Maistuuko Mestis?

  • 11 695
  • 60

Maistuuko Mestis?

  • Kyllä, tässä vaiheessa parempi vaihtoehto kuin Liiga

    Ääniä: 140 89,7%
  • Pakon edessä menettelee

    Ääniä: 10 6,4%
  • Ei, pakollinen välivaihe, suora liigapaikka olisi ollut parempi

    Ääniä: 6 3,8%

  • Äänestäjiä
    156
  • Poll closed .

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maistuuko Mestis?

Paha sanoa kun yhdessäkään pelissä en ole tällä kaudella käynyt enkä edes töllöstä nähnyt. Jotenkin yleinen kiinnostus jääkiekkoa kohtaan laskenut kun tuo Liigankin taso on vähän hoh-hoi-jaa ja kuin varjo ysäri ajoista. Melkein hävettää sanoa että kaksi pahimman kilpailijan matsia olen tällä kaudella kutsuttuna nähnyt ja noiden neppailujen jälkeen ei ole jotenkin vaan huvittanut edes miettiä mitä toi alempi sarjataso voisi tarjota.

Moni ehkä muistaa että mä olin KHL aikana sen pelin tason perään huutelija ja tässä iässä ei vaan jotenkin nappaa joku alasarjojen pelailu. Jotenkin ei ole ollut jääkiekkoa edes ikävä - aika usein viikonloppu iltaisin jos ollaan kotona oltu olen mieluummin katsonut Valioliiga jalkapalloa kuin NHL:ää.

Oliko just eilen kun vaimo huusi yläkerrasta että ”täältä tulee joku lätkämatsi teeveestä”, kuulin Mertarannan äänen ja huusin että pistä kiinni vaan.

Pitäähän se jossain välissä repiä taas itsensä hallille, siitä se kipinä voisi taas lähteä. Kaverilta kenen kanssa pelejä olen vuositolkulla katsonut vastasi ”Katsotaan joskus keväällä!” kun kysyin milloin mennään tsiigaamaan joku matsi.

Luulen että tällainen tauko jääkiekosta tekee ihan hyvää ja nyt kun ei ole mahdollisuutta edes nousta ylimmälle tasolle niin tämä lienee hyvä paikka pikku breikille.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit suomalaisessa sarjassa
Haaveitahan saa olla, mutta realismin kanssa tällä yllä olevalla ei ole mitään tekemistä. Runko säilyy yhtä hyvin kuin säilyi esimerkiksi siirtyessä Liigasta KHLään. Eli muutama täytepelajaa korkeintaan mukana.
Voi hyvin olla juuri näin.

Toisaalta 90-luvulla menestys rakentui nimenomaan oman rungon varaan. Ja silloin sitä menestystä myös nimenomaisesti tuli.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta 90-luvulla menestys rakentui nimenomaan oman rungon varaan. Ja silloin sitä menestystä myös nimenomaisesti tuli.
Niin. Toisaalta; Petri Varis, Otto Janecky, Juha Ylönen, Juha Jokiharju, Pasi Saarela, Eepi Hämäläinen, Timo Saarikoski, Marko Tuulola, Antti Törmänen, Kari Martikainen, Pasi Sormunen...Ei varsinaisesti ole omaa runkoa jos sillä tarkoitetaan junnuputken läpikäymistä. Vai mitä tarkoitit omalla rungolla?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin. Toisaalta; Petri Varis, Otto Janecky, Juha Ylönen, Juha Jokiharju, Pasi Saarela, Eepi Hämäläinen, Timo Saarikoski, Marko Tuulola, Antti Törmänen, Kari Martikainen, Pasi Sormunen...Ei varsinaisesti ole omaa runkoa jos sillä tarkoitetaan junnuputken läpikäymistä. Vai mitä tarkoitit omalla rungolla?
Sulander, Ketterer, Immonen, Strömberg, Lind, Säilynoja, Törmänen... Sanotaanko niin, että 90-luvun Jokerit oli varsin hyvä sekoitus omia kasvatteja ja laadukkaita tuontimiehiä.

Ja jottei nyt mene ihan off-topiciksi niin maistuuhan se Mestis! Eilenkin oli erittäin hyvä ja vauhdikas matsi tarjolla Nordiksella.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sulander, Ketterer, Immonen, Strömberg, Lind, Säilynoja, Törmänen... Sanotaanko niin, että 90-luvun Jokerit oli varsin hyvä sekoitus omia kasvatteja ja laadukkaita tuontimiehiä.
OT mutta Törmäsen junnuaika Jokereissa ei kovin merkittävä ole. Tiivistäisin sen ns.oman rungon tuohon kuusikkoon, josta Ketterer karkasi ekan kannun jälkeen kunnes palasi surffikerhoon Areenalle.
 

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
Kyllä Mestis maistuu toistaiseksi hyvin. Peleissä ei ole tullut käytyä ihan niin paljoa kuin olin ajatellut, mutta tämä ei johdu Jokereista tai Mestiksestä vaan ihan muista kiireiseistä. Jos mietitään vuodentakaisia fiiliksiä (pitkä epätietoisuus Jokereiden tulevaisuudesta) niin tuntuu aika haihattelulta, että Jokerit olisi palannut suoraan Liigaan. Mestis on mielestäni Jokereille oikea sarjataso juuri nyt, kun homma päästiin aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Pidemmällä tähtäimellä Jokereiden paikka on ehdottomasti Liigassa. Se mikä hieman huolettaa on se, että tuo näkymä liiganoususta ei ole kovin selkeä johtuen pääosin Liigan sarjajärjestelmästä. Liiganousun ehdot ovat kohtuuttomat tai ainakaan niitä ei ole avattu riittävästi. Ja tähän kun lisätään se, että K-Espoo on poistumassa sarjasta niin pidempi Mestis taival ei tule olemaan Jokereiden etu. Näen uhkakuvan, että pidemmässä juoksussa Jokereidenkin toiminta alkaa näivettyä, kun Mestiksen realiteetit lyövät silmille kunnolla. Olen itse kritisoinut vuosia Liigan sarjajärjestelmää ja ennen kauden alkua näin ison mahdollisuuden siinä, että sarjajärjestelmä voitaisiin oikeasti luoda järkevästi uusiksi. Mutta näin ei valitettavasti ole tapahtumassa. Kai tässä pitää toivoa sitä, että mikäli Liigaan halutaan niin vuoden parin sisällä pitää kasata riskillä miljoonamiehistö, joka pudottaa karsinnoissa jonkun nykyisen liigajoukkueen. Ja taustalle pitäisi saada lisää sellaisia raha ihmisiä, jotka kuittaavat Liiga osakkeesta osan.
 

Hermanni-10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Columbus Blue Jackets
Itsellä ainakin pientä innostuksen laskemista näkökentässä. Toki niin on yleensä aina tässä vaiheessa lätkäkautta muutenkin.
Ehkä pieni huoli on juuri siitä, että Jokerit ei ole tiedottanut mitään sen suhteen, että mitä tällä hetkellä kulisseissa tapahtuu. Onko sittenkin tavoite alkuperäinen ”Liigassa 2025”, kun kerran Kiekko-Espookin sai neuvoteltua halvemman liigaosakkeen. Liigaosakkeen hintahan taisi olla se joka sai Jokerit muuttamaan suunnitelmiaan.
Näkisin, että toi ensi kauden jälkeen Liigassa -tavoite olisi elintärkeä juttu, sillä en usko Mestis-hypen jatkuvan enää ensi kaudella kovin vahvana.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Aika vähän ollut puhetta aiheesta ja se kertookin siitä että homma toimii. Nimittäin tuomarityöskentely Mestiksessä.

Mielestäni tuomarit suoriutuvat iltapuhteestaan keskimäärin varsin kiitettävästi, ottaen huomioon ettei sarjassa ole ammattilaistuomareita tai lähtökohtaisesti edes tämän maan parhaimmistoa. Peli pysyy siistinä ja linja pitää melko hyvin läpi pelin. Eivät edes ota roolia, vaikka Jokereiden peleissä siihen voisi olla kiusaus tupien ollessa täynnä.

Jos edeltävässä sarjassa oli ne kuuluisat ammattilaistuomarit, niin ei se kyllä katsomoon välittynyt. Peli karkasi aika usein tuomareilta vähän lapasesta ja aika likaisia hetkiä tapahtui pelien aikana. Ei aina, mutta nykyistä sarjaa huomattavasti useammin. Ne pari nimeltämainitsematonta vakiodumaria kun näki lähetyksen alussa, niin tiesi että tulee taas sekava peli ja outoja tilanteita.

Mestiksessä ja varmaan oikeastaan kaikkialla muuallakin filmataan myös huomattavasti vähemmän kuin idässä. Onko yhdessäkään pelissä tällä kaudella Jokerit tai vastustaja saanut sukeltamisesta rangaistusta? Maalinedustan kahakoissa myös 2 vs 1 luonnistui idän ihmeiltä vähän turhan usein ja salomonithan niistä kuitenkin aina jaettiin. Huijaaminen ja raukkamaisuus noilla nyt on veressä, joten ihan näihinkin asioihin peilaten totean miten ihana olla taas kotimaan kaukaloissa.
 

JASKA-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kesällä oli intoa kuin pikkupojalla, kun odotti kauden alkua ja täytyy sanoa, että sama fiilis on edelleen. Maistuu siis todella hyvin. Tulee 90-luku ja hyvät ajat mieleen aina, kun Nordikselle menee katsomaan pelejä.. Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta pelkästään siitä hallin tuoksusta jo tulee flashbackeja menneisyydestä..

Pelin tasosta voidaan olla montaa mieltä, mutta onhan se eri tavalla viihdyttävämpää peliä mitä liigassa nähdään. Peli on avoimempaa eikä niin taktista, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Katsojana itse ainakin viihtynyt. Muutenkin seuraan enemmän tunteella kuin taktiikka edellä pelejä.

Vielä kun saadaan rehelliseseti liiga auki, ni kyllähän se tuo koko lajiin urheilulle kuuluvan kilpailun, mikä nyt on otettu pois. Parhaimmalta maistuisi nousta rehellisesti karsintojen / Mestiksen voiton myötä liigaan.

Itse kannattaisin sellaista formaattia, että Mestiksen voittaja nousee suoraan liigaan ja puolestaan Liigan kaksi viimeistä karsii putoamisesta Mestikseen. Tällä systeemillä ainakin liigassa ei olisi ainakaan sarjan hännillä olevilla merkityksettömiä otteluita. Tämä on siis käytäntö myös Ruotsissa tällä hetkellä.
Onhan näissä aina nämä taloudelliset seikat yms.., mutta kilpaurheilu edellä ajattelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös