Maitojuna

• 4 650
  • 35

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Kuinka moni paluumuuttaja on rehellisesti kertonut palatessaan, ettei taitotaso riittänyt NHL:ään, Elitserieniin jne?

Eikös paluun syy ole aina joku tyyliin:

"En saanut mahdollisuutta kokeilla ykkösketjussa Gretzkyn ja Lemieuxin rinnalla" tai "Vanhin lapsi täyttää neljä ja puoli vuotta".

Päinvastoin, kerrotaan, että on kehitytty pelaajana ja kokemusta on karttunut. Uskotaan, että pystytään auttamaan joukkuetta mestaruuden tavoittelussa. Onhan sitä nääs ammattilaisenakin pelattu..

Kukaan ei ole koskaan ääneen julkistanut, että "Olen paska. En pärjänyt ulkomailla. Tulin takaisin omaan joukkueeseen, kun ne säälistä minut ottivat. Palkkaa vaadin kuitenkin sen verran, että nuorempia huimaa."

Lähdetään häntä koipien välissä ulkomaisesta joukkueesta, koska on saatu kenkää. Tullaan takaisin kotijoukkueeseen kokeneena ulkomaanapuna.
Sitä tarkoitin.

Tunkki

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Paluumuuttajat tervetuloa

Paljon mieluummin näen liigassa suomalaisia "maitojunamiehiä" kuin yli kolmekymppisiä ulkomaalaisia jäähdyttelijöita. En nyt tiede ton Vujtekin ikää, mutta eiköhän siinä ole Nurmiseen verrattava "NHL-jumala". Euroopassa verkkoheiluu, NHL:ssä ei.

Ai niin sellainen pikkujuttu, että modanon mukaan Myllyksellä on jo ikänsä puolesta oikeus tulla Suomeen jäähdyttelemään. Toisin sanoen hänen mielestään Elitserien on selkeästi kovempi sarja kuin SM-liiga. Noinkohan ...

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jerry100, Hereworth
Viestin lähetti Tunkki
Kuinka moni paluumuuttaja on rehellisesti kertonut palatessaan, ettei taitotaso riittänyt NHL:ään, Elitserieniin jne?

Eikös paluun syy ole aina joku tyyliin:

"En saanut mahdollisuutta kokeilla ykkösketjussa Gretzkyn ja Lemieuxin rinnalla" tai "Vanhin lapsi täyttää neljä ja puoli vuotta".

Päinvastoin, kerrotaan, että on kehitytty pelaajana ja kokemusta on karttunut. Uskotaan, että pystytään auttamaan joukkuetta mestaruuden tavoittelussa. Onhan sitä nääs ammattilaisenakin pelattu..

Kukaan ei ole koskaan ääneen julkistanut, että "Olen paska. En pärjänyt ulkomailla. Tulin takaisin omaan joukkueeseen, kun ne säälistä minut ottivat. Palkkaa vaadin kuitenkin sen verran, että nuorempia huimaa."

Lähdetään häntä koipien välissä ulkomaisesta joukkueesta, koska on saatu kenkää. Tullaan takaisin kotijoukkueeseen kokeneena ulkomaanapuna.
Sitä tarkoitin.

Tunkki
Kuinka moni liiga joukkue ottaa säälistä jonkun "MAITOJUNA-POJAN" vastaan? EI KUKAAN!!
Kuka pelaaja on sanonut, että "mä oon pelannut änärissä" mä autan mun joukkueen mestaruuteen. EI KUKAAN!!!
Taidat "tunkki" olla itse "rannalle jäänyt kiekkolupaus", joka purkaa katkeruuttaa niihin jotka ovat edes päässeet yrittämään NHL:ään!
Vai voitko kertoa, minulle "tyhmälle", kuka ex-NHL mies on kehua retostellut itseään.
Tämän kaiken sanon kirjoituskiellon uhallakin! ÄLÄ PUHU PASKAA TUNKKI!!
Mene pieneen koloosi ja pysy siellä!!
:mad:

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Ice71
Kuinka moni liiga joukkue ottaa säälistä jonkun "MAITOJUNA-POJAN" vastaan? EI KUKAAN!!
Kuka pelaaja on sanonut, että "mä oon pelannut änärissä" mä autan mun joukkueen mestaruuteen. EI KUKAAN!!!
Taidat "tunkki" olla itse "rannalle jäänyt kiekkolupaus", joka purkaa katkeruuttaa niihin jotka ovat edes päässeet yrittämään NHL:ään!
Vai voitko kertoa, minulle "tyhmälle", kuka ex-NHL mies on kehua retostellut itseään.
Tämän kaiken sanon kirjoituskiellon uhallakin! ÄLÄ PUHU PASKAA TUNKKI!!
Mene pieneen koloosi ja pysy siellä!!
:mad:

Herne taisi karata nenuun!?! No, ei anneta sen vaivata.

En ole rannalle jäänyt kiekkolupaus. En myöskään ole katkera.

Hyvä Ice71! Oletkos koskaan kuullut jääkiekkotähdiltä lausetta:
"Halusin vain todistaa itselleni pärjäävän siellä liigassa."
Otteluita on alla 1-15, farmisarjaa ennemminkin. No, todistivat, että pärjäävät, mitä siellä enää tarvitseekaan pelata.

Esimerkiksi Ray Bourqueko hoksasi vasta männä keväänä pärjäävänsä NHL:ssä, kun malttoi lopettaa?!

Sanonpa Ice71 tämän silläkin uhalla, että sinulle kirjoituskielto napsahtaa..

Ja Jacques! Mistäs ne eläkkeet saadaan, jos niitä ei ensin makseta?

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Maitojunamiehistä ja NHL-sopimuksista

No niin, kun aiheeseen päästiin... Maitojunamiehistä ykkönen on mielestäni (ja monen muunkin, jopa pelaajien!!) A.Aalto, jonka puheet ja teot eivät koskaan ole olleet samalla tasolla.
Sitten vielä näistä NHL-sopimuksista. Ei kai kukaan todella luule, että kaikki nämä NHL-sopimuksen tehneet pelaajat (esim. Jokela, Hahl, Hyvönen...) tulevat joskus pelaamaan änäriä..? Käsittääkseni NHL-organisaatiot ovat havahtuneet nyt tosiasiaan, että farmisarjojen taso on laskenut taitopelaajien vähyyden seurauksena, joten on ruvettu hankkimaan halpoja taitopelaajia(?) Euroopasta nimenomaan farmisarjoihin. Mutta kun farmiseurat kuuluvat NHL-organisaatioihin, niin tietenkin sopimukset tehdään ns. NHL-seuran kanssa.

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Kuten eräs suomalainen viiden Stanley Cupin voittaja ja yli tuhannen NHL-ottelun pelaaja on sanonut:

"Yksi vuosi Pohjois-Amerikan kaukaloissa, vaikka farmissakin, opettaa enemmän kuin 10 vuotta Euroopassa."

Tiedä sitten onko tämä mies oikeassa mutta ei kai tuo arvio kauheesti pieleenkään mene?

Mitä näihin paluumuuttajiin ja maitojunamiehiin tulee niin pitäisi katsoa hieman yksilöllisemmin näitä tapauksia: Kai Nurminen ei sopinut Jacques Lemairin pelityyliin, Ville Peltosella ei riitä eväät pelata NHL-tasolla tehokasta peliään, Antti Aalto on ollut osittain jämämies koko uransa ajan, Mika Alatalon kanssa ei vain Phoenix halunnut tehdä sopimusta, jne.

Tulee mieleen eräs Jääkiekkolehden kausiennakko vuodelta 1997(?): "Olli Jokista ei tulla enää koskaan näkemään SM-liigassa. Piste." Maitojunamies. Piste.

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Antti Aallosta

Eräs kaverini, joka katsoi erittäin läheltä (=kentältä) A. Aallon esityksiä a-junnuna, kertoi minulle jo siihen aikaan, ettei kaverista ikinä tuu mitään kovin suurta pelaajatähteä. Päästyään pelaamaan muutaman pelin Tepsin liigajoukkueessa takki jäi niin pahasti auki, ettei kaveriin enää saanu nuortensarjassa koskeakaan.

Samantyyppisiä juttuja kertovat Turun alueen portsarit.

Tietysti Antti lienee jonkin verran aikuistunut niistä ajoista, mutta mikään kuulemani ei osoita kovin suurta muutosta tapahtuneen.

Aalto lienee taas eräs esimerkki siitä, ettei pelkät fyysiset kyvyt riitä. Näitähän on todella monia. Surullisimpana tulee mieleen eräs Tammisen kultapoika täältä Turusta, jota legendaarinen Neuvostovalmentaja Tarasov kutsui Sergei Makarovin ohella lahjakkaimmaksi junioriksi jota on nähnyt.

Kaikesta huolimatta:

Antti, todista että olen väärässä

ipaz

Jäsen
En laisinkaan ymmärrä tätä kritiikkiä jota heitetään NHL:stä palaavien pelaajien niskaan. Hieman kuulostaa siltä että suuri osa tännekin kirjoittavista ovat selkeästi vahingoniloisia siitä kun joku ei pärjännytkään rapakon takana.

Sanonta toteaa että "vahingonilo paras ilo". Minun mielestäni se on kylläkin säälittävin ilo!

Tunkki arvosteli sitä, ettei kukaan paluuntekevä arvostele itseään siitä ettei pärjännytkään. Pitäisi sanoa että "Olen paska. En pärjänyt ulkomailla. Tulin takaisin omaan joukkueeseen, kun ne säälistä minut ottivat. Palkkaa vaadin kuitenkin sen verran, että nuorempia huimaa." Luuletko ettei kukaan NHL:ään lähtevä yritä tosissaan saada pelipaikkaa sieltä? Kaiken lisäksi itsesääliin vaipunut pelaaja tuskin saa pelipaikkaa edes Liigasta.

Luuletko että Ville Peltonen lähti Tukholman hattutempun verukkeella tienaamaan muutaman miljoonan pois vain palatakseen takaisin Suomeen ja "väärään" seuraan tienaamaan lisää markkkoja? Että pelaisi pelkästä rahasta? Tuskin kovinkaan monella suomalaispelaajalla on tarkoitus lähteä VAIN taaloja vuolemaan. Helvetti sanon ma! Kyllä ne jätkät rakastaa oikeasti tuota peliä. Tyhmiähän ne olisivat jos eivät ottaisi vastaan sitä mitä tarjotaan.

Tässäkin viestiketjussa paistaa taas läpi suomalainen kateus ja katkeruus siitä kun toiset saavat mahdollisuuden toteuttaa unelmaansa. Ja jos kaikki ei menekään suunnitellusti, niin ollaan samantien potkimassa kasa paskaa päälle ja arvostelemassa maitojunamieheksi. Hyvät ihmiset! Kiekkoilijat tekevät työtään, mikä ei ole maailman helpoin ammatti.

Kiekkoilijatkin ovat kaikesta gloriasta huolimatta vain ihmisiä. Toiset onnistuvat, toiset eivät. Kaikki kuitenkin yrittävät, mikä on ihailtavaa. Ihailtavaa ei ole se että arvostellaan epäonnistunutta, sillä virheitä sattuu kaikille.

modano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän kannattaisi antaa kaverien ensin kokeilla siellä NHL:ssä, ennen kuin arvioidaan heidän menestysmahdollisuuksia.

Yleensähän nämä menevät puihin, sillä esim. Kultasen, Lydmannin ja Elorannan veikattiin tulevan välittömästi takaisin maitojunalla, mutta Nurmisen veikattiin olevan suuri menestyjä. Todellisuudessa Nurminen ämmien ämmä, joka ei ole koskaan pärjännyt todellisissa koitoksissa.

ipaz

Jäsen
Re: Maitojunamiehistä ja NHL-sopimuksista

Viestin lähetti erzo
No niin, kun aiheeseen päästiin... Maitojunamiehistä ykkönen on mielestäni (ja monen muunkin, jopa pelaajien!!) A.Aalto, jonka puheet ja teot eivät koskaan ole olleet samalla tasolla.
Sitten vielä näistä NHL-sopimuksista. Ei kai kukaan todella luule, että kaikki nämä NHL-sopimuksen tehneet pelaajat (esim. Jokela, Hahl, Hyvönen...) tulevat joskus pelaamaan änäriä..? Käsittääkseni NHL-organisaatiot ovat havahtuneet nyt tosiasiaan, että farmisarjojen taso on laskenut taitopelaajien vähyyden seurauksena, joten on ruvettu hankkimaan halpoja taitopelaajia(?) Euroopasta nimenomaan farmisarjoihin. Mutta kun farmiseurat kuuluvat NHL-organisaatioihin, niin tietenkin sopimukset tehdään ns. NHL-seuran kanssa.

En muista nyt mitä Antti silloin Anaheimiin lähtiessä on puhunut, mutta jos mies itse on silloin totenut olevansa vähintään NHL-paikan arvoinen niin laittasitko lähteen jos jostain löydät.

Nyt lähtevistä ainakin Pasi Nurminen on jo todennut (MM-kisoista paluun tehneen joukkueen haastattelussa lentokentällä) että pelipaikan luulisi olevan melko "helppo" homma hankkia hänen tasoiselleen veskarille. Totesi sarjan olevan pullollaan häntä taitamattomampia veräjänvartijoita. Toivotaan ettei Pasin puheet osu omaan nilkkaan vaan, että hän todellakin ottaa paikan Thrashersin maalivahtikolmikosta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy