Mailahäirinnän ja kahvaamisen, koukkimisen yms. poistaminen.

  • 1 571
  • 5

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Kun vertaan suoman liigaa ja ruotsin liigaa niin täällä kyllä käytetään enemmän mailaa kaikenlaiseen ronkkimiseen

Toimisiko seuraava:

Tuomari voi tuomita jatkuvasta väärästä pelitavasta
2 minuuttisen joukkuerangasituksen. Eli ensin kävisi
huomauttamassa, että nyt ronkitaan ja koukitaan ja
kahvataan liikaa ja sitten jos homma jatkuu niin nappaisi
2 minuuttisen.

Tavallaan vastuuta siirrettäisiin yksittäisiltä pelaajilta
joukkueille ja heidän johdolleen. Toki edelleen selvistä
tapauksista voisi antaa 2 minuutin henkilökohtaisen.

Vastaavasti pahimmille mailahäiriköille voisi antaa
10 minuuttisen... tai sahata 10 cm mailasta pois ;)

- tapio
 

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
tätä samaa olen itsekseni mietiskellyt ja minun mielestäni kokeilemisen arvoinen juttu, ehdottomasti. Eikös tällainen systeemi ole käytössä salibandyssä...? Tosin lätkässä on kirjoittamattomana sääntönä tämän tapainen juttu, maalilla tai kahdella johtava joukkue saa (lähes)aina ottelun lopussa jäähyn, koska tappiolla oleva joukkue painaa päälle(yleensä) hakien tasoittavaa maalia. Olisi hienoa jos tällaista sääntöä voisi käyttää vaikka jo ensimmäisessä erässä, tekisi minun mielestä pelistä pakolla liikkuvampaa.

Varjopuoli tietty on se, että noita jäähyjä on ennestäänkin peleissä paljon...mutta niin kieroa kuin se onkin niin tällä voitaisiin saada koukkimis- ja kamppausjäähyjä vähemmälle....peli vapautuisi?!
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikös tällainen systeemi ole käytössä salibandyssä...?
Salibandyssa koukkiminen tietää viiden minuutin istuntoa.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Sama vanha juttu

Kyllähän tätä mailahäirintähommaa on yritetty poistaa jo monta kertaa. Kun homma alkaa, alkaa myös parku: "tuomari ei anna pelata...", "peli on mennyt pelkäksi erikositilanne pelaamiseksi..." jne jne.

Ihan mielenkiinnosta, eikös koukkaaminen ole nimenomaan mailahäirintää. Oma kantani olisi, koukkaamiseen nollatoleranssi (taitaakin olla yksi harvosita asioista joissa olen Aravirran kanssa samaa mieltä), ja heti alkuun palaveri missä kaikille joukkueille tehtäisiin homma selväksi. Tämän jälkeen parkujat leimaisisivat itse itsensä idiooteiksi.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Mites kaukalon koko ??

Kahvakiekon nykysuuntaus alkoi päivästä jolloin kaukaloita alettiin pienentämään.
Mitäs jos palattaisiin takaisin isoihin kaukaloihin ? Minä kuulun siihen ryhmään joka äänestää ehdottomasti "Kyllä".
Mites te muut ?

K
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei näitä voida poistaa, koska näiden elementtien salliminen on ainoa keino saada tasainen sarja.

Vaatimattomalla kiekkollisella materiaalilla pelaavan joukkueen elinehto on se, että voidaan keskittyä rikkomaan kiekollisempaa joukkuetta.

Myös pienet kaukalot auttavat 'tukkimaan keskialueen', mitä se sitten sm-liigassa tarkoittaakaan.

Olisiko vielä punaviivan poistokin auttamassa rikkomaan vastustajan peliä?

Mutta kuitenkin nykytilanne mahdollistaa sen, että pelaajabudjetit ja tulos kentällä eivät korreloi toisiaan niin kuin voisivat, jos haluttaisiin palkita peliä ja kiekkoa kontrolloivaa joukkuetta.
Hyvä asia periaatteessa on se, että kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa, jos taktiikka onnistuu. Esimerkkinä vaikka nämä muutamat jokerit-pelicans -matsit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös