Manchester City F.C. 2012–2013 – kukkulan kuninkaana

  • 62 391
  • 306

RDivis

Jäsen
Kaikesta huolimatta oikein hyvää joulua kaikille City-faneille!

Täytyy myös omasta puolesta toivottaa palstan City-kannattajille oikein lämmintä ja rauhaisaa joulua. En tiedä kuinka paljon täällä tulee ennen vuodenvaihdetta pyörittyä, joten myös onnellista uutta vuotta. Olkoon se Cityn osalta yhtä kiintoisa, kuin kulunut.

Stevan Jovetic saattaa olla tulossa. Vaikka mielestäni nykyisessä hyökkääjistössä ei sinänsä ole vikaa. Poikien pitäisi ymmärtää missä nyt mennään ja löytää se fokus.

Mikäs Malagan tilanne on? Oliko siellä päällä transfer embargo, eli ei siirtoja sisään tai ulos? Jos pannaa ei ole yrittää City melko varmasti Iscon kaappausta.
 

RDivis

Jäsen
City tänään:

Hart, Zabaleta, Kompany, Nastasic, Clichy, Javi Garcia, Barry, Milner, Tevez, Silva, Dzeko

Kun 'Poolista ei ollut apua on pakko tänään voittaa, muuten eroa alkaa olla liikaa Unitediin.
 

RDivis

Jäsen
Analyysiä, uutisia ja haikea kiitos...

Nonniin, peli Arsenalia vastaan meni varsin mainiosti. 3p oli siis kotiintuomisina, joskin Kossu kaverin riveistä päätti helpottaa Cityn urakkaa repimällä Dzekon nurin boksin sisällä. Olisiko hän ehtinyt pallolle ilman Kossun repimistä? Paha sanoa varmasti, mutta minä uskon että hän olisi ehtinyt. Tällöin olisi syntynyt selvä maalipaikka, joka taas tarkoittaa Deanin olleen oikeassa punaisen kortin kanssa. Itse pilkun Dzeko kyllä missasi.

Jotenkin minusta oli outoa, että lontoolaisten pelissä näkyi tuo ulosajo niin paljon. Oliko Tykkimiehillä valmiiksi pieni epäilys pelipaidassa ja tuo ulosajo vain vahvisti "me ollaan hävitty tää peli" ajatusta. Arsenella ei ollut joukkueelleen suunnitelma B:tä ja niinpä City voitti ottelun oikeastaan pallottelemalla.

Milnerin ja Barryn yhteispeli toimi hyvin - Milner kaksikosta pirteämpi -jos jatkavat näin ei Yayaa tule aivan niin paha ikävä, kuin pelkäsin. Javi Garcia puolestaan on aika jännä pelaajatyyppinä nimenomaan hänen pelipaikalleen. Nyt puhutaan siis vaikutelmasta, jonka itse olen saanut, Jos olet keskikentän pohja ja sinun pitäisi suojella puolustusta takanasi odottaisi jollakin tapaa tasaista suorittamista. Javi kuitenkin saattaa yhdessä hetkessä napata pelin upeimmalla riistolla pallon ja pelata sen nätisti ylös. Seuraavassa hyökkäyksessä häntä sitten viedäänkin, kuin litran mittaa. Noh, Rodwell yrittää taas pian paluuta, saa nähdä kauanko kestää kasassa. Kompany sai myös punaisen, Dean näki tilanteen vaaralliseksi peliksi. Mielestäni Dean teki tässä kohtaa virheen, siksi uskonkin Cityn valituksen menevän läpi. Jos se ei mene läpi tulee pelikieltoon yksi matsi lisää. Tämän jälkeen Cityn keskuspuolustus olisikin riemukkaassa tilanteessa. Käytössä olisivat vain Nastasic ja Lescott, plus tietenkin Rekik jolla ei ole keskuspuolustajan tontilla kovia pelejä vyön alla.

In other news: Tevezille on tarjottu jatkodiiliä; Linjamies, jonka Emiratesilla kuultiin sanovan muutamalle City pelaajille "käykää kiittämässä fanejanne, jotka tulivat paikalle lippujen hinnoista huolimatta" on saanut rangaistuksen- Hän ei esiinny FA-cup ottelussa, johon hänet alun pitäen oli merkitty; Aubameyang ei lähde tammikuun aikana St.Etienne:stä.

Viimeiseksi hiukan surullinen uutinen ainakin itselleni. Michael Johnson on vapautettu sopimuksestaan Cityn kanssa joulun alla. Periaatteessa hänen lähtönsä oli selviö, viimeinen sopimuskausi, kun on/oli kulumassa. Nyt, kun uutinen osui silmään ottaa se yllättävän koville. Monille Johnson on varmasti täysin yhdentekevä. Joko siksi, että joukkuetta on seurannut niin kauan, että hän on vain yksi pelaaja muiden joukossa. Tai siksi, ettei ehtinyt nähdä miestä parhaimmillaan. Minulle hän oli yksi suurista kipinöistä joukkueen seuraamiseen. Loukkaantumiset ja huhujen mukaan elämäntavat ja juominen ovat tehokkaasti tuhonneet tai tuhoamassa uran jatkon. Minä toivon, että mies saa elämänsä ja terveytensä järjestykseen ja saan vielä nähdä hänen pelaavan jalkapalloa huipputasolla. Nyt, minä osaltani haluan kiittää Michaelia huikeista suorituksista, jotka lopulta toivat minut tämän seuran pariin. Viimeistä kertaa omalta osaltani käytän hänestä City kannattajien tälle antamaa lempinimeä ja toivotan hänelle onnea jatkoon.


Kiitos, Michael "The New Colin Bell" Johnson!


Olen kenties linkannut tämän videon aiemmin tälle palstalle, mutta tässä pari Johnsonin maalia, vetäydyn nyt itse nauttimaan niistä!

e: no nyt tuo Kompanyn punainen ainakin kumottiin.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Huomasin itsekin tuon MJ-uutisen ja huonot fiilikset tuli, kaveri oli kuitenkin Svenniksen aikana erittäin lupaava pelimies. Loukkaantumiset aloittivat ilmeisesti tien jonka päässä ei ole loistava ura futaajana. Sääli.
 

RDivis

Jäsen
Ruotsalaisnuorukainen John Guidetti on siirtymässä lainalle Espanjan suuntaan. Potentiaalisina osoitteina mainitaan Malaga ja Sevilla. Toisaalta olen sitä mieltä, että aika kova haaste vallata peliaikaa kummasta tahansa. Saviola ja Negredo nyt esimerkkeinä, eivät ole mitään push overeita. Mutta tietenkin sitä peliaikaa on pystyttävä kovissakin jengeissä vaan valtaamaan, vaikka olisi miten haastava jakso takana. Jos siis aikoo vielä joskus Cityssä saada sen kunnon mahdollisuuden.
John Guidetti wanted by a host of clubs on loan, but Spain looks likely destination
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt on kyllä vaikeat ajat Cityllä, vaikka Arsenal kaatuikin 2-0. ManU on saanut kaulan, mutta kaikki on kuitenkin vielä avoinna. Van Persiellä on jäätävä merkitys! Mancinikin on myöntänyt sen. ManCityllä on tällä hetkellä liikaa alisuorittavia pelaajia. Itse antaisin kyllä Robertolle jo potkut ja parempi valmentaja tilalle! Harmittavaa, että Pep Guardiola ei päätynyt manchesterin sinisiin! :(
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Joukkueen yksi mielenkiintoisimmista persoonista sitten lähti muotikaupunkiin aiheuttamaan otsikoita.

Onhan se tietyllä tapaa huvittavaa sanoa, mutta pitäisi lähteä ostoksille ihan oikeasti. Yksi korkean kaliiberin kärki kiitos. Tevez ja Dzeko tippuneet jollain tapaa aika vähän keskinkertaisiksi pelaajiksi. Omasta mielestä Tevez olisi pitänyt myydä pois silloin vuosi sitten eikä ottaa enää takaisin joukkueeseen. Tevez pelaa ihan väärässä roolissakin tällä hetkelle.

Lisäksi joka vuosi tuon Afrikan mestaruusturnauksen takia yksi joukkueen tärkeimmistä pelaajista on pois (Y. Toure). Viime vuonna meinattiin hävitä mestaruus juuri näihin aikoihin ja ei olisi varaa antaa yhtä parasta pelaajaa jonnekin aavikkokisoihin.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Mikäli Carlitos olisi vuosi sitten myyty olisi mestaruus voinut jäädä hyvinkin saamatta, muodosti Kunin kanssa tutkaparin kevällä ja tulosta syntyi.

Eilinen nysväys nyt oli mitä oli, naapurin maalivahti oli vireessä, City-hyökkääjät eivät. Barry-Milner-Nasri kolmikko aika yössä, eikä supersub-Dzekostakaan ollut pelastajaksi. Mancinin vaihdot eivät myöskään meneet ihan tuubiin; Sinclair olisi pitänyt ottaa jo aiemmin kehiin ja Tevez-Rodwell oli käsittämätön.

Hyökkääjäähän tuo kaipaisi kipeästi, siis sellaista joka laittaisi palloa pömpeliin kun muilla on nyt hiukan tahmeaa. Saattaa tosin mennä kesälle hankinta, ellei entistä Valencian tutkaparia herätetä henkiin hankkimalla Villa.

Perjantai-aamunahan se selviää mitkä siirtospekuloinneista ovat realisoituneet.
 

RDivis

Jäsen
Aika hiljaiseltahan tuo hyökkääjien osalta tässä ikkunassa vaikuttaa. Mutta minua ei oikeastaan haittaa, tämä on menossa juuri niin, kuin meikä on halunnut pitemmän aikaa. Balo mohawkista v*ttuun ja Guidettille saumaa näyttää. Yea! Vähän tähän tapaan on Mancini ilmeisesti jutellut #papertalk
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
3-1 eilen Sotonilta turpaan! Ei mee hyvin ei. Koska se Mancinin palli lähtee oikeasti alta!? Mitä järkeä oli myydä Balotelli, jos ketään maalintekijää ei saada tilalle? City on muutenkin aivan sekaisin..
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tevez pidätetty päihtyneenä ajamisesta. Ei pääse vähällä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tevez pidätetty päihtyneenä ajamisesta. Ei pääse vähällä.

Jos nyt oikein ymmärsin noita juttuja, ei ajanut kännissä, vaan hänellä on voimassa oleva ajokielto. Ajokielto on 6 kk ja astunut voimaan 16.1.2013. Hän on siis kärähtänyt kortitta ajosta. Paha rike tuokin ja voi johtaa ilmeisesti jopa vankilatuomioon.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jos nyt oikein ymmärsin noita juttuja, ei ajanut kännissä, vaan hänellä on voimassa oleva ajokielto. Ajokielto on 6 kk ja astunut voimaan 16.1.2013. Hän on siis kärähtänyt kortitta ajosta. Paha rike tuokin ja voi johtaa ilmeisesti jopa vankilatuomioon.

Näinhän se onkin. Maksimissaan 6 kk häkkiä.
 

RDivis

Jäsen
Puhalletaas oikein paksu pölykerros pois ketjumme päältä näin derbyn alla. Mikä lie meidät kaikki ajanut "kukkuloille".
Olen itse tilaisuuden tullen kova negailemaan, kuten tiedätte, joten syytä ei omalla kohdalla voi vierittää pelkästään heikomman kauden piikkiin. Viimeisen puolen vuoden ajan aika, jonka olen pystynyt käyttämään ylipäätään futiksen maailmasta perillä pysymiseen on kutistunut paljon. Samoin aika, jonka vietän Jatkiksessa. Liveseurannassa lähinnä viikonloppuisin ja UCL-matsien aikaan olen vieraillut.

Viime viikkojen aikana olen taas hieman skarpannut. Everton-peli oli jotain aivan kamalaa. Joukkueella ei ollut asennetta. Toffees-miehistöllä sitä oli senkin edestä ja Yayan, Vinnien puuttuminen näki kipeää tekevän selvästi. Eivät vissiin Cityssä ole opineet, että Moyesin Everton tulee aina kovalla höyryllä näihin isoihin matseihin. Vaikka kuinka olisi ollut slumppia edelliskierroksilla häntäpään jengejä vastaan. Tuota ottelua katsellessa näki sen mistä Mancini nyt pari viikkoa myöhemmin valitteli. Jotkut pelaajat ovat selkeästi olleet tällä kaudella sillä mentaliteetillä liikentessä, että tältä porukalta vähempi kuin 100% on riittävä pitämään mestaruus. Nasriinhan Mancini tuon kohdisti, mutta kyseessä ei mielestäni ole yhden pelaajan ongelma. Hartin ongelmat pelinsä kanssa, Vinnien poissaolo, Yayan poissaolo, hyökkääjien tehottomuus. Nämä ovat eri vaiheissa kautta olleet asioita joiden kanssa ei olla pärjätty ja siksi näkemykseni mukaan olemme siellä missä olemme, toisena.

NUFC-peli - parempaa, mutta nyt meillä olikin Yaya ja Vinnie mukana. Myös Samir oli herännyt horteestaan, mikä helpotti asiaa, Toki tämän hetken NUFC ei ole kummoinen mittari ihan mielenkiintoisista pelaajahankinnoista huolimatta, kuten Gouffran, Sissoko ja Yanga-Mbiwa. (joka olisi kelvannut minullekin vaikka Cityyn) Kuitenkin hyvä suoritus joukkueelta ja tärkeä suoritus ajatellen tämän illan derbyä.

Sitten itse derbyyn, eroa 15p. mistä pelataan? Mancinin työpaikasta, kuten brittilehdistö väittää? Tietyssä mielessä uskon tähän. Selvä tappio tänään ja se on moimoi. Enemmän kyse on minusta koko squadin kasvojen pesusta. Nyt pitää näyttää, että 15p. erossa on paljon alisuorittamista. Kuten Mancini sanoi lehdistötilaisuudessa "United ei ole meitä 15p. parempi". Tottakai se nyt sarjataulukon mukaan on, but you get the point. Näyttäkää se tänään, sitä mä pyydän. Jos tänään on flegua ja halutonta, niin ottaisin vaikka Keke Armstrongin ensi kaudeksi Mancinin pallille, mutta palataan näihin asioihin sitten, kun peli on pelattu.

Eiköhän pidetä loppukausi ketjua hieman aktiivisempana, finish strong, yes?

Oikein nautittavaa derbyä kaikille tasapuolisesti!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Puhalletaas oikein paksu pölykerros pois ketjumme päältä näin derbyn alla. Mikä lie meidät kaikki ajanut "kukkuloille".

Hyvä, että joku herättelee taas tätäkin ketjua. Ei ole oikein ollut intoa kirjoitella viime aikoina.

Tämän illan derbyyn on kyllä sikäli helppo lähteä, että mitään panosta ei enää mestaruuden osalta ole. Kakkossija on säilytettävä sarjassa ja siihen ei välttämättä tarvita tästä pelistä voittoa, mutta eihän naapurille toisaalta saisi hävitäkään.

Mancini näkyi lausuneen, että pienemmät seurat pelkäävät Manua ja sen takia häviävät jatkuvasti Manu-pelinsä. Ehkä osin noinkin, mutta minusta naapurin leirissä pelaajat ovat myös sisäistäneet sen, että aina pitää pelata tosissaan. Meillä on vähän lepsua, varsinkin vieraspeleissä. Tällä kaudella on hävitty jopa Sunderlandissa, mikä on varsin anteeksiantamatonta kun mestaruudesta taistellaan.

Kuten RDivis jo mainitsikin, Kompany ja Yaya ovat korvaamattoman tärkeitä joukkueelle. Niin viime kuin tälläkin kaudella City on pelannut heikoimmat pelinsä kun herrat ovat olleet samanaikaisesti pois. Onneksi Yaya teki uuden pitkän sopimuksen ja jatkaa näin ollen Cityssä. Mies on vasta 30-v., joten eiköhän hänellä vielä muutama hyvä kausi ole edessä. Mutta saisi jo jättää ne Afrikan höntsäcupit pois.

Paitsi sarjan kakkossija Cityä kiinnostaa varmasti myös FA Cup. Siinä pitäisi selvittää Chelsea välierässä ensi sunnuntaina ja sen jälkeen olisi todella hyvät saumat pokaaliin. Jostain syystä Chelsea vastaan Cityn peli on viime aikoina kulkenut aika hyvin, joten ihan realistiset madollisuudet tuohon on.

Toivotaan hyvää peliä tänään.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Hyvinhän se sitten meni. Paineeton olotila ja mestaruuden karkaamisen aiheuttama vitutus taisivat saada City-miehistön pelaamaan odotettua paremmin. Ei ole helppo paikka ottaa pisteitä tuo Old Trafford, mutta nyt se on tehty kahdesti peräkkäin liigassa.

Citystä voisi nostaa montakin pelaajaa esiin positiivisessa mielessä, mutta työmyyrä Milner oli ehkä Man of the Match. Hieno veto 1-0 maalissa. Kuinka helvetissä selostaja muuten luuli Nasrin tehneen tuon maalin? Eikä selostajalta mennyt oikein myöskään tasoitusmaalin tekijä. Eihän sitä Jones tehnyt vaan se oli päivänselvä Kompanyn oma maali.

Ferguson näkyy nostaneen metelin Milnerin maalista tulkiten sen paitsioksi. Sääntö on kyllä aika hämärä, se myönnettäköön. Saattoi siinä paitsiossa oleva Cityn pelaaja olla veskarin näkemistä estämässä, mutta ei noita taideta yleensä viheltää.

Kunin maali olikin sitten aivan huikea. Hienoa nähdä, että Aguerokin on taas kunnossa. Toivottavasti ei lähde kesällä Realiin.

Hieno voitto, jonka ylle tosin varjon heitti David Silvan loukkaantuminen. Ensi tietojen mukaan hän saattaa missata FA Cupin välierän ensi sunnuntaina. Se olisi kyllä huono homma Cityn kannalta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
City oli täysin suvereeni eilen ManU:un verrattuna. Herättää myös kysymyksen, miksi näin ei ole voinut pelata useammin tällä kaudella, olisi vielä liigassakin panosta. Ainoa huolenaihe Cityn kannalta eilen oli ManU:n erikoistilanteet, pelaamalla eivät olisi maalia tehneet, vaikka olisivat saanet koko yön yrittää.

ManU:a parempi jengi, kun verrataan näiden kahden joukkueen huipputasoa. Mestaruus toki menee oikeaan osoitteeseen, tasaisuus on kuitenkin se, mikä ratkaisee.
 

RDivis

Jäsen
Huh, aivan käsittämätön semi! Nitroja meinasi kaivata. Sanoisin, että ensimmäisellä puoliajalla nähtiin parasta tai ainakin energisintä koko kaudella. Toisella puoliajalla voin omasta puolesta myöntää, että meillä oli onnea. Aku-Eeron olisi pitänyt lentää ulos. Tuosta kohtaa, jossa Torres oli karussa ja Kompany ilmeisesti rikkoi boksissa mulla oli stream alhaalla, kun luin livesurantaa, joten en samo mitään.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Nykyään tulee kirjoiteltua jo muulle foorumille, mutta nyt on sen verran fiilikset korkealla, että turhanpäiväisyydet menkööt vielä tämän kerran. :)

Tuossa Torreksen tilanteessa rikottiin kumpaankin suuntaan ja tuomari antoi pelin jatkua. Mielestäni täysin oikein tuomaroitu.
Pantimilion oli helvetin kova tänään. Matan tilanne oli pienestä kiinni, mutta kyllähän siinä palloa tavoiteltiin, siihen päästiin ja pilkun viheltämättä jättäminen jälleen kerran oikea tuomio. En muista kenen vedon otti 2 metristä kiinni, mutta huh huh mikä seivi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös