meillä on paljon asioita kuitenkin hyvin.
 

Just Us

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon seurat
En osaa sanoa Kärppien juurisyistä, mutta yleisellä tasolla nykypäivän työelämässä korostuu ihmisten johtaminen, sosiaaliset taidot, motivointi, kuuntelu, reagointi tms. Asiaosaaminen on toki tärkeää, mutta em. asiat pitää ottaa myös keskiöön.
 

DocMartin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita
Samanlaiset on mietteet.

Monissa seuroissa soitellaan kausikorttilaisille alkukesästä ja tarjotaan jatkoa. Sitten lähetetään lasku tai joku verkkomaksulinkki missä homman voi hoitaa. Kärpissä on vähän toisin, joku sähköpostitiedote tulee ja sitten pitää itse vaeltaa toimistolle korttia lunastamaan. Tulevana kesänä tuo kynnys on taas korkeampi.
Itsellä on ollut kausikortti tai parhaimmillaan kolmekin toistakymmentä vuotta. Koskaan ei mitenkään muuten kausikorttilaisia muistettu, kuin tylyllä viestillä, että uusi tähän päivään mennessä. Kausikorttilaisia (en puhu nyt firmojen lunastamista korteista), todellisia hardcore faneja, pitäisi edes jollain tavalla muistaa, edes puheissa. Mahdollisuus maksaa useassa erässä, järjestelmä välittää kausikortti paikkaa maksua vastaan, jos ei itse pääse peliin, viestintää, joskus jotain pientä ekstraa....mutta ei. Ensi vuonna taas vähän hintaa lisää, siinä muistaminen.
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensi kaudella ei sitten pelata taaskaan CHL:ää joten Marjis pääsee syksyllä selittelemään kuinka meillä on uus joukkue ja muut on saaneet pelata jo kovia pelejä!
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aloitetaan ensi kausi harjoituspeleillä vain ja ainoastaan Mestis-porukoita vastaan niin nähdään onko halua pelata vai ollaanko taas ylimielisen haluttomia. Samalla voidaan hakea sitä halua ja intoa jota pienellä palkalla pelaavista pelaajista huokuu.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Minkäslainen systeemi Oulussa on ollut playoffkausikorttien kanssa?
Sisältääkö kaikki mahdolliset kotipelit?

Nyt kun ne oikeastaan jäi pelaamatta, niin hyvitetäänkö ne ensi kaudella kausikortissa...

Tapparalla ollut ikuisuuden tuo käytäntö, viime kevään peleistä jäi 3 pelaamatta,niin tälle kaudelle sai n. 90 e alennusta
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hallituksella on aikalailla kädet sidottuna. Media ei tule hyväksymään mitään muuta kuin Laten erottamisen, mikä ei tule kyseeseen koska pelissä on jopa miljoona euroa. Apuvalmentajien, Ahon tai pelaajien sopimusten purkaminen tultaisiin näkemään syntipukkien etsimisenä muualta kuin mistä pitäisi.

Jos taas yhtään mitään ei tehdä, niin jää kausikorttimyynti ja yleisömäärät ensi kaudella melko pieniksi. Jopa yhteistyökumppaneille tunnutaan näyttävän persettä nyt ihan huolella.

Tuo Mamban paluu tämän kevään pr-tempauksena alkaa valitettavasti vaikuttaa yhä todennäköisemmältä. Tai jonkun toisen korkean profiilin kakkosvalmentajan, jonka varaan sitten kaikki usko uutena messiaana asetetaan. Joku tyyppi joka muka laittaa juomakorit kopissa lentämään, pistää yv- ja av-pelin kuntoon, parantaa ilmapiirin ja ravistelee saunaporukkaa. Mutta eihän sellaista ole. Lassekin on siellä Espanjassa ja tähtäin on varmasti paljon korkeammalla tulevalla uralla kuin jonain kakkoskoutsina konttaavassa suurseurassa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Minkäslainen systeemi Oulussa on ollut playoffkausikorttien kanssa?
Sisältääkö kaikki mahdolliset kotipelit?

Nyt kun ne oikeastaan jäi pelaamatta, niin hyvitetäänkö ne ensi kaudella kausikortissa...

Tapparalla ollut ikuisuuden tuo käytäntö, viime kevään peleistä jäi 3 pelaamatta,niin tälle kaudelle sai n. 90 e alennusta

Sama käytäntö. On saatu hyviä alennuksia viime vuosina.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Vaikka mies nyt sanookin ottavansa vastuun, ei se oikein tarkoita mitään.

Kauden aikana peli ei oikeastaan mennyt eteenpäin, vaikka selkeitä pelitavallisia asioita muutettiinkin. Myös erikoistilannepelaaminen meni oikeastaan vain huonompaan suuntaan pitkin kautta, huipentuen tähän sääliplayoff sarjaan. Ja kauden aikana mies rinta rottingilla puolusteli vain omiaan.

Jäi vahvasti kuva, että

- pelikirja on liigan huonoimmasta päästä
- erikoistilanteita "ylivalmennettiin"
- koppi menetettiin suurilta osin, joukkue ei ostanut pelitapaa
- valtaosa pelaajista alisuoritti, peli ei kehittänyt ja kantanut

Vaikka pelaajistolla totta kai on myös vastuuta, kausi oli oikeastaan millä tahansa mittarilla täysi floppi, eikä kauden aikana saatu tehtyä oikeastaan mitään, mikä olisi suuntaa kääntänyt. (vertailuna esim. IFK).

Näiden seikkojen myötä on erittäin, erittäin vaikea nähdä tilannetta, että Marjamäki voi jatkaa. Se, että miehellä on kallis sopimus, ei voi olla syynä siihen että jatketaan nykyisellään ja toivotaan parasta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sama käytäntö. On saatu hyviä alennuksia viime vuosina.

Itsellä oli 5 kautta 2 korttia runkosarja joista sitten myös 4 kevättä 2 playoffeihin.
Mielestäni oli edulliset kun n. 1000 egeä kausi yhteensä, tuo 4 kautta. Viides kausi tarvi olla vaan yksi poffeihin. Ja nuo oli vielä niihin aikoihin kun Tappara oli Finaaleissa (2015-16 kaudesta alkaen, 19-20 oli viimeinen)
Muuten olen 22 vuotta vetänyt yhdellä kortilla
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Näinkö helpolla meinaat Marjamäen päästää. Riittää , että myöntää tuloksen olleen perseestä. Koko kausi on ollut perseestä. Nytkö se Lauri sen vasta huomasi. Nyt se on turha rykiä, kun löysät on housussa.
Minulle ei riitä , että myönnetään kauden olleen perseestä. Minä haluan muutosta. Tekoja ei puhetta.
En meinaa. Marjamäeltä kuultiin kaikenmoisia selityksiä pitkin kautta ja nyt rehellisesti myönsi ja otti omaan piikkiin koko kauden. Ei se tulosta muuta mihinkään, mutta mielestäni oli erittäin suoraselkäinen ulostulo.

Se, että onko Marjamäki oikea mies jatkamaan Oulun Kärppien peräsimessä on muiden päätettävissä. Itse olen edelleen sitä mieltä, että Marjamäki olisi pitänyt potkia jo ennen vuodenvaihdetta pois. Nyt kun tulos jäi hyvin pahasti siitä mitä tavoiteltiin niin ei ole muuta vaihtoehtoja kuin laittaa Late ulos. Toki kun on huhuja kuulunut, että Marjamäellä olisi jatko niin sitten varmaan tulee muita muutoksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös