Managerien ja muun johdon toiminta NHL:ssä

• 375 625
  • 1 344

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Dale Tallon teki hyvää työtä varaamalla Kanen ja Toewsin, mikä nyt ei sinänsä ollut kovin vaikeaa. Myös pari hyvää treidiä häneltä nähtiin, mutta myös huonoja sopimuksia. Monelta unohtuu, että Mike Smithin alaisuudessa varattiin Duncan Keith, Brent Seabrook, Corey Crawford, Dustin Byfuglien jne. Ja kyllä Bowman ansaitsee kredittiä Blackhawksin mestariuksista siinä missä Tallonkin. Erityisesti vuosien 2013 ja 2015 kannuista

Joo lähinnä tuossa siihen 2010 voittoon viittasinkin. Siinä nyt ei kovin olennaista Bowmanin kädenjälkeä ollut.

Tuo on ihan totta, että mainioita löytöjä oli organisaatiossa jo Smithin jäljiltä. Ei ole liigan tasolla muutenkaan ihan tavatonta, että kun jonkun GM-ura on kokonaisuutena enemmän tai vähemmän surullinen (kuten Smithistä uskaltanee sanoa) niin hyvään kuntoon jätetyistä prospektikaapeista ei saa yleisessä keskustelussa samoja rispektejä kuin joku muu saattaisi saada.

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Joo lähinnä tuossa siihen 2010 voittoon viittasinkin. Siinä nyt ei kovin olennaista Bowmanin kädenjälkeä ollut.

Tuo on ihan totta, että mainioita löytöjä oli organisaatiossa jo Smithin jäljiltä. Ei ole liigan tasolla muutenkaan ihan tavatonta, että kun jonkun GM-ura on kokonaisuutena enemmän tai vähemmän surullinen (kuten Smithistä uskaltanee sanoa) niin hyvään kuntoon jätetyistä prospektikaapeista ei saa yleisessä keskustelussa samoja rispektejä kuin joku muu saattaisi saada.

Näinhän se on. Täytyy myös muistaa, että Stan Bowman toimi Blackhawksissa jääkiekkotoiminnan johtajana jo vuosina 2005-2007 sekä Tallonin apurina 2007-09, että jotain osuutta hänelläkin saattaa ollut tuossa vuoden 2010 mestarijoukkueessa. Ja taas Tallon Mike Smithin taustajoukoissa, vaikka Smith ei arvostanutkaan Tallonin silmää lahjakkuuksien suhteen.

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Sen peittelytapauksen suurin rotta oli tosiaan John McDonaugh, josta ei todellakaan puhuta tarpeeksi, kun tämä asia nousee esiin. Mitään synninpäästöä en kuitenkaan Bowmanille tuosta ole antamassa. Oli tekemässä vahtivuorollaan niin isoa mainehaittaa Blackhawksille, ettei sitä voi antaa anteeksi. En epäile kuitenkaan, etteikö hän olisi oppinut läksyjään tuon tapauksen suhteen. Yhteydenotto Beachiin ennen nimitystä oli tyylikäs ele.

Mutta Bowmanista ja Beachista on jo jauhettu tarpeeksi. Eniten minua kiinnostaa nähdä, onko hän oppinut urheilulliset läksynsä. Vaikka itse annan tuosta 2010 mestaruudesta suurimman ansion Tallonille, niin oli siinä Bowmanillakin roolinsa. Esim. Niklas Hjalmarssonia olen aina pitänyt Bowmanin miehenä. 2013 ja -15 olikin sitten Bowmanin mestariteoksia. Mutta sen jälkeen mentiinkin sitten huolella metsään. Nähdäänkö Edmontonissa se GM vai 2010-luvun alussa nähty versio. Aika näyttää.

Viimeksi muokattu:

ipaz

Jäsen
"I'd to it to my mother if she was managing the Oilers"

Doug Armstrong kieltää että NHL:ssä olisi joku herrasmies-sopimus, että offer sheeteja ei saisi tarjota. Itse taivun myös uskomaan että näin on. Business on business ja sitten Boca Ratonin palaverissa veljeillään ja sovitaan liigaa koskevista uusista kuvioista.

Se miksi offereita ei jaeta kuin tikkareita torilla on monen asian summa. Tai siis voihan niitä olla, mutta kun ne hylätyt harvemmin tulevat milloinkaan julkisuuteen. Nyt Bluesissa oltiin hereillä että Oilersilla on tiukka paikka kahden nuoren ja lupaavan pelaajan suhteen, niin päättivät - ja ennenkaikkea pystyivät oman palkkakattonsa ja varausvuorotilaneensa puitteissa iskeä laput eteen, jotka molemman pelaajat allekirjoittivat hymyissä suin.

Varsinkin Borbergin lähes 4,6 miljoonaa kaudesta 81:n runkosarja- ja 20:n playoff-ottelun jälkeen on pelaajalle sellainen raha, että tuskin mietti sekuntiakaan. Bluesille tämä on melko kallis riski, mutta lyhyt sellainen. Se voi olla myös lottovoitto, jos Broberg kehittyy odotetun potentiaalinsa mukaisesti top2 pakiksi.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Blueshan oli kysellyt Hollowayn ja Brobergin perään jo siirtorajalla, kun neuvottelivat Oilersin kanssa Pavel Buchnevichista. Siinä mielessä näitä offer sheeteja ei voi minään yllätyksenä pitää. Blues kyllä tiesi mitä oli tekemässä. Myös kaksi muuta seuraa oli aikonut Brobergille offer sheetin laittaa, näiden seurojen nimet ei ole tiedossa.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Lou Lamoriellon tukkapolitiika sai uuden uhrin.
Noh, Anthony Duclair tiesi minne oli menossa. Jos ei tiennyt niin on kyllä oma moka.

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noh, Anthony Duclair tiesi minne oli menossa. Jos ei tiennyt niin on kyllä oma moka.
Harrison Ford voisi hyvinkin tehdä sopparin Islandersiin koska hän on ''takaa-ajeltu''

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat

Lukeekohan sopimuksessa, että pitää ajaa tukka?

Aika turhaa paskaahan tuo on eikä mielestäni mikään sääntö pakota leikkaamaan hiuksia. Mikä olisi seuraus, jos hiukset jättäisi leikkaamatta?

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Aika turhaa paskaahan tuo on eikä mielestäni mikään sääntö pakota leikkaamaan hiuksia. Mikä olisi seuraus, jos hiukset jättäisi leikkaamatta?
Waiversit, farmi, katsomo tai muu vastaava.

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Lou ei tykkää pojista joilla on pitkät hiukset, koska sitte ne ei näytä niin paljon pojilta. Ja Lou haluaa että pojat näyttää pojilta. Kyllä mä sen ymmärrän, enkä tuomitse.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lou ei tykkää pojista joilla on pitkät hiukset, koska sitte ne ei näytä niin paljon pojilta. Ja Lou haluaa että pojat näyttää pojilta. Kyllä mä sen ymmärrän, enkä tuomitse.
Pitää olla nuorekkaan pojan näköinen kun partakin on kielletty. Ei nyt aikuismainen, sehän ei sovi ollenkaan.

Tai sitten hänellä vain on hyvin vanhentunut käsitys siitä miltä ihmisten pitäisi näyttää töissä ja siistit sekä lyhyet hiukset ja sileät posket kuuluvat tähän.

Eikö tietenkään sovi olla mitään liian isoja numeroita pelaajilla jos Lou saa asiasta päättää.

ipaz

Jäsen
Lukeekohan sopimuksessa, että pitää ajaa tukka?

Vähän armeijameiningiltähän tämä vaikuttaa, mutta ilmeisesti tuo käydään kerran vuodessa joukkueen kanssa läpi. Lou ehdottaa ja suosittelee että tukat on lyhyet ja parrat pois ja jos suurempi osa pelaajista sitä puoltaa, niin sitten niin toimitaan koko kausi. Kyllähän monessa muussakin työpaikassa työnantaja saattaa vaatia siistittyä ulkonäköä ja esim. kauluspaitaa / jakkupukua yritystapaamisissa.

Pienet pelinumerot Lamoriello perusteelee sillä, ettei kukaan joukkueessa ole mikään superstara isolla ja muista selvästi erottuvalla pelinumerolla. Ellei sitten oikeasti ole superstara kuten isolla numerollaan Devilsissä aikanaan pelanneet Richer, Gilmour ja Jagr.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Waiversit, farmi, katsomo tai muu vastaava.

Laittaisiko ne oikeasti pelaajan farmiin tai katsomoon hiusten takia? Siinä voisi GM ja muut näyttää enemmän typerältä.

Toimittaja: "Hei tämä teidän kesän hankinta ei ole vielä pelannut yhdessäkään kauden pelissä, voitko kertoa miksi?"
GM: "No kun se ei leikannut hiuksiaan."
Toimittaja: "Okei, miten hiusten pituus on relevanttia pelaamisen kannalta?"
GM: "No kun mä en tykkää niistä."

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Laittaisiko ne oikeasti pelaajan farmiin tai katsomoon hiusten takia? Siinä voisi GM ja muut näyttää enemmän typerältä.

Toimittaja: "Hei tämä teidän kesän hankinta ei ole vielä pelannut yhdessäkään kauden pelissä, voitko kertoa miksi?"
Eipä ole Loun jengissä pitkiin aikoihin pelattu parrakkaana, pitkällä tukalla tai isolla numerolla.

Pelaajat ja toimittajat ja kaikki muut tuolla tietävät homman nimen ja kaikki on kaikille selvää pässinlihaa. Turha sitä on taas täällä merten takana ihmetellä mitä on kulttuuri. Tulee samanlaista hassuttelua, mitä nähtiin mm. eräässä tyhjän maalin jälkiseuraamuksiin liittyvässä keskustelussa, kun ei vaan ymmärretä mitä se kulttuuri tarkoittaa.

Ei noissa Loun tavoissa nyt tietenkään mitään järkeä sinänsä ole ja varmaan siitä erilaiset tahot voisivat vaikka mitä ihmisoikeussyytöksiä tehdä, mutta omasta mielestäni on vaan hyvä asia, että tiettyjä perinteitä pidetään yllä. Se on juuri sitä kulttuuria.

Sitä paitsi Lou täyttää kohta 82 vuotta, joten tuskin joudutaan kärsimään hänestä kovin kauaa enää.

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
mutta omasta mielestäni on vaan hyvä asia, että tiettyjä perinteitä pidetään yllä. Se on juuri sitä kulttuuria.
Minulle se taas ei ole mikään hieno kulttuurillinen perinne, että joku päättää kuinka pitkät hiukset joillain toisilla (urheilijoilla!!) saa olla. Sen sijaan minulle tällainen kertoo yksittäisestä kontrollinhaluisesta ihmisestä, joka haluaa pakottaa muut omien ulkonäköihanteidensa piiriin.

Minulle se taas ei ole mikään hieno kulttuurillinen perinne, että joku päättää kuinka pitkät hiukset joillain toisilla (urheilijoilla!!) saa olla. Sen sijaan minulle tällainen kertoo yksittäisestä kontrollinhaluisesta ihmisestä, joka haluaa pakottaa muut omien ulkonäköihanteidensa piiriin.
Montako GM of the year palkintoa olet itse voittanut?

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siis jos toi olisi joku seuran oma kulttuuri mitä Lamoriello vaalii niin sen voisi jotenkin ymmärtää. Mutta New Jerseyssä ja Torontossa toi kulttuuri meni saman tien roskakoriin kun Lamoriello poistui talosta, joka kertoo aivan kaiken sen kulttuurin arvostuksesta pelaajien keskuudessa. Eli kyseessä on puhtaasti Lamoriellon oma fiksaatio.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Montako GM of the year palkintoa olet itse voittanut?
Ja nämä palkinnot ovat mittari siitä, että käytös on hyvää ja asiallista? Lisätietoja voit kysella Babcockilta ja Quennevilleltä vaikkapa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy