Analyysiä, uutisia ja haikea kiitos...
Nonniin, peli Arsenalia vastaan meni varsin mainiosti. 3p oli siis kotiintuomisina, joskin Kossu kaverin riveistä päätti helpottaa Cityn urakkaa repimällä Dzekon nurin boksin sisällä. Olisiko hän ehtinyt pallolle ilman Kossun repimistä? Paha sanoa varmasti, mutta minä uskon että hän olisi ehtinyt. Tällöin olisi syntynyt selvä maalipaikka, joka taas tarkoittaa Deanin olleen oikeassa punaisen kortin kanssa. Itse pilkun Dzeko kyllä missasi.
Jotenkin minusta oli outoa, että lontoolaisten pelissä näkyi tuo ulosajo niin paljon. Oliko Tykkimiehillä valmiiksi pieni epäilys pelipaidassa ja tuo ulosajo vain vahvisti "me ollaan hävitty tää peli" ajatusta. Arsenella ei ollut joukkueelleen suunnitelma B:tä ja niinpä City voitti ottelun oikeastaan pallottelemalla.
Milnerin ja Barryn yhteispeli toimi hyvin - Milner kaksikosta pirteämpi -jos jatkavat näin ei Yayaa tule aivan niin paha ikävä, kuin pelkäsin. Javi Garcia puolestaan on aika jännä pelaajatyyppinä nimenomaan hänen pelipaikalleen. Nyt puhutaan siis vaikutelmasta, jonka itse olen saanut, Jos olet keskikentän pohja ja sinun pitäisi suojella puolustusta takanasi odottaisi jollakin tapaa tasaista suorittamista. Javi kuitenkin saattaa yhdessä hetkessä napata pelin upeimmalla riistolla pallon ja pelata sen nätisti ylös. Seuraavassa hyökkäyksessä häntä sitten viedäänkin, kuin litran mittaa. Noh, Rodwell yrittää taas pian paluuta, saa nähdä kauanko kestää kasassa. Kompany sai myös punaisen, Dean näki tilanteen vaaralliseksi peliksi. Mielestäni Dean teki tässä kohtaa virheen, siksi uskonkin Cityn valituksen menevän läpi. Jos se ei mene läpi tulee pelikieltoon yksi matsi lisää. Tämän jälkeen Cityn keskuspuolustus olisikin riemukkaassa tilanteessa. Käytössä olisivat vain Nastasic ja Lescott, plus tietenkin Rekik jolla ei ole keskuspuolustajan tontilla kovia pelejä vyön alla.
In other news: Tevezille on tarjottu jatkodiiliä; Linjamies, jonka Emiratesilla kuultiin sanovan muutamalle City pelaajille "käykää kiittämässä fanejanne, jotka tulivat paikalle lippujen hinnoista huolimatta" on saanut rangaistuksen- Hän ei esiinny FA-cup ottelussa, johon hänet alun pitäen oli merkitty; Aubameyang ei lähde tammikuun aikana St.Etienne:stä.
Viimeiseksi hiukan surullinen uutinen ainakin itselleni. Michael Johnson on vapautettu sopimuksestaan Cityn kanssa joulun alla. Periaatteessa hänen lähtönsä oli selviö, viimeinen sopimuskausi, kun on/oli kulumassa. Nyt, kun uutinen osui silmään ottaa se yllättävän koville. Monille Johnson on varmasti täysin yhdentekevä. Joko siksi, että joukkuetta on seurannut niin kauan, että hän on vain yksi pelaaja muiden joukossa. Tai siksi, ettei ehtinyt nähdä miestä parhaimmillaan. Minulle hän oli yksi suurista kipinöistä joukkueen seuraamiseen. Loukkaantumiset ja huhujen mukaan elämäntavat ja juominen ovat tehokkaasti tuhonneet tai tuhoamassa uran jatkon. Minä toivon, että mies saa elämänsä ja terveytensä järjestykseen ja saan vielä nähdä hänen pelaavan jalkapalloa huipputasolla. Nyt, minä osaltani haluan kiittää Michaelia huikeista suorituksista, jotka lopulta toivat minut tämän seuran pariin. Viimeistä kertaa omalta osaltani käytän hänestä City kannattajien tälle antamaa lempinimeä ja toivotan hänelle onnea jatkoon.
Kiitos, Michael "The New Colin Bell" Johnson!
Olen kenties linkannut tämän videon aiemmin tälle palstalle, mutta
tässä pari Johnsonin maalia, vetäydyn nyt itse nauttimaan niistä!
e: no nyt tuo Kompanyn punainen ainakin kumottiin.