Jaakiekkoleijona79 has entered the chatJokatapauksessa näen ja koen että tänään käännettiin uusi sivu Kärppien ajassa. Ei tästä ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä. Eihän?
Jaakiekkoleijona79 has entered the chatJokatapauksessa näen ja koen että tänään käännettiin uusi sivu Kärppien ajassa. Ei tästä ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä. Eihän?
Kun miettii näiden potkujen ajankohtaa niin tätä pointtia ei myöskään voi väheksyä. Kulissien takana käydään kovaa kamppailua tulevan kauden pelaajasopimuksista. Marjamäen näytöt päävalmentajana viime vuosilta ja useiden ison profiilin pelaajien floppaaminen hänen valmennuksessaan ei satavarmasti ole nostanut Kärppien osakkeita pelaajamarkkinoilla. Ensi kauden osalta varsinkin hyökkäysosasto on ihan levällään vaikka kassakaapissa saattaakin joku katkosopimus olla. Toki en sitten tiedä onko se paljon parempi olla ilman valmentajaa kokonaan mutta sen voi ainakin sanoa, että Marjamäki ei tule olemaan seuraavan kauden päävalmentaja.Nyt on käsillä Kärppien tulevaisuuden tärkeimpiä rekryjä. Urheilujohtaja oli jo sitä mutta valmentajalla pystymme vaikuttamaan joukkueen rakentamiseen ketkä pelaajat kehtaavat tänne tulla.
Tuossa on varmasti myös yksi iso syy Marjamäen potkuille. Jyrkässä laskussa oleva päävalmentaja ei ole mahdollistanut tarpeeksi laadukkaan joukkueen rakentamista ensikaudeksi.Nyt on käsillä Kärppien tulevaisuuden tärkeimpiä rekryjä. Urheilujohtaja oli jo sitä mutta valmentajalla pystymme vaikuttamaan joukkueen rakentamiseen ketkä pelaajat kehtaavat tänne tulla.
Ja sieltä se valintakriteeri löytykin.Kivi on pelannut joskus Kärpissä
Kyllä minä sille asialle snadin painoarvon annan.Ja sieltä se valintakriteeri löytykin.
Voisin kuvitella, ettei Myllykoski sulje ulkomaita pois näin tärkeässä rekrytoinnissa.Todella toivoisin, että Kärpät tuulettaisi tätä Liigan tunkkaisia valmentajaympyröitä ja suuntaisi katseet ulkomaille. Tappara ja Grönborg sen aloitti ja pelihän näyttää hyvältä.
No huhhuh. Marjamäen sapluunallahan tämä matsi vielä mentiin vahvasti, enkä odota muutosta ennen kuin tulee täysin uusi valmennustiimi.Tässähän tulee Lauria jo ikävä. Saa nähdä katsotaanko kauden jälkeen, että Late olikin itse asiassa melko etevä, kun sai joukkueen pelaamaan ajoittain kuitenkin jopa hyvinkin mallikkaasti. Toki viime aikoina tulokset kiersivät joukkuetta. Silti näissä alakastin joukkueiden peleissä oltiin selkeästi parempia. Nyt ollaan oltu oikeasti huonoja.
Joo, tulikin jo ihan vitusti ikävä yhden päivän jälkeen. Marjamäki olisi etevänä voittanut kyllä tämän pelin Kärpille huutamalla LUISTELE! muutamaan otteeseen oikein miehekkäästi. Mäntymaa ei ole yhtä etevä, vaikka sama pelitapa onkin edelleen käytössä. Olisi pitänyt vain hakata sinnikkäästi päätä seinään kevääseen 2025 asti - ja vaihtaa umpipaskat pelaajat ensi kaudeksi parempiin, jotta päävalmentaja olisi voinut loistaa.Tässähän tulee Lauria jo ikävä. Saa nähdä katsotaanko kauden jälkeen, että Late olikin itse asiassa melko etevä, kun sai joukkueen pelaamaan ajoittain kuitenkin jopa hyvinkin mallikkaasti. Toki viime aikoina tulokset kiersivät joukkuetta. Silti näissä alakastin joukkueiden peleissä oltiin selkeästi parempia. Nyt ollaan oltu oikeasti huonoja.
Uskon asiahan tämä ei kun uskon ettei tule ikävä. Jos katsotaan 15 (neljännes kaudesta) viime peliä niin ainoastaan Saipa oli Kärppien takana, eiköhän siinä viime pelien näytöt ole riittävät. Ei näistä enää tarvitse miettiä ollaanko pärjätty joitain joukkueita vastaan.Tässähän tulee Lauria jo ikävä. Saa nähdä katsotaanko kauden jälkeen, että Late olikin itse asiassa melko etevä, kun sai joukkueen pelaamaan ajoittain kuitenkin jopa hyvinkin mallikkaasti. Toki viime aikoina tulokset kiersivät joukkuetta. Silti näissä alakastin joukkueiden peleissä oltiin selkeästi parempia. Nyt ollaan oltu oikeasti huonoja.
Lopulta aika vain näyttää. Toivottavasti ei liian kauan saada odotella että meidän EHT-miehistö alkaa pelata. Nyt alkaa pelaajilla (ja osalla faneistakin) selitykset loppua, kun vihdoin Lauri on saatu pihalle. Tuon nipunhan kun pitäisi uskottavasti taistella kärkisijoista, mutta aiemmin vain oli valmentaja rajoittamassa tuota taistelua.Uskon asiahan tämä ei kun uskon ettei tule ikävä. Jos katsotaan 15 (neljännes kaudesta) viime peliä niin ainoastaan Saipa oli Kärppien takana, eiköhän siinä viime pelien näytöt ole riittävät. Ei näistä enää tarvitse miettiä ollaanko pärjätty joitain joukkueita vastaan.
Tämä oli aistittavissa kaikesta pelin sisäisistä asioista. Sillä purkauduinkin tänne KooKoo-pelin jälkeen, ettei näin voi missään nimessä jatkua enää. Oli nähtävissä, että joukkue hävisi päävalmentajaan, eikä tätä voinut enää organisaatiokaan villaisella painaa.Eiköhän Lauri tiennyt tuon KooKoolle kärsityn tappion jälkeen, että kenkään tulee, ja siitä syystä jätti myös lehdistötilaisuuden väliin. Tuo oli myös ehkä ensimmäinen peli, josta tuli aidosti viime kausi mieleen. Niin paha sulaminen ja henkinen lamaantuminen joukkueelta nähtiin.
Mielellään kaikkien, mutta etenkin kohtien 1,2 ja 3 olisi syytä täyttyä, että voitaisiin sanoa Laten potkujen olleen oikea päätös.
Kerrankin jaamme ainakin osittain samoja näkemyksiä. Uskon samoin kuin sinä, että ensi kauden joukkueen rakennus kävi liian vaikeaksi Marjamäen vuoksi. Luulen, että se on ollut yksi iso syy potkuihin.Ensi kauden joukkueeseen ei olisi ollut tunkua Marjamäen jatkaessa. Kyllä Marjamäen potkut olivat oikea päätös, vaikka ottaisimme turpaan seuraavat 10 peliä. Pelitavallisesti aivan hirveältä takamatkalta Kärpät lähtee jatkamaan kautta, enkä usko kenenkään valmentajan pystyvän pelastamaan tätä kautta, enkä sitä odotakaan. Tässä yritetään nyt rakentaa valoisampaa tulevaisuutta.
Ainoa asia, jossa olen täysin eri mieltä on tämä kausi. Minulla palaa vielä liekki myös tämän kauden suhteen. Onhan kyse urheilusta!
Eilistä peliä ja tätä nykytilannetta katsoessa herää ajatus että kuinka helvetin tuhmia me ollaan tänä vuonna oltu?Kärppäfanit ja Kärpät saivat ennenaikaisen joululahjan.
Onnea ja hyvää Joulua!
Kyllä tässä ehdottomasti on vielä saumaa tämän kauden suhteen. Kärpät on paikka paikoin esittänyt ihan hyviäkin otteita, mutta varsinkin omassa päässä on ollut koko kauden todella isoja haasteita. Hyökkäyssuuntaan peli on näyttänyt mielestäni paljon valmiimmalta (mutta toki se on ollut tehotonta).Minulla palaa vielä liekki myös tämän kauden suhteen. Onhan kyse urheilusta!