Maksim Matushkin – patapakiston kapellimestari

  • 140 776
  • 782

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taitaa tosiaan olla aika turha pohtia, kuka tekee ensi kaudella ne tehot (etenkin maalit) jotka Matukka nyt vie mukanaan, koska vastaus on ei kukaan. Tässä puhutaan niin poikkeuksellisesta pistemäärästä ässäpakille, ettei tällaisia kausia Porissa nähdä puolustajalta kuin 2-3 kertaa vuosikymmenessä

Toivotaan ennen kaikkea osasto Tommila-Seppälä-Taimi kykenee nostamaan maalimääriään, ja näin yhdessä kompensoimaan Matukan lähtöä..
Tuo mainitsemasi kolmikko on kyllä hyvä troikka ne pisteet tekemään. Joka vuosi nousee joukosta aina ne korvaajata jollain tavalla, tässä tapauksessa varmasti useampi pakki, tai hyökkääjä tekee ne Matukan puuttuvat osumat.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Taitaa tosiaan olla aika turha pohtia, kuka tekee ensi kaudella ne tehot (etenkin maalit) jotka Matukka nyt vie mukanaan, koska vastaus on ei kukaan. Tässä puhutaan niin poikkeuksellisesta pistemäärästä ässäpakille, ettei tällaisia kausia Porissa nähdä puolustajalta kuin 2-3 kertaa vuosikymmenessä

Eikä aina niinkään usein. 70-luvulla Rocky tyhjensi pajatson kahdesti. 80-luvulla sen teki Pratu niinikään kahdesti. 90-luvulla ei kukaan noussut sille tasolle ja sen jälkeen Udelle sattui yksi suonenvetokausi ja Lindell kävi pelaamassa itselleen NHL-sopimuksen. Nyt on sitten Matikan vuoro. Seuraavaa saman tason kaveria ei ihan heti saada Poriin naarattua vaan sellainen täytyisi itse kasvattaa. Nyt ei vaan ole oikein aihiotakaan näkyvissä.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Matushkin nimenomaan itse kasvatettiin ja hänestä tehtiin pelimies Ässissä. Joku osasi organisaatiossa scoutata ominaisuuksia jotka jalostuivat Ässissä myös tehoiksi kovan työn kautta. Sanjosekin varmaan ymmärtää ettei tuollaisen tykkikauden jälkeen resurssit riitä Ässissä miestä pitää. Samanlaisia hakuja pitää tehdä. Valmiita huippuja Ässiin on vaikea saada. Salminen on kuitenkin huippuhyökkääjä ja pitää olla tyytyväinen että vetoa on Poriin noinkin koville pelimiehille.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Matushkin nimenomaan itse kasvatettiin ja hänestä tehtiin pelimies Ässissä.

Näin ollen yksi lisä termiin "ässäkasvatti".

Olisipa nasulia, jos Matukka voittaisi puolustajien pistepörssin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Matushkin nimenomaan itse kasvatettiin ja hänestä tehtiin pelimies Ässissä. Joku osasi organisaatiossa scoutata ominaisuuksia jotka jalostuivat Ässissä myös tehoiksi kovan työn kautta. Sanjosekin varmaan ymmärtää ettei tuollaisen tykkikauden jälkeen resurssit riitä Ässissä miestä pitää. Samanlaisia hakuja pitää tehdä. Valmiita huippuja Ässiin on vaikea saada. Salminen on kuitenkin huippuhyökkääjä ja pitää olla tyytyväinen että vetoa on Poriin noinkin koville pelimiehille.

Sitähän minä sanoinkin. Ei riitä Matukan pitämiseen eikä 1:1 korvaajan naaraamiseen ensi kaudeksi ulkoa. Jopa Heshka-taso voi bisnis-Tommin palkan vuoksi olla ensi kaudella liikaa. Omissa junnuissa ei vain tällä erää ole yhtään sellaista pakki-prospectia, josta voisi odottaa oikeastaan yhtään mitään. B-ikäisestä Ketolasta voi pitkäjänteisen työn kautta tulla jotain, mutta niitä hedelmiä ei poimita vielä ensi kaudella ja tokkopa edes tällä vuosikymmenellä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt on sitten Matikan vuoro. Seuraavaa saman tason kaveria ei ihan heti saada Poriin naarattua vaan sellainen täytyisi itse kasvattaa. Nyt ei vaan ole oikein aihiotakaan näkyvissä.
Miksi ei sama voisi tapahtua uudelleen? Meidän nykyinen urheilujohtajammehan Maxin löysi ja meidän ex-valmentajamme hänet laittoi fyysisesti kuntoon. Miksi ihmeessä siis on mahdotonta että sama tapahtuisi uudelleen? Myös Kalpa teki suunnilleen saman tempun, otti Maxin seurakaverin ja siellähän tuo Maionekin keikkuu pakkien pörssin kärkisijoilla. Näyttäisi se siis ainakin minun silmiini olevan hyvinkin mahdollista. Ei muuta kun luottoa vaan urheilujohtajaamme :)
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nienomaan itse kasvatitte kaudessa kolmeakymppiä lähestyvästä kaverista pelimiehen? Kyllä se tais nyt olla vaan hyvä scouttaus.

Scoutattiin potentiaali ja jalostettiin siitä timantti.

Eli helvetin hyvän scouttaamisen ja treenauttamisen tulos. En usko, että jos oltaisiin annettu Matushkinin treenata kesä niinkuin ulkkaripelaajien normaalisti, ei jälki olisi ollut yhtä hyvää.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Miksi ei sama voisi tapahtua uudelleen? Meidän nykyinen urheilujohtajammehan Maxin löysi ja meidän ex-valmentajamme hänet laittoi fyysisesti kuntoon. Miksi ihmeessä siis on mahdotonta että sama tapahtuisi uudelleen? Myös Kalpa teki suunnilleen saman tempun, otti Maxin seurakaverin ja siellähän tuo Maionekin keikkuu pakkien pörssin kärkisijoilla. Näyttäisi se siis ainakin minun silmiini olevan hyvinkin mahdollista. Ei muuta kun luottoa vaan urheilujohtajaamme :)

Korhonen Maxin vanha joukkuekaveri oli myös osasyyllinen siihen, että miehen potentiaalista tiedettiin. Hyvää tuuria, että sattui palaset kohdilleen ja ei näin kovin usein käy.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Unohditte olennaisen. Jyrki Aho kasvatti Matusta miehen. Taitaa olla Jykän ottopoika.
Ei unohdettu että Aho sai Matukasta pelimiehen, mutta hän kun onkin saunakaveri, selänpesijöiden aatelia, kuten kaikki muutkin onnistujat pääosin ovat olleet. Toivottavasti Kotkaniemikin löytää hyviä selänpesijöitä ja tekee Jyrki Ahot ja osaa kouluttaa kesällä lisää hyviä pelimiehiä....vaikkapa saunassa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Korhonen Maxin vanha joukkuekaveri oli myös osasyyllinen siihen, että miehen potentiaalista tiedettiin. Hyvää tuuria, että sattui palaset kohdilleen ja ei näin kovin usein käy.

No ei todellakaan käy, toivottavasti seuraavaa Matukkaa ei tarvitse odottaa 10v. Jännä ettei missään vaiheessa kautta ole tainnut olla edes mitään spekulaatiota, että Korppi yrittäisi jatkoa Matukan kanssa. Taitaa olla jo syksyllä ollut selvää, että matka jatkuu muualle.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Korhonen Maxin vanha joukkuekaveri oli myös osasyyllinen siihen, että miehen potentiaalista tiedettiin. Hyvää tuuria, että sattui palaset kohdilleen ja ei näin kovin usein käy.
Olkoon nyt vaikka sitten tuuria tai vaikka mitä, mutta mielestäni on perusteetonta väittää ettei tänne voisi tulevaisuudessakin tulla kovia lukemia iskeviä pakkeja. Niitä on ollut aiemminkin ja uskon vakaasti että niitä löytyy tulevaisuudessakin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Matukalta melko erikoinen tempaus tuo mailan "varastaminen". Pääsee satavarmasti illan erikoisiin mukaan *hymiö*
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Matukalta melko erikoinen tempaus tuo mailan "varastaminen". Pääsee satavarmasti illan erikoisiin mukaan *hymiö*

Helvetin tyhmä temppu. Ymmärrän, että vituttaa, kun itse saa helpon jäähyn ja sen jälkeen kaveri saa pistää virveliä kainaloon ilman jäähyä. Mutta, silti.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Helvetin tyhmä temppu. Ymmärrän, että vituttaa, kun itse saa helpon jäähyn ja sen jälkeen kaveri saa pistää virveliä kainaloon ilman jäähyä. Mutta, silti.

No tämä oli sinänsä hyvä peli koska Ässillä ei nyt ole hengenhätää. Pleijareissa ei toki ole tuollaisiin temppuihin varaa vaikka ketuttaisi kuinka
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tämä oli sinänsä hyvä peli koska Ässillä ei nyt ole hengenhätää. Pleijareissa ei toki ole tuollaisiin temppuihin varaa vaikka ketuttaisi kuinka

Eli sinusta on ihan ok, että Ässien tärkein kiekollinen pakki ja pakkien pistepörssin voitosta taisteleva Matushkin toimii idioottimaisesti?? Kuinkahan paljon pakkien pistepörssin voitosta saa, saattoi olla kallis mailan heitto,
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eli sinusta on ihan ok, että Ässien tärkein kiekollinen pakki ja pakkien pistepörssin voitosta taisteleva Matushkin toimii idioottimaisesti??

Huoh, haet nyt taas näemmä joka viestistä jotain ihmeellistä jupinaa. Matukalla meni yli, se on selvä ja hyvä ettei se tapahtunut jossain elintärkeässä pelissä.

Jos Matukka ei voita pistepörssiä niin kärsii siitä itse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös