Jesus Shaves
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dorados de Sinaloa
No joo ei varmasti ole taktinen idiootti. Minä vähättelin häntä mutta eihän niitä kolmen UCL:n valmentajia taida melkein ketään muuta historiassa olla... Mutta siitä esim. Grainger on varmasti samaa mieltä että Zizou pääsi suht mukavasti katettuun pöytään, eli ei ole joutunut esim. rakentamaan yhtään joukkuetta. Mikä oli Zidanen tärkein pelaajaosto koko Real-uran aikana? Siellä oli valmiiksi Kroos, Modric, CR7,Bale, Ramos, Marcelo, jne.. Varmaan Casemiro? En siis tiedä mutta mietin vain.
Ja varmasti myös osaa luoda hyvän hengen joukkueeseen, saa pelaajat puhaltamaan yhteen hiileen jne... Mutta mun mielestä on vain vähän outoa ettei Realista niiden kaikkien kolmen tittelin aikana pystynyt sanomaan, että mikä on joukkueen taktiikka. :D Kuten vaikka Guardiola/Klopp luo joukkueisiinsa selkeän pelimallin. Noh, homma siis toimi Zizoulla ja hyvä hänelle. Minä vain haluaisin ManUun seuraavaksi managerin, kuka nimenomaan hyökkäämiseen saa järkeä ja että peli olisi tehokasta ensimmäistä kertaa vuosiin... Kuka ikinä se mies sitten onkaan.
Zidane ei varmastikaan ollut pelkkä "käsien taputtelija" joksi hänet Espanjassa nimettiin. Oletettavammin ei hän ole mikään taktinen nerokaan - joskaan ei myöskään taktinen idiootti. Zidanehan tuntui toimivan enemmän intuitiolla kuin millään taktisella neroudella - tosin uskalsi hän BBC:n hajoittaa kun sieltä ei tullut puolustukseen riittävästi apuja. Hyvä esimerkki tuosta intuitiosta on vaikka Bayern-peli: Isco loukkaantunut ja suora korvaaja olisi ollut Kovasic mutta sen sijaan hän pisti kentälle Asension - nuoren Asension eikä kokenutta Balea tai Benzemaa - ja Asensio kiitti 12-min sisääntulonsa jälkeen. Hyvä vaihto oli tuplavaihto Asensio - Vazquez PSG:tä vastaan joka viimeisen 10min aikana kääntyi 1-1 tasurista 3-1 voitoksi. CL-finaalissa Zidane taasen komensi joukkojaan pelaamaan leveämmin puoliajalla joka tuntui toimivan.
Ei siis mikään taktinen nero välttämättä mutta saa pelajaat toimimaan joukkueena ja varmasti Zidanen managerina nostaisi ManU:n imua siirtomarkkinoilla pelaajien silmissä Joseen verrattuna ' tällä hetkellä kovin montaa pelajaa ei taida ManU seurana kiinnostaa. Silti ei välttämättä oikea mies ManU:lle tässä vaiheessa? Oikea mies ei kuitenkaan ole taktinen dinosaurus ja henkilökemiat myrkyttävä Jose.